بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال اشخاص ثالث

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال اشخاص ثالث
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • بیمه مسئولیت کارفرما در قبال اشخاص ثالث چیست؟

    با وجود اینکه بسیاری از خطرات یک پروژه ساختمانی در زمان تخریب، گود برداری، نصب اسکلت فلزی، احداث نما، و خاک برداری، اتفاق می افتد و باعث آسیب رساندن به اشخاص ثالث یا کارکنان میشود؛ اما معمولا در تمدید بیمه نامه های مسئولیت کارفرما در قبال اشخاص ثالث سهل انگاری میشود. در ادامه این نوشته به توضیح بیشتر راجبع این بیمه نامه و ضرورت آن می پردازم.

    بیمه مسئولیت کارفرما در قبال اشخاص ثالث ساختمانی یا همان بیمه مسئولیت کارفرما جزو بیمه های مسئولیت مدنی است، که برای کارکنان و کارگران در هر پروژه ‌ایی چه ساختمانی و چه عمرانی و حتی در کمترین ریسک اهمیت دارد، حتی کارمندان در یک شرکت اداری ممکن خسارات جانی و بدنی برایشان پیش آید. حال اگر کار را در یک پروژه ساختمانی در نظر بگیریم این حوادث بیشتر و اجتناب ناپذیرتر خواهد بود. در اینجا است که بیمه مسئولیت ساختمانی اهمیت خود را نشان می‌دهد و بعد از به وجود آمدن این مشکلات به کمک کارفرما می آید.

    اهمیت بیمه مسئولیت کارفرما در قبال  اشخاص ثالث :

    بیمه کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی متراژی که جواز ساخت برای آن ها گرفته شده است بسیار اهمیت دارد. بنابراین واضح است که این بیمه نامه به محل و مکان مورد نظر در جواز داده می‌شود و برای خود شخص نیست. با توجه به اینکه رابطه استخدامی جزو مسئولیت کارفرما نمی ‌باشد، بنابراین کارکنان اعم از قراردادی، استخدامی، روزمزد در زمان وقوع حوادث حین کار در مسئولیت کارفرما دخیل خواهند بود.

    از طرفی با توجه به ماهیت کار، ارائه لیست اسامی کارگران این پروژه‌‌ها برای بیمه مسئولیت ساختمانی کاری سخت و عملا غیر ممکن است، بنابراین بیمه مسئولیت ساختمانی بدون ذکر نام و با توجه به متراژ جواز ساخت برای محل مورد بیمه عنوان شده در جواز ارائه می‌گردد. این بیمه نامه مخصوص حوادثی است که ناشی از اجرای کار در محلی که بیمه شده است صورت گیرد. به طور کلی در این بیمه نامه خسارات جانی و صدمات بدنی ناشی از کار را تا سقف دیه سالانه که توسط مراجع ذی صلاح تعیین میشود پوشش می ‌دهد.

    بیمه مسئولیت کارفرما در قبال اشخاص ثالث
    بیمه مسئولیت کارفرما در قبال اشخاص ثالث| بیمه مسئولیت| بیمه کارفرما| بیمه برای افراد ثالث|

    اصطلاحات مهم در بیمه مسئولیت کارفرما در قبال اشخاص ثالث:

