بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

پوشش جنگ در بیمه نامه های مختلف شرکت های بیمه ای

پوشش جنگ
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • پوشش جنگ در بیمه نامه های مختلف شرکت های بیمه ای

    بیمه قرارداد است بين بيمه گر و بيمه گذار، که بيمه گر یا همان شرکت بیمه متعهد میشود که در ازای دريافت حق بيمه در صورت وقوع حادثه خسارت واقع شده چه جانی چه مالی را برای بیمه گذار خود جبران کند و هزینه خسارت وارد شده را به او پرداخت کند این قرارداد همچون سایر قراردادها دارای شرایطی است که در آن تعهدات طرفین معامله مشخص شده است، شرکت های بیمه بعضی از ریسک ها را بدلیل فاجعه بار بودن و بالا بودن حجم خسارت های وارده بیمه نمی کنند.

    برای مثال در چند روز اخیر شاهد شروع جنگ در اوکراین بودیم و بیشتر مردم به این موضوع فکر کردند که اگر در ایران جنگ شود چه گونه میتوانند خسارت های وارده به منازل و دارایی های خود را جبران کنند از این رو به فکر بیمه کردن دارایی های خود پرداختند، اما بهتر است بدانید که در بیمه نامه های مختلفی که توسط شرکت بیمه ارائه میشود استثنائاتی وجود دارد و یکی از این استثنائات پوش جنگ و بلوا است.

    در قوانین بیمه خطر جنگ در تمام قراردادها جزو استثنائات بوده و شرکت های بیمه خسارت های ناشی از جنگ را پوشش نمی دهند. هرچند امکان خرید پوشش جنگ به صورت یک پوشش اضافی با پرداخت حق بیمه اضافی و در صورت توافق با شرکت بیمه در مواردی امکان پذیر است؛ اما این خطر در تمام بیمه نامه ها به صورت یک استثناء از تعهدات بیمه گر خارج است.

    پوشش جنگ
    پوشش جنگ| پوشش جنگ در بیمه| پوشش جنگ در بیمه های مختلف |

    در ادامه قوانین مربوط به پوشش جنگ را که در بیمه نامه های مختلف ذکر شده است را برای شما بیان میکنیم.

    1. بیمه آتش سوزی :

    ماده 31 از شرايط عمومی بيمه آتش سوزي ( آيين نامه شماره 21 شورای عالی بيمه ):

    تحقق خطرات موضوع اين بيمه نامه چنانچه ناشی از هر يک از حوادث و وقايع زیر باشد، تحت پوشش اين بيمه نامه نخواهد بود. مگر آن كه صراحتا” خلاف آن در بیمه نامه مورد نظر آورده شده باشد:

    جنگ، جنگ داخلی ،آشوب و بلوا، اعتصاب، قيام، انقلاب، كودتا، اغتشاشات داخلی و يا اقدامات احتياطی مقامات نظامی و انتظامی

    1. بیمه بدنه :

    ماده 6 از شرايط عمومی بيمه بدنه : در موارد زير جبران خسارت در تعهد بيمه گر نخواهد بود:

    خسارت های ناشی از جنگ ، شورش ، اعتصاب و يا تهاجم

    1. بیمه باربری :

    ماده 6 از شرايط کلوزهای بيمه های باربری: اين بيمه به هيچ عنوان تلف شدن ، آسيب ديدن يا هزينه هايی را که علت اصلی آنها يکی از موارد زير باشد جبران نميکند:

    جنگ ، جنگ داخلی ، انقلاب ، شورش ، قيام و يا زدوخوردهای داخلی ناشی از اين امور يا هرگونه عمل خصمانه توسط يا بر عليه يکی از دو قدرت متخاصم. شرکت های بیمه در عمل با تشکیل یک صندوق بیمه مخصوص جنگ با دریافت حق بیمه بیشتر تحت شرایطی بیمه جنگ را همراه با کلوزهای بیمه باربری عرضه میکنند.

    پوشش جنگ
    پوشش جنگ| پوشش جنگ در بیمه| پوشش جنگ در بیمه های مختلف |
    1. بیمه درمان تکمیلی

    ماده 14 از شرايط عمومی بيمه درمان تکميلی: هزينه اين موارد از شمول تعهدات بيمه گر خارج است:

    جنگ ، شورش ، اغتشاش ، بلوا ، اعتصاب ، قيام ، آشوب ، کودتا و اقدامات احتياطی مقامات نظامی و انتظامی و عمليات خرابکارانه بنا به تاييد مقامات ذيصلاح

    1. بیمه حوادث انفرادی

    ماده 11 از شرايط عمومی بيمه حوادث انفرادی: موارد زير و يا تحقق خطر ناشی از آن از شمول تعهدات بيمه گر خارج است:

