بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

بهترین بیمه آتش سوزی مسکونی چیست؟

بهترین بیمه آتش سوزی مسکونی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • بهترین بیمه آتش سوزی مسکونی

    آتش سوزی مسکونی حادثه ای برخاسته از آتشی است که اجزای ساختاری انواع مختلف ساختمان های مسکونی، تجاری یا صنعتی مانند آتش سوزی انبارها را درگیر می کند. ساختمان‌های مسکونی از خانه‌های مجزای یک‌خانواری و خانه‌های شهری گرفته تا آپارتمان‌ها و ساختمان‌های تجاری مختلف از ادارات تا مراکز خرید را شامل می‌شود.

    آتش سوزی خانه ها یکی از علل اصلی مرگ و میر و خسارت مالی در سراسر کشورهای مختلف دنیا است و همچنان ادامه دارد. آتش‌سوزی خانه‌ها نه تنها معادل 12.1 میلیارد دلار خسارت مالی فقط به کشور آمریکا در یک سال وارد کرده است، بلکه باعث از بین رفتن 2730 نفر شده است.

    شناخت شایع ترین علل آتش سوزی خانه ها می تواند به جلوگیری از تخریب ساختمان ها و اموال و در نهایت نجات جان انسان ها کمک کند.

    علل آتش سوزی:

    هیچ دلیل واحدی منجر به آتش سوزی تصادفی نمی شود. به طور کلی، آتش سوزی ها اغلب نتیجه سهل انگاری ناخواسته، رفتار غیرمسئولانه، یا نقص محصول یا فناوری است.

    گاهی اوقات، این حوادث اجتناب ناپذیر هستند، زیرا می توانند در اثر حوادث طبیعی مانند برخورد صاعقه ایجاد شوند. از برخی جهات، تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که برای هر شرایطی به بهترین شکل ممکن آماده شویم.

    لوازم و تجهیزات

    هر وسیله ای که گرما تولید می کند (اجاق گاز، خشک کن لباس، بخاری) یا با استفاده طولانی مدت گرم می شود (رایانه ها، فن ها) یک خطر احتمالی آتش سوزی است. ظروف پخت و پز که بدون مراقبت رها می شوند یکی از دلایل مکرر آتش سوزی هستند.

    شمع های تزئینی

    هر شمع با یک هشدار همراه است: “شمع سوزان هرگز نباید بدون مراقبت رها شود.” با این حال، بسیاری از شمع ها اغلب فراموش می شوند و می توانند خارج از کنترل بسوزند. آتش سوزی بر اثر شمع به احتمال زیاد در روزهای جشن رخ می دهد.

    بهترین بیمه آتش سوزی مسکونی
    بهترین بیمه آتش سوزی مسکونی

    دکوراسیون های تعطیلات

    شمع ها تنها عامل ایجاد آتش سوزی غم انگیز در تعطیلات و جشن ها نیستند بلکه چراغ های تزئینی و دکوراسیون ها و سایر تزئینات روشن نیز عامل آتش سوزی ها هستند. درختان زنده ای که به درستی آبیاری نمی شوند و خشک می شوند، بسیار به آسانی طعمه آتش می گردند و باعث گسترش آن می شوند.

    سیستم ها و دستگاه های الکتریکی

    هر وسیله ای که از نیروی الکتریکی استفاده می کند، پتانسیل ایجاد آتش سوزی را دارد و تجهیزات روشنایی بیش از حد گرم شده در بالای لیست قرار دارند. کارهای الکتریکی نامناسب در خانه – مدارهای متصل ضعیف، سیم های شل، اتصال زمین نامناسب – نیز خطری است که اغلب برای صاحبان خانه ناشناخته است.

    سیگار کشیدن

    یکی از شایع ترین علل آتش سوزی در خانه، پیامد سهل انگاری در مصرف سیگار است. گاهی اوقات افراد هنگام سیگار کشیدن به خواب می روند. با انجام این کار، آنها می توانند تخت، صندلی یا کاناپه خود را آتش بزنند که به راحتی می تواند منجر به مرگ شود. یکی دیگر از خطرات سیگار کشیدن دور ریختن خاکستر هنوز داغ در سطل زباله است که باعث آتش سوزی می گردد.

    مواد شیمیایی و گازها

    آتش سوزی در خانه می تواند به راحتی توسط منابع گاز طبیعی یا گاز پروپان ایجاد شود. یک جرقه اشتباه همراه با یک نشتی کوچک می تواند شرایطی قابل احتراق ایجاد کند. ترکیب نادرست مواد شیمیایی خانگی نیز می تواند باعث احتراق شود، به همین دلیل انجام چنین فعالیت هایی در خارج از محیط خانه توصیه می شود.

