بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

بیمه مسئولیت پرستاران و پیرا پزشکان

بیمه مسئولیت پرستاران ایران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • بیمه مسئولیت پرستاران و پیرا پزشکان

    بر اساس مطالعات جان هاپکینز سالانه 250 تا 450 هزار نفر در امریکا جان خود را در اثر خطاهای پزشکی از دست میدهند ، سومین عامل فوت در امریکا این خطاهایی است که پزشکان و یا پرستاران در حین درمان مرتکب میشوند !


    در همه مشاغل امکان دارد بر اثر یک اشتباه و یا یک خطا جان افراد گرفته شود و عده ای عزادار شوند ، اما این مشکل در مشاغلی مانند پزشکی و پرستاری که مستقیما با جان انسان ها سر و کار دارند بیشتر میشود و همانطور که گفته شد این مورد جزو مهمترین دلایل مرگ انسان ها حتی در کشورهای بسیار پیشرفته است.

    در این زمان است که شرکت های بیمه تصمیم گرفتند در کنار این قشر زحمت کش و سفید پوش قرارگیرند، تا از مشکلات انها کم کرده و دغدغه ذهنی انها را کمتر کنند تا باعث اشتباهات دیگر نشوند و تصمیم گرفتند بیمه ای مختص به پرستاران و پیرا پزشکان را درست کنند و نام ان را بیمه مسئولیت پیراپزشکان گذاشتند ؛ در ادامه بیشتر با این بیمه اشنا میشویم پس با ما همراه باشید.


    نکته : همانطور که در بالا اشاره کردیم اتفاقاتی که منجر به ضرر رسید به جان یا روحیه افراد شود در هر شغلی موجود است و تنها مختص پزشکان و پرستاران عزیز نیست و این بیمه صرفا برای اسوده شدن خیال این عزیزان نسبت به اتفاقات است.
    بیمه مسئولیت پرستاران چیست ؟
    این بیمه نامه یکی از شاخه‌های بیمه نامه‌های مسئولیت و به طور خاص بیمه مسئولیت پیراپزشکان است و بیمه مسئولیت پرستاران یکی از زیر مجموعه‌های رشته های پیراپزشکی می‌باشد و  هر پرستاری می‌تواند با خرید بیمه مسئولیت پیرا پزشکان از پوشش‌های این بیمه نامه استفاده نماید.

    بیمه مسئولیت پرستاران چیست ؟

    این بیمه نامه یکی از شاخه‌های بیمه نامه‌های مسئولیت مدنی و به طور خاص بیمه مسئولیت پیراپزشکان است در اصل  پرستاری یکی از زیر مجموعه‌های رشته های پیراپزشکی می‌باشد و هر پرستاری می‌تواند با خرید بیمه مسئولیت پیرا پزشکان از پوشش‌های این بیمه نامه استفاده نماید.

    بیمه مسئولیت پرستاران ایران
    بیمه مسئولیت پرستاران ایران| بیمه مسئولیت پرستاران| بیمه مسئولیت پیراپزشکان|


    شرایط بیمه مسئولیت پرستاران چیست ؟


    با توجه به این که بیمه مسئولیت پرستاران یکی از زیر مجموعه های بیمه نامه مسئولیت پیراپزشکان می‌باشد، نوع و میزان پوشش های ارائه شده در این بیمه نامه تقریبا برابر با شرایط بیمه مسئولیت پیراپزشکان می‌باشد. اگر مشخص شود که این آسیب جسمانی وارد شده ناشی از خطای پرستار بوده، شرکت بیمه گر بر اساس تعهدات بیمه نامه موظف به پرداخت غرامت به شخص زیان دیده می‌باشد.

     

    • پوشش فوت: اگر بیمار فوت کند، باید دیه تعیین شده قوه قضائیه بر اساس ماه عادی و حرام  همان سال پرداخت شود.
    • پوشش نقص عضو: اگر فرد پرستار در اثر قصور و کوتاهی در کارش منجر به آسیب جسمی به بیمار شود که وی دچار نقص عضو شود باید بر اساس حکم دادگاه میزان خسارت وارد شده را پرداخت نماید. که در صورت داشتن بیمه مسئولیت شرکت بیمه‌گر این خسارت را جبران می‌کند. میزان خسارت نقص عضو نیز بر اساس نسبتی از دیه محاسبه و قابل پرداخت می‌باشد.

     

    • انتخاب پوشش افزایش دیات برای سال‌های آتی: این پوشش یکی از پوشش‌های اضافی بیمه نامه مسئولیت پرستاران می‌باشد. علت خرید این پوشش را می‌توان چنین بیان کرد که ممکن است که دو سال بعد از پایان مدت بیمه نامه مشکل جسمی یا روانی برای فرد بیمار پیش بیاید که در نتیجه خطای کاری پرستار باشد و این موضوع از طریق دادگاه به اثبات رسیده باشد، وی مجبور به پرداخت دیه همان سال خواهد بود. از این رو داشتن این بیمه نامه برای بیشتر بیمه نامه‌های مسئولیت از جمله بیمه مسئولیت پرستاران پیشنهاد می‌شود. البته این پوشش فقط توسط برخی از شرکت‌های بیمه ای معتبر مانند شرکت بیمه ما قابل ارائه است.

