8 نکته مهم در فروش بیمه
-
اطلاعات خود را راجع به بیمه نامه تکمیل کنید.
یکی از مهم ترین نکات در فروش بیمه نامه، کسب اطلاعات کافی در حیطه کاری خود می باشد. سعی کنید با آگاهی کامل در مسیر فروش بیمه قدم بردارید. افراد موفق در زمینه های شغلی مختلف، دانش و تجربه کافی را نسبت به حرفه ی خود کسب می کنند و همین مسئله موجب افزایش اعتماد به نفس فرد در حوزه مربوطه میشود. عدم وجود دانش و اطلاعات کافی می تواند موجب افزایش استرس و اضطرابتان در حین برخورد با مشتری شده و ممکن است نتیجه مطلوب به دست نیاید.
-
مثبت اندیش باشید اما توقعات بیش از حد معقول نداشته باشید.
سعی کنید با انسان های مثبت اندیش و موفق نشست و برخاست کنید. این موضوع علاوه بر ایجاد حس نشاط و سرزندگی در شما، باعث دستیابی به نتیجه ی مطلوب درجلسه ی مشاوره با مشتریان خواهد شد. فراموش نکنید که انرژی و حس شما، به فرد مقابلتان منتقل خواهد شد و مشتری آن را دریافت می کند. دعا و نیایش، خواب کافی، دوری از انسان های منفی نگر و پرحاشیه، تغذیه مناسب می تواند در ایجاد حس خوب و نشاط در شما بسیار موثر باشند.
همچنین سعی کنید احساسات خود را در مقابل جواب نه شنیدن کنترل کنید. همیشه قرار نیست همه ی آدمها به درخواست خرید بیمه از طرف شما جواب مثبت دهند. توکل به خداوند و پذیرش تمام اتفاقات می تواند در حال روحی شما بسیار تأثیرگذار باشد.
مسئلهی دیگر آن است که گاهی اوقات به هر دلیلی ممکن است حالمان بد باشد؛ مانند کتاب های زرد روانشناسی که می گویند: هیچوقت نباید حالتان بد باشد، فکر نکنید.
قطعاً همه ی ما انسانیم و ممکن است بعضی روزها حالمان عاااالی نباشد. در این زمان به خودتان زمان دهید، ورزش کنید، با دوستان و اقوامتان معاشرت کنید، حجم کاری خود را کم کنید و به کارهایی بپردازید که دوستشان دارید.
-
علاوه بر سلامت ذهنی، به سلامت فیزیکی خود اهمیت دهید.
یادتان باشد شما علاوه بر سلامت ذهنیتان، به سلامت بدنی نیز نیاز دارید. حتماً طی زمان مشخصی بهصورت دوره ای آزمایش خون دهید و سطح هورمون ها، قندخون، میزان کلسترول، پلاکت ها، گلبول های سفید و قرمز، هموگلوبین و … را مورد آزمایش قراردهید (چکاب کامل). در صورت وجود هرگونه درد در ناحیه ی ستون فقرات، زانوها، شکم، پهلو و یا… به پزشک مراجعه کرده و بررسی های لازم را انجام دهید.
انجام مداوم انواع ورزش و فعالیت بدنی قدرتی و هوازی به شما در داشتن سلامتی بدنی و ذهنی کمک شایانی خواهد کرد. پس هیچوقت در طول هفته آن را فراموش نکنید. همچنین تغذیه ی کافی و در عین حال عدم پرخوری، خواب به موقع و کافی، استراحت و تفریح به اندازه در برنامه ی روزانه و هفتگی تاثیرات مفیدی در سلامت شما خواهد داشت.
-
مهارت های گفتگوی خود را تقویت کنید
پیشنهاد می شود که از روش های مختلف افزایش مهارت گفتگو بهره ببرید و آن را تقویت کنید. کتاب های مربوط به قدرت کلام و مهارت های گفتگو را مطالعه کنید و بیشتر تمرین کنید.
صدای رسا، فراز و فرود کلامی مناسب، بیان شمرده کلمات، شوخی های مؤدبانه با مشتری میتواند صمیمیت شما را با مشتریان افزایش دهد و فرد احساس راحتی بیشتری با شما داشته باشد.
روش مؤثر دیگری که به شما پیشنهاد می کنیم، ضبط کردن صدای خودتان در جلسات حضوری و تلفنی است. به صدای خود گوش دهید و اشتباهات خود را کشف کنید. این روش بسیار روش مؤثری در بهبود مهارت گفتگو است.
