بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

فرانشیز بیمه چیست و بیمه های مختلف چه مقدار فرانشیز دارند؟

فرانشیز بیمه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • فرانشیز بیمه چیست و بیمه های مختلف چه مقدار فرانشیز دارند؟

    موقع دریافت خسارت از شرکت بیمه کسر شدن مبالغ کم نیز ممکن است برایمان ناخوشایند باشد ولی همه شرکت های بیمه ای مبلغی به عنوان فرانشیز برای تمامی بیمه نامه های خود دارند و از مبلغ پرداختی به بیمه گذار آن را کم میکنند این فرانشیز معمولا در شرایط بیمه نامه نوشته شده است و این مبلغ و پرداخت آن به عهده بیمه گذار است.

    در یک بیمه نامه ممکن است فرانشیز هر پوشش متفاوت باشد. در ادامه توضیح کوتاهی درباره فرانشیز میدهیم و سپس فرانشیزهای بیمه نامه های مختلف را بررسی میکنیم. فرانشیزی که از مبلغ پرداختی خسارت به فرد بیمه گذار کسر میشود فقط مربوط به ایران نیست و در همه جای دنیا این قانون وجود دارد.

    لازم به ذکر است که میزان فرانشیز در بیمه ‌نامه ای که قصد خرید  آن را دارید مشخص می ‌شود و شما به عنوان بیمه ‌گذار در زمان خرید بیمه نامه از تمامی شرکت های بیمه، خودتان آن را تأیید و امضا می ‌کنید، پس بهتر است قبل از امضا بیمه نامه و خرید قطعی آن حتما تمامی موارد ذکر شده در بیمه نامه را با دقت مشاهده و مطالعه کنید و هر سوالی که برایتان پیش می آید را از مشاوران بیمه ای بپرسید.

    فرانشیز بیمه
    فرانشیز بیمه| فرانشیز بیمه چیست| فرانشیز چقدر است؟|

    فرانشیز در بیمه انواع مختلفی دارد  که در ادامه میتوانید آن را مشاهده کنید:

    1. فرانشیز ثابت:

    فرانشیز می ‌تواند به صورت یک رقم ثابت از خسارت در نظر گرفته شود. این رقم در زمان صدور و در شرایط خصوصی بیمه نامه درج می‌ شود، برای مثال در بیمه تکمیلی فرانشیز 30 درصد است.

    1. فرانشیز درصدی از مبلغ بیمه:

    در بعضی مواقع پرداخت فرانشیز به این صورت است که درصدی از حق بیمه پرداختی به عنوان فرانشیز در نظر گرفته می ‌شود. این فرانشیز متغیر بوده و به صورت توافقی بین بیمه گذار و بیمه گر بسته به میزان حق بیمه تعیین می گردد.

    1. فرانشیز درصدی ثابت از خسارت:

    در بعضی از بیمه نامه‌ ها فرانشیز به عنوان درصدی از خسارت معین می ‌گردد. به این صورت که در زمان وقوع یک حادثه، پس از برآورد خسارت مبلغی را به عنوان فرانشیز از مجموع مبلغ پرداختی کسر می‌ کنند.

    1. فرانشیز ترکیبی:

    شرایط دیگر که به آن فرانشیز ترکیبی گفته می‌شود به این صورت است که فرانشیز به صورت درصدی از خسارت و با مشخص نمودن سقف مشخص تعیین می ‌گردد. مثلا میزان فرانشیز در نظر گرفته شده برای یک پوشش میتواند 25% درصد خسارت تا سقف 5 میلیون تومان باشد؛ یعنی هر کدام که کمتر باشد اعمال می ‌گردد.

    فرانشیز بیمه
    فرانشیز بیمه| فرانشیز بیمه چیست| فرانشیز چقدر است؟|

    در بین بیمه نامه های مختلفی که شرکت های بیمه ارائه میدهند، فرانشیز بیمه تکمیلی بسیار مهم است، زیرا هزینه های درمان بسیار بالا است و اگر میزان فرانشیز نیز بالا باشد نداشتن بیمه تکمیلی با داشتن آن هیچ فرقی ندارد. وجود فرانشیز در بیمه‌های درمان تکمیلی کاملا متعارف و متداول است، در تمام طرح‌های بیمه درمان مخصوصا برای هزینه ‌های دارو و ویزیت پزشک فرانشیز وجود دارد.