    جنگ ( به جزانفجار و يا عملکرد ادوات نظامی که بعد از جنگ به جا مانده است ) شورش ، انقلاب ، بلوا ، اعتصاب ، قيام ، آشوب ، کودتا ، و اقدامات احتياطی مقامات نظامی و انتظامی

    1. بیمه عمر

    ماده 10 شرايط عمومی بيمه عمر: موارد زیر بخشی از استثنائات بیمه عمر می باشند:

    در صورتيکه بيمه شده درنتيجه عمليات تعرضی و تدافعی و يا هر نوع حادثه ديگری که جنبه نظامی در مقابل نيروی مهاجم داشته باشد فوت نمايد ، بيمه گر فقط ارزش بازخریدی تا روز حادثه را پرداخت خواهد کرد ،عملیات پلیسی از هر قبیل به عنوان عملیات نظامی محسوب نمی گردد .

    1. بيمه تمام خطر پيمانکاران

    جنگ ، هجوم ، عمل دشمن خارجی ، عمليات خصمانه (خواه جنگ اعلام شده خواه اعلام نشده باشد ) ، جنگ داخلی ، ياغی گری ، بلوا ، انقلاب يا قيام ، شورش ، اعتصاب کارگران یا تعطیلی کارخانه از طرف کارفرما در مقابله با اعتصاب کارگران ، جنبش های دسته جمعی ، در دست گرفتن قدرت بوسیله قوای نظامی یا از طریق غیر قانونی یا از طریق اشخاصی با سوء نیت که با نام یا با ارتباط با هرگونه تشکیلات سیاسی انجام گیرد و توطئه ، توقیف ، ضبط و مصادره ، تخریب یا زیان وارده به اموال بنا به دستور دولت عملی یا قانونی یا هر مقام صلاحیت دار عمومی

    1. بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در مقابل کارکنان:

    ماده 18 از شريط عمومی بيمه مسئوليت مدني کارفرما در مقابل کارکنان (آيين نامه شماره 98 )

    ماده 21 : خسارت‌های زيرتحت پوشش اين بيمه ‌نامه نيست مگر آنكه در بيمه ‌نامه يا الحاقيه آن به نحو ديگری توافق شده باشد: حوادث ناشی از جنگ، اعتصاب، شورش، اغتشاش، بلوا و تعطيلی كار

    1. بیمه هواپیما:

    در بيمه نامه بدنه هواپيما خطر جنگ با کلوز AVN-48B و تحت عنوان کلوز War and Hijacking Risk exclusion Clause استثنا شده است، اين کلوز مقرر می دارد که بيمه نامه ای که اين کلوز بخشی از آن را تشکيل می دهد خسارات ناشی از خطرات زیر را پوشش نمی دهد:

    جنگ، هجوم، عمليات دشمنان خارجی، عمليات جنگی (اعم از اينکه اعلام شده يا نشده باشد)، جنگ داخلی، شورش، انقلاب، قيام به قصد براندازي نظام قانونی حاکم، حکومت نظامي،قدرت نظامی یا غصبی و یا هر تلاشی به قصد غصب قدرت

    پوشش جنگ
    پوشش جنگ| پوشش جنگ در بیمه| پوشش جنگ در بیمه های مختلف |

    خرید بیمه نامه های بالا با تخفیف بسیار زیاد از کدام شرکت بیمه ای امکان پذیر است؟

    شرکت بیمه ما با داشتن توانگری مالی یک طی چندین سال متوالی، توانسته است نظر اکثر بیمه گذاران در هر رشته بیمه ای مخصوصا در رشته بیمه عمر و سرمایه گذاری و بیمه تکمیلی و بیمه های خودرو مانند شخص ثالث و بدنه به خود جلب کند همچنین با پرداخت بالاترین خسارت ها در سال های اخیر که میلیاردی بوده است رضایت بیمه گذاران را فراهم کرده است و آنها را بابت خرید بیمه نامه های دیگر همچون آتش سوزی و مسئولیت و …. مشتاق تر کرده است.

    این شرکت بیمه ای دارای پشتوانه های قوی و با سابقه ای همچون بانک معتبر ملت است و نیز با ارائه خدمات مناسب این روزهای کرونایی توانسته است مقدار زیادی از مشکلات مراجعه حضوری مردم عزیز ایران را برطرف کند و محافظ سلامت و جان مردم ایران باشد. تمامی بیمه گذاران با اطمینان خاطر میتوانند اقدام به صدور شخص ثالث بیمه ما، به صورت آنلاین کنند.

    شما نیز میتوانید از طریق شماره های موجود در این سایت با مشاوران بیمه ما تماس حاصل فرمایید و بعد از دریافت اطلاعات کامل درباره بیمه نامه مورد نظر، اقدام به خریداری و دریافت آن درب منزل در هر کجای کشور که هستید کنید تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری با وجود شروع پیک جدید کرونا نباشید.

    Protected By Copyscape

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x