بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

ویزیت و دارو بیمه تکمیلی بیمه ما چقدر میده؟

ویزیت و دارو بیمه تکمیلی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • ویزیت و دارو بیمه تکمیلی چگونه است؟

    بیمه تکمیلی در اصل کامل کننده تعهدات درمانی شرکت بیمه ای پایه مانند تامین اجتماعی است. بیمه های پایه دارای خدمات درمانی محدودی هستند که با توجه به بالا بودن هزینه های درمانی تنها داشتن این بیمه ها کفایت نمیکند و به همین دلیل میتوانید بیمه تکمیلی را با پوشش ها و خدمات بیشتر در کنار بیمه پایه خود داشته باشید.

    بیمه تکمیلی دارای پوشش‌های فراوانی برای درمان و هزینه آن است که یکی از آن‌ها پوشش ویزیت و دارو است و برای بسیاری از افراد هدف از خرید بیمه تکمیلی استفاده از این پوشش است. البته بعضی از داروها جزو بیمه تکمیلی محسوب نمیشوند و از این رو بهتر است لیست آنها را مطالعه کنید.

    تمام داروهایی که تحت پوشش بیمه ‌گران پایه مانند تامین اجتماعی و خدمات درمانی و… هستند و توسط سازمان غذا و دارو (وزارت بهداشت) تایید شده‌اند، توسط بیمه‌ های تکمیلی نیز پوشش داده می‌ شوند به این صورت که اگر بیمه ‌گر پایه داشته باشید و بخواهید از آن استفاده کنید، ابتدا بیمه ‌گر پایه تعهد خود را پرداخت می‌کند و هر مقداری از هزینه‌های این پوشش که باقی ماند توسط بیمه تکمیلی که از بیمه ما خریداری کرده اید پرداخت می‌شود. در حال حاضر 1953 قلم دارو تحت پوشش این بیمه‌ نامه قرار دارد.

    داروهایی که تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار میگیرند در 3 دسته قرار میگیرند:

    • داروهای عمومی
    • داروهای آزاد
    • داروهای تخصصی

    در تمام شرکت‌ های بیمه ای، داروهای عمومی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند و هزینه‌های این پوشش را شرکت بیمه مورد نظر تا سقف مورد تعهد خود به بیمه‌ گذاران پرداخت می‌کند. البته یکی دیگر از مواردی که برای پرداخت هزینه داروها مهم است این است که، باید طبق نسخه پزشک باشند. اگر داروهایی که خریداری میشود خارجی باشند معادل ایرانی آن به بیمه گذار پرداخت میشود.

    علاوه بر این داروها، داروهایی نیز وجود دارند که تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار ندارند و باید هزینه آن را خود فرد بیمه گذار پرداخت کند. در حال حاضر 79 قلم از داروهای معمولی مانند استامينوفن‌ها، قرص‌های سرماخوردگی سبك و برخی از شربت‌های ارزان ‌قيمت از پوشش بیمه‌ ای خارج شده ‌اند و هزینه‌ های مربوط به این داروهای معمولی و ارزان که تاثیر چندانی هم بر سبد اقتصادی خانواده ‌ها ندارد، به داروهای مورد نياز بيماران خاص، مزمن و صعب‌العلاج اختصاص داده می ‌شود.

    دریافت هزینه دارویی از شرکت بیمه مذکور که در آن بیمه تکمیلی دارید به این صورت است که باید به سکی از شعب پرداخت خسارت مراجعه کنید و سپس با ارائه مدرک خود که مبنی بر خرید دارو است هزینه هایی که انجام داده اید را از شرکت بیمه دریافت کنید. البته اگر داروخانه ای که از آن داروهای مورد نظر را خریداری میکنید و یا بیمارستانی که در آن ویزیت میشوید با شرکت بیمه مذکور طرف قرارداد باشد تمامی هزینه ها همانجا کسر میشود و دیگر نیازی به مراجعه به شعب پرداخت خسارت نیست.

    مدارکی که برای ارائه به شعب پرداخت خسارت لازم است تا هزینه مذکور را به شما پرداخت کنند شامل قبض مهر خورده داروخانه و نسخه پزشک با مهر است. امکان دارد برخی از شرکت‌های بیمه برای پرداخت خسارت به شما مدارک دیگری را نیز طلب کنند. توصیه می‌کنیم قبل از مراجعه با شرکت بیمه‌گر خود تماس گرفته و لیست مدارکی که باید ارائه دهید را از آن‌ها جویا شوید.

    ویزیت و دارو بیمه تکمیلی
    ویزیت و دارو بیمه تکمیلی ویزیت در بیمه تکمیلی| بیمه تکمیلی| بیمه درمان| ویزیت دارو|

    تعرفه های ویزیت توسط پزشک در سال 1400 به شرح زیر است:

    در بخش دولتی و خصوصی ویزیت 30 درصد افزایش پیدا کرده است. این افزایش در صورتی‌ اعمال می‌شود که نسخه الکترونیکی باشد. اما چنانچه نسخه الکترونیک نباشد و در دفترچه نسخه نویسی انجام شود، ویزیت 10 درصد افزایش خواهد یافت.

    با این وجود نسخه ‌نویسی الکترونیکی مضرات زیادی را برای همه‌ ی ما به همراه دارد. برای مثال تعرفه ویزیت پزشکی عمومی در بخش دولتی در صورت اجرای نسخه الکترونیک صد و نود و چهار هزار ریال است؛ در حالی که بدون نسخه الکترونیک صد و شصت و چهار هزار ریال خواهد بود.

    در شرکت های بیمه مبلغی به عنوان فرانشیز قرار دارد که بیمه گذار موظف به پرداخت آن است. البته در شرکت بیمه ما این مبلغ در صورتی بیمه گذار از بیمه های پایه برخوردار باشد وجود ندارد و تمامی مبلغ هزینه طبق بیمه نامه تکمیلی پرداخت میشود.

    بیمه تکمیلی شرکت بیمه ما برای افرادی که داری بیمه های پایه مانند تامین اجتماعی و خدمات درمان نیستند هم شامل میشود و تنها کافی است که شما بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری را از این شرکت خریداری کنید و دیگر نگران هیچ چیزی نباشید. زیرا بیمه عمر و سرمایه گذاری و بیمه درمان تکمیلی کامل کننده و مکمل هم هستند.

    برای خرید بیمه تکمیلی و بیمه عمر و سرمایه گذاری از شرکت بیمه ما تنها کافی است با شماره های موجود در سایت www.bimema.ir   تماس حاصل فرمایید و فرم های مربوطه با این بیمه ها را پر کنید و بعد از گفتن اطلاعات دقیق سلامتی و ثبت این اطلاعات در سامانه مخصوص بیمه ما، با پرداخت هزینه بیمه مذکور تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی و بیمه عمر و سرمایه گذاری قرار خواهید گرفت.

    میتوانید بیمه نامه های مختلف مخصوصا بیمه نامه عمر و سرمایه و بیمه تکمیلی شرکت بیمه ما را از نمایندگی 2160 که از نمایندگان قدیمی و پر افتخار این شرکت بیمه ای است دریافت کنید و با خیال راحت سند بیمه نامه خود را درب منزل دریافت کنید. حتی قبل از خرید میتوانید درباره مبلغ پرداختی از مشاوران با سابقه این نمایندگی اطلاعات دریافت کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x