بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

انواع بیمه مسئولیت

انواع بیمه مسئولیت
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • انواع بیمه مسئولیت

    1- بیمه مسئولیت عمومی

    اگر که فرد در اثر فعالیت های روزمره،خسارت جانی و مالی به اشخاص ثالث وارد شود، طبق قانون، عامل مسئول زیان مشخص می شود و به ان مسئولیت عمومی می نامند.

    این بیمه شامل موارد ذیل می شود :

    بیمه عملیاتی ساختمانی:

    در عملیات ساختمانی مثل تخریب، گودبرداری، پی کنی، نصب اسکلت فلزی و سایر عملیات عمرانی بیمه نامه مسئولیت کارفرمایان در ارتباط با زیان های مالی و صدمات جسمانی وارد به اشخاص ثالث در اجرای عملیات عمرانی ساختمانی را تحت پوشش می دهد.

    با داشتن این بیمه، مسئولیت کارفرما و تمام عوامل اجرایی به صورت مشترک در مقابل افراد ثالث، تحت پوشش فرار خواهد گرفت.

    بیمه تمام خطر پیمانکاران (C.A.R):

    این بیمه برای پروژه های در حال ساخت عمرانی و ساختمانی و خسارت های فیزیکی، غیر قابل پیش بینی و ناشی از حوادث در حین اجرای پروژه های عمرانی و زیر بنایی و عملیات ساختمانی مانند ساختمان های مسکونی، اداری، برج ها، کارخانه ها، سیلوها، راه ها، راه اهن، فرودگاه، سدها، پروژه های ابیاری و زهکشی، تونل ها، پل ها، لوله کشی فاضلاب، مخزن های اب، موج شکن ها و مثل ان ها را پوشش می دهد .

    به طور دیگری توضیح بخواهیم بدهیم این بیمه تمام خسارات و زیان های وارد شده به اموال بیمه شده را به هر علت به جز مواردی که مشخصا در بیمه نامه استثنا شده را جبران می کند.

    بیمه مسئولیت اتش سوزی:

    بیمه اتش سوزی خسارات وارد بر اشخاص ثالث که در اثر اتش سوزی و انفجار در مجاورت ان محل وقوع حادثه گسترش یابد، و سبب ورود خسارات مالی و جانی به اشخاص ثالث گردد را تحت پوشش نخواهد داد.

    ولی با بیمه مسئولیت مدنی ناشی از اتش سوزی، تمام ضرراتی که ناشی از خطرات اتش سوزی، انفجار، ترکیدگی لوله های اب و ضایعات اب وارد به اشخاص ثالث را جبران می کند.

    بیمه مسئولیت جامع شهرداری:

    عملیاتی که تحت نظارت شهرداری انجام شود و اگر به اشخاص ثالث خسارت مالی و جانی وارد کند مانند: عملیات زیر بنایی یا عمرانی و … را این نوع بیمه جبران خواهد کرد را صادر می کند.

    بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی:

    برای جبران صدمات جانی و خسارات مالی که در اثر خطرات احتمالی نصب و نگهداری تابلوهای تبلیغاتی در قبال اشخاص ثالتث را می توان از این نوع بیمه مسئولیت استفاده کرد.

    بیمه مسئولیت مجموعه های ورزشی:

    افرادی که در اماکن ورزشی مثل استخر و بدنسازی و… دچار حادثه منجر به نقص عضو یا صدمات جسمانی یا فوت می شوند در زمان حضورشان در ان اماکن و مدیریت مجموعه، طبق قوانین، مسئول جبران خسارت وارد شده به افرادی که در انجا کار می کنند شناخته شود، خسارت جبران می گردد. در این حالت بهترین عمل کرد مدیریت برای جبران غرامت حوادث پیش بیبی نشده، تهیه بیمه نامه مسئولیت مدنی مجموعه های ورزشی است.

    بیمه مسئولیت شکارچیان و محیط بانان:

    بر طبق شرایطی که در این بیمه نامه مسئولیت بیان شده است ، افراد شکارچی و محیط بان در صورتی که مجوز قانونی برای فعالیت داشته باشند، در برابر حوادثی که هنگام شکار یا هنگام انجام وظیفه محیط بان برای افراد ثالث رخ دهد، را تحت پوشش خود فرار می دهد.

    بیمه مسئولیت رایانه:

    این بیمه نامه تمام خسارات فیزیکی وارد به رایانه اعم از اتش سوزی، انفجار، سیل، طوفان و هرگونه حادثه ای که امکان دارد برای رایانه پیش بیاید را تحت پوشش می دهد.

    بیمه مسئولیت حیوانات خانگی:

    بیشتر هزینه ها و خسارت های نگهداری از حیوانات خانگی از جمله حوادث در اثر حمل و نقل، بیماری، زایمان و … را تحت پوشش قرار می دهد. برای حیوان خانگی داشتن میکروچیپ و شناسنامه از الزامات برای خرید این بیمه نامه است.

    بیمه مسئولیت مدیران مراکز اموزشی:

    افرادی که در مراکز اموزشی در حال کار یا تحصیل هستند، مسئولیت ان ها بر عهده مدیران ان مراکز است. با توجه به این موضوع اگر برای یکی از افراد در زمان حضورش در مرکز اموزشی حادثه ناگوواری رخ دهد، خسارت ان بر عهده مدیر ان مرکز است. بیمه مسئولیت مدیران امورشی به منظور پوشش خسارت های جانی احتمالی برای افراد در مراکز اموزشی صادر خواهد شد.

    بیمه مسئولیت مدیران اردوها:

    اشخاصی که در اردو حضور دارند، مسئولیت ان ها بر عهده مدیر برگزارکننده اردو است. از این رو اگر در صورت رخ دادن حادثه برای یکی از اشخاص ، خسارت ان بر عهده مدیر برگزارکننده اردو است.

    بیمه مسئولیت مدیران اردوها به منظور پوشش خسارت های جانی احتمالی برای افراد ثالث حاضر در اردو ها صادر می شود.

    بیمه مسئولیت مستاجر در قبال موجر:

    حق مسئولیت نگهداری مکان اجاره داده شده در طول مدت اجاره نامه بر عهده مستاجر است. بیمه این نوع مسئولیت، برای پوشش های خسارت مالی احتمالی است و نه جانی که در بازه زمانی قرار داد اجاره نامه برای مورد اجاره ممکن است رخ دهد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x