بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

شرایط کروکی بیمه ثالث

شرایط کروکی بیمه ثالث
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • شرایط کروکی بیمه ثالث چیست؟

    بیمه ثالث چیست؟

    اتومبیل همان وسیله ای که از اواخر قرن نوزدهم به شکلی همه گیر وارد زندگی بشر شد. که نقش بسیار با اهمیت در زمینه حمل و نقل انسان و کالا پیدا کرد طوری که در در عصر کنونی زندگی بدون اتومبیل و وسایل نقلیه ناممکن شده است.

    اتومبیل در تمام عرصه های زندگی، صنعتی، کشاورزی و حمل و نقل نقش حیاتی و قابل توجه دارد طوری که می توان گفت یکی از ویژگی های بارز قرن بیستم نسبت به قرون گذشته اختراع اتومبیل بوده است، در عصر حاضر که ما زندگی می‌ کنیم اتومبیل یا خودرو جز جدا ناشدنی زندگی روزمره بیشتر پیکر جامعه شده است

    پس حوادث و مشکلاتی هم که این وسیله نقلیه به وجود می آورد نیز باعث بروز مشکلات می شود، یکی از بیمه نامه هایی که در ارتباط با این وسیله نقلیه ایجاد شده است بیمه شخص ثالث است. این بیمه نامه در اکثر کشورهای جهان به منظور حمایت از عموم اجباری است.

    این بیمه نامه از پرمخاطب ترین نوع بیمه در کشور است که مهم ترین دلیل اصلی آن هم اجباری بودن این بیمه نامه است. در این بیمه نامه مالک وسیله نقلیه را شخص اول، شرکت بیمه را شخص ثانی و شخص زیان دیده در حادثه رانندگی را شخص ثالث می گویند.

    که در اینجا منظور از زیان دیدن هر شخص دیگر به جز راننده مقصر می تواند باشد. این بیمه نامه تمامی اشخاصی را که در یک حادثه رانندگی زیان مالی و جانی می بینند تحت پوشش قرار می دهد. علاوه براین راننده مقصر نیز می تواند از مزیت های بیمه نامه حوادث راننده استفاده کند. اما باید توجه کنید که بیمه حوادث راننده تنها زیان های جانی را تحت پوشش قرار می دهد و در مقابل زیان های مالی هیچ نوع مسئولیتی ندارد.

    اگر در زندگی واقعی ببینیم می توان گفت که بیمه خودرو بخش مهمی از بیمه عمومی است. این شاخه جذاب بیمه است. این نوع بیمه در اوایل قرن حاضر از انگلستان به وجود آمد. جای تعجب نیست! باید دانست که اولین موتور خودرو در انگلستان در سال 1894 ساخته شد و اولین سیاست موتور برای ارائه پوشش برای مسئولیت شخص ثالث در سال 1895 ایجاد شد. مسئولیت شخص ثالث شامل شخص ثالث، مسئولیتی است که در قبال شخص ثالث ایجاد می شود. شخص ثالث به معنای هر شخص دیگری غیر از مالک / راننده است.

    هر گونه مسئولیتی که در قبال شخص ثالث به دلیل استفاده از وسیله نقلیه موتوری رخ دهد، مسئولیت شخص ثالث گفته می شود. که می تواند به صورت صدمه بدنی به شخص ثالث یا آسیب به اموال شخص ثالث باشد. بنابراین در ابتدا فقط بیمه شخص ثالث به وجود آمد اما بعداً در انگلستان به اهمیت بیمه از نظر موتوری پی بردند و با این کار یک بیمه نامه جامع تصادفی نیز به وجود آمد و بعداً در خطوط انگلستان شروع به استفاده از آن شد.

