بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

فرانشیز بیمه مهندسی چقدر است؟

فرانشیز بیمه مهندسی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • فرانشیز بیمه مهندسی

    در عصر کنونی و با گسترش فعالیت های عمرانی، صنعتی و ساختمانی خطرات پیش بینی نشده نیز در حال افزایش می باشند که باعث ایجاد خسارت های بزرگ به سرمایه های بزرگ می شوند که باید راهی برای جبران خساره اینچنین حادثات بود که بیمه مهندسی از جمله بیمه هایی است که نیاز به تحت پوشش قرار گرفتن آن مورد توجه صاحبان صنایع و سرمایه در بازارهای داخلی و جهانی قرار گرفته است.

    بیمه مهندسی کلاً به دو دسته تقسیم بندی شده است:

    • بیمه هایی که برای احداث پروژه ها صادر می شوند
    • بیمه هایی که برای دوره بهره برداری صادر می شوند
    • بیمه هایی که برای احداث پروژه ها صادر می شوند:
    • بیمه تمام خطر پیمانکاران (CAR)
    • بیمه تمام خطر نصب (EAR)
    • بیمه هایی که برای دوره بهره برداری صادر می شوند عبارت اند از :

    الف:  بیمه خطرات سازه‌های تکمیل شده ساختمانی (CECR)

    ب:  بیمه تجهیزات و ماشین‌آلات پیمانکاران (CPM)

    ج:  بیمه شکست ماشین‌آلات (MB)

    د:  بیمه تجهیزات الکترونیک (EE)

    ه:  بیمه عدم ‌النفع ناشی از شکست ماشین‌آلات (MLOP)

    و:  بیمه عیوب اساسی و پنهان ساختمان (LDB)

    ی:  بیمه فساد کالا در سردخانه (DOS)

    فرانشیز بیمه مهندسی
    فرانشیز بیمه مهندسی

    فرانشیز:

    فرانشیز (فرنچایز) به فرانسوی: Franchise  و به انگلیسی Deductible یا حق امتیاز گونه‌ ای از کسب و کار است که بر پایه آن به یک شرکت اختیار داده می‌شود که تولیدات و محصولات شرکت دیگر را بفروشد و در مقابل آن مبلغی دریافت کند که به آن مبلغ فرانشیز می‌گویند.

    این فرآیند یک شبکه ارتباطی میان کسب و کارهای مستقل کوچک است که به هر یک از این کسب و کارها اجازه می‌دهد که تحت یک نام بازرگانی مشترک و یا یک هویت فعالیت کنند و همگی از یک روش موفق از قبل آزمایش شده از بازاریابی مشترک بهره‌گیری کنند. در عمل فرانشیز، راهبردی برای جذب و نگهداری مشتری در یک کسب و کار است. فرانشیز یک سیستم بازاریابی است که هدف آن ایجاد یک تصویر مشترک دربارهٔ تولیدات یا خدمات یک شرکت در ذهن مشتری است.

    تعریف

    کسب و کارهای کوچکی که تحت شبکه ارتباطی فرانشیز با یکدیگر و به ‌طور مشترک فعالیت می کنند را «کسب و کارهای تحت پوشش» و شرکتی را که وظیفه آن برقراری این شبکه و ارائه روش های موفق از قبل آزمایش شده به کسب و کارهای تحت پوشش می‌باشد، «هماهنگ‌کننده» می گویند.

    فرانشیز تلفظ فرانسوی لغت franchise است که به معنی معافیت، مصئونیت و آزادی است. اما کاربرد آن در بیمه، ارتباط چندان با معنی لغوی فرانشیز ندارد بلکه بسیار فاصله دارد. در کل استفاده از این کلمه در بیمه اشتباه است اما این کلمه در بیمه به شکل یک اصطلاح جا افتاده است.

