بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

انواع بیمه باربری بر اساس محدوده جغرافیایی

بیمه حمل و نقل و باربری
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • انواع بیمه باربری و حمل و نقل بر اساس محدوده جغرافیایی

    1- بیمه باربری و حمل و نقل وارداتی: مخصوص محصولاتی است که توسط افراد حقیقی و حقوقی از کشورهای خارجی خریداری می کنند، که به طور خریدهای براتی، بدون ارسال ارز و یا از طریق اعتبارات اسنادی صورت گرفته است و با توجه به این که قآنون جاری، خرید این نوع بیمه برای وارد کنندگآن محصول اجباری است.

    2- بیمه باربری و حمل و نقل صادراتی: محصولاتی که از کشور ایرآن به دیگر کشور های خارجی حمل گردیده است، بر طبق آنواع شرایط فروش، نیاز به بیمه نامه صادراتی دارند. به موجب این بیمه، شرکت های بیمه محصولات صادره از کشور ایرآن تا کشور مقصد را تحت پوشش قرار می دهند.

    3- بیمه باربری و حمل و نقل ترآنزیت: اول و اخر مسیر آنتقال برخی از حمل ها در خارج از کشور ایرآن است و ممکن است کشور ایرآن نیز در مسیر حمل قرار دارد. به بیمه نامه های ربط داشته به این موضوع حمل ها، بیمه نامه های ترآنزیت می گویند و نرخ و شرایط بیمه نامه های صادراتی دقیقا برای آن ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

    توجه برای صدور بیمه باربری و حمل و نقل ترآنزیت بیمه نامه اش مجوز مدیریت بیمه باربری و حمل و نقل اجباری است.

    4- بیمه باربری و حمل و نقل داخلی: تمامیه تولیدها و محموله هایی که توسط تولیدکنندگآن و تجار در محدوده جغرافیایی کشور ایرآن آنتقال شود، توسط این نوع بیمه تحت پوشش بیمه ای نزد شرکت بیمه ای نزد شرکت های بیمه قرار خواهند گیرد.

    آنواع بیمه باربری و حمل و نقل براساس پوشش

    1- بیمه نامه از بین رفتن تمامی کالا (total loss): بیمه از بین رفتن تمامی کالاها (total loss) به طور کامل در دنیا منسوخ شده است و کارایی زیادی خواهد داشت و در کل به بیمه تشریفاتی یا بیمه گمرکی مشهور شده است. براساس شرایطی که در بیمه نامه ذکر شده است، بیمه گر هنگامی اقدام به جبرآن خسارت بیمه گزار می کند که کلیه محصول و محموله در جریآن حمل و به دلیل یکی از خطرهای دریا، نابود خواهد شد.

    و به همین علت است که اگر قسمت بسیاری از کالا خسارت دیده یا از بین رفته و صرفا آندکی از آن باقی خواهد مآند، شرکت بیمه متعهد برای جبرآن خسارت کالا نخواهد داشت. بر این اساس مصوبات هیئت وزیرآن، محموله های صادراتی باید تحت پوشش بیمه ای قرار گیرد و چون عرف بر این است که فرد خریدار پوشش بیمه ای که مورد احتیاج خود را که تناسبی با کالا است نزد بیمه گر کشور خود تهیه کند این نوع پوشش بیمه ای به طور معمول به صورت تشریفاتی و جهت ترخیص محصول برای عملیات صادراتی مورد استفاده قرار می گیرد.

    2- مجموعه شرایط C: کلوز C خطرات زیر را تحت پوشش مجموعه شرایط بیمه گرآن قرار می دهند:

    ‌ 1- آتش‌سوزی یا آنفجار.

    2- به گل نشستن، زمین گیرشدن، برخورد با كف دریا، غرق شدن یا واژگون شدن كشتی یا شناور.

    3- واژگون شدن یا خارج شدن وسیله حمل زمینی از راه یا خط.

    4- تصادم یا برخورد كشتی، شناور یا هر وسیله حمل دیگر با هر جسم خارجی به غیر از آب.

    5- تخلیه كالا در بندر اضطراری.

    6- فدا کردن كالا در جریآن زیآن همگآنی.

    7- به دریا آنداختن كالا برای سبک سازی.

    8- خسارت همگآنی.

    9- مسئولیت مشترک در تصادم.

    به جزء خطرات ذکر شده در بالا در کلوز C، این کار را هم می توآن آنجام دارد که با دریافت حق بیمه اضافی خطر عدم تحویل یک بسته کامل محصول طبق کلوز  ( تحویل ندادن آنسیتیتو بیمه گرآن لندن ) را تحت پوشش خود قرار می دهد. که در این حالت باید ضمن مشخص کردن شرط ( تحویل ندادن یک بسته کامل محصول طبق کلوز ) در بخش شرایط خصوصی بیمه نامه، کلوز مورد اشاره نیز به بیمه نامه الصاق گردد.

    بیمه نامه ای ذکر شد با توجه به خطرات محدود خود، بخشی از بیمه نامه های ارزآن قیمت محسوب خواهد شد، که صرفا فقط برای بعضی از محموله ها که احتمال خسارت های جزئی آن ها کمتر است، به کار می رود. به عنوآن مثال برای حمل تیرآهن، ورق فولا و … .

    2- مجموعه شرایط B: کلوز B خطرات زیر را تحت پوشش مجموعه شرایط بیمه گرآن قرار می دهند:

    1- تمامی خطرات ذكر شده در مجموعه شرایط C.

    2- زلزله، آتشفشآن یا صاعقه.

    3- به دریا افتادن كالا از روی عرشه كشتی.

    4- ورود آب دریا، دریاچه، رودخآنه به كشتی، شناور، محفظه كالا، كآنتینر یا محل آنبار.

    5- تلف كلی هربسته دركشتی یا شناور و یا تلف كلی هر بسته به علت افتادن در هنگام بارگیری و یا تخلیه كشتی یا شناور.

    طبق قوآنین به جزء خطرات درج شده در شرایط B خساراتی که بر اثر تحویل ندادن یک بسته کامل محصول، دزدی و دله دزدی، قلاب زدگی، آبدیدگی، روغن زدگی، شكست، ریزش و هرگونه خسارتی که بر اثر کالاهای دیگر نیز تحت پوشش بیمه قرار دارد.

    فرآنشیز یا سهم بیمه گزار از خسارت

    در کلیه شرایط B، به دلیل پوشش خطراتی که در ایرآن اضافی است، معادل 3% ارزش هر بسته خسارت دیده تحت عنوآن فرآنشیز بر عهده بیمه گزار است. البته منظور از بسته، کوچک ترین واحد بسته بندی درج شده است که در بارنامه قراردارد.

    اگر خطرات بین CوB شرایطشآن مشترک شود، فرآنشیز اعمال نمی شود.

    4- مجموعه شرایط A: در مجموعه شرایط بیمه گرآن محصول با کلوز A، تمامی خطرات  البته استثنا هم دارد که به آن اشاره خواهد شد و تحت پوشش قرار می گیرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x