    همین سیاست در سال 1903 شرکت بیمه اتومبیل و عمومی محدود عمدتاً برای انجام معاملات بیمه اتومبیل تأسیس شد، پس از این شرکت تعداد زیادی شرکت دیگر برای انجام این تجارت به وجود آمدند. مشخص شده است که بعد از جنگ جهانی اول، تعداد وسایل نقلیه در جاده ها افزایش قابل توجهی داشته است

    و وقتی تعداد وسایل نقلیه در جاده ها را داریم، تعداد تصادفات افزایش می یابد. از آنجایی که مفهوم بیمه آنچنان وجود نداشت، بسیاری از خسارات تصادفی به هیچ وجه جبران نشد و رانندگان برای دریافت معالجه و خسارات وارده به وسایل نقلیه خود با مشکلات زیادی مواجه بودند. و به همین دلیل بیمه های شخص ثالث و بدنه به وجود آمد.

     

     

    بیمه ثالث چیست؟

    بیمه شخص ثالث یکی از رایج ترین انواع بیمه محسوب می شود که داشتن آن برای مالکان وسایل نقلیه ضروری و اجباری است. که دلیل سهم بالای آن در بازار بیمه ایران نیز موضوع اجباری بودن آن است که تمام وسایل نقلیه ملزم به داشتن بیمه شخص ثالث می باشند. بیمه شخص ثالث خسارت‌های جانی، مالی و خسارت سرنشین یا راننده را تحت پوشش قرار می‌دهد.

    در این بیمه مالک وسیله نقلیه یا بیمه گزار شخص اول شرکت بیمه شخص دوم یا ثانی و فرد زیان دیده غیر از راننده مقصر در حادثه شخص ثالث گفته می شود.

    شخص ثالث شخصی است که در حادثه رانندگی زیان مالی یا جانی بر او وارد شده است. راننده مقصر لازم است تحت پوشش این بیمه قرار بگیرد تا هنگام وقوع حادثه‌، شرکت بیمه خسارت وارد شده بر شخص ثالث را پرداخت کند.

    نحوه محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث:

    عوامل اصلی و تعیین کنند قیمت بیمه شخص ثالث عبارتند از:

    • درصد تخفیف به سابقه راننده
    • جریمه دیرکرد تمدید بیمه ‌نامه شخص ثالث
    • تاریخ انقضای بیمه‌ نامه قبلی
    • میزان پوشش مالی بیمه ‌نامه شخص ثالث
    • تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث
    • مدت اعتبار بیمه ‌نامه
    • سال تولید و ساخت خودرو
    • تعداد سیلندر و کاربری خودرو

    حق بیمه شخص ثالث و میزان پوشش‌های آن بر اساس دیه‌ یک انسان در ماه حرام محاسبه می‌شود که به آن می پردازیم:

    مبلغ دیه:

    مبلغ دیه، هر سال از سوی بیمه مرکزی تعیین می‌شود که برای سال 1402 معادل (1،200،000،000) تومان یک میلیاردو دویست میلیون تومان در ماه های حرام یعنی ماه های ( ذی القعده، ذی الحجه، محرم و رجب) و 900 میلیون تومان در ماه های غیرحرام است.

    نرخ بیمه شخص ثالث:

    حق بیمه شخص ثالث سالیانه تغییر می‌کند. نرخ بیمه شخص ثالث در سال 1402 نسبت به سال گذشته با افزایش قیمت همراه بوده که این امر ارتباط مستقیم با افزایش مبلغ دیه در سال 1402 دارد.

    پوشش‌های بیمه شخص ثالث

    • خسارت جانی یا بدنی: شامل هزینه هایی می شود که به‌ منظور درمان افراد آسیب دیده در یک حادثه رانندگی یا به‌عنوان غرامت فوت و نقص عضو پرداخته می‌شود.

     

    • خسارت مالی: حداقل میزان پوشش خسارت مالی بیمه ثالث 5/2 درصد از دیه اعلام شده در ماه‌های حرام است. در مورد سقف بیمه ثالث هم باید بدانید که بیمه مرکزی حداکثر پوشش خسارت بیمه ثالث را در سال 1402 هجری شمسی معادل 600 میلیون تومان اعلام کرده است. سقف تعهدات مالی ارائه شده در شرکت‌های بیمه می‌تواند متفاوت باشد.

