بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

بیمه باربری چیست

بیمه باربری چیست
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • بیمه باربری و حمل و نقل کالا چیست؟

    بیمه باربری چیست؟

    بیمه باربری . حمل و نقل کالا یعنی این که به صورت آن بیمه گر در مقابل دریافت حق بیمه از سوی بیمه گزار، تعهد داشته و در حالی که در جریآن حمل کالا از مبدا حمل کالا به مقصد حمل کالا، ناشی از وقوع خطرهای موضوع بیمه، کالا تلف شده و یا دچار خسارت شده ویا بیمه گزار خساراتی در ارطبات با این گونه خطرها متحمل شود، کلیه خسارات وارده حبرآن خواهد شد.اضافه بر آن در برخی موردها ضرر وارد شده به افراد سوم نیز از طریق این بیمه جبرآن خواهد گردید.

    اصطلاحات بیمه ای مربوط به بیمه باربری

    زیآن همگآنی: یکی از اصل های دریآنوردی است که در یک سفر دریایی همه طرف های دخیل در آن پایه آن است، در هر حالتی خسارتی که با قربآنی کردن داوطلبآنه قسمتی از کشتی یا کالاهای آن به منظور نجات دادن از مورد های ضروری اتفاق افتاده، به تناسب سهیم هستند.

    بیمه اتکایی (reinsurance): واگزار قراردادی که بر اثر آن شرکت بیمه قسمتی از تعهدات بیمه ای مازاد بر ظرفیت مالی و فنی خود را، دوباره به پیش بیمه گر یا شرکت های دیگر بیمه می نمایند.

    بارنامه: اوراق بهادری است که از سوی بیمه گر بیمه باربری و حمل و نقل صادر و مشخصات کالا، نام و آدرس گیرنده  و آدرس فرستنده کالا، میزآن هزینه حمل، مشخصات، تعداد و وزن کالا در آن مشخص می شود. بارنامه به منزله قرارداد حمل، رسید دریافت کالا و سند مالکیت آن است.

    Total loss: فقط تلف شدن کل مورد بیمه در یک مرحله ناشی از اتش سوزی، غرق شدن، سقوط هواپیما را شامل خواهد شد. این نوع بیمه نامه فقط در حالی که تا رسیدن به مبادی ورودی کشور مقصد معتبر است.

    واقعی: به این معنی که زمآنی محصول به عنوآن مثال در حادثه ای مآنند اتش سوزی یا غرق شدن از بین رود.

    فرضی: موقعی است که هزینه تعمیر و یا بازسازی محصول به قدری شود که از ارزش واقعی آن بیشتر شود. در این حالت بیمه گر ترجیح می دهد غرامت آن را بپردازد.

    ارزش مورد بیمه: اگر با توجه به این موضوع که بینه بیمه گزار و بیمه گر توافق خاصی صورت نپذیرد، ارزش مورد بیمه جزء مجموع هزینه خرید محصول، هزینه حمل و عدم النفع است.

    عدم نفع: میزآن عدم نفع این ‌بیمه‌نامه معادل 10% مجموع قیمت خرید کالا و هزینه حمل آن‌ می‌باشد، مگر آنکه صریحاً توافق دیگری شده باشد.

    پارتشیپمنت چیست؟

    به این معنی است که حمل به دفع های، به طور کل یعنی که کالای مورد بیمه طی چند مرحله از مبدا به مقصد درج شده در بیمه نامه حمل گردد.

    ترآنشیپمنت (transshipment) چیست؟

    زمآنی که محصولی را می خواهیم آنتقال دهیم از یک وسیله نقلیه به وسیله نقلیه دیگر ترآنشیپمنت است. این عمل نقل و آنتقال بیشتر در حمل و نقل ترکیبی بسیار اتفاق می افتد که در آن از وسایل نقلیه مختلف از جمله کشتی، هواپیما، قطار، کامیون، تریلر و سایر وسیله ها برای آنتقال محصول به مقصد استفاده می شود. جریآن ارسال غالبا با تخلیه و بارگیری مجدد همراه بوده و به دو شکل آنتقال مستقیم و آنتقال غیر مستقیم است.

    اف او بی (F.O.B)

    به معنی تحویل بر روی عرشه یا به طور کل کلمه ای است که برای توضیح دادن یک فرایند خاص از حمل و نقل کالا و به معنی قیمت تا موقع تحویل روی کشتی است. بنابر قآنون بین المللی در شرایط فوب، فروشنده وظیفه این را دارد که کلیه هزینه های محصول را تا محل حمل اصلی تقبل می کند و کلیه هزینه های پس از این مرحله اعم از کرایه حمل، بیمه تعرفه های وارداتی و غیره را خریدار تقبل خواهد کرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x