بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

چاپ بیمه نامه شخص ثالث

چاپ بیمه نامه شخص ثالث
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
  • چاپ بیمه نامه شخص ثالث

    بیمه نامه شخص ثالث دیگر به صورت چاپی صادر نمیشود

    همانطور که همه شما دارندگان خودرو میدانید داشتن بیمه نامه شخص ثالث برای خودروها و وسایل نقلیه موتوری ضروری است و در صرت نداشتن این بیمه نامه فرد راننده و ماشین حتما جریمه میشوند و حتی ماشین توقیف میشود. قیمت این بیمه نامه در تمامی شرکت های بیمه تقریبا یکسان است زیرا نرخ آن را بیمه مرکزی هر سال با توجه به مبلغ دیه و دیگر موارد تعیین میکند. ممکن است در بعضی از شرکت های بیمه مقدار کمی برای این بیمه نامه به جز تخفیف های همیشگی تخفیف داده شود.

    اما در این بیمه نامه در سال 99 تغییراتی ایجاد شد که به عنوان آخرین تغییر در بیمه نامه های شخص ثالث است. آن تغییر مربوط به چاپ برگه فیزیکی بیمه نامه بود و از خرداد 1399 این تغییر به وجود آمد. در اوایل این اتفاق مردم به شرکت های بیمه ای اعتماد نمیکردند و فکر میکردند که این کار کلک زدن آنها است. اما با گذشت زمان و یکدست شدن تمام شرکت های بیمه ای این مشکل نیز برطرف شد.

    همچنین بیمه‌ گذار، بیمه شخص ثالث می‌تواند از طریق لینک نسخه قابل چاپ بیمه‌نامه، در صورت تمایل بیمه‌ نامه خود را چاپ کند. اما همانطور که گفتیم نداشتن نسخه فیزیکی، هیچ مشکلی برای بیمه ‌گذار ایجاد نخواهد کرد؛ به این دلیل که برای اجرای این قانون، هماهنگی‌های لازم بین بیمه مرکزی و راهنمایی و رانندگی انجام شده است و استعلام این بیمه توسط راهنمایی و رانندگی به صورت انلاین انجام میشود.

    برای اینکه در این دوران حذف نسخه فیزیکی بیمه شخص ثالث بتوانید از صارد شدن بیمه نامه خود اطمینان پیدا کنید و با خیال راحت به رفت و آمد با وسیله نقلیه خود بپردازید، توصیه میشود کارهای زیر را انجام دهید تا به مشکل بر نخورید.

    بر اساس آخرین بخشنامه بیمه مرکزی که در تاریخ 27/2/99 منتشر شده است، همه شرکت‌های بیمه باید از اول خرداد 1399، صدور بیمه‌های شخص ثالث را بدون نسخه فیزیکی و فقط با نسخه الکترونیک آن انجام دهند.

    رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد که پس از این، حضور بیمه گذاران در نمایندگی ها برای دریافت بیمه نامه های شخص ثالث هیچگونه الزامی وجود ندارد، اعتبار بیمه نامه منوط به صدور کد یکتا از سوی شرکت های بیمه است که این کد ده رقمی در تمامی دستگاه های مرتبط نظیر پلیس راهنمایی و رانندگی قابل پیگیری و احراز است.

    باید به این نکته توجه کنید که بیمه ‌نامه شخص ثالث کاغذی و بیمه‌ نامه‌های الکترونیک آن از نظر اعتبار هیچ تفاوتی باهم ندارند. یعنی تمدید بیمه ‌نامه، تخفیف‌های عدم خسارت یا دریافت خسارت با نسخه الکترونیکی بیمه‌ نامه به راحتی توسط شرکت های بیمه ای انجام خواهد شد.

    چاپ بیمه نامه شخص ثالث
    چاپ بیمه نامه شخص ثالث| بیمه شخص ثالث| نسخه چاپی بیمه ثالث| چاپ فیزیکی بیمه شخص ثالث|

    برای تمدید بیمه نامه شخص ثالث دیگر نیازی به ارائه بیمه‌نامه‌های قبلی نیست؛ زیرا تمام اطلاعات در سامانه وجود دارد. حق بیمه شخص ثالث براساس همه اطلاعات سامانه و عوامل  تعیین نرخ بیمه شخص ثالث مشخص خواهد شد.همچنین شرکت‌های بیمه موظف شده‌اند تا پس از صدور بیمه‌ نامه، پیامکی را برای بیمه‌گذار ارسال کنند که در آن اطلاعات زیر نوشته شده باشد:

    • کد یکتای بیمه ‌نامه
    • لینک نسخه قابل چاپ بیمه‌ نامه
    • آدرس الکترونیکی سامانه استعلام اصالت بیمه‌ نامه در سایت بیمه مرکزی

    به این صورت که بیمه ‌گذار می‌تواند برای مطمئن شدن از اعتبار بیمه ‌نامه‌ ای که به صورت الکترونیکی برای او صادر شده است، از طریق کد یکتا در سایت بیمه مرکزی استعلام بگیرد.