     

    • خسارت راننده: در صورتی که راننده مقصر دارای گواهینامه معتبر و مرتبط به وسیله نقلیه باشد تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می گیرد این بیمه در قسمت خسارت راننده تنها خسارت های جانی را تحت پوشش قرار داده و در قبال خسارت های مالی تعهدی ندارد. برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار و اطلاعات در مورد بیمه شخص ثالث و انواع بیمه نامه های دیگر به وبسایت شرکت بیمه ما (bimema.ir) مراجعه کنید.

    شرایط کروکی بیمه ثالث چیست؟

    کروکی چیست؟

    کروکی بیمه ثالث چیست؟

    چه زمانی در تصادفات نیاز به کروکی وجود دارد ؟

    آیا می دانستید؟

    همانطور که وسایل نقلیه یا همان اتومبیل ها که باعث سهولت در انجام فعالیت های روزمره ما به ویژه انتقال ما به نقطه های دور شده است و مزیت های بیشماری برای انسان های به وجود آورده اند این وسایل نکات منفی نیز دارند که اکثراً بر اثر بی توجهی انسان ها صورت می گیرد که یکی از این نکات منفی تصادفات و حادثه هایی است

    که همه روزه انسان ها را مجروح و بعضاً به مرگ می رساند باید یاد آور شد که هر ساله بیش از 1.35 میلیون نفر در جاده های جهان جان خود را از دست می دهند و میلیون ها نفر دیگر به شدت مجروح می شوند. این اپیدمی قابل پیشگیری به فقیرترین افراد جامعه ضربه می زند

    و نسل بعدی را می کشد. در این رابطه باید گفت که: سازمان جهانی بهداشت جهانی (WHO) آمار ایمنی جاده‌ای را جمع‌آوری و منتشر می‌کند. که جدیدترین گزارش وضعیت جهانی ایمنی جاده مربوط به سال 2018 است (سازمان بهداشت جهانی نیز بر اساس یافته‌های این گزارش تصویری از داده‌ها تهیه کرده است).

    آمار مرگ و میر و تلفات جاده ای جهانی

    مرگ و جراحات جاده ای هر ساله باعث خسارت های جانی برای میلیون ها نفر در سراسر جهان می شود. هر مرگ و جرح در جاده یک تراژدی قابل پیشگیری است، اما متاسفانه تعداد حوادث در سراسر جهان همچنان در حال افزایش است.

    مرگ و میر جاده ای:

    • سالانه 1.35 میلیون مرگ و میر جاده ای رخ می دهد
    • مرگ و میرهای جاده ای هشتمین علت مرگ و میر برای افراد در هر سنی است
    • مرگ و میرهای جاده ای قاتل شماره یک افراد بین 5 تا 29 سال است.
    • عابران پیاده، دوچرخه سواران و موتورسواران بیش از نیمی از مرگ و میرهای جاده ای را تشکیل می دهند (این کاربران جاده در مجموع به عنوان کاربران آسیب پذیر جاده شناخته می شوند).
    • مرگ و میرهای جاده ای بر فقیرترین افراد تأثیر می گذارد. 93 درصد از کل مرگ و میرهای جاده ای مربوط به کشورهای کم درآمد یا متوسط است و از سال 2013 تاکنون هیچ کاهشی در تعداد مرگ و میرهای جاده ای در هیچ کشور کم درآمدی مشاهده نشده است.
    • آفریقا تا کنون بالاترین میزان مرگ و میر جاده ای را در بین سایر مناطق WHO دارد

    کروکی چیست؟

    نقشه بازسازی تصادف چیست؟

    کروکی واژه ایی فرانسوی به معنی طراحی سریع و اجمالی از روی یک مدل است. و در کشور ما نیز این واژه برای اشاره به طرحی به کار می‌رود که پلیس راهنمایی و رانندگی برای ترسیم صحنه تصادف و بازسازی صحنه تصادف ترسیم می کند. کشیدن کروکی توسط این افسر یا کارمندان کارشناس تصادفات برای اثبات تقصیر در تصادف و ارجاع به دادگاه و یا هم شرکت‌های بیمه کاربرد دارد .

