بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

حمایت از فرد مقصر تصادفات رانندگی در بیمه شخص ثالث

مقصر تصادفات رانندگی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • حمایت از فرد مقصر تصادفات رانندگی در بیمه شخص ثالث

    در قانون قبلی بیمه شخص ثالث برای اشخاصی که باعث ایجاد حادثه رانندگی یا راننده مقصر که دارای گواهینامه رانندگی معتبر، تعهدات شرکت بیمه نسبت به راننده وسيله نقليه آسیب دیده که مقصر بوده تنها شامل پرداخت غرامت فوت، نقص عضو و از كار افتادگی دائم اعم از كلی و جزئی ناشی از هرگونه سانحه وسیله نقليه مسبب حادثه، تريلر، يدک متصل به آن و يا محمولات آن از قبيل تصادم، تصادف، سقوط، واژگونی، آتش ‌سوزی و یا انفجار بود.

    همچنین در قانون قبلی بیمه شخص ثالث خسارت وارد شده از قبیل دیه و یا ارش جرح و هزینه معالجه به شخص مقصر یا مسبب حادثه رانندگی تعلق نمی گرفت و تنها مختص راننده زیان دیده و فردی که مسبب حادثه نبوده است بود،  اما در قانون جدید به واسطه حمایت بیشتر از کانون خانواده این پوشش نیز در بین پوشش های ذکر شده قبلی به راننده مقصر حادثه تعلق گرفته است.

    به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، بر اساس ماده ۳ قانون بیمه اجباری خسارت وارده به شخص ثالث مصوب ۱۳۹۵، دارنده وسیله نقلیه مکلف است برای پوشش خسارت‌ های وارد شده به راننده مسبب حادثه، حداقل به میزان دیه مرد مسلمان در ماه غیر حرام بیمه حوادث اخذ کند.

    خسارات قابل پرداخت به راننده مقصر به چه صورت انجام میشود؟

    مبنای محاسبه میزان خسارت قابل پرداخت به راننده که در یک حادثه رانندگی مقصر بوده است، معادل دیه فوت و یا ارش جرح در فرض ورود خسارت بدنی به مرد مسلمان در ماه غیر حرام و هزینه معالجه آن می‌ باشد، البته چنانچه دارنده وسیله نقلیه در زمان خرید بیمه نامه سرمایه بیمه حوادث ذکر شده در بیمه نامه را بالاتر از دیه ماه غیر حرام تعیین کند و حق بیمه آن را پرداخت کرده باشد در محاسبه مبلغ خسارت، این سرمایه مد نظر شرکت بیمه خواهد بود.

    مقصر تصادفات رانندگی
    مقصر تصادفات رانندگی| تصادف رانددگی| مقصر در تصادف|

    به طور مختصر منظور از این قانون جدید به شرح زیر است:

    هزینه معالجه پزشکی راننده مقصر در حادثه رانندگی بر اساس دیه ماه حرام پرداخت خواهد شد، در حالی که در قانون قبلی فقط هزینه فوت و نقص عضو راننده حادثه پرداخت می‌ شد.

    مبلغ حق بیمه برای خرید بیمه شخص ثالث بر اساس موارد زیر توسط شرکت های بیمه اعلام میشود که میزان سرمایه بیمه حوادث  در این موارد  نیز سهم دارد:

    1. درصد تخفیف به سابقه راننده
    2. جریمه دیر کرد تمدید بیمه‌ نامه شخص ثالث
    3. تاریخ انقضای بیمه ‌نامه قبلی
    4. میزان پوشش مالی بیمه‌ نامه شخص ثالث
    5. تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث
    6. مدت اعتبار بیمه‌ نامه (کوتاه مدت یا یک‌ ساله)
    7. سال تولید و ساخت خودرو
    8. تعداد سیلندر و کاربری خودرو

    مراحل صدور بیمه نامه شخص ثالث به صورت آنلاین و غیر حضوری، که در آن از فرد مقصر حادثه حمایت میشود به شرح زیر می باشد:

