بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

بیمه مسئولیت عمومی یا بیمه مسئولیت مدنی چیست؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • بیمه مسئولیت عمومی یا بیمه مسئولیت مدنی چیست؟

    بیمه مسئولیت نوعی از بیمه های عمومی است و جبران کننده خطرات و زیان‌های رخ داده برای اشخاص ثالث بوده و بیمه ‌گذار با توجه به جبران خسارت از طرف شرکت بیمه، آرامش و اطمینان خاطر بیشتری دارد.  بیمه مسئولیت شاخه های متنوعی دارد و انواع بیمه مسئولیت مانند بیمه مسئولیت عمومی، عملیات ساختمانی، پیمانکار، آتش سوزی، جامع شهرداری، بیمه مسئولیت تابلوها و مجموعه های ورزشی و رایانه ای از انواع آن هستند.

    براساس ماده ، 616 ، قانون مجازات اسلامي در صورتي كه فردی به واسطه بی احتياطی ، بی مبالاتی، عدم مهارت كافی باعث فوت،‌ نقص عضو و يا خسارت مالی به شخص ديگر گردد، محكوم به جبران خسارت خواهد بود. بر همين اساس در مواردی كه امكان آسيب رساندن به اشخاص ثالث ( به غير از كاركنان و افراد مرتبط با حرفه يا فعاليت كارفرما ) در حين انجام كار وجود داشته باشد، بيمه مسئوليت عمومي اين خسارات را جبران خواهد نمود.

     

    انواع بیمه مسئولیت عمومی شامل موارد زیر میشود که شما میتوانید بر اساس شغل و حرفه کاری خود بیمه نامه های مربوطه را از شرکت بیمه ما دریافت کرده و یا در زمان تمدید آن از تخفیفات این شرکت بیمه ای بهره مند شوید :

     

     بیمه عملیات ساختمانی چنانچه در زمان عملیات ساختمانی مانند : هر یک از عملیات تخریب ، گود برداری ، پی‌ کنی ، نصب اسکلت فلزی و سایر کارهای عمرانی ، زیان‌های مالی و صدمات جسمانی به شخصی وارد شود ، می توان با بیمه مسئولیت عملیات ساختمانی این زیانها را مورد پوشش قرار داد. 

    بیمه تمام خطر پیمانکاران این نوع بیمه ، برای پروژه‌های در حال احداث عمرانی ، ساختمانی و خسارات غیر مترقبه و ناشی از حوادث در حین اجرای پروژه‌‌های زیربنایی و عمرانی و عملیات ساختمانی ساختمان‌‌های اداری ، برج‌‌ها ، مسکونی ، فرودگاه ، سدها ، پل‌‌ها ، کارخانجات ، سیلوها ، پروژه‌‌های آبیاری و زهکشی ، تونل‌ها ، راه‌ها ، راه‌ آهن ، لوله‌ کشی فاضلاب ، مخازن آب ، و… تحت پوشش قرار می دهند .

    « معمولا در در مورد بالا حادثه های بیشتر و با ریسک بالاتری رخ میدهد زیرا با ارتفاع و وسایل خطرناک زیادی افراد در ارتباط هستند برای همین حتما باید تمامی افرادی که به نحوی کارشان به موارد بالا مرتبط است بیمه مسئولیت داشته باشند »

    | بیمه مسئولیت عمومی یا بیمه مسئولیت مدنی چیست؟| بیمه ما |شرکت بیمه ما | وابسته به بانک ملت | سایت بیمه ما|بیمه عمر | بیمه مسئولیت
    بیمه مسئولیت عمومی یا بیمه مسئولیت مدنی|
    بیمه مسئولیت مدنی|
    بیمه مسئولیت عمومی

    بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی: ‌ بیمه‌ نامه فوق برای جبران تمام خسارات مالی و صدمات بدنی ناشی از خطرات احتمالی نصب و نگهداری تابلوهای تبلیغاتی در قبال اشخاص ثالث صادر می‌شود .

    بیمه مسئولیت مجموعه‌های ورزشی:  چنانچه اشخاص در زمان استفاده از اماکن ورزشی‌ مانند استخرها ، سالن‌‌های‌ ورزشی‌ و بدنسازی‌ و انجام تمرینات و مسابقات ، دچار حادثه منجر به نقص‌ عضو، صدمات جسمانی و یا فوت‌ شوند و مدیر مجموعه ورزشی ، مسئول جبران خسارت وارد شده باشد خسارت جبران‌ خواهد شد .

