بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

5 راه گرفتن استعلام خلافی موتور سیکلت

خلافی موتور سیکلت
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • 5 راه گرفتن استعلام  خلافی موتور سیکلت

    در شهرهای شلوغی مانند تهران که با ماشین مجبور هستیم ساعت ها در ترافیک بمانیم داشتن موتور سیکلت یک نعمت است! اکثر افرادی که در این شهر های بزرگ و شلوغ زندگی میکنند علاوه بر داشتن خودرو حتما یک موتور سیکلت دارند که در روز ها و در زمان های شلوغ کاری بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

    همچنین در شغل‌ های مختلفی مانند پیک موتوری یا ارسال بسته‌ های پستی، غذا و خریدهای آنلاین از موتور سیکلت استفاده می‌ شود. البته این شغل ها و استفاده از موتور سیکلت برای موتورسواران مشکلات و خطراتی نیز دارد چرا که باعث می‌شود به ‌صورت مداوم و پی ‌درپی به دلایل مختلفی مانند عدم استفاده از کلاه ایمنی، عبور از چراغ قرمز، تردد در خط ویژه، سرعت زیاد و … جریمه شوند. به طور کلی موارید زیر باعث جریمه شدن موتور سیکلت ها میشود:

    • حرکت در معابر عمومی و پیاده ‌روها
    • ایجاد مزاحمت و سر و صدا در مکان‌های عمومی
    • سرعت غیرمجاز

     

    • استفاده نکردن از کلاه ایمنی
    • انجام حرکات خطرناک و تک ‌چرخ ‌زدن
    • عبور از چراغ قرمز
    • نداشتن بیمه ‌نامه موتور سیکلت که از اصلی ترین دلایل جریمه است و برای خرید آن میتوانید به سایت بیمه ما مراجعه مرده و در آنجا با شماره های موجود تماس گرفته و بیمه نامه مربوطه را صادر کنید تا از جریمه شدن خود جلوگیری کنید.

    جریمه موتور سیکلت ها درست مانند جریمه خودرو ها به وسیله پلیس و یا دوربین های مختلفی که در سر تا سر مسیر نصب شده اند صورت میگیرد. گاهی ممکن است از تعداد جریمه‌ ها و مقدار خلافی موتور سیکلت خود اطلاعی نداشته باشید و شاید دفعه بعد که توسط  یکی از مامور های راهنمایی و رانندگی جریمه شدید، با یک رقم بالای جریمه مواجه شوید. برای جلوگیری از اضافه شدن جریمه‌ها که حتی می‌تواند منجر به توقیف موتور سیکلت شما شود و راه کسب درآمد شما را مختل کند بهترین کار دریافت خلافی موتور سیکلت به صورت ماهانه است.

    خلافی موتور سیکلت
    خلافی موتور سیکلت| بیمه موتور| استعلام خلافی موتور| پرداخت خلافی موتور|

    دانستن راه های به دست آوردن خلافی موتور سیکلت برای تمامی دارنده های این وسیله نقلیه موتوری ضروری است؛

    ما در ادامه راه های مختلف دریافت خلافی موتور سیکلت را برای شما شرح میدهیم تا از خوابیدن موتور سیکلت خود به دلیل جریمه های زیاد جلوگیری کنید.

    1. مراجعه به پلیس +10:

    خوشبختانه این ‌روزها برای اطلاع از خلافی موتورسیکلت  و مقدار جریمه آن، نیازی به مراجعه حضوری به مراکز دولتی و انتظامی ندارید و می‌ توانید به‌ راحتی با استفاده از شیوه‌های بسیار آسان و سریع برای مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+10 نسبت به استعلام خلافی موتور سیکلت خود اقدام کنید.

    1. گرفتن خلافی موتور سیکلت با پیامک:

    روش استعلام خلافی موتور سیکلت با پیامک به این صورت است که باید کد یا شماره 17 رقمی VIN مورد نظر را به سامانه ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنید و منتظر پاسخ استعلام خلافی موتورسیکلت خود بمانید.