    نقشه‌های بازسازی تصادف یا همان کروکی، بازسازی بصری یا طرح‌هایی از یک حادثه یا تصادف هستند. آنها معمولاً تصادف و منطقه اطراف و همچنین وسایل نقلیه و افراد درگیر را به تصویر می کشند. آنها با استفاده از گزارش های شاهدان عینی، عکس ها، فیلم های امنیتی و شواهد فیزیکی ایجاد شده اند.

    چرا ترسیم یک تصادف اتومبیل مهم است؟

    مستندسازی صحیح یک تصادف رانندگی با یک نمودار خوب، اغلب عامل تعیین کننده برای برنده شدن یک ادعا در دادگاه یا در جلسه داوری است. اکثر وکلای محاکمه موافق هستند که یک گرافیک بازسازی تصادفی که به خوبی آماده شده باشد، شانس غالب شدن را به طرز چشمگیری بهبود می بخشد. برخی  90%نرخ موفقیت را به یک نمودار مستند به درستی نسبت می‌دهند، زیرا به قاضی، هیئت منصفه یا داور اجازه می‌دهد به وضوح حقایق را به صورت بصری ببیند و درک کند.

    چرا یک کروکی تصادف خوب ادعاها را برنده می شود؟

    دیدن و درک تصادفات و حوادث ترافیکی با یک گرافیک بازسازی تصادفی خوب و واضح بسیار آسان تر است. به راحتی می توان دید که چگونه این نوع مستندات بصری به ارائه گزارشی بسیار قانع کننده تر از یک توصیف کتبی یا شفاهی از حادثه کمک می کند.

    طبق آمار راهنمایی  و رانندگی کشور در سال های اخیر تعداد تصادفات رانندگی افزایش یافته و صدمات جانی و مالی شدیدی به وسایل نقلیه و خانواده ها وارد شده است. و با بالا رفتن قیمت لوازم یدکی اتومبیل ها بار سنگین تری را بر دوش مردم گذاشته است، صدمات مربوط به بدنه توسط بیمه بدنه و صدمات مربوط به افراد توسط بیمه شخص ثالث پرداخت میشود. بیمه بدنه، بیمه ای اختیاری و بیمه شخص ثالث، الزامی است ولی برای داشتن آن با توجه به بالا رفتن مبلغ دیات الزامی است.

    دربیمه بدنه برخلاف بیمه شخص ثالث به منظور پرداخت و پیگیری خسارت نیاز به کروکی داریم و حتما باید رسم شود، مگر اینکه خسارت وارد شده به وسیله کم باشد و بیمه تا آن مبلغ را بدون نیاز به کروکی پرداخت کند؛ سقف پرداخت خسارت بدون کروکی در سال 1402 با توجه به بیشتر شدن نرخ دیه در سال 1402 به 30 میلیون تومان رسیده است، ولی در شرایط دیگر و مبلغ بالاتر داشتن کروکی برای تایید اصالت تصادف الزامی تلقی میشود.

    شرایط کروکی بیمه ثالث

    پرداخت خسارت با کروکی

    شرایطی که حتما نیاز به کروکی هست حتی اگر خسارت تا 30 میلیون تومان باشد:

    • برخورد با خودروهای نظامی یا خودروهای سنگین،
    • تصادف ما بین چند دستگاه اتومبیل،
    • تصادف با شخصی که گواهینامه یا بیمه نامه ندارد،

     

    • تصادف با غیربومی در شهر،
    • تصادف هایی که علت آن عبور از چراغ قرمز باشند،
    • تصادف با شی ثابت،
    • تصادف های شاخ به شاخ،

     

    • تصادف با موتورسیکلت،
    • مواردی که بیمه نامه امسال با سال گذشته پیوسته نباشد،
    • تصادف هایی که در فاصله ۲۰ روز بعد از صدور بیمه نامه حادث شده باشند،
    • ۱۱.تصادف منجر به جرح و فوت و در انتها تصادف های ناشی از حرکت دنده عقب.