    در بیمه تکمیلی انفرادی بیمه ما در صورت داشتن بیمه پایه مانند تامین اجتماعی یا خدمات درمان فرانشیزی پرداخت نمیکنند و در صورت نداشتن بیمه پایه مبلغ بسیار کمی به عنوان فرانشیز در نظر گرفته میشود.

    چرا وجود فرانشیز برای بیمه نامه ها ضروری است؟

    آمارها و تحقیقات نشان می ‌دهد افراد نگران خسارت ‌های جزئی که به اموال یا جان آنها وارد میشود نیستند، بلکه نگران خسارت‌های میلیونی هستند که ممکن است برای خودشان و یا دیگران به وجود آید. علاوه براین وجود فرانشیز بیمه باعث کاهش تعهدات بیمه ‌گر شده و متعاقبا موجب تخفیف و ارزانتر شدن حق‌ بیمه می‌شود.

    در برخی مواقع وجود فرانشیز، باعث روی آوردن بیشتر بیمه‌ گذاران به قوانین رانندگی شده و رعایت این اقدامات پیشگیرانه به نفع کل جامعه است، در برخی بیمه‌ ها مخصوصا بیمه‌ های درمان تکمیلی، فرانشیز مانع از مراجعات بی‌ دلیل و وسواس ‌گونه و مکرر بیمه ‌شده به مراکز درمانی می ‌شود زیرا این مراجعات بی دلیل و مکرر باعث میشود دکترها و پرستارها از رسیدگی درست به بیمارانی که وضعیت اورژانسی و وخیم دارند باز بمانند.

    از همه مهم تر اینکه وجود فرانشیز منجر به کاهش مراجعه بیمه‌ گذاران برای دریافت خسارت‌های جزئی به مراکز پرداخت خسارت می‌‌ گردد و این امر باعث صرفه‌جویی در هزینه ‌های اداریِ شرکت‌های بیمه و در نتیجه کاهش حق‌ بیمه می‌ شود.

    فرانشیز بیمه
    فرانشیز بیمه| فرانشیز بیمه چیست| فرانشیز چقدر است؟|

    بیمه نامه های مختلف با فرانشیز کم را از کدام شرکت بیمه ای میتوان خریداری کرد؟

    شرکت بیمه ما با داشتن توانگری مالی یک طی چندین سال متوالی، توانسته است نظر اکثر بیمه گذاران در هر رشته بیمه ای مخصوصا در رشته بیمه عمر و سرمایه گذاری و بیمه تکمیلی و بیمه های خودرو مانند شخص ثالث و بدنه به خود جلب کند همچنین با پرداخت بالاترین خسارت ها در سال های اخیر که میلیاردی بوده است رضایت بیمه گذاران را فراهم کرده است و آنها را بابت خرید بیمه نامه های دیگر همچون آتش سوزی و مسئولیت و …. مشتاق تر کرده است.

    این شرکت بیمه ای دارای پشتوانه های قوی و با سابقه ای همچون بانک معتبر ملت است و نیز با ارائه خدمات مناسب این روزهای کرونایی توانسته است مقدار زیادی از مشکلات مراجعه حضوری مردم عزیز ایران را برطرف کند و محافظ سلامت و جان مردم ایران باشد. تمامی بیمه گذاران با اطمینان خاطر میتوانند اقدام به صدور شخص ثالث بیمه ما، به صورت آنلاین کنند.

    شما نیز میتوانید از طریق شماره های موجود در این سایت با مشاوران بیمه ما تماس حاصل فرمایید و بعد از دریافت اطلاعات کامل درباره بیمه نامه مورد نظر، اقدام به خریداری و دریافت آن درب منزل در هر کجای کشور که هستید کنید تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری با وجود شروع پیک جدید کرونا نباشید.

    Protected By Copyscape

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x