    فرانشیز بیمه مهندسی
    فرانشیز بیمه مهندسی

    طوری که شرکت های بیمه و ارگان های دیگر نیز از این واژه استفاده می کنند. کاربرد این کلمه در بیمه به طور کلی اشتباه است اما به صورت اصطلاحی همه‌گیر جا افتاده است و شرکت‌های بیمه و ارگان های دیگر نیز از همین لغت در بیمه استفاده می‌کنند.

    بعضاً زمانی که یک حادثه اتفاق می افتد و شخص دچار خسارت می شود وقتی شخص تحت پوشش بیمه به شرکت مراجعه می کند ممکن است متوجه شود که شرکت تمام هزینه های خسارت را به او پرداخت نمی کند. و در نتیجه تصور می کند که شرکت قرارداد را به درستی رعایت نمی کند و یا هم در قرارداد اشتباهی راخ داده است. اما این اختلاف پرداخت خسارت قبلاً در قرار داد ذکر شده است و بیمه گذار موافقت خود را در رابطه با آن اعلام کرده است.

    در کل هزینه‌ای را که خود شخص بیمه‌گذار برای خسارت پرداخت می‌کند، فرانشیز بیمه می گویند. موجودیت فرانشیز بیمه معمولاً در بیمه‌ نامه های تکمیلی و بیمه نامه های بدنه مورد توجه قرار می‌گیرد.

    فرانشیز بیمه نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان به درصدها و شکل های مختلف وجود دارد معمولاً بیمه گذاران متوجه نمی شوند که میزان فرانشیز در بیمه نامه ذکر می شود و آن ها این بیمه نامه را امضا کرده اند. فرانشیز معمولاً به صورت درصد و یا عدد و یا هم ترکیبی از آن ها ذکر می شود.

    میزان درصدی فرانشیز بیمه در بیمه نامه ها طوری محاسبه می شود که هر چقدر فرانشیز شرکت بیمه کمتر باشد هزینه کمتری بر عهده شخص بیمه گذار قرار می گیرد. و بیشتر خسارت را شرکت بیمه که شخص تحت پوشش آن قرار دارد پرداخت می کند.

    معمولاً فرانشیز در بیمه های مهندسی به شکل ذیر تعین می شود:

    • برای بیمه های دوره احداث (تمام خطر پیمانکاران وتمام خطرنصب)
    • بیمه سازه های تکمیل شده ساختمانی
    • برای بیمه های دوره بهره برداری (سایر بیمه های مهندسی)
    • در بعضی از بیمه‌های دوره بهره‌برداری یک فرانشیز زمانی نیز وجود دارد
    فرانشیز بیمه مهندسی
    فرانشیز بیمه مهندسی

    فرانشیز در این بیمه نامه ها عبارتند از:

    بیمه های دوره حوادث:

    در حوادث طبیعی 10 درصد، سایر حوادث 10 درصد و 20 درصد هر خسارت با حداقل یک دویستم سرمایه مورد بیمه.

    دوره بهره برداری:

    خسارات جزئی 10 درصد هر خسارت با حداقل معمولاً یک دویستم سرمایه مورد بیمه و خسارت کلی 20 درصد ارزش بیمه.

    شما می توانید با مراجعه کردن به وبسایت شرکت بیمه ما : (https://bimema.ir/life-insurance/) در بخش استعلام بیمه عمر و سرمایه گذاری با درج اطلاعات خود که عبارت از نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن همراه است روی گزینه ارسال کلیک کنید و خود را ثبت نام کنید مشاورین و متخصصین فنی شرکت بیمه ما در زودترین فرصت با شما تماس برقرار خواهند کرد.

    برای خرید آنلاین و تحت پوشش قرار گرفتن انواع بیمه به وبسایت شرکت بیمه “ما” (https://bimema.ir) مراجعه کنید و یا با شماره های درج شده در وبسایت فوق تماس گرفته و از متخصصین با تجربه و فنی شرکت بیمه ما در مورد انواع بیمه اطلاعات کافی به دست آورید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x