    به گفته بیمه مرکزی هدف از اجرای این تغییرات در بیمه نامه شخص ثالث، صرفه‌جویی در مصرف بی ‌رویه کاغذ در کشور، کمک به حفظ محیط زیست کشور و کاهش مراجعه حضوری بیمه‌ گذاران در شرایط سخت کرونایی و بیماری است.

    به این نکته توجه داشته باشید که بیمه های شخص ثالث تنها برای خسارت های جانی است و خسارت های مالی را برای بیمه گذار در بر نمیگیرد و برای دریافت خسارت های مالی باید بیمه بدنه برای خودرو داشته باشید که قیمت این بیمه در شرکت های بیمه ای مختلف متفاوت است و همچینین سقف پوشش های این بیمه نامه نیز در شرکت های بیمه ای فرق دارد.

    یکی از شرکت های بیمه ای که به تمامی تعهدات بیمه ای خود عمل میکند، شرکت بیمه ما است که پشتوانه قوی مانند بانک ملت دارد و توانسته است با وجود سابقه 10 ساله ای که دارد نظر تعداد زیادی از مردم عزیز کشورمان را به خود جلب کند و بیمه نامه های زیادی را در رشته های بیمه ای مختلف را صادر کند و نیز در بین شرکت های بیمه ای با بالاترین میزان صدور بیمه نامه قرار گیرد.

    شرکت و نمایندگی های بیمه ما برای رفاه حال بیمه گذاران خود مراجعه حضوری به نمایندگی های بیمه ای برای صدور بیمه نامه شخص ثالث را اختیاری کردند. به دلیل نداشتن نسخه چاپی بیمه نامه شخص ثالث از سال 1399 در اصل مراجعه حضوری کاری اشتباهی است. متقاضیان جدید و بیمه گذاران قدیمی میتوانند با تماس با شماره های موجود در این سایت بیمه نامه شخص ثالث خود را تمدید و یا خریداری کنند.

    عوامل مختلفی در تعیین قیمت بیمه شخص ثالث شرکت بیمه ما تاثیرگذار هستند اما به طور کلی مشخصات و نوع کاربری خودرو و شرایط بیمه ‌نامه قبلی می‌تواند قیمت بیمه‌نامه‌ ای که می‌خواهید بخرید را تغییر دهد. در ادامه این شرایط را به صورت مختصر توضیح خواهیم داد:

    1. نوع و کاربری خودرو: نوع خودرو در قیمت بیمه موثر است، این که خودرو چهار سیلندر باشد و همچنین خودرو سواری باشد یا باری و مسافری در محاسبه قیمت بیمه موثر است.
    2. مدت اعتبار بیمه ‌نامه: قیمت بیمه یک ساله اندکی بیشتر از بیمه‌های کوتاه‌ مدت است چون زمان بیشتری از بیمه ‌گذار در مقابل خسارات حمایت می‌کند.
    3. جریمه دیرکرد: بیمه شخص ثالث را باید به موقع تمدید کرد در غیر این صورت به ازای هر روز تاخیر در تمدید بیمه ‌نامه، شما جریمه می‌ شوید که به آن جریمه دیرکرد می‌گویند و باید علاوه بر حق بیمه جریمه دیرکرد نیز پرداخت کنید.
    4. تخفیف‌های عدم خسارت: به ازای هر سالی که بیمه‌گذار از بیمه ‌نامه خود استفاده نکند مشمول تخفیف عدم خسارت می‌شود که در زمان تمدید بیمه ‌نامه می‌تواند از این تخفیف استفاده کرده و بیمه شخص ثالث ما را با قیمت کمتری تهیه کند. میزان تخفیف عدم خسارت به ازای هر سال 5 درصد است و از ابتدای سال دم به بیمه‌گذار تعلق می‌گیرد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    5 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    5 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x