بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

0 تا 100 نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت

نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • 0 تا 100 نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت

    پروژه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت یکی از پروژه های زیر مجموعه طرح تحول نظام سلامت و الکترونیکی کردن خدمات پزشکی محسوب می شود که از زمان اجرا تا به حال توانسته بهترین عملکرد را داشته باشد.

    در حال حاظر در کشور ما ایران در ۱۱ استان بیش از ۹۰ درصد و در ۲۲ استان نیز بیش از ۸۰ درصد نسخه های تولید شده مربوط به سازمان بیمه سلامت، به صورت تمام الکترونیک و تنها در ۹ استان پایین‌ تر از میانگین ۷۰ درصد است و این درصد های بالا در اکثر استان ها باعث شده تا از وزارت بهداشت از موثر بودن نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت اطمینان پیدا کند و سعی در فراهم آوردن بستر لازم برای گسترده تر شدن این روش کند.

    فرایند نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت به چه صورت است؟

    در فرآیند نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت، وقتی بیمار به پزشکی که در مجموعه نسخه نویسی الکترونیکی عضو است مراجعه می ‌کند، نیازی به ارائه دفترچه تامین اجتماعی یا خدمات درمان و… ندارد و تنها با ارائه کد ملی، پوشش بیمه ای که تحت نظر آن است کنترل و شناسه رهگیری به جای برگ کاغذی دفترچه ارائه می شود که در بیمارستان ها و مطب های پزشکی که تجویز نیز صورت میگیرد مورد استفاده قرار می گیرد.

    به عبارت دیگر در این روش بیمار متناسب با تجویز ارائه شده به بیمارستان و داروخانه مربوطه مراجعه و با ارائه کد ملی و یا کد رهگیری که دریافت میکنند، خدمات مورد درخواست را بدون ارائه نسخه کاغذی در بخش دارو، آزمایشگاه و تصویربرداری را دریافت می کند، در این روش امکان گم شدن و اشتباه شدن برگه ها با یکدیگر کاملا از بین میرود و متصدی داروخانه به راحتی میتواند نسخه مورد نظر را بخواند و دارو درست را به بیمار بدهد.

    نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت
    نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت| نسخه بیمه سلامت| بیمه سلامت|

    ویژگی ها و مزیت هایی که نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت نسبت به روش های قبلی دارد را میتوانید در زیر مشاهده کنید:

    1. کاهش خطای پزشکی در هنگام تحویل دارو توسط داروخانه بیماران
    2. نظام ‌مند شدن اقلام دارویی که بیماران باید تهیه کنند
    3. پرداخت آنلاین حق پزشکان متناسب با تعرفه وزارت بهداشت
    4. از بین رفتن قاچاق دارو و پخش آن در بازار آزاد با قیمت های نجومی
    5. حذف بده بستان‌های احتمالی بین پزشکان و داروخانه‌ ها

    شاید با وجود الکترونیکی شدن نسخه ها نگرانی هایی برای دریافت خسارت از بیمه تکمیلی به وجود آید، لازم به ذکر است که نیاز به نگرانی نیست، زیرا با وجود همین نسخه ها میتوانید به دفاتر نمایندگی و شعب پرداخت خسارت شرکت بیمه ای که در آن بیمه تکمیلی دارید مراجعه کنید و خسارت خود را دریافت کنید.

    مدارک لازم برای  نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت شامل چه مواردی میشود؟

    برای دریافت نسخه الکترونیکی بیمه سلامت نیازی به داشتن مدرک خاصی ندارید؛ بیماران تنها با همراه داشتن کارت ملی خود می توانند از خدمات سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت استفاده کنند.

    البته با همراه داشتن دفترچه بیمه که هنوز برگه های آن تمام نشده است یا شناسنامه هم امکان استفاده از این سامانه برای دریافت نسخه الکترونیکی وجود دارد؛ اما به طور کلی برای دریافت نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت نیازی به داشتن دفترچه نیست.

    نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت
    نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت| نسخه بیمه سلامت| بیمه سلامت|

    از طرف دیگر، گروه های خاص مانند نوزادانی که هنوز شناسنامه دریافت نکرده اند، برای استفاده از سامانه نسخه نویسی الکترونیکی و دریافت نسخه به این شکل می توانند از شناسنامه مادر خود استفاده کنند که این به نفع خانواده نوزادان شده است و دردسر آنها برای معاینات نوزادان تازه به دنیا آمده کمتر شده است.

    پزشکان و داروخانه دارها برای ورود به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت می توانید آدرس این سامانه به نشانی ihio.gov.ir را در قسمت جستجوی گوگل وارد کنید و به صورت مستقیم به این سایت وارد شوید؛ برای ورود به سایت ihio.gov.ir مراحل زیر را انجام دهید :

    1. ابتدا به سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت به نشانی اینترنتی gov.ir وارد شوید. پس از ورود به سامانه اصلی نسخه الکترونیک سازمان بیمه سلامت بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.
    2. در این مرحله سه بخش مختلف را مشاهده می کنید. پزشکان باید به بخش مطب، داروخانه ها باید به بخش داروخانه و مراکز پاراکلینیکی باید به بخش پاراکلینیک وارد شوند. در صورتی که دارای نام کاربری و رمز عبور نمی باشید، می توانید از طریق لینک نشان داده شده در زیر بخش ها، به بخش مربوط به ثبت نام سازمان نسخه نویسی بیمه سلامت وارد شوید.
    3. پس از ورود به بخش مورد نظر خود، برنامه های مختلفی که ارائه دهنده خدمات نسخه الکترونیک مربوط به همان بخش می باشند، را مشاهده می کنید. برای ورود به هر یک از سامانه ها، کافی است که بر روی نام برنامه کلیک کنید.
    4. به طور مثال، در صورتی که برنامه پیکو را انتخاب کرده باشید و روی آن کلیک کرده باشید، با سایت مورد نظر مواجه خواهید شد که باید نام کاربری و رمز عبور بیمه خود را وارد کنید و بر روی گزینه ورود کلیک کنید و بعد از آن به بخش مورد نظرتان وارد میشوید.
    نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت
    نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت| نسخه بیمه سلامت| بیمه سلامت|

    بهترین بیمه تکمیلی که میتواند خسارت ها را با نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت پرداخت کند متعلق به کدام شرکت بیمه ای خصوصی در ایران است؟

    شرکت بیمه ما با داشتن توانگری مالی یک طی چندین سال متوالی، توانسته است نظر اکثر بیمه گذاران در هر رشته بیمه ای مخصوصا در به خود جلب کند همچنین با پرداخت بالاترین خسارت ها که میلیاردی بوده است رضایت بیمه گذاران را فراهم کرده است و آنها را بابت به خرید بیمه نامه های دیگر همچون آتش سوزی و مسئولیت و …. مشتاق تر کرده است.

    این شرکت بیمه ای دارای پشتوانه های قوی و با سابقه ای همچون بانک معتبر ملت است و نیز با ارائه خدمات مناسب این روزهای کرونایی توانسته است مقدار زیادی از مشکلات مراجعه حضوری مردم عزیز ایران را برطرف کند و محافظ سلامت و جان مردم ایران باشد.

    شما نیز میتوانید از طریق شماره های موجود در این سایت با مشاوران بیمه ما تماس حاصل فرمایید و بعد از دریافت اطلاعات کامل درباره بیمه نامه مورد نظر، اقدام به خریداری و دریافت آن درب منزل در هر کجای کشور که هستید کنید تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری با وجود شروع پیک جدید کرونا نباشید.

    Protected By Copyscape

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x