بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

تست سلامت بدن پوست

تست سلامت بدن پوست
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • تست سلامت بدن پوست

    پوست لایه‌ای از بافت بیرونی معمولاً نرم و انعطاف‌پذیر با سه عملکرد اصلی محافظت، تنظیم و احساس است که بدن یک جانور مهره‌دار را می‌پوشاند. سایر پوشش های حیوانی مانند اسکلت بیرونی بندپایان، منشاء رشد، ساختار و ترکیب شیمیایی متفاوتی دارند.

    در پستانداران، پوست عضوی از سیستم پوششی است که از چندین لایه بافت اکتودرمی تشکیل شده و از عضلات زیرین، استخوان ها، رباط ها و اندام های داخلی محافظت می کند. پوست با ماهیت متفاوتی در دوزیستان، خزندگان و پرندگان وجود دارد.

    پوست شامل بافت های پوستی و زیر جلدی نقش مهمی در شکل گیری، ساختار و عملکرد دستگاه های خارج اسکلتی مانند شاخ گاوها (به عنوان مثال گاو) و کرگدن ها، شاخ های دهانه رحم، استخوان های استخوانی زرافه ها، استئودرم آرمادیلوس و غیره دارد. تمام پستانداران مقداری مو روی پوست خود دارند، حتی پستانداران دریایی مانند نهنگ ها، دلفین ها و گرازهای دریایی که به نظر بدون مو هستند.

    پوست با محیط در ارتباط است و اولین خط دفاعی بدن در برابر عوامل خارجی است. به عنوان مثال، پوست نقشی کلیدی در محافظت از بدن در برابر عوامل بیماری‌زا و از دست دادن بیش از حد آب دارد. عملکردهای دیگر پوست عایق، تنظیم دما، حس و تولید فولات ویتامین D است.

    پوست آسیب دیده شدید ممکن است با تشکیل بافت اسکار بهبود یابد. که گاهی اوقات تغییر رنگ داده و رنگدانه می شود. ضخامت پوست نیز از بدنی به بدن دیگر روی ارگانیسم متفاوت است. به عنوان مثال، در انسان، پوست زیر چشم و اطراف پلک ها نازک ترین پوست بدن با ضخامت 0.5 میلی متر است و یکی از اولین مناطقی است که علائم پیری و چین و چروک را نشان می دهد.

    پوست کف دست و کف پا با ضخامت 4 میلی متر ضخیم ترین پوست بدن است. سرعت و کیفیت بهبود زخم در پوست با دریافت استروژن افزایش می یابد.

    تست سلامت بدن پوست
    تست سلامت بدن پوست

    و اما خز موی متراکم است. در درجه اول، خز عایق پوست را افزایش می دهد، اما می تواند به عنوان یک ویژگی جنسی ثانویه یا به عنوان استتار نیز عمل کند. در برخی از حیوانات، پوست بسیار سخت و ضخیم است و می توان آن را برای ایجاد چرم پردازش کرد.

    خزندگان و بیشتر ماهی ها برای محافظت از پوست و بدن، پوسته های محافظ سختی روی پوست خود دارند و پرندگان نیز پرهای سختی دارند که همگی از بتا کراتین های سخت ساخته شده اند. پوست دوزیستان، به ویژه در مورد عبور مواد شیمیایی از پوست، مانع محکمی نیست و اغلب در معرض نیروهای اسمز و انتشار است.

    به عنوان مثال، قورباغه ای که در محلول بیهوشی نشسته است، با انتشار مواد شیمیایی در پوستش، به سرعت آرام می شود. پوست دوزیستان نقش کلیدی در بقای روزمره و توانایی آنها برای بهره برداری از طیف وسیعی از زیستگاه ها و شرایط اکولوژیکی ایفا می کند.

    مراقبت پوست

    پوست عالی فقط به DNA مربوط نمی شود، در واقع عادات روزانه شما تأثیر زیادی بر آنچه در آینه از پوست خود می بینید دارد. اما بسته به اینکه چه محصولی را می‌خریئ یا با چه دکتری مشورت می‌کنید، نظرات گیج‌کننده‌ای در مورد همه چیز از نحوه مرطوب‌کردن گرفته تا نحوه محافظت از خود در برابر اشعه‌های فرابنفش وجود دارد. در نهایت، مراقبت از پوست به سادگی شخصی است.

    نکات کلیدی برای مراقبت از پوست

    برنامه مراقبت از پوست خود را شامل سه مرحله اصلی در نظر بگیرید:

    • پاکسازی – شستن صورت.
    • تونینگ – متعادل کردن پوست.
    • مرطوب کننده – مرطوب کننده و نرم کننده پوست.