     

    در صورتی که در یک تصادف و یا حادثه ترافیکی صدمات جانی به فرد وارد شده باشد و نیاز به کروکی باشد باید مدارک زیر را برای دریافت خسارت از طریق بیمه شخص ثالث در دست داشت:

    • اصل کوپن بیمه ‌نامه شخص ثالث مقصر حادثه.
    • اصل گواهینامه راننده مقصر حادثه، کارت خودرو و کارت ملی راننده.
    • کروکی تصادف (گزارش کارشناس راهنمایی و رانندگی یا گزارش مقامات انتظامی یا نظریه کارشناس منتخب مراجع قضایی).
    • گزارش ها و صورت جلسات نیروی انتظامی.

     

    • اوراق بازجوئی از مقصر و زیان­‌دیدگان.
    • نظریه سازمان پزشکی قانونی.
    • آرای دادگاهی که برگزار شده است.

     

    • کارت های شناسایی مجروحین و متوفیان (شناسنامه و کارت ملی ایشان).
    • خلاصه پرونده بالینی مصدوم یا متوفی در صورتی که در مراکز درمانی بستری شده باشد .
    • کپی شناسنامه و کارت ملی وراث متوفی و یا ذی­‌نفعان دریافت خسارت.

     

    • جواز دفن، گزارش معاینه جسد و گواهی فوت به همراه شناسنامه باطل شده متوفی، در صورتی‌که در حادثه زیان دیده فوت نموده باشد.
    • اگر صدمات وارد شده به فرد صدمات مالی باشد مدارک زیر برای پرداخت خسارت از طریق بیمه شخص ثالث با کروکی لازم است:
    • حضور راننده و خودروی زيان­‌ديده برای رؤيت و تأیید حادثه و ارزيابی خسارت توسط كارشناس بيمه گر.
    • اصل برگ كروكی سازشی تصادف، امضا شده توسط پلیس تنظیم کننده.

     

    • اصل و كپی گواهينامه زيان ‌ديده حادثه.
    • اصل و كپی كارت ملی زيان ‌ديده حادثه.
    • اصل و كپی بيمه نامه ثالث معتبرخودروی زيان­‌ديده حادثه.
    • اصل و كپی كارت مشخصات خودروی زيان­‌ديده حادثه.
    • اصل یک برش كوپن بيمه‌نامه معتبر مقصر حادثه.
    • كپی گواهينامه و كارت مشخصات و بيمه‌نامه خودروی مقصر حادثه.

     

    اگر طرفین تصادف در مورد شخص مقصر به توافق نرسند و رای پلیس را قبول نداشته باشند یا پلیس تشخیص دهد که مدارک دو طرف کامل نیست و…. کروکی از نوع عدم سازشی از طرف پلیس و کارشناس رسمی دادگستری ترسیم شود.

    شرایط کروکی بیمه ثالث

    برای دریافت خسارت هر دو طرف ماجرا باید با داشتن مدارک زیر شعب پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث مراجعه کنند:

    • اصل يا كپی برابر اصل شده كروكی تصادف و يا گزارش كارشناس رسمی دادگستری توسط مرجع قضایی تأیید شده.
    • كپی برابر اصل شده مدارک مقصر (گواهينامه، كارت مشخصات خودرو، كارت ملی) كه توسط مرجع قضایی تأیید شده.
    • اصل یک برش كوپن بيمه نامه خودرو مقصر حادثه.
    • اصل و كپی مدارک زيان­‌ديده (گواهينامه، كارت مشخصات خودرو، كارت ملی و بيمه نامه ثالث)

    بیمه ما که از برترین بیمه های ایران است همه ساله با داشتن بالاترین میزان پرداختی خسارت و پرداخت کردن سریع خسارت ها مورد توجه بیشتر ایرانیان قرار گرفته است، و مردم همیشه سعی می کنند تا بیمه خود را از شرکت بیمه ما خریداری کنند. این بیمه با داشتن تخفیف های بالا برای بیمه های بدنه و بیمه های شخص ثالث امکان خرید بیمه نامه های مذکور که در شرایط سخت به کمک هموطنان و افراد اسیب دیده می آید را فراهم کرده تا با کمترین هزینه و بالاترین تخفیفات بتوانند خسارت خود را پرداخت کنند.