    بیمه مسئولیت آتش سوزی بیمه‌ آتش سوزی خسارت‌های ‌‌وارد به اشخاص ثالث که در اثر گسترش‌ دامنه‌ آتش‌ سوزی‌ است و سبب‌ ورود خسارات‌ مالی‌ و جانی‌ به‌ اشخاص‌ ثالث‌ می‌گردد ، را تحت پوشش قرار‌ نمی‌دهد؛‌ اما ‌بیمه‌‌ مسئولیت مدنی ناشی از آتش‌ سوزی ، کلیه‌ زیان‌های‌ ناشی‌ از خطراتی مانند ترکیدگی‌ لوله‌های‌ آب‌ و ضایعات‌ آب‌ آتش‌ سوزی‌ ، انفجار وارد به‌ اشخاص‌ ثالث‌ را جبران‌ می نماید .

    بیمه مسئولیت حیوانات خانگی‌ بیمه‌نامه فوق ، تمام هزینه‌ها و خسارت‌های نگهداری از حیوانات خانگی مانند : پرداخت هزینه‌های حوادث در اثر حمل و نقل ، هزینه‌های جراحی و بیمارستانی حیوانات خانگی ، بیماری ، سرقت ، زایمان و سخت‌ زایی ، را تحت پوشش قرار‌ می‌دهد . البته جهت استفاده از این نوع بیمه به شناسنامه و میکروچیپ نیاز است.

    بیمه مسئولیت شکارچیان و محیط بانان : طبق شرایط این ‌بیمه ‌نامه مسئولیت، شكارچیان و محیط بانان در صورتی که مجوز قانونی برای فعالیت داشته باشند، در مقابل حوادثی که هنگام شكار یا انجام وظایف محیط بانی برای اشخاص ثالث به وجود آید، تحت پوشش بیمه‌‌ای قرار‌ خواهند گرفت.

    بیمه مسئولیت مدیران مراکز آموزشی:  مسئولیت افرادی که در مراکز آموزشی درحال کار یا تحصیل هستند ، بر عهده مدیران این مراکز‌ است به همین دلیل در صورتی که برای یکی از افراد در زمان حضور در مرکز آموزشی اتفاقی بیفتد، خسارات آن بر عهده مدیران مراکز‌ می ‌باشد.

    بیمه مسئولیت مستأجر در مقابل موجر مسئولیت نگهداری مورد اجاره در طول مدت قرارداد اجاره بر عهده مستأجر می‌باشد. بیمه مسئولیت مستأجر در مقابل موجر، برای پوشش خسارات مالی احتمالی است که در زمان اجاره برای مورد اجاره ممکن است رخ دهد.

    بیمه مسئولیت حرفه ای وکلای دادگستری: چنانچه در نتیجه اشتباه و قصور حرفه‌ ای و غیر عمد وکیل در انجام وظایف خود، خسارت مالی به موکل وارد شود، وکیل مسئول جبران خسارت می‌ باشد. به همین منظور محصول بیمه‌ ای با نام بیمه مسئولیت حرفه ‌ای وکلای دادگستری طراحی شده است. بنابراین چنانچه وکیل که همان بیمه گذار است بر اساس رای مراجع قضایی برای جبران خسارت مسئول شناخته شود، شرکت بیمه‌ گر باید برای جبران خسارت او اقدام کند.

    بیمه مسئولیت شهربازی: در زمان استفاده از دستگاه‌ها و وسایل بازی، چنانچه خسارت جانی به استفاده ‌کنندگان و اشخاص ثالث وارد شود، مالک و یا مدیر شهربازی برای جبران خسارت وارد شده مسئول است و بیمه مسئولیت شهربازی برای جبران خسارت استفاده از این دستگاه ها است.

    برای خرید بیمه عمومی مورد نظرتان میتوانید به سایت www.bimema.ir  که سایت یکی از بیمه های پر طرفدار کشور است رفته و در آنجا از طریق شماره های درج شده با کارشناسان تماس گرفته و اقدام به  خرید بیمه نامه کنید.

     

     

    Protected By Copyscape

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x