    1. تکمیل فرم پرسش نامه توسط مالک، بیمه گذار یا نماینده قانونی
    2. تحویل فرم پرسش نامه تکمیل شده به همراه سوابق و کارت شناسایی وسیله نقلیه و نیز شماره ملی
    3. استعلام کنترل سوابق خسارتی (برای بیمه شخص ثالث؛ در صورت موجود بودن اصل بیمه، استعلام ضرورتی ندارد.)
    4. ثبت اطلاعات در رایانه و صدور بیمه مطابق درخواست بیمه گذار و قوانین جاری
    5. دریافت بیمه نامه صادره مهر و امضاء شده
    6. پرداخت حق بیمه
    مقصر تصادفات رانندگی
    مقصر تصادفات رانندگی| تصادف رانندگی| مقصر در تصادف|
    بعد از اینکه بیمه شخص ثالث خود را از یک شرکت بیمه ای معتبر خریداری کردید، به دلیل قانون جدید که دیگر نسخه چاپی این بیمه نامه صادر نمیشود میتوانید با استعلام گرفتن از سایت بیمه مرکزی از اصالت و تاریخ درست صدور بیمه و سایر اطلاعات اطمینان پیدا کنید. میتوانید مراحل استعلام آنلاین بیمه شخص ثالث از بیمه مرکزی را در ادامه مشاهده کنید:
    1. ابتدا باید به وب سایت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران وارد شوید.
    2. سپس گزینه‌ ی سوابق بیمه خودرو را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه با دو گزینه ثبت استعلام جدید، پیگیری استعلام روبه‌ رو خواهید شد. حالا با توجه به قصد و نیازی که دارید، باید یکی از این گزینه ‌ها را انتخاب کنید.
    3. در قسمت بعدی فرمی برای شما باز می‌ شود که باید با توجه به اطلاعات شخص بیمه گذار فرم را پر کنید. شماره تلفن همراه وارد شده در این بخش جهت احراز هویت، حتما باید به نام فرد بیمه گذار باشد. در غیر این صورت کد تاییدیه برای آن ارسال نخواهد شد.
    4. پس از پر کردن این فرم، درصورت درست بودن شماره تلفن همراه پیامکی جهت تایید اطلاعات و احراز هویت برای شما به عنوان شخص بیمه گذار ارسال می‌ شود.
    5. کد دریافت شده را وارد کنید و دوباره گزینه تایید را بزنید.
    6. اگر شماره تلفن همراه و کد تاییدیه درست وارد شده باشد، پیامکی با محتوای کد پیگیری برای شما ارسال می‌ شود.
    7. با استفاده از این کد و لینک ارسال شده در پیامک می ‌توانید سوابق بیمه ‌ای خود را دریافت کنید.

    بیمه شخص ثالث با تخفیفات ویژه و قیمت بسیار مناسب را از کدام شرکت بیمه میتوان خریداری کرد؟

    شرکت بیمه ما با داشتن توانگری مالی یک طی چندین سال متوالی، توانسته است نظر اکثر بیمه گذاران در هر رشته بیمه ای مخصوصا در رشته بیمه عمر و سرمایه گذاری و بیمه تکمیلی به خود جلب کند همچنین با پرداخت بالاترین خسارت ها در سال های اخیر که میلیاردی بوده است رضایت بیمه گذاران را فراهم کرده است و آنها را بابت خرید بیمه نامه های دیگر همچون آتش سوزی و مسئولیت و …. مشتاق تر کرده است.

    این شرکت بیمه ای دارای پشتوانه های قوی و با سابقه ای همچون بانک معتبر ملت است و نیز با ارائه خدمات مناسب این روزهای کرونایی توانسته است مقدار زیادی از مشکلات مراجعه حضوری مردم عزیز ایران را برطرف کند و محافظ سلامت و جان مردم ایران باشد. تمامی بیمه گذاران با اطمینان خاطر میتوانند اقدام به صدور شخص ثالث بیمه ما، به صورت آنلاین کنند.

    شما نیز میتوانید از طریق شماره های موجود در این سایت با مشاوران بیمه ما تماس حاصل فرمایید و بعد از دریافت اطلاعات کامل درباره بیمه نامه مورد نظر، اقدام به خریداری و دریافت آن درب منزل در هر کجای کشور که هستید کنید تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری با وجود شروع پیک جدید کرونا نباشید.

    Protected By Copyscape

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x