بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

مراحل خرید بیمه آتش سوزی

خرید بیمه آتش سوزی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • مراحل خرید بیمه اتش سوزی

    خرید بیمه آتش سوزی

    اعلام سرمایه توسط متقاضی خرید بیمه:

    به صورت که شخص خرید بیمه اتش سوزی را با پر کردن فرمی که برای هر یک از بیمه گران به روش مختلفی طراحی شده است انجام می دهد و مجموع سرمایه ای که قصد بیمه کردن ان را دارد ( بنا و لوازم ) را به شرکت بیمه اعلام می کند.

    بررسی فرم پیشنهادی توسط نماینده بیمه:

    هنگامی که متقاضی درخواست می دهد، نمایندگی ان را بررسی می نماید. در این شرایط دو حالت رخ می دهد :

    یا کارشناس برای ارائه گزارش نسبت به سرمایه متقاضی بیمه به محل مورد بیمه اعزام می شود و یا به اظهارت بیمه گزار استناد می کند.

    زمانی که بیمه گزار بخواهد ساختمان های صنعتی و غیر صنعتی بیمه کند اعزام کارشناس الزامی است. اما در مورد ساختمان های مسکونی در دو حالت زیر اغلب کارشناسی لازم نخواهد بود:

    1- هزینه ساخت هرمترمربع از بنا معادل 5/3 میلیون تومان ( 000/000/35 ريال ) و کمتر در تهران و 2 میلیون ( 000/000/20 ريال ) کمتر در مورد شهرستان باشد.

    2- ارزش لوازم منزل کمتر از 70% ارزش بنا باشد.

    توافق متقاضی بیمه و نماینده بیمه در مورد سرمایه تخمین زده شده: در حالتی که فرد خریدار بیمه اتش سوزی و نماینده بیمه در مورد بیمه به توافق برسند بعد از پرداخت حق بیمه، بیمه نامه صادر خواهد شد. در غیر این صورت نماینده فرم بیمه نامه را تغییر و به متقاضی بیمه ارائه می دهد. در این حالت اگر متقاضی موافقت کند بیمه نامه صادر خواهد شد و اگر موافقت نکند نماینده بیمه فرم پیشنهادی را رد خواهد کرد.

    دریافت خسارت بیمه اتش سوزی

    زمانی که حادثه رخ می دهد و پوشش ان حادثه شامل بیمه نامه شما می شود می توان طی تقریبا 5 روز گزارش بروز حادثه را به شرکت بیمه ارائه داد. در این شرایط شرکت بیمه نماینده یا معمولا کارشناس خود را به محل مورد بیمه اعزام می کند تا میزان خسارت وارده را براورد کند و بعد از ارائه گزارش کارشناس، در صورت توافق طرفین بر سر مبلغ خسارت، مراحل پرداخت طی می شود.

    در صورتی که دو طرف بیمه گر بیمه گزار بر سر هزینه خسارت به توافق نرسند، مسئله را به شورای حل اختلاف ارجاع می دهند. اگر این موضوع بین بیمه گزار و بیمه گر به توافق نرسند سه کارشناس موضوع را ببرسی می کنند و اجماع می رسند. هر یک از طرفین یک کارشناس را انتخاب می کند و دو کارشناس منتخب کارشناس سوم را انتخاب می کنند.

    اگر عمدی بیمه گزار کاری کرده باشد که حادثه اتش سوزی بیمه شده صورت بگیرد تا بتواند سود کند فرد نه تنها خسارت را دریافت نمی کند بلکه مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد. همچنین در مواردی که حادثه اتش سوزی مشکوک به عمدی بودن است، روند پرداخت خسارت ممکن است چند سال به طول بیانجامد.

    اگر شخصی به بیمه گر اطلاعاتی دهد که ارزش ملکش بیش از ان چیزی که هست را بگوید و حادثه ای رخ دهد کارشناس ان را بازدید می کند و ن تنها سود که ندارد باید به صورت دوره ای هزینه بیشتری را بپردازد و خسارت دریافت شده هم به اندازه ارزش اصلی به بیمه گزار تعلق می گوید نه به اندازه ای که در بیمه نامه گفته بوده است.

    اگر بر فرض هر گونه مشکل طبیعی و یا غیر طبیعی ریسک بروز حادثه زیاد شود و هنگام بروز حادثه، بیمه گر متوجه شود که ریسک بیشتر شده است هیچ گونه خسارتی در قبال ان به بیمه گزار تعلق نخواهد گرفت ( در حالتی که بیمه گزار به بیمه گر گزارش نداده باشد) مانند: اگر فردی در انبار خود پوشاک نگهداری کند و ان را به بیمه گر گفته باشد و اگر در انبار خود بار اشتعالزا اضافه کند و گزارش ندهد هیچ گونه خسارتی پرداخت نمی شود در زمان بروز حادثه.

    جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت بیمه ما مراجعه فرمایید .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x