بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

عوامل موثر بر نرخ بیمه اتش سوزی

نرخ بیمه اتش سوزی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • عوامل موثر بر نرخ بیمه اتش سوزی

    نرخ بیمه اتش سوزی

    عوامل متعددی برحق بیمه اتش سوزی تاثیر گزارند. که در زیر به توضیح ان ها خواهیم پرداخت:

    خطرات اضافی:

    بالا هم درباره اینکه بیمه اتش سوزی دو سری خطرات اصلی و اضافی دارد که برای تهیه ان ها باید هزینه جداگانه بپردازید. برخی از این خطرات تاثیر زیادی روی حق بیمه بیمه گزار دارد. به عنوان مثال پوشش اضافی رانش زمین (زلزله) می تواند حق بیمه را 5 برار افزایش دهد. البته باید توجه داشت که نحوه تاثیر گزاری این پوشش ها بر حق بیمه شرکت های مختلف به صورت متفاوت محاسبه می شود و در مجموع حق بیمه اتش سوزی به اندازه ای کم است که شاید این چندین برابر شدن مبلغ ها نیز قابل توجهی نشود.

    شرایط بیمه نامه:

    شرایط بیمه نامه با توجه به شرایطی که در بالا توضیحاتی در اختیار شما قرار دادیم مطرح می شود تاثیر به سزایی برحق بیمه می گزارد. و البته به ویژ در مقیاس هایی مانند مقیاس های صنعتی. به عنوان مثال هزینه ای که بر حق بیمه در شرایط جایگزینی و بازسازی بالاتر از شرایط ثابت است و ان هم به دلیل امتیازاتی است که بیمه گر به بیمه گزار اعطا می کند.

    تخفیف های بیمه اتش سوزی:

    در بیمه اتش سوزی تخفیف هایی وجود دارد که مثل تخفیفات بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه است که صورت های مختلفی دارد. هر شرکت بیمه ممکن است تعداد حاصی از این تخفیف ها را به بیمه گزار ارائه دهد و یا ختی بر حسب شرایط تخفیف های خارج از لیست زیر برای بیمه گداران در نظر بگیرید:

    1-تخفیف های مناسبتی: همانند هر بیمه دیگری برخی از شرکت های بیمه در روز های خاصی که در سال وجود دارد که تخفیف هایی دارند که مانند دهه فجر، نوروز و … تخفیف ها مناسبتی در نظر گرفته می شوند که برای اطلاع داشتن از ان ها  راه های بسیاری موجود است. یکی از فهمیدن راه های فیهمیدن این مناسبت ها برای تخفیف دنبال کردن خبر های جدید در اخبار شرکت های بیمه است.

    2- تخفیف بیمه عمر: داشتن بیمه عمر در بعضی از شرکت ها باعث می شود در بیمه اتش سوزی تخفیف هایی داشته باشیم و البته در بیمه بدنه هم این شرایط وجود دارد.

    3- حساب بلند مدت: شخصی که دارای سپرده بلند مدت باشد و شرکت بیمه هم با ان بانک قرار داد داشته باشد تخفیفی داده می شود.

    4- تخفیف گروهی: بیمه گر در برخی شرایط و البته بعضی بیمه گرها تخفیفی به گروهی از افراد می دهند. مانند: برای افرادی که عضو نظام مهندسی یا نظام پزشکی یا سپاه باشند تخفیف ویژه ای در نظر گرفته می شود.

    میزان ریسک:

    این مورد خود دو زیر مجموعه دارد که به توضیحات انان خواهیم پرداخت:

    ریسک مورد بیمه:

    ملاک بیمه گر میزان ریسک است. به عنوان مثال در حالت این که اگر در انباری موادی باشد که اشتعالزا باشد ریسک اتش گرفتن ان از انبار حاوی از سنگ یا پوشاک باشد بیشتر است. اگر هم فرد در اپارتمان مسکونی در طبقات بالاتر باشد ریسک بیشتری دارد که حادثه بروز دهد و مهار ان هم در طبقات بالاتر سخت تر هم خواهد شد و در نتیجه ای که می توان گرفت فرد بیمه گزار باید حق بیمه بیشتری خواهد داشت.

    موارد دیگری که در ریسک حق بیمه تاثیر خواهد داشت جنس مصالح ساختمانی است، مشاعات اپارتمان، عمر بنا، نوع کاربری اماکن غیر صنعتی و صنعتی، نوع فعالیت، منابع گرمایشی و سرمایشی، وضعیت سیم کشی و … است. هر یک از موارد جز تعیین کننده های ریسک و حق بیمه بیمه گزار خواهد بود.

    ریسک منطقه استقرار مورد بیمه:

    حالتی هم وجود دارد که عوامل طبیعی در ان تاثیر دارند. برای مثال مناطقی که با تراکم جمعیت بال میزان ریسک و به دنبال ان حق بیمه اتش سوزی بالاتر است. مانند بازار تهران که جمعیت زیادی در این مکان رفت و امد دارند. هر کدام از شرکت های بیمه براساس معیارهای خودشان مناطق مختلف شهر را از لحاظ ریسک بروز حادثه دسته بندی کرده اند و ضریب قیمت متناسبی را برای ان تعریف کرده اند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x