بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

آیین نامه نمایندگی فروش بیمه های زندگی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • بیمه های زندگی بیمه ما

    شورای عالی بیمه در اجرای ماده 17 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری ، مصوب جلسه مورخ 1396/07/08 آیین نامه نمایندگی فروش بیمه های زندگی را مشتمل بر 15 ماده و 2 تبصره به شرح ذیل تصویب نمود :

    ماده 1 – نماینده فروش بیمه زندگی که در این آیین نامه اختصارا نماینده فروش نامیده می شود ، شخصی است حقیقی که بر اساس ضوابط این آیین نامه ، در ازای دریافت کارمزد مندرج در قرارداد فی ما بین ، مجاز به فروش و عرضه بیمه های زندگی انفرادی به نمایندگی از طرف موسسه بیمه ذیربط می باشد .

    ماده 2 – موسسه بیمه می تواند در رشته بیمه زندگی انفرادی به اشخاص حقیقی واجد شرایط پروانه نمایندگی فروشاعطا نماید .

     نماینده فروش باید واجد شرایط زیر باشد :

    • تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران
    • اعتقاد به ادیان رسمی کشور
    • داشتن گواهی پایان خدمت وظیفه عمومی یا هر نوع معافیت قانونی در مدت قرارداد نمایندگی فقط برای مردان
    • دارا بودن حداقل مدرک دیپلم
    • ·        نداشتن سوء پیشینه و محکومیت کیفری موثر
    • عدم اعتیار به مواد مخدر
    • ·        طی دوره آموزش نظری و عملی مورد تایید موسسه بیمه و اخذ گواهینامه مربوطه
    • ·        موفقیت در آزمون نمایندکی فروش بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران


     تبصره :  بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران می تواند برگزاری آزمون نمایندگی فروش را بهپژوهشکده بیمه ، سندیکای بیمه گران ایرانیا انجمن های حرفه ای و صنفی مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران واگذار نماید .

    ماده 3 – پروانه نمایندگی فروش توسط موسسه بیمه با رعایت الزامات این آیین نامه صادر خواهد شد . مدت اعتبار قرارداد و پروانه نمایندگی در آغاز فعالیت نمایندگی حداکثر سه سال است و موسسه بیمه می تواند با رعایت مفاد این آیین نامه و احراز شرایط مربوطه ، پروانه وی را برای دوره های حداکثر پنج ساله تمدید نماید . در هر حال اعتبار پروانه نمایندگی فروش منوط به اعتبار قرارداد نمایندگی فروش است .

    ماده 4 – موسسه بیمه مکلف است در قرارداد نمایندگی فروش موارد زیر را درج نماید :

    • مشخصات و نشانی طرفین قرارداد
    • حدود اختیارات ، حقوق و تکالیف متقابل فروش و موسسه بیمه
    • مدت قرارداد
    • ·        میزان کارمزد پرداختی
    • ·        میزان و نوع تضمین دریافتی از نماینده فروش و چگونگی استفاده و استرداد آن
    • ·        موارد تحدید و تعلیق فعالیت نماینده فروش
    • ·        موارد لغو و فسخ قرارداد از سوی نماینده فروش و موسسه بیمه
    • ·        نحوه دریافت حق بیمه و واریز به حساب موسسه بیمه ذیربط
    • ·        ممنوعیت نماینده فروش از رقابت مکارانه و ناسالم با موسسه های بیمه ، دلالان رسمی بیمه و سایر نمایندگان بیمه و نیز انجام تبلیغات سوء علیه آنان
    • ممنوعیت نماینده فروش از اخذ یا انجام نمایندگی برای موسسه های بیمه دیگر در مدت قرارداد نمایندگی
    • ارجاع رسیدگی به اختلافات احتمالی موسسه بیمه و نماینده فروش به هیئت موضوع ماده 14 این آیین نامه
    • حاکمیت مقررات آتی شورای عالی بیمه بر قرارداد نمایندگی از تاریخ لازم الاجرا شدن مصوبات شورای عالی بیمه
    • مسئولیت بیمه گر و نماینده فروش به حفظ اسرار بیمه گذاران ، بیمه شدگان و سایر ذی نفعان

    ماده 5 – در صورت فوت یا حجر نماینده فروش و یا اتمام اعتبار پروانه نمایندگی فروش ، طبق توافق و نبودن شرط خلاف در قرارداد نمایندگی فروش ، ارزش پرتفوی نماینده فروش را پرداخت یا با انتقال آن به نماینده فروش دیگر همان موسسه بیمه موافقت نماید . ارزش پرتفوی نماینده فروش و نحوه محاسبه آن نیز با توافق طرفین در قرارداد نمایندگی فروش تعیین می شود .