    اگر می خواهید بالاترین میزان پرداختی را با بیشترین پوشش ها داشته باشید، بیمه بدنه و بیمه ثالث را از شرکت بیمه “ما” خریداری کنید پس وقت را تلف نکنید همین اکنون به وبسایت شرکت بیمه ما مراجعه کنید. همچنین باید گفت که: شرکت بیمه “ما” با پرداخت خسارت های میلیاردی در سال های اخیر رضایت بیمه گذاران را فراهم کرده است و آنها را از بابت خرید بیمه نامه های دیگر چون آتش سوزی و مسئولیت و غیره مشتاق تر کرده است.

    برای خرید آنلاین و تحت پوشش قرار گرفتن انواع بیمه به وبسایت شرکت بیمه “ما” ((www.bimema.ir مراجعه کنید و یا با شماره های درج شده در وبسایت فوق تماس گرفته و از متخصصین با تجربه و فنی شرکت بیمه ما در مورد انواع بیمه اطلاعات کافی به دست آورید.

    مطالب گذشته سایت

    شرایط کروکی بیمه ثالث چیست؟

    چه زمانی در تصادفات نیاز به کروکی وجود دارد ؟

    طبق آمار راهنمایی  و رانندگی در سال های اخیر تعداد تصادفات رانندگی افزایش یافته و صدمات جانی و مالی شدیدی به وسایل نقلیه  خانواده ها وارد شده است. صدمات مربوط به بدنه توسط بیمه بدنه و صدمات مربوط به افراد توسط بیمه شخص ثالث پرداخت میشود. بیمه بدنه، بیمه ای اختیاری و بیمه شخص ثالث، الزامی است ولی برای داشتن آن با توجه به بالا رفتن مبلغ دیات الزامی است.

    دربیمه بدنه برخلاف بیمه شخص ثالث به منظور پرداخت و پیگیری خسارت نیاز به کروکی داریم و حتما باید رسم شود، مگر اینکه خسارت وارد شده به وسیله کم باشد و بیمه تا آن مبلغ را بدون نیاز به کروکی پرداخت کند؛ سقف پرداخت خسارت بدون کروکی برای بیمه بدنه در سال 1400 به 3 میلیون تومان و برای بیمه شخص ثالث به 11 میلیون تومان رسیده است، ولی در شرایط دیگر و مبلغ بالاتر داشتن کروکی برای تایید اصالت تصادف الزامی تلقی میشود.

    شرایط کروکی بیمه ثالث
    خسارت بیمه ثالث|
    تصادف بیمه|
    پرداخت خسارت با کروکی

    شرایطی که حتما نیاز به کروکی هست حتی اگر خسارت تا 11 میلیون تومان باشد:

    1. برخورد با خودروهای نظامی یا خودروهای سنگین،

    2. تصادف ما بین چند دستگاه اتومبیل،

    3. تصادف با شخصی که گواهینامه یا بیمه نامه ندارد،

    4. تصادف با غیربومی در شهر،

    5. تصادف هایی که علت آن عبور از چراغ قرمز باشند،

    6. تصادف با شی ثابت،

    7. تصادف های شاخ به شاخ،

    8. تصادف با موتورسیکلت،

    9. مواردی که بیمه نامه امسال با سال گذشته پیوسته نباشد،

    10. تصادف هایی که در فاصله ۲۰ روز بعد از صدور بیمه نامه حادث شده باشند،

    11.تصادف منجر به جرح و فوت و در انتها تصادف های ناشی از حرکت دنده عقب.

    در صورتی که صدمات جانی به فرد وارد شده باشد و نیاز به کروکی باشد باید مدارک زیر را برای دریافت خسارت از طریق بیمه شخص ثالث در دست داشت:

    • اصل کوپن بیمه ‌نامه شخص ثالث مقصر حادثه.

