بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

اموال و شرایط بیمه اتش سوزی

شرایط بیمه اتش سوزی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • انواع اموال بیمه شده در بیمه اتش سوزی

    شرایط بیمه اتش سوزی

    در سه دسته قرار دارند که شامل:

    1- ساختمان مسکونی (ساختمان و اثاثیه)

    2- ساختمان صنعتی شامل تمامی کارخانه ها(ساختمان، تاسیسات، ماشین الات و…)

    3- ساختمان غیر صنعتی شامل واحد های تجاری، اداری، رفاهی، اموزشی، خدماتی و انبارها (ساختمان، تاسیسات، ارزش دکوراسیون، اثاثه اداری، موجودی کالاها و…)

    استثنا: اموالی مانند اوراق بهادار، پول نقد و از این قبیل اموال تحت پوشش بیمه اتش سوزی قرار نمی گیرند مگر این که در بیمه نامه چیزی غیر از این ذکر شود.

    اموالی که تحت پوشش بیمه اتش سوزی قرار نمی گیرند

    1- طلا و مسکوکات

    2- اوراق بهادار

    3- فلزات قیمتی

    4- اثار هنری

    5- نسخه های خطی و تارخی

    6-هزینه های بازسازی نقشه و جمع اوری اطلاعات

    انواع شرایط بیمه نامه اتش سوزی

    شرایط متفاوتی در بیمه اتش سوزی وجود دارد که بیمه گر با توجه به شرایط بیمه گزار ممکن است مورد خاصی را پیشنهاد دهد. انواع شرایط بیمه نامه اتش سوزی عبارت اند از:

    1- بیمه نامه با سرمایه ثابت

    با توجه به این موضوع بیمه گزار ارزش روز مورد بیمه را به بیمه گر اعلام خواهد کرد. بیمه گزار باید هنگام خرید بیمه اتش سوزی اطلاعات دقیق را به بیمه گر دهد زیرا در صورت بروز حادثه و اثبات اشتباه بودن اطلاعات ممکن است بیمه گر خسارتی تقبل نکند. منازل مسکونی، تحت این شرایط بیمه خواهند شد. اگر حادثه ای صورت بگیرد، خسارت پرداختی به بیمه گزار براساس هزینه پرداختی به بیمه خواهد بود.

    2- بیمه نامه با شرایط شناور

    البته این شرایط بیشتر مخصوص انبارها است . معمولا سرمایه ای که در انبارها موجود است همیشه متغیر هستند برای تعیین حق بیمه می توان از شرایط شناور استفاده کنید. طبق شرایط شناور باید شخصی که صاحب انبار است ماهانه به صورت جلسه ای از موجودی انبار خود برای بیمه گر یا نماینده بیمه بفرستد تا میانگین موجودی سرمایه اساس محاسبه حق بیمه در سال قرار گیرد. البته لازم به ذکر است که بیمه گزار با هر بار ارائه صورت جلسه حق بیمه ای را پرداخت می کند که به صورت الحاقیه ای در بیمه نامه اش ذکر می شود. در پایان سال نیز میزان میانگین سرمایه به صورت دقیق محاسبه می شود وااحاقیه اخر برای تسویه نهایی اماده می شود.

    3- بیمه نامه با شرایط جایگزینی و بازسازی

    این شرایط تحت افزایش قیمت با توجه به تورم و نوسانات بازار نیز پیش بینی شده است. امکان بوجود امدن حادثه در این شرایط برای بیمه گزار بسیار سخت است و ممکن است دیگر با خسارت پرذاختی از سوی بیمه گر نتواند ساختمان مسکونی خود را جایگزین کند. اگر این شرایط وجود داشته باشد برای بیمه گزار، بیمه گر با توجه به قیمت روز ارزش اموال بیمه شده و به ارزش واقعی ان خواهد پرداخت کرد.این بیمه نامه منحصر به ساختمان، ماشین الات کارخانه ها و موجودی انبارها نمی شود.

    4- بیمه فرست لاست

    این شرایط برای مواقعی کارایی دارد که فرد اموال بسیاری دارد که اگر در بروز حادثه از بین رود خسارت سنگینی وارد شود. به عنوان مثال زمانی که اموال فرد در محدود جغرافیایی وسیعی  پراکنده شود، این شرایط به بیمه گزار بسیار کمک کننده است. برای محاسبه سرمایه بیمه شده، بالاترین خسارتی که ممکن است برای اموال شخص بیمه شده پیش بیاید را بیمه گر محاسبه می کند. در این شرایط شرکت بیمه متعهد به پرداخت ارزش این سرمایه پیش بینی شده است و نه بیشتر. حق بیمه براساس کل حق بیمه مشخص خواهد شد و شرکت بیمه برای حق بیمه تحت شرایط فرست لاست تخفیف های ویژه ای در نظر می گیرد.

    5- بیمه نامه با شرایط توافقی

    در این شرایط هم بیمه گر هم بیمه گزار باید به توافق برسند و بر سر میزان سرمایه، قرارداد بیمه اتش سوزی را منعقد می کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x