    هدف هر روال مراقبت از پوست این است که پوست صورت خود را طوری تنظیم کنید که بهترین عملکرد را داشته باشد و همچنین هر ناحیه ای را که می خواهید روی آن کار کنید عیب یابی یا هدف قرار دهید. کریستینا هولی، متخصص مراقبت از پوست در سانفرانسیسکو، می‌گوید: «روتین‌های زیبایی فرصتی برای مشاهده تغییرات درون خود هستند. همانطور که پوست شما با افزایش سن نیاز به تغییر دارد، محصولات شما نیز نیاز به تغییر دارند. با این حال، او می‌افزاید اجازه دهید این سه مرحله به تشریفات روزانه شما تبدیل شود که پوست شما را تقویت می کند.

    تست سلامت بدن پوست
    تست سلامت بدن پوست

    به آن زمان بدهید

    دکتر راشل نظریان، متخصص پوست منهتن در گروه پوست شوایگر، می‌گوید علم محصولات مراقبت از پوست راه طولانی را طی کرده است، اما هنوز چیزی به نام راه‌ حل فوری وجود ندارد برای بهره‌مندی از مزایای آن به زمان نیاز دارید. او توضیح می دهد: «نتایج فقط از طریق استفاده مداوم مشاهده می شود. به طور کلی، هدف استفاده از یک محصول در طول حداقل شش هفته، یک یا دو بار در روز، برای مشاهده تفاوت مورد نیاز است.

    نکته: با هر محصول مراقبت از پوست، به ترتیب قوام، از نازک ترین تا ضخیم ترین، استفاده کنید. به عنوان مثال، پاک کننده، تونر (در صورت استفاده از آن)، سرم و سپس مرطوب کننده.

    دکتر کارلوس چارلز، متخصص پوست در شهر نیویورک، می گوید: شستن صورت، اساسی ترین و ضروری ترین مرحله هر روتینی است. پوست ما هر روز با آلاینده های محیطی، کثیفی و عوامل دیگر در تماس است که باید به آرامی پاک شوند. برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ، تیرگی و آکنه، روزی دو بار صبح و شب بشویید.

    پاک کننده صورت

    محصولاتی با فرمول مناسب پوست شما را بدون از بین بردن روغن های ضروری و سالم تمیز می کند. می توانید از  اسکراب های لایه بردار استفاده کنید (یک بار در هفته استفاده کنید) و از اسکراب هایی که پوست گردوی خرد شده یا مواد ساینده دارند اجتناب کنید.

    غیر کومدوژنیک دقیقا به چه معناست؟

    این اصطلاح اغلب بر روی برچسب محصولات ظاهر می شود و توسط متخصصان مراقبت از پوست استفاده می شود، اما همیشه به زبان ساده و واضح تعریف نمی شود. در اینجا یک توضیح سریع وجود دارد: اگر محصولی ادعا می کند که غیر کومدون زا است، به این معنی است که نباید منافذ را مسدود کند یا باعث ایجاد آکنه شود، چه از طریق مسدود کردن پوست، مسدود کردن غدد یا تحریک فولیکول مو.

    با این حال، این ادعا توسط F.D.A تنظیم نمی شود و بسیاری از شرکت ها آزمایش های داخلی خود را انجام می دهند تا تعیین کنند که آیا یک محصول باید کودوژنیک در نظر گرفته شود یا خیر. (برخی از ترکیبات شناخته شده کمدوژنیک روغن نارگیل و کره کاکائو هستند.) به طور معمول، هر چه مواد کمتری یک محصول داشته باشد، تشخیص اینکه آیا این محصول واکنشی ایجاد می کند یا نه آسان تر است.

    آزمایش پوست به تشخیص آلرژی و بیماری کمک می کند

    آزمایش پوست ممکن است برای بررسی آلرژی یا کمک به تشخیص بیماری هایی مانند سل یا سرطان پوست استفاده شود. بسته به آنچه که پزشک شما سعی در تعیین آن دارد، انواع مختلفی از آزمایش های پوستی وجود دارد و معمولاً در مطب پزشک انجام می شود. تست‌های پوستی عموماً بدون درد هستند، اما اگر واکنشی مانند قرمزی یا خارش داشته باشید، یا اگر تزریق پوست یا بیوپسی داشته باشید، ممکن است پس از از بین رفتن بی‌حسی موضعی (عامل بی‌حس‌کننده) کمی حساسیت داشته باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x