بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

چرا بیمه عمر معاف از مالیات است؟

چرا بیمه عمر معاف از مالیات است؟
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • چرا بیمه عمر معاف از مالیات است؟

    مالیات

    به زبان ساده مالیات یک نوع هزینه اجتماعی است که شهروندان یک جامعه باید در قبال استفاده از امکانات و خدمات عمومی به دولت پرداخت کنند. این مبلغ به صورت بلاعوض توسط مردم به دولت پرداخت می شود و دولت موظف به بازپرداخت آن نمی باشد در اصل مالیات یکی از راه های درآمدزایی برای دولت است.

    از نظر دانشمندان و اقتصاددانان، مالیات عبارت است از انتقال اجباری منابع از بخش خصوصی به بخش دولتی می باشد که این منابع براساس معیارهای از پیش تعیین شده و بدون مشخص کردن منافع خاص دریافتی آن و محلی که آن هزینه می شود دریافت می‌شود. در دولت های مدرن و سیستم مالیاتی آن ها، دولت ها مالیات را به پول دریافت می‌کنند. در این سیستم ها، دولت مالیات را به پول پرداخت می‌کند؛ مالیات دریافتی به صورت کالا و کار اجباری مشخصه سیستم قدیمی مالیاتی سنتی یا قبل از دوران نظام سرمایه داری است. روش اعمال مالیات و چگونگی هزینه کردن مالیات توسط دولت در سیاست و اقتصاد بسیار مورد بحث است.

    انواع مالیات در ایران

    • مالیات مستقیم
    • مالیات غیر مستقیم

    مالیات مستقیم

    هزینه ای است که به صورت مستقیم از درآمد و دارایی شخص دریافت می شود. طبق ماده یک قانون مالیات های مستقیم، کلیه مالکین اعم از اشخاص حقیقی اعم از حقوقی نسبت به اموال یا املاکک خود در ایران طبق مقررات مشمول پرداخت مالیات به دولت می باشند همچنین نظر به ادامه همین ماده هر شخص حقیقی ایرانی مقیم ایران نسبت به کلیه درآمدهایی که در ایران یا خارج از ایران تحصیل می نماید و هر شخص حقیقی ایرانی مقیم خارج نسبت به کلیه درآمدهایی که در ایران تحصیل می کند مشمول پرداخت مالیات می گردند.

    چرا بیمه عمر معاف از مالیات است؟
    چرا بیمه عمر معاف از مالیات است؟

    انواع مالیات مستقیم:

    • مالیات بر درآمد
    • مالیات بر درآمد کشاورزی
    • مالیات بر درآمد حقوق
    • مالیات بر درآمد مشاغل
    • مالیات بر درآمد اتفاقی
    • مالیات بر درآمد املاک
    • مالیات بر دارایی

    مالیات غیر مستقیم

    مالیاتی است که به صورت غیر مستقیم به واسطه افراد دریافت می شود. به طور مثال وقتی شما یک جنس را می خرید، مقداری از مبلغ پرداخت شده به عنوان مالیات آن کالا حساب شده یعنی شما با خرید هر محصول، مالیات آن را نیز پرداخت می کنید.

    انواع مالیات غیر مستقیم در ایران:

    • مالیات بر واردات

    مالیات بر ارزش افزوده

    بیمه عمر

    بیمه عمر قراردادی است که میان شرکت های بیمه و اشخاص منعقد شده که در آن شخص متعهد به پرداخت مبلغی به صورت تعین شده تا زمان معین که معمولاً در اقساط بلند مدت می باشد می شود و با بروز وقایعی چون: فوت (طبیعی و بر اثر حادثه)، نقص عضو، پرداخت هزینه های پزشکی (حادثه)، ابتلا به بیماری های خاص و یا هم از کار افتادن شخص تحت پوشش بیمه، شرکت بیمه مبلغ معینی را که به شخص بیمه شده، یا شخص دیگری که از قبل تعین نموده است بپردازد.

    بیمه عمر دارای دو نوع پوشش است.

    • بخش اول شامل خدمات پوشش فوت بیمه گذار است
    • بخش دوم شامل خدمات پوشش حیات بیمه گذار است

    پوشش فوت بیمه نامه عمر شامل پوشش فوت بیمه گذار به هر علت و پوشش فوت بیمه گذار ناشی از حادثه است طوری شرکت بیمه برای بازماندگان شخص مبلغ معینی را در اثر فوت شخص به طور طبیعی و یا هم بر اثر حادثه با بازماندگان او پرداخت خواهد کرد.

    در بخش پوشش حیات: خدمات و پوشش های این بخش شامل موارد زیر است:

    پوشش نقص عضو

    در صورتی که فرد بیمه شده در طول مدت داشتن بیمه نامه در اثر حادثه دچار نقص عضو شود می تواند از این پوشش استفاده کند.

    پوشش هزینه های پزشکی ناشی از حادثه

    هزینه های پزشکی ناشی از بروز حادثه در این پوشش پرداخت می شود میزان این سرمایه 20% سرمایه فوت به هر علت است و تمام افراد بیمه شده از 4 سالگی تا پایان مدت بیمه نامه می توانند از این پوشش استفاده کنند ناگفته نماند این پوشش برای اولین بار توسط شرکت بیمه “ما” ارائه شده است.