    • اصل گواهینامه راننده مقصر حادثه، کارت خودرو و کارت ملی راننده.

    • کروکی تصادف (گزارش کارشناس راهنمایی و رانندگی یا گزارش مقامات انتظامی یا نظریه کارشناس منتخب مراجع قضایی).

    • گزارش ها و صورت جلسات نیروی انتظامی.

    • اوراق بازجوئی از مقصر و زیان­‌دیدگان.

    • نظریه سازمان پزشکی قانونی.

    • آرای دادگاهی که برگزار شده است.

    • کارت های شناسایی مجروحین و متوفیان (شناسنامه و کارت ملی ایشان).

    • خلاصه پرونده بالینی مصدوم یا متوفی در صورتی که در مراکز درمانی بستری شده باشد .

    • کپی شناسنامه و کارت ملی وراث متوفی و یا ذی­‌نفعان دریافت خسارت.

    • جواز دفن، گزارش معاینه جسد و گواهی فوت به همراه شناسنامه باطل شده متوفی، در صورتی‌که در حادثه زیان دیده فوت نموده باشد.

    اگر صدمات وارد شده به فرد صدمات مالی باشد مدارک زیر برای پرداخت خسارت از طریق بیمه شخص ثالث با کروکی لازم است:

    • حضور راننده و خودروی زيان­‌ديده برای رؤيت و تأیید حادثه و ارزيابی خسارت توسط كارشناس بيمه گر.

    • اصل برگ كروكی سازشی تصادف، امضا شده توسط پلیس تنظیم کننده.

    • اصل و كپی گواهينامه زيان ‌ديده حادثه.

    • اصل و كپی كارت ملی زيان ‌ديده حادثه.

    • اصل و كپی بيمه نامه ثالث معتبرخودروی زيان­‌ديده حادثه.

    • اصل و كپی كارت مشخصات خودروی زيان­‌ديده حادثه.

    • اصل یک برش كوپن بيمه‌نامه معتبر مقصر حادثه.

    • كپی گواهينامه و كارت مشخصات و بيمه‌نامه خودروی مقصر حادثه.

    اگر طرفین تصادف در مورد شخص مقصر به توافق نرسند و رای پلیس را قبول نداشته باشند یا پلیس تشخیص دهد که مدارک دو طرف کامل نیست و…. کروکی از نوع عدم سازشی از طرف پلیس و کارشناس رسمی دادگستری ترسیم شود.

    شرایط کروکی بیمه ثالث
    خسارت بیمه نامه ثالث| تصادف بیمه ثالث| تصادف کروکی بیمه ثالث|

    برای دریافت خسارت هر دو طرف ماجرا باید با داشتن مدارک زیر شعب پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث مراجعه کنند:

    • اصل يا كپی برابر اصل شده كروكی تصادف و يا گزارش كارشناس رسمی دادگستری توسط مرجع قضایی تأیید شده.

    • كپی برابر اصل شده مدارک مقصر (گواهينامه، كارت مشخصات خودرو، كارت ملی) كه توسط مرجع قضایی تأیید شده.

    • اصل یک برش كوپن بيمه نامه خودرو مقصر حادثه.

    • اصل و كپی مدارک زيان­‌ديده (گواهينامه، كارت مشخصات خودرو، كارت ملی و بيمه نامه ثالث)

    بیمه ما که از برترین بیمه های ایران است با داشتن بالاترین میزان پرداختی خسارت و پرداخت کردن سریع خسارت ها مورد توجه بیشتر ایرانیان قرار گرفته است، این بیمه با داشتن تخفیف های بالا برای بیمه های بدنه و بیمه های شخص ثالث امکان خرید بیمه نامه های مذکور که در شرایط سخت به کمک هموطنان و افراد اسیب دیده می آید را فراهم کرده تا با کمترین هزینه و بالاترین تخفیفات بتوانند خسارت خود را پرداخت کنند.

    Protected By Copyscape

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x