بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

آزادسازی نفت کش ویدنامی با بیمه

نفت کش ویدنامی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • آزادسازی نفت کش ویدنامی با بیمه از جانب ایران

    به گزارش ایرنا، ظهر روز 12 آبان 1400  شبکه خبر اعلام کرد که آمریکا در اقدامی غیر قانونی  یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بوده است در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کرده است.

    همزمان با این اتفاق مردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات های ‌برن بر روی عرشه نفتکش ذکر شده در بالا آن را به تصرف خود درآوردند و آن را به سوی آب ‌های سرزمینی ایران هدایت کردند. هفته قبل نیز بعد از وقوع این اتفاق وزارت خارجه ویتنام اعلام کرده بود که این کشور در حال مذاکره با مقامات تهران بر سر توقیف یک نفتکش ویتنامی در سواحل ایران است.

    سپاه پاسداران همچنین با انتشار یک ویدیوی رسمی ماجرای توقیف نفتکش مورد نظر را به طور کامل به تصویر کشید تا هرگونه تلاش آمریکایی ‌ها برای رد کردن واقعیت‌ها خنثی کند.

    امروز یعنی 18 آبان 1400 به گزارش تسنیم شرکت تانکر ترکرز که حرکت کشتی ‌ها در آب‌ های آزاد را رصد می‌ کند، در پیامی توئیتری مدعی شد که نفتکش ویتنامی «ام ‌وی ساوتیس» که اوایل آبان ‌ماه به دلایل بالا از سوی نیروهای سپاه پاسداران در دریای عمان توقیف شد، ساعاتی قبل آزاد شده است.

    همچنین این شرکت افزود که این کشتی خالی از محموله، در حال رفتن به سمت جنوب است. با اینکه گزارش شده مقصد این کشتی دبی خواهد بود اما در حال حاظر در حال حرکت در دریای عمان است.

    با وجود این تنشی که به وجود آمد ما شاهد واکنش های سریع از سمت شرکت های بیمه ای بودیم و بعد از گذشت ساعاتی از این جریان، نرخ حق بیمه نفتکش‌هایی که به خلیج فارس و تنگه هرمز رفت ‌و آمد دارند، به طور قابل ملاحظه ‌ای افزایش یافت و تعداد زیادی برای بیمه کردن نفکش های خود اقدام کردند.

    نفت کش ویدنامی
    نفت کش ویدنامی| بیمه نفت کش| بیمه کشتی|

    اما سوال اینجاست که بیمه نفکش چیست؟

    میتوان جواب این سوا را اینگونه مطرح کرد که هر کشتی که برنامه حرکت در آب‌های آزاد را دارد، به بیمه‌های مختلفی نیاز دارد. این بیمه ‌نامه‌ ها شامل پوشش سالانه خطر جنگ به علاوه مبالغی اضافه هنگام ورود به مناطق دارای ریسک بالا می‌شود. این مبالغ اضافی بر اساس ارزش کشتی و به‌ صورت هفتگی محاسبه می‌شوند.

     تا زمانی که نفتکش‌ها به این حد از قدرت برسند که تمام نفتی را که حمل می‌کنند غرق یا ریخته نشود، شرکت بیمه فقط باید دو نوع هزینه حمله را جبران کند: هزینه تعمیر کشتی و هزینه تأخیر تحویل محموله به بازار.

    حدود یک پنجم نفتی که در جهان مصرف می‌شود، از تنگه هرمز و توسط تولیدکنندگان خلیج فارس از جمله عربستان منتقل می‌شود.  هر چه در این منطقه تنش بیشتری به وجود آید، باعث خواهد شد حق بیمه اضافی برای ترانزیت نفت از طریق این مسیر مورد بازنگری قرار گیرد.

    پوشش بیمه های کشتی شامل موارد زیر میباشد:

    1. کلوز ۲۸۰ (زمانی) تمام خطر یا ALL Risks. خسارت‌های جزئی + خسارت کلی یا Total Loss+ ۳/۴ مسئولیت تصادم + زیان همگانی + هزینه نجات
    2. کلوز ۲۸۴ (زمانی) خسارت کلی یا Total Loss+ ۳/۴ مسئولیت تصادم + زیان همگانی + هزینه نجات
    3. کلوز ۲۸۹ (زمانی) خسارت کلی یا Total Loss+ هزینه نجات
    4. کلوز ۳۴۶ (زمانی) تمام خطر یا ALL Risks. خسارت های جزئی + خسارت کلی یا Total Loss+ ۴/۴ مسئولیت تصادم + زیان همگانی + هزینه نجات. مخصوص کشتی های صیادی.

    درحال ‌حاضر احتمال وخامت بیشتر اوضاع وجود دارد و بیمه ‌گران تلاش می‌ کنند تا جایی که امکان دارد پوشش بیمه برای نفتکش‌ها در این منطقه صادر نکنند. اما در این شرایط بیمه ما که یکی از بیمه های پر طرفدار در ایران است و پشتوانه آن بانک ملت است این بیمه نامه را برای دارندگان نفتکش ها صادر میکند تا با خیال راحت در آب های تنگه هرمز رفت و آمد کرده و از بابت سلامت محموله و کشتی خود خیالشان راحت باشد.

    یکی از اصلی ترین پوشش های بیمه نفتکش ها، پوشش بیمه ریسک جنگ و تنش است که اسم آن تقریبا با کارکرد و خسارت های پرداختی آن تا حد زیادی متفاوت است. این پوشش هر نوع خسارت عمدی به بدنه، محموله یا اشخاص را در برمی ‌گیرد. برای بیشتر قسمت‌ها، هر قرارداد بیمه شامل برخی از پوشش‌های ریسک جنگ صوری، بر اساس مسیرها و الگوهای تجاری است.

    وقتی پرونده ریسک یک کشتی بسیار پایین است، مثلا برای تانکرهایی که در مناطق کم‌ خطر مانند نیمکره غربی تجارت می‌کنند، حق بیمه می‌تواند به اندازه 0.001 درصد از ارزش بازار کشتی باشد، پس باید محل رفت و آمد کشتی را در مناطق  کم خطر و پر خطر بسنجیم. زیرا با ورود کشتی های نفت کش به مناطق پر خطر مبلغ حق بیمه آنها افزایش پیدا میکند.

    بعد از صدور این بیمه نامه؛ تا 48 ساعت یا 2 روز میتوان از آن استفاده کرد و این بیمه نامه تا این زمان خاص اعتبار دارد و اگر نفتکش تا آن زمان هنوز در منطقه پرتنش باشد میتواند این پوشش و این بیمه را تمدید کند. اندازه حق بیمه اضافی برای پوشش ها بستگی به میزان ریسکی دارد که بیمه‌ گر آن را ارزیابی می ‌کند. بعضی مواقع، این حق بیمه اضافی می‌تواند به بیش از ده درصد از قیمت خرید و فروش کشتی در بازار برسد. به عنوان مثال، آب‌های سرزمینی نیجریه و سومالی یکی از گران ‌ترین مناطق حق بیمه اضافی هستند.

    در زیر جدول مناطقی که در آنها حق بیمه اضافی لازم است را میتوانید مشاهده کنید:

    | آزادسازی نفت کش ویدنامی با بیمه| بیمه ما |شرکت بیمه ما | وابسته به بانک ملت | سایت بیمه ما|بیمه عمر | بیمه مسئولیت

    برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به بیمه نامه های کشتی ها و نفتکش ها و دیگر بیمه نامه میتوانید به سایت بیمه ما مراجعه فرمایید.

    Protected By Copyscape

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x