    رعد و برق

    آتش‌سوزی‌های صاعقه معمولاً در ماه‌های تابستان رخ می‌دهند که طوفان‌های بعد از ظهر و اوایل عصر در اوج خود هستند. خانه‌ها در مناطق پر درخت در برابر صاعقه‌ها آسیب‌پذیر هستند که می‌توانند تحت تاثیر این نوع حوادث قرار گیرند.

    عدم مراقبت و آگاهی کودکان

    بازی کودکان کوچک ناخودآگاه با آتش یا کبریت در داخل خانه یکی از دلایل اصلی آتش سوزی در خانه است. بچه های بزرگتر که می دانند آتش چه کاری می تواند انجام دهد و فقط می خواهند ببینند چه اتفاقی می افتد به همان اندازه خطرناک است.

    اگرچه ممکن است هیچ راهی برای مهار کنجکاوی کودکان به طور کامل وجود نداشته باشد، اما می توان با صحبت با کودکان در مورد اینکه رفتار نادرست و بی دقتی در اطراف آتش چقدر مخرب است و باعث ایجاد فاجعه می شود می توان تا حدودی خطر را کاهش داد.

    زمان و مکان وقوع آتش سوزی مشخص نیست، اگرچه راه هایی برای با این حوادث وجود دارد، علاوه بر این، آتش سوزی فقط در خانه ها رخ نمی دهد. آتش‌سوزی در ساختمان‌های اداری و سایر مکان‌های کار می‌تواند به همان اندازه ویرانگر باشد که در منازل مسکونی ویرانگر است

    و شاید حتی بیشتر از این، زیرا تعداد بیشتری از در ساختمان های اداری و بزرگتر تجمع کرده اند.

    یکی از راه های جبران خسارت و یا کم کردن آسیب و خسارت های ناشی از حوادث آتش سوزی تهیه کردن بیمه آتش سوزی است که برای تمام ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری نیاز جدی و حتمی است. با تهیه کردن انواع مختلف بیمه آتش سوزی شما می توانید خسارت های مالی این حادثه را تا حدود قابل توجهی جبران کنید.

    بیمه آتش سوزی

    از آنجایی که آتش سوزی یکی از حوادث رایج در جهان و خصوصاً کشور است روزانه وقایع گوناگون آتش سوزی در کشور رخ می دهد که باعث خسارات هنگفت مالی و جانی می گردد.

    بهترین روش برای جبران خساره وارده از اثر آتش سوزی بیمه آتش سوزی می باشد که به وسیله بیمه آتش سوزی میتوان خسارات وارده را تا حدی جبران کرد. پس نباید اهمیت این بیمه را در نادیده بگیریم.

    بیمه آتش سوزی هم مانند دیگر بیمه های موجود در کشور میباشد که بیمه گر موظف به پرداخت غرامت و خسارت ناشی از آتش سوزی  تا سقف مشخص به بیمه گزار است. در بیمه آتش سوزی فقط خسارت های مالی جبران میشود و خسارت های جانی و بدنی تحت پوشش بیمه آتش سوزی نمی باشد.

    بیمه آتش سوزی دارای دو نوع پوشش است:

    • پوشش اصلی
    • پوشش اضافی
    1. خسارت های مالی تحت پوشش اصلی بیمه آتش سوزی در حالت عادی عبارتند از:

    آتش، ساعقه و انفجار

    1. خسارت های مالی تحت پوشش اضافی بیمه آتش سوزی عبارتند از:

    زلزله و یا آتشفشان – طوفان و گرد باد – سقوط هواپیما، هلیکوپتر یا قطعات آن – ترکیدگی لوله آب – هزینه برداشت و پاکسازی ضایعات ناشی از حوادث قید شده – سرقت در صورت شکست حرز – انفجار ظروف تحت فشار صنعتی – ریزش کوه و پوشش سقوط بهمن – ریزش سقف ناشی از بارش برف سنگین – نشست و رانش زمین( این مورد باید کارشناسی شود.) – برخورد جسم خارجی به ساختمان

    اهمیت بیمه آتش سوزی

    بیمه نامه آتش سوزی برای خانه ها و سایر دارایی های تجاری امنیت مالی می دهد. این بیمه نامه مفید است زیرا خسارت اموال و دارایی هایی را که در اثر آتش سوزی آسیب می بینند، جبران می کند از این رو داشتن بیمه نامه آتش سوزی برای بخش های فردی، اجتماعی و ملی برای تمام افراد ضروری است.