    چرا بیمه عمر معاف از مالیات است؟
    چرا بیمه عمر معاف از مالیات است؟

    پوشش مستمری بیکاری در صورت از کار افتادگی کامل و یا دائم ناشی از حادثه یا بیماری

    اگر شخص بیمه شده به علت حادثه یا بیماری دچار از کار افتادگی کامل شود علاوه با داشتن پوشش معافیت، از پرداخت حق بیمه معاف می شود و شخص می تواند از 18 تا 60 سال مستمری بیکاری را از شرکت بیمه “ما” دریافت نماید. برای استفاده از این پوشش باید پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه را در بیمه نامه خود داشته باشد.

    پوشش مستمری از کار افتادگی

    اگر شخص بیمه شده در اثر حادثه از کار افتاده شود و نتواند شغل قبلی خود را ادامه دهد با داشتن این پوشش، سرمایه ای تحت عنوان سرمایه اشتغال برابر سرمایه فوت به هر علت به وی پرداخت خواهد شد. بیمه گذار در صورتی که پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه را داشته باشد می تواند از این پوشش استفاده کند.

    پوشش امراض خاص

    اگر شخص تحت پوشش بیمه عمر “ما” به یکی از بیماری های انواع سرطان، سکته قلبی، سکته مغزی، پیوند اعضای اصلی بدن و جراحی باز قلب مبتلا شود می تواند از این پوشش استفاده کند.

    معافیت مالیاتی بیمه عمر

    هرگاه شخصی از دنیا برود بازماندگان او برای مشخص شدن سهم هرکدام باید مراحلی را طی کنند که از لحاظ زمانی حداقل 6 ماه را در بر می گیرد. و پس از طی این مراحل و سپری شدن مدت زمان مذکور باید درصدی از اموال متوفی را بعنوان مالیات پرداخت نمایند.

    چرا بیمه عمر معاف از مالیات است؟

    مطابق ماده 136 قانون مالیات های مستقیم، پرداخت های شرکت های بیمه در بیمه عمر، معاف از مالیات می باشد و قانون ارث نیز به آن تعلق نمی گیرد. زیرا که خود شخص در ابتدای قرارداد کلیه ذینفع های بیمه نامه و سهم هریک را مشخص نموده است. بنابراین تعهدات شرکت بیمه بدون کسر مالیات پرداخت می گردد.

    همچنین طبق ماده 137 قانون مالیات های مستقیم، حق بیمه عمر جزو هزینه های قابل کسر از درآمد مؤدیان مالیاتی است. این یعنی افرادی که می بایست سالانه به اداره مالیات مالیات بپردازند، می توانند حق بیمه ای را که برای بیمه عمر به شرکت بیمه پرداخت نموده اند را از سود سالانه خود کسر نموده و مابقی را در محاسبه مالیات وارد نمایند.

    بنابر قوانین ذکر شده بیمه عمر و سرمایه گذاری در کل از معالیت معاف می باشد و هرگاه شخص فوت کند و یا هم در زمان زندگی سود اندوخته و حق بیمه را یکجا یا بطور مستمری دریافت کند معاف از مالیات می باشد.

    بیمه عمر و سرمایه گذاری شرکت بیمه “ما” (طرح جامع)

    بيمه عمر‌و ‌سرمايه‌گذاری طرح جامع شرکت بیمه “ما” تركيبی از يک بيمه عمر و يک اندوخته سرمايه‌گذاری است كه علاوه بر ارائه پوشش خطر فوت و برخی پوششهای اضافی دیگر، درآمدهايی را با تضمين يک نرخ سود سرمايه‌گذاری مشخص در زمان حيات نصيب بيمه‌گذار می نمايد.

    شرکت بیمه ما سود هر سال را در همان سال به حساب بیمه ای بیمه گذاران واریز می کند پس در این صورت در سال بعد به این سود افزوده هم دوباره سود تعلق می گیرد و مبلغ اندوخته بالاتر می رود که شرکت های بیمه دیگر این کار را انجام نمی دهند که این خود یکی دیگر از بزرگترین مزیت های بیمه عمر ما است.

    چرا بیمه عمر معاف از مالیات است؟
    چرا بیمه عمر معاف از مالیات است؟

    سقف پوشش های بیمه عمر شرکت بیمه “ما” نسبت به دیگر شرکت های بیمه موجود در کشور بالاتر است.

    شما می توانید با مراجعه کردن به وبسایت شرکت بیمه ما : (https://bimema.ir/life-insurance/) در بخش استعلام بیمه عمر و سرمایه گذاری با درج اطلاعات خود که عبارت از نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن همراه است روی گزینه ارسال کلیک کنید و خود را ثبت نام کنید مشاورین و متخصصین فنی شرکت بیمه ما در زودترین فرصت با شما تماس برقرار خواهند کرد.

    برای خرید آنلاین و تحت پوشش قرار گرفتن انواع بیمه به وبسایت شرکت بیمه “ما” ((https://bimema.ir مراجعه کنید و یا با شماره های درج شده در وبسایت فوق تماس گرفته و از متخصصین با تجربه و فنی شرکت بیمه ما در مورد انواع بیمه اطلاعات کافی به دست آورید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x