    حواستان هم باشد که حتما کد VIN را به طول کامل همراه با حروف انگلیسی وارد کنید. البته استفاده از این سامانه پیامکی هزینه دارد و ارسال هر پیامک درخواست 350 تومان است. همچنین می‌ توانید برای استعلام خلافی موتورسیکلت از کد دستوری استفاده کنید و با شماره‌ گیری *110# و وارد کردن کد 17 رقمی VIN موتورسیکلت خود، درخواست استعلام و پرداخت خلافی آن را داشته باشید. در این روش هم خلافی موتور سیکلت با پیامک در اختیار شما قرار می ‌گیرد.

    1. گرفتن خلافی موتور سیکلت به صورت تلفنی:

    شما امکان استعلام تلفنی خلافی موتورسیکلت را هم دارید. برای این کار باید با شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ تماس بگیرید و درباره مبلغ جریمه و تعداد تخلفات خود سوال کنید. درج کد 021 پیش از شما برای تماس‌های خارج از تهران الزامی است.

    1. گرفتن استعلام خلافی موتور سیکلت از سایت راهور:

    با مراجعه به سایت rahvar120.ir و پس از باز شدن صفحه اصلی این سایت باید به قسمت استعلام تخلفات خودرو و موتورسیکلت وارد شوید و برای گرفتن استعلام بارکد پستی 8 رقمی که در کارت موتورتان درج شده است را وارد کنید.

    حواستان باشد حتما تاریخ به‌ روزرسانی سایت را م دنظر داشته باشید. چون این سایت معمولا به ‌صورت هفتگی به‌روزرسانی می ‌شود. در صورت پرداخت آنلاین خلافی نیز، اطلاعات مربوط به جرایم در سامانه راهور با تاخیر 72 ساعته پاک خواهد شد.

    1. اپلیکیشن‌ها و نرم‌ افزارهای پرداخت جریمه و استعلام خلافی موتور سیکلت:

    علاوه بر همه روش‌های فوق، رانندگان و موتورسواران می‌ توانند برای استعلام هرگونه تخلف راهنمایی و رانندگی، از نرم ‌افزارها و اپلیکشن ‌هایی مثل قبضینو، پیشخوان 24 و … هم استفاده کنند. پس از نصب این برنامه ‌ها و ورود به سیستم، پورتال مربوطه شما را راهنمایی می ‌کند تا خلافی رایگان گرفته و تمام جریمه‌ های خود را بررسی کرده و گزینه‌ های پرداخت را هم در اختیار شما می‌ گذارند تا در صورت تمایل جریمه های خود را پرداخت کنید.

    شیوه های مختلف پرداخت جریمه موتور سیکلت به شرح زیر میباشد:

    • اگر برگه جریمه تان را در دست دارید به آن نگاه کنید. اگر دارای شناسه پرداخت و شناسه قبض باشد به راحتی می توانید از طریق دستگاه های خودپرداز نسبت به پرداخت خلافی موتور سیکلت خود اقدام نمایید
    • همچنین می توانید از طریق تلفن بانک ۰۹۶۲۲ بانک ملی نسبت به پرداخت خلافی مربوطه اقدام کنید
    • مراجعه به وب سایت سیستم پرداختی بانک ملی به آدرس https://sadad.shaparak.ir/billpayment یکی دیگر از روش های پرداخت خلافی موتور سیکلت است.

    Protected By Copyscape

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    1 دیدگاه
    بیشترین رأی
    تازه‌ترین قدیمی‌ترین
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    موتورسیکلت آپاچی ۱۶۰ ۴وی آبی مدل ۹۸ شماره پلاک ۱۳۸ ۴۹۷۱۲ در تاریخ ۳۰دی۱۴۰۱ سرقت شده در صورت رویت تماس بگیرید تشکر ۰۹۳۳۸۲۵۳۷۵۸

    شماره تماس
    9338253759
    Screenshot_20231012_152519_Photos.png

    اشتراک گذاری :

    1
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x