همچنین می توانید روبروی آیینه با خود گفتگو کنید و درواقع خودتان را پرزنت کنید. حرکات صورت و بدنتان را کنترل کنید و بهبود ببخشید.
-
مفاهیم را برای مشتریان خود تسهیل کنید.
سعی کنید تمام اطلاعات راجع به خدمات مورد نظر را با بیانی ساده مطرح کنید. هر قسمتی را که مشتری متوجه نشد، دوباره و متفاوت تر توضیح دهید. از اصطلاحات تخصصی کمتر استفاده کنید و این نکته را فراموش نکنید که مخاطب شما، یک مخاطب عام است و ممکن است هیچ اطلاعاتی از مفاهیم بیمه نداشته باشد.
-
بر تردید مشتری غلبه کنید.
گاهی اوقات در جلسات مشاوره با مشتریان پیش می آید که برخی از آن ها در خرید یا انتخاب بیمه دچار شک و دودلی می شوند. در ابتدا باید سعی کنید به اخلاقیات مشتری آگاه شوید و از روش خاصی برای جلب اطمینان و نظر او استفاده کنید.
یکی از روش های جلب رضایت مشتری این است که در جلسه ای که به مرحله ارائه بیمه نامه رسیدید و متوجه تردید مشتری شدید، کاغذی برداشته و به دو قسمت آن را تقسیم کنید. در یکی از ستون ها بنویسید: نکات و دلایل مثبت و در ستون دیگر بنویسید: نکات و دلایل منفی. سپس رو به او کنید و بگویید قطعاً شما به دنبال خرید بهترین بیمه هستی. درست میگم؟ قطعاً مشتری حرف شما را تایید خواهد کرد.
سپس به او بگویید: من در این ستون تمام دلایل مثبت برای خرید این بیمه رامی نویسم و شما هم توی این یکی ستون تمام دلایل منفی برای خرید این بیمه نامه رو بنویس؛ و شروع به نوشتن کنید و به مشتری نیز زمان دهید تا سر فرصت هرچه که به ذهنش می رسد را بنویسد.
مطمئن باشید تعداد دلایل مثبت بسیار بیشتر از دلایل منفی خواهد بود و در اکثر مواقع تردید مشتری درمورد خرید از بین می رود و آن را نهایی خواهد کرد.
این تکنیک، روش بن فرانکلین نام دارد.
-
از تجربه های افراد موفق در فروش و یا شرکت های بیمه دیگر کمک بگیرید.
توصیه می کنیم که از هرکسی که در این زمینه فعالیت میکند چیزی یاد بگیرید؛ هرچند کوچک باشد. یادتان باشد که هر انسانی مجموعه ی بزرگی از اطلاعات و تجربه است که به روش خود آنها را کسب کرده و شما حتی اگر مدت زمانی زیادی باشد که در این زمینه فعالیت می کنید باز هم ممکن است خیلی چیزها را ندانید.
پیشنهاد میشود هر هفته یا هرماه با همکاران دیگر سازمان خود جلسهای بگذارید و تجربههای خود را با یکدیگر در میان بگذارید. باور کنید که نگهداشتن اطلاعاتتان نه به شما کمکی خواهد کرد نه به مجموعه. میلیونها انسان وجود دارند که ممکن است به بیمه احتیاج داشته باشند و موفقیت فرد دیگر به معنای عدم موفقیت شما نیست. مشتری شما نیز پیدا خواهد شد.
-
از رسانههای اجتماعی کمک بگیرید.
شبکههای اجتماعی میتواند روشی آسان و ارزانقیمت برای انجام تبلیغات شما باشد. از طریق شبکههایی مانند تلگرام، اینستاگرام، لینکدین، آپارات و… میتوانید با مردم تمام شهرهای ایران ارتباطی مؤثر داشته باشید و کار خود را در سطح کشوری تبلیغ کنید.
از این واقعیت که همهی افراد صاحب گوشی تلفن همراه هستند استفاده کنید و آن را دستکم نگیرید.
جهت اخذ نمایندگی از شرکت بیمه ما از طریق همین سایت اقدام به ثبتنام نمایید و یا با شمارههای زیر تماس حاصل نمایید.
بیمه ما، همراه مطمئن شما
02166831845 – 02166859681 – 02166892451 – 02166845803 – 02166864518 – 02166676124 – 09122619509