    ماه 6 – کارمزد نماینده فروش نباید از هفتاد درصد میزان کارمزد نمایندگان حقیقی مقرر در آیین نامه کارمزد نمایندگی و دلالی رسمی بیمه (آیین نامه شماره 83 بیمه مرکزی(  شورای عالی بیمه و اصلاحات بعدی آن ، تجاوز نماید .

    ماده 7 – موسسه بیمه مجاز است آموزش ، هدایت و کنترل نمایندگان فروش موضوع این آیین نامه را به نماینده بیمه موضوع آیین نامه تنظیم امور نمایندگی بیمه (آیین نامه شماره 75 بیمه مرکزی( واگذار نماید . حقوق ، تکالیف ، مدت همکاری و نحوه حل و فصل اختلافات طرفین در قرارداد همکاری طبق نمونه ای که موسسه بیمه مربوط ابلاغ می نماید ، تعیین خواهد شد . در هر حال بیمه نامه هایی که به پیشنهاد نماینده فروش صادر می شود ، پرتفوی نماینده فروش می باشد


     تبصره : در این گونه موارد موسسه بیمه مجاز است حداکثر سی درصد کارمزد مقرر در آیین نامه کارمزد نمایندگی و دلالی رسمی بیمه (آیین نامه شماره 83 سورای عالی بیمه) را به نماینده ای که آموزش ، هدایت و کنترل نمایندگان فروش را بر عهده دارد ، پرداخت نماید

    ماده 8 – نماینده فروش موظف است طبق نظر موسسه بیمه ، پیشنهاد بیمه را برای صدور به نماینده بیمه موضوع آیین نامه تنظیم امور نمایندگی بیمه (آیین نامه شماره 75 بیمه) که آموزش ، هدایت و کنترل وی را طبق ماده 7 این آیین نامه بر عهده دارد یا شعب موسسه بیمه ارایه نماید .

    ماده 9 – موسسه بیمه مسئول پاسخگویی و جبران هرگونه خسارت مستقیم و یا غیر مستقیم ناشی از عمد ، تقصیر ، غفلت یا قصور نماینده در رابطه با عملیات بیمه ای موضوع قرارداد نمایندگیدر مقابل بیمه گذاران ، بیمه شدگان و اشخاص ثالث می باشد.

    ماده 10 – نمایندگان بیمه ، دلالان رسمی بیمه و مدیران و کارکنان آنها و نیز کارکنان و مدیران موسسه های بیمه و بیمه مرکزی ایران نمی توانند تحت عنوان نماینده فروش موضوع این ایین نامه فعالیت نمایند .

    ماده 11 – نماینده فروش ملزم به داشتن محل کار نمی باشد .

    ماده 12 – موسسه بیمه مجاز به اعطای اجازه صدور بیمه نامه به نمایندگان فروش نمی باشد .

    ماده 13 – موسسه بیمه موظف است مشخصات نمایندگان فروش را از طریق سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه(سامانه سنهاب(  به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام نماید .

    ماده 14 – رسیدگی به اختلافات نماینده فروش و موسسه بیمه با رعایت مواد مربوط در آیین نامه شماره 75 مصوب شورای عالی بیمه و اصلاحات بعدی آن انجام می شود .

    ماده 15 – این آیین نامه از ابتدای سال 1398 لازم الاجراست و از آن تاریخ جایگزین آیین نامه شماره 54 و اصلاحات بعدی آن می شود . در صورت وضع مقررات جدید توسط شورای عالی بیمه ، مقررات مذکور از تاریخ لازم الاجرا شدن بر شرایط قرارداد نمایندگی حاکم خواهد بود .

    بیمه های زندگی بیمه ما|بیمه های زندگی بیمه ما|بیمه های زندگی بیمه ما|بیمه های زندگی بیمه ما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x