     حق بیمه سالیانه ای که باید پرستاران برای دریافت بیمه نامه مسئولیت پرستاران و پیراپزشکان پرداخت کنند بسته به نوع تخصص آنها و سقف تعهداتی که انتخاب میکنند متغیر است و بعد از تماس با شماره های موجود در این سایت میتوانید اطلاعات خود را بگویید و بعد از ثبت آنها مبلغ حق بیمه را دریافت نمایید.

    که در صورت داشتن بیمه مسئولیت شرکت بیمه‌گر این خسارت را جبران می‌کند. میزان خسارت نقص عضو نیز بر اساس نسبتی از دیه محاسبه و قابل پرداخت می‌باشد.

    بیمه مسئولیت پرستاران ایران
    بیمه مسئولیت پرستاران ایران| بیمه مسئولیت پرستاران| بیمه مسئولیت پیراپزشکان|


    انتخاب پوشش افزایش دیات برای سال‌های آتی: این پوشش یکی از پوشش‌های اضافی بیمه نامه مسئولیت پرستاران می‌باشد. علت خرید این پوشش را می‌توان چنین بیان کرد که ممکن است که دو سال بعد از پایان مدت بیمه نامه مشکل جسمی یا روانی برای فرد بیمار پیش بیاید که در نتیجه خطای کاری پرستار باشد و این موضوع از طریق دادگاه به اثبات رسیده باشد، وی مجبور به پرداخت دیه همان سال خواهد بود.

    از این رو داشتن این بیمه نامه برای بیشتر بیمه نامه‌های مسئولیت از جمله بیمه مسئولیت پرستاران پیشنهاد می‌شود. البته این پوشش فقط توسط برخی از شرکت‌های بیمه ای معتبر مانند شرکت بیمه ما قابل ارائه است.

     

    بر اساس مطالعات جان هاپکینز سالانه 250 تا 450 هزار تفر در امریکا جان خود را در اثر خطاهای پزشکی از دست میدهند ، سومین عامل فوت در آمریکا این خطاهایی است که پزشکان و یا پرستاران در حین درمان بیماران مخصوصا در مواقع اورژانسی مرتکب میشوند !

    در همه مشاغل امکان دارد بر اثر یک اشتباه و یا یک خطا جان افراد گرفته شود و عده ای عزادار شوند، اما این  مشکل در مشاغلی مانند پزشکی و پرستاری که مستقیما با جان انسان ها سر و کار دارند بیشتر میشود و همانطور که گفته شد این مورد جزو مهمترین دلایل مرگ انسان ها حتی در کشورهای بسیار پیشرفته است.

    در این زمان است که شرکت های بیمه در سر تا سر دنیا تصمیم گرفتند در کنار این قشر زحمت کش و سفید پوش قرارگیرند، تا از مشکلات آنها کم کرده و دغدغه ذهنی آنها را اندکی کمتر کنند تا باعث اشتباهات دیگر نشوند و تصمیم گرفتند بیمه ای مختص به پرستاران و پیرا پزشکان را تدارک ببینند و نام آن را بیمه مسئولیت پیراپزشکان گذاشتند؛ مدتی است که این بیمه در ایران نیز طرفدار پیدا کرده و شرکت های بیمه ای مانند بیمه ما اقدام به ارائه این بیمه به پرستاران کرده اند. در ادامه نوشته بیشتر با این بیمه اشنا میشویم پس با ما همراه باشید.

    نکته : همانطور که در بالا اشاره کردیم اتفاقاتی که منجر به ضرر رسید به جان یا روحیه افراد شود در هر شغلی موجود است و تنها مختص پزشکان و پرستاران عزیز نیست و این بیمه  صرفا برای آسوده شدن خیال این عزیزان نسبت به اتفاقات است.

     

    بیمه مسئولیت پرستاران در شرکت بیمه ما و سایر شرکت های بیمه ای، مانند تمامی بیمه نامه ها دارای استثنائاتی است که در ادامه آن ها را به اطلاع شما میرسانیم:

    • انجام معالجه، مداوا و یا عمل جراحی که به تشخیص مراجع ذیصلاح خارج از تخصص بیمه گذار باشد مگر آنکه زیاندیده نیاز به فوریت های پزشکی داشته باشد و متخصص مربوط به آن مشکل در دسترس نباشد.
    • بیمه گذار به دلیل استفاده از مسکرات و استعمال مواد مخدر یا داروی خواب آور، تمرکز و هوشیاری لازم را برای مداوای زیاندیده نداشته باشد و باعث صدمه جسمی و یا روانی به او شود.
    • انجام امور پزشکی و درمانی که به تشخیص مراجع ذیصلاح خلاف قوانین و مقررات جاری باشد.
    • هر نوع خسارتی که منشا آن تشعشعات یونیزه کننده یا رادیو اکتیو و انرژی هسته ای باشد مگر آنکه استفاده از آنها برای معالجه بیمار ضروری باشد.
    • عدم النفع
    • عمد بیمه گذار
    • جرایم و جزای نقدی

    شرکت بیمه ای که از ابتدای تاسیس دارای رتبه توانگری مالی 1 بوده است و پشتوانیه قوی ای همچون بانک ملت دارد میتواند بهترین بیمه ای باشد که پرستاران و پزشکان محترم میتوانند با خیال راحت در این بیمه سرمایه گذاری کرده و از بابت خطرات و مشکلات شغلی خود در امان باشند.

    www.bemema.ir

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x