    انواع بیمه آتش سوزی

    نظر به مکان انواع بیمه آتش سوزی بطور کلی به سه دسته تقسیم میشود:

    • منازل مسکونی
    • مراکز صنعتی
    • مراکز غیر صنعتی

    بیمه آتش سوزی و زلزله تنها برای جبران خسارت های وارد شده به ساختمان نیست. اموال و اثاثیه موجود در ساختمان نیز تحت پوشش این بیمه قرار می گیرند و خسارت های وارد شده به آنها جبران خواهد شد.

    با این اوصاف ساکنین خانه های اجاره ای می توانند فقط اموال و اثاثیه متعلق به خود را به تنهایی در مقابل خطرات اصلی آتش سوزی و خطرات جانبی مثل زلزله، سیل، طوفان و غیره بیمه کنند.

    در این حالت حق بیمه نهایی تنها بر اساس ارزش اموال و اثاثیه موجود در ساختمان محاسبه می شود و ارزش بنا تاثیری بر نرخ بیمه نامه نخواهد داشت. علاوه بر این صاحبان ساختمان ها نیز می توانند به صورت جداگانه بنای متعلق به خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند و خسارات وارد شده در اثر حوادث احتمالی را جبران نمایند.

    عواملی که نرخ بیمه آتش سوزی به آن بستگی دارد عبارتند از:

    • ارزش ساختمان
    • ارزش اثاثیه و اموال موجود در ساختمان
    • خطرات اضافی
    • انواع شرایط بیمه نامه آتش سوزی
    • تخفیف بیمه آتش سوزی
    • میزان ریسک

     

    اموالی که تحت پوشش بیمه آتش سوزی نیست قرار زیر است:

    • طلا و مسکوکات
    • اوراق بهادار
    • فلزات قیمتی
    • آثار هنری

     

    • نسخه‌های خطی و تاریخی
    • هزینه‌های بازسازی و جمع آوری اطلاعات
    • جنگ
    • مواد رادیواکتیو

     

    • امواج صوتی
    • شورش، جنگ داخلی
    • آتشفشان
    • استهلاک
    • خسارت‌های ناشی از نفوذ حشرات و حیوانات موذی

     

    مزایای استفاده از بیمه آتش سوزی

    بیمه در کل در زمان حادثه و در مقابل خسارت های ناشی از حادثه مانند یک پشتوانه عمل میکند و از مزیت های بیمه آتش سوزی میتوان گفت:

    • جبران خسارت‌های کلی و جرئی که بر اثر خطرهای تحت پوشش به ساختمان بیمه شده وارد می‌شود.
    • پرداخت خسارت‌ها و هزینه های اقداماتی که برای جلوگیری از گسترش و توسعه خسارت انجام می‌شود.
    • بازدید رایگان از مکان بیمه شده توسط کارشناسان متخصص و ارائه توصیه‌های لازم برای پیشگیری و کاهش حوادث و زیا‌ن ها انجام می‌شود.

    یکی از موارد بسیار مهم در قیمت گذاری و انتخاب پوشش‌های بیمه‌ای میزان ریسک است. شرکت‌های بیمه‌ای، برخی از پوشش‌ها را با توجه به میزان ریسک بالا ارائه نمی‌کنند و با توجه به ریسک بالای برخی از موارد، میزان حق بیمه افزایش پیدا می‌کند. در این بیمه نامه دو نوع ریسک مورد بیمه و ریسک محل قرارگیری مورد بیمه مطرح می‌شود که به شرح زیر است:

    ریسک مورد بیمه: شرایط و ویژگی‌های مورد بیمه در این حالت ملاک بررسی و تعیین میزان ریسک است. به طور مثال: میزان ریسک انبار مواد قابل اشتعال از انبار مواد اولیه پوشاک، بسیار بالاتر است؛ پس در نتیجه باید برای جبران ریسک حق بیمه بیشتری پرداخت کرد.

    ریسک محل قرارگیری مورد بیمه: در این حالت، تاثیر شرایط محیطی بر میزان ریسک بروز حادثه، بررسی و مشخص می‌شود. به طور مثال: در مناطق با تراکم بالای جمعیت (مانند بازار تهران) میزان ریسک افزایش دارد و به تبع میزان حق بیمه هم بیشتر خواهد شد. به طور کلی میزان ریسک، یکی از عوامل مهم در قیمت گذاری بیمه نامه است.