    • خسارات بدنی:  هرگونه آسیب و خسارات وارده به کارگران و کارکنان از پروژه که منجر به جرح، نقص عضو و فوت گردد.
    • نقص عضو : آسیب وارده به کارکنان که منتهی به فوت نشده ولی دیه و دیه ارش برای آن لحاظ می‌شود.
    • دیه: خسارات بدنی و جانی که در دین مبین اسلام مقصر موظف به پرداخت آن است و ابتدای هر سال شمسی میزان آن مشخص و اعلام می‌گردد.
    • اشخاص ثالث:  کلیه اشخاصی که به هیچ نوع ارتباطی با کار موضوع بیمه ندارد.
    • اماکن وابسته:  در اجرای یک پروژه ساختمانی اجزا و اماکن وابسته به اجرای پروژه مانند: رستوران، اقامتگاه کارگران و …
    • قاعده نسبی حق بیمه:  در صورت ارائه سهوی اطلاعات غلط از جمله تعداد کارکنان در زمان وقوع حادثه و پرداخت خسارت، خسارت نسبت به تعیین ریسک واقعی متناسب به حق بیمه‌ایی که باید پرداخت می‌شده به حق بیمه حاضر پرداخت می‌گردد.
    • محدوده مورد بیمه: محل مورد بیمه و کلیه اماکنی که با توجه به نوع کار جزیی از کارگاه در محوطه مورد بیمه محسوب می‌گردد.
    • پیمانکاران فرعی: عواملی در اجرای و پیشبرد پروژه که به جز کارفرما و پیمانکاران اصلی هستند و اجرای بخش یا بخش هایی از پروژه را در دست دارند.

    خسارات تحت پوشش بیمه مسئولیت کارفرما در قبال اشخاص ثالث

    در بیمه مسئولیت ساختمانی، کارفرما در قبال اشخاص ثالث ساختمانی در صورتی که مسئولیت کارفرما تایید گردد، خسارات زیر قابلیت پوشش دارند و این خسارات در بیمه نامه به ترتیب ذکر شده اند:

    • جبران هزینه های پزشکی جراحات:  تا سقف مبلغی که در این بند در زمان خرید بیمه مسئولیت ساختمانی قید می‌گردد البته به میزان خسارت وارده‌،خسارت مورد دریافت است.
    • غرامت فوت در ماه‌های عادی و حرام : میزان دیه در ابتدای هر سال شمسی اعلام می ‌گردد و این بیمه نامه می‌تواند با توجه به دیه اعلام شده در ماه‌های حرام و عادی خسارت تعیین گردد.
    • دیه ارش:  توضیحی که در دیه ارش می‌توان داد که میزان این دیه را معمولا پزشکی قانونی تعیین می‌نماید و برای عضو آسیب دیده‌ایی هست که احتمالا امکان عملکرد قبل از آن سلب شده است‌.

    هزینه بیمه مسئولیت ساختمانی

    در نظر داشته باشید که قیمت هزینه مسئولیت ساختمانی به میزان دیه مورد درخواست و هزینه‌های پزشکی و پوشش های انتخابی و همچنین متراژ جواز ساخت و مرحله پیشرفت پروژه ارتباط مستقیمی دارد، و حتما باید برای به دست آوردن مبلغ آن با مشاوران بیمه ما تماس حاصل فرمایید.

    تفاوت بیمه مسئولیت ساختمان با بیمه حوادث ساختمانی

    به طور کلی در بین مردم بیمه مسئولیت ساختمانی با نام بیمه حوادث ساختمانی یکسان نام برده می‌شود. اما بهتر است بدانیم که یک بیمه نامه حوادث انفرادی نیز وجود دارد که به صورت فردی انجام می‌شود اما اگر کارفرما بخواهد مسئولیت خود را قبال کارکنان پوشش دهد حتما باید پوشش بیمه مسئولیت ساختمانی را داشته باشد تا از خدمات کامل آن بهره مند شود.

    شما میتوانید با مراجعه به سایت www.bimema.ir  با مشاوران با تجربه ما در صنعت بیمه و نماینده برتر بیمه ما تماس گرفته تا از تمامی شروط و روش های پرداخت و نیز سقف های پرداخت های دیه و غرامت ها اطلاع پیدا کنید.

    شرکت بیمه ما با داشتن بالاترین رتبه توانگری مالی از اولین سال تاسیس آن و نیز داشتن پشتوانه قوی مانند بانک ملت قابلیت این را دارد که حتی بالاترین مبالغ خسارات را پرداخت کند و در تمام لحظاتی که دچار مشکل میشوید همراه شما باشد.

     

    Protected By Copyscape

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x