بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

تست سلامت زنان

تست سلامت زنان
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • تست سلامت زنان

    Women Health Screening

     

    چرا تست برای سلامت زنان مهم است؟

    اهمیت تست سلامت برای زنان:

    بررسی سالانه سلامت زنان می تواند در تشخیص علائم اولیه سرطان سینه، بیماری قلبی، مشکلات تراکم استخوان و مراحل اولیه قابل درمان سایر شرایط سلامت مفید باشد.

    زن ها باید کدام تست های سلامت را انجام دهند؟

    زنان باید تست های سلامتی را که در زیر بیان می کنیم انجام دهند:

    • تست پاپ و ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)
    • آزمایش بیماری های مقاربتی (STD)
    • تست حاملگی
    • ماموگرافی
    • بررسی پوست
    • کولونوسکوپی
    • تست تراکم استخوان
    • تست شنوایی
    • تست چشم
    • تست فشار خون
    • تست کلسترول
    تست سلامت زنان
    تست سلامت زنان

    تست پاپ و ویروس پاپیلومای انسانی

    بین سنین 20 تا 30 سال، زنان باید تست  پاپ و HPV را انجام دهند تا به دنبال سرطان دهانه رحم و ویروس HPV زودرس باشند. متخصصان می گویند: «زنان 30 تا 65 ساله که تست پاپ طبیعی دارند و HPV منفی دارند، تنها باید هر پنج سال یکبار تست  مجدد کنند.

    آزمایش بیماری های مقاربتی

    بیماری‌های مقاربتی ممکن است بدون علامت باشند، به این معنی که می‌توانید آن را به شریک جنسی خود یا در صورت بارداری، به یک کودک متولد نشده منتقل کنید. انجام این تست امری مهم به ویژه برای زنان زیر 25 سال و سایر زنانی که شریک جنسی جدید یا چندگانه داشته اند بسیار مهم است.

    تست حاملگی

     اگر مشکوک به بارداری هستید، آزمایش زودهنگام شما را در مسیر مراقبت های دوران بارداری خوب قرار می دهد، از جمله خوب غذا خوردن و اجتناب از مواد مخدر و الکل.

    ماموگرافی

    توصیه فعلی این است که اولین ماموگرافی خود را از 40 سالگی شروع کنید و پس از آن سالانه تست  شوید.

    بررسی پوست

    در سن 18 سالگی، پوست خود را هر ماه از نظر خال های مشکوک یا تغییرات رنگ بررسی کنید، به خصوص اگر پوست روشن دارید یا دائماً در معرض نور خورشید هستید. معاینات سالانه پوست کل بدن با متخصص پوست شما باید از سن 40 سالگی شروع شود.

    کولونوسکوپی

    این آزمایش به پیدا کردن و حذف پولیپ های بدون علامت که می توانند به سرطان روده بزرگ تبدیل شوند، کمک می کند. متخصصان انجام تست  بین 45 تا 50 سالگی را توصیه می کنند. نتایج تعیین می کند که چه زمانی به کولونوسکوپی بعدی خود نیاز خواهید داشت.

    تست تراکم استخوان

    به هر اندازه که استخوان های شما متراکم تر باشد، احتمال شکستگی آن ها نیز کمتر است. اگر اندام شما لاغز است یا سایر عوامل خطر جدی دارید، آزمایش را از 50 سالگی شروع کنید. در غیر این صورت، دستورالعمل کلی این است که از سن 65 سالگی شروع کنید.

    تست شنوایی

    اختلال شنوایی بر فرآیندهای ذهنی شما تأثیر می گذارد و می تواند به کیفیت زندگی شما آسیب برساند. تا سن 50 سالگی هر 10 سال یکبار و بعد از 60 سالگی هر سال آزمایش شنوایی خود را انجام دهید.

    تست چشم

    دستورالعمل های توصیه شده برای بزرگسالان معاینه اولیه چشم در سن 18 سالگی و سپس هر دو سال یک بار تا 60 سالگی است، مگر اینکه مشکلی مانند دیابت وجود داشته باشد. از سن 61 سالگی، باید یک معاینه سالانه چشم انجام دهید.

    تست فشار خون، فشار خون بالا

    فشار خون بالا در زنان و مردان در هر دو گروه با بیماری قلبی، دیابت و افزایش احتمال حمله قلبی و سکته مرتبط می باشد. اکثر پزشکان این تست  را با کودکان چاق در سن 2 سالگی آغاز می کنند، سپس به بررسی سالانه ادامه می دهند.

    تست کلسترول

    انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که در سن 10 سالگی یک آزمایش پایه را انجام دهید، سپس آزمایش را هر 4 تا 6 سال یک بار برای افرادی که در معرض میانگین خطر کلسترول بالا قرار دارند تکرار کنید.

    متخصصان می گویند: «هر آزمایش زمان و مکان خاص خود را دارد. “در کل، هر چه زودتر پزشک شما بتواند یک بیماری پزشکی را در بدن شخص شناسایی و درمان کند، نتیجه بهتری خواهد داشت. به همین دلیل مراجعه منظم به پزشک خانواده بسیار مهم است.»

    تست سلامت زنان
    تست سلامت زنان

    سلامت

    از نظر سازمان بهداشت جهانی، سلامت عبارت از «حالت رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی است و نه صرفاً عدم وجود بیماری و ناتوانی».در طول زمان تعاریف مختلفی برای اهداف مختلف به کار رفته است. سلامتی را می توان با تشویق فعالیت های سالم، مانند ورزش منظم بدنی و خواب کافی و با کاهش یا اجتناب از فعالیت ها یا موقعیت های ناسالم، مانند سیگار کشیدن یا استرس بیش از حد، ارتقا داد. برخی از عوامل مؤثر بر سلامت به دلیل انتخاب های فردی است،

    مانند اینکه آیا باید در یک رفتار پرخطر شرکت کرد یا خیر، در حالی که برخی دیگر به دلایل ساختاری، مانند اینکه آیا جامعه به گونه ای تنظیم شده است که دسترسی افراد را آسان تر یا دشوارتر کند. خدمات بهداشتی لازم با این حال، عوامل دیگر فراتر از انتخاب های فردی و گروهی هستند، مانند اختلالات ژنتیکی. به هر حال بسیاری وقت ها برای افزایش سلامتی و جلوگیری به موقع از بیماری های خطرناک

    تست سلامت چیست؟

    تست سلامت به تشخیص بیماری ها یا شرایط پزشکی در افراد کمک می کند. تست های سلامت شامل مشاوره با یک متخصص پزشکی و به دنبال آن معاینات فیزیکی، آزمایشگاه، رادیولوژی و سایر آزمایشات است. هنگامی که تست های سلامت را نادیده می گیرید یا به تعویق می اندازید، می توانید تشخیص بیماری را به تاخیر بیندازید. برخی از تست ها به پزشکان امکان می دهد بیماری ها را زودتر قبل از اینکه باعث آسیب اندام شوند درمان کنند،.

    به عنوان مثال، پس از کشف کلسترول بالا، یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند به شما در کاهش آن برای جلوگیری از حمله قلبی و سکته کمک کند. در مورد سرطان، تشخیص زودهنگام به این معنی است که ممکن است در مرحله‌ای که به راحتی قابل درمان است شخص به آن مبتلا شود و در همان مرحله آن را درمان کند.

    توصیه های تست بر اساس جنسیت و سابقه سلامت شخصی و خانوادگی شما و سن شما متفاوت است. مهم است که گزینه های تست خود را با پزشک خود در میان بگذارید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x