    برای فرهنگسازی استفاده از بیمه آتش سوزی و توجه مردم به میزان ریسک بالای این نوع حوادث، کاهش پیدا کردن دغدغه های مردم برای جبران خسارت در صورت وقع حوادث و تهیه کردن این بیمه، شرکت های بیمه هریک به روش های خاص و مختلف خود و تخفیف هایی را در نظر میگرند که عبارتند از :

    • تخفیف‌های مناسبتی
    • تخفیف بیمه عمر
    • تخفیف حساب بلند مدت
    • تخفیف‌های گروهی

    طرح بیمه آتش سوزی شرکت بیمه ما

    طرح حامی ما:

     در این نوع بیمه نامه، بیمه گر در 4 پیشنهاد تامین خسارت و جبران زیان های مالی که در اثر وقوع خطرات آتش سوزی، انفجار و صاعقه و زلزله، سرقت با شکست حرز و سیل به اموال و دارایی های منزل مسکونی بیمه گزار وارد میشود را بر عهده دارد.

    غرامت فوق و نقص عضو کلی و دائم ناشی از خطرات مورد بیمه، هزینه پزشکی بیمه گذار و اعضای خانواده تحت تکفل وی در طول مدت قرارداد و همچنین مسئولیت مالی بیمه گزار در برابر اشخاص ثالث ناشی از وقوع خطرهای آتش سوزی و انفجار در محل مورد بیمه که طبق قانون باعث مسئولیت بیمه گزار می شود را بر عهده دارد. همچنین هزینه اجاره اسکان موقت بیمه گزار برای مدت 2 ماه در صورت وقوع خطرات اصلی قابل پرداخت است.

    بهترین بیمه آتش سوزی مسکونی
    بهترین بیمه آتش سوزی مسکونی

    طرح جامع منازل مسکونی:

    در این نوع بیمه نامه، بیمه گر در 6 پیشنهاد تامین خسارت و جبران زیان های مالی ناشی از خطرات آتش سوزی، انفجارو صاعقه، زلزله، هزینه پاکسازی محل و سیل وارد شده به اموال و دارایی های منزل مسکونی بیمه گزار رابر عهده دارد.

    مسئولیت مالی بیمه گزار در برابر اشخاص ثالث از وقوع خطرهای آتش سوزی و انفجار در محل مورد بیمه که طبق قانون باعث مسئولیت بیمه گزار می شود را بر عهده دارد. همچنین هزینه اجاره اسکان موقت بیمه گزار برای مدت 5 ماه در صورت وقوع خطرات اصلی قابل پرداخت است.

    طرح اصناف:

    این بیمه نامه مخصوص واحد های تجاری و اصناف غیر صنعتی است. در این بیمه نامه، بیمه گر زیان های مالی در اثر وقوع خطرات آتش سوزی، انفجار و صاعقه، زلزله، شکست شیشه، هزینه پاکسازی و سیل وارد شده به اموال و دارایی های بیمه گزار واقع درمحل مورد بیمه را جبران می کند.

    همچنین مسئولیت مدنی بیمه گزار در قبال خسارت مالی وارده به اشخاص ثالث ناشی از وقوع خطرهای آتش سوزی و انفجار را که طبق قانون باعث مسئولیت بیمه گذار می شود نیز تحت پوشش قرار می دهد.

    همانطور که ذکر کردیم بیمه آتش سوزی نوعی بیمه اموال است که خسارات و خسارات ناشی از آتش سوزی را پوشش می دهد. اکثر سیاست های این نوع بیمه نامه با نوعی حفاظت در برابر آتش همراه هستند، اما مالکان خانه می توانند پوشش هایی اضافی را برای جبران خسارت در صورت از دست رفتن یا آسیب دیدن اموالشان به دلیل آتش سوزی خریداری کنند.

    خرید پوشش آتش سوزی اضافی به پوشش هزینه های تعویض، تعمیر یا بازسازی ملک بیش از حد تعیین شده توسط بیمه نامه اموال کمک می کند. بیمه نامه های آتش سوزی معمولاً شامل استثنائات عمومی مانند جنگ، خطرات هسته ای و خطرات مشابه است. خسارات ناشی از آتش سوزی عمدی نیز معمولاً پوشش داده نمی شود.

    برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار و اطلاعات در مورد بیمه آتش سوزی و پوشش های آن و انواع بیمه نامه های دیگر به وبسایت شرکت بیمه ما (www.bimema.ir) مراجعه کنید.

    همچنین شما می توانید با مراجعه به آدرس (https://bimema.ir) با متخصصین و مشاورین فنی شرکت بیمه ما در مورد تحت پوشش قرار گرفتن انواع بیمه و سوالات مربوط به صورت رایگان مشاوره و بحث کنید. و برای مشاور و صحبت با متخصصین فنی و کارمندان شرکت بیمه “ما” به شماره های درج شده در وبسایت تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x