بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

بیمه مسافرتی چیست

بیمه مسافرتی چیست
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • بیمه مسافرتی چیست؟

    این نوع بیمه از بیمه گزاران در مقابل حوادثی که این امکان در آن وجود دارد که سفر محافظت می کند. این بیمه برای اخذ ویزا از برخی سفارت خانه های اجباری است و برای سایر سفارت خانه ها نیز توصیه می کنند. با توجه به این موضوع به اختلاف نرخ ارز در کشور ما و بیشتر کشورهای خارجی، هزینه های درمانی ای که در این کشورها بسیار پر قمیت خواهد بود. اگر هم بیمه گزار در صورت وقوع اتفاقی بخواهد هزینه را آزاد پرداخت می کند، البته این امکان هم وجود دارد که یک سرماخوردگی ساده هزینه های سنگینی را برای وی رقم بزند.

    بزرگ ترین مشکلی که می تواند بوجود بیاید بیمه گزار هزینه درمان خود را همراه نکند. شما تصور این را کنید که چمدان شما که پر از وسایل و ابزار ضروری سفر است از بین رفته است. اگر هم به خصوص بدوت آن وسایل، ادامه سفر برای شما دشوار شود.

    اگر بیمه مسافرتی بوده است، می توانید تمام خسارت های وارد شده به شما را از بیمه می توانید بگیرید. بنا به شرایطی رسیدن به این نتیجه دست یافته شده چندان دور از ذهن نیست که بیمه مسافرتی مزایای زیادی برای بیمه گزارهایی که در آن ایجاد کرده اند و تهیه کردن آن برای سفرهای خارجی امری بسسار واجب است.

    شرکت های کمک رسان و نحوه دریافت خسارت

    شرکت های بیمه ایرانی، خارج از ایران شعبه ای ندارند و نمی توانند خدمات ارائه دهند. به این صورت با منظور شرکت هایی به نام کمک رسان قرارداد وجود دارد. در واقع این بیمه گرها کمک رسان هستند که به افراد بیمه گزار بیمه مسافرتی خدمات تحوبل می دهند. هر کدام از بیمه گرها با یک یا تعدادی از بیمه گرهای کمک رسان قرارداد می بندند. تعداد بسیاری دارند و نابردن آن ها بسیار وقت گیر است و سه تا بیشتر به عنوان مثال ذکر نمی شود:

    1- Mideast

    2- Allianz

    3- Evasan

    نحوه پیگیری خسارت در محل حادثه

    روش پرداخت کردن هزینه شرکت های کمک زسان در سفر دو نوع است. در بعضی حالات این شرکت ها با ارگانی که فرد بیمه گزار برای دفع خسارت با آن سروکار دارد مرتبط است و هزینه خسارت را باید به طور مستقیم با آنجا حساب کند. به عنوان مثال اگر فرد بیمه گزاری در سفر دچار آسیب جسمی شود و آن شخص را به بیمارستان ببرند، شرکت کمک رسان هزنیه درمان او را مستقیم با بیمارستان حساب می شود.

    اگر در صورتی دیگر شرکت های کمک رسان هزینه ای که در مقابل خسارت وارده باید بپردازد را در صورت امکان به حساب بیمه گزار واریز می کند. به عنوان مثال اگر هواپیمای بیمه گزاری 12 ساعت دیرکرد داشته، بسته به این که تحت حمایت کدام بیمه گز است، بین 90 تا 100 یورو خسارت باید دریافت نمود.

    در این صورت شرکت کمک رسان این هزینه را در وجود هر گونه امکانی به حساب بیمه گزار واریز می کنند. ولی در حالتی از این موضوع بیمه گزار به دلیل های بسیاری نخواهد یا نتواند هزینه خسارت خود را از شرکت کمک رسان در سفر دریافت نماید، می تواند در مورد آن هزینه خود را پرداخت کرده و با ارائه مدارک لازمه برای این کار، هزینه را در کشور محل اقامت خود دریافت نموده است.

    مدارک لازمه برای این کار از جمله شامل بیمه نامه و صورت حساب های پرداخت شده مورد تایید ارگان ذی ربط واقع شده است. دیگر عوامل قابل توجه درباره شرکت های کمک رسان اپراتور فراسی زبان است.

    تصور این را هم کنید در سفر دچار حادثه ای شدید و می خواهید از خدمات بیمه مسافرتی خود استفاده کنید. باید با شماره ای که روی بیمه نامه خود مندرج است تماس بگیرید و اتفاق رخ داده را شرح می دهید.

    حالا اگر هم قادر به انجام این کار نبودید به خوبی واقعه رخ داده را به انگلیسی برای اپراتور شرکت کمک رسان به طور کامل شرح خواهید داد و شرکت کمک رسان هم اپراتور فارسی زبان نداشته، قطعا شما اگر زبان دیگری بلد نبوده دچار مشکل خواهید شد و نمی توانید از شرکت کمک رسان خدماتی دریافت کرد. به عنوان مثال شرکت کمک رسان Mideast دارای اپراتور فارسی و  دارای اپراتور فارسی و شرکت Allianz فاقد اپراتور فارسی زبان است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x