بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

صفر تا 100 بیمه عمر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • بیمه عمر چیست؟

     

    بیمه عمر نوعی از بیمه است که شخص مورد نظر ان را برای خود به دلیل بیماری ویا مشکلاتی که دارد ، برای سرمایه گزاری و معاشی برای خانواده اش انتخاب می کند .

    البته بیشترین بیمه مورد استفاده در تمام جهان است که در کشور های پیشرفته تمام اشخاص بیمه عمر را دارند ولی در کشور خود ما (ایران) به هر دلیلی مثل اطلاعات کم یا کم اهمیت بودن بیمه یا گرونی ان برای اشخاص بسیار فقیر بیش از نصف جمعیت دارای بیمه عمر نیستند.

    پوشش هایی هم در طول زندگی خود دارند. پوشش همان مزایایی است که در زمان های مختلف به شخص بیمه شده تعلق می گیرد چه در حیات باشد چه در حالت بیماری یا پس از مرگ خود.

    خود بیمه عمر هم مانند خیلی چیزای دیگر انواع مختلفی دارد. ولی اول درباره اصطلاحات بیمه عمر (عبارت های مورد استفاده) اگه اطلاعاتی ندارید ما در اختیار شما قرار دهیم.

    اصطلاحات بیمه

    بیمه گر: شرکت سهامی بیمه ما (سهامی عام) است.

    بیمه گزار: شخص حقیقی یا حقوقی است که قرارداد بیمه را با بیمه گر منعقد و پرداخت حق بیمه مندرج در بیمه نامه و الحاقیه های ان را تعهد می کند.

    بیمه شده: فردی است که فوت و حیات او موضوع قرارداد بیمه می باشد و سن و سلامتی او مبنای محاسبه حق بیمه است.

    استفاده کننده/گان:شخص یا اشخاصی است که توسط بیمه گزار تعیین شده و قرارداد بیمه به نفع او یا ان ها منعقد می شود.

    در صورت عدم تعیین استفاده کننده کلیه منافع بیمه نامه متعلق به بیمه شده خواهد بود که در صورت فوت او نسبت سهم الارث بین وارث قانونی بیمه شده تقسیم می شود.

    سال بیمه ای: معادل یک سال شمسی از شروع بیمه نامه است.

    حق بیمه: مبلغی است که بیمه گزار مطابق شرایط بیمه نامه در وجه بیمه گر پرداخت می نماید.

    اندوخته بیمه نامه: مقدار مبلغی است که هر ساله پس از کسر هزینه ها از حق بیمه پرداختی توسط بیمه گزار، تشکیل مجموع ان با مانده دوره های قبل براساس نرخ سود فنی مصوب، مشمول اعمال سود روز شمار می شود .

    اندوخته بیمه نامه فقط در سررسید یا در صورت فوت بیمه شده قابل پرداخت است.

    سرمایه خطر فوت:مبلغی است که بیمه گزار انتخاب نموده و بیمه گر ان را مورد تایید قرار داده است که درصورت فوت بیمه شده به استفاده کنندگان بیمه نامه پرداخت می شود.

    چنانچه سرمایه با خطر فوت یا تعدیل سنواتی همراه باشد سرمایه مورد تعهد بیمه گر همان سرمایه سال بیمه ای است که بیمه شده در ان سال فوت شده است .

    در صورت فوت بیمه شده اندوخته بیمه نامه در تاریخ فوت به همراه سرمایه خطر فوت بیمه نامه جزو تعهدات بیمه گر است.

    جدول پیش بینی تعهدات بیمه گزار و بیمه گر: جدولی است که جزءلاینفک بیمه نامه بوده و بیانگر توافقات بیمه گر و بیمه گزار در تعهدات متقابل در طول مدت بیمه نامه می باشد.

    ارزش بازخرید:در صورت انصراف بیمه گزار از ادامه بیمه نامه مبلغ اندوخته تا زمان فسخ را پس از کسر مانده هزینه های بیمه گری و با اعمال ضریب 95،96،97،98،99،100 درصد به ترتیب و بسته به ارسال ابطال از سال اول تا پنجم به عنوان ارزش باز خرید به بیمه گزار مسترد می گردد.

    درصورت عدم تاخیر درپرداخت حق بیمه در سررسیدهای مقرر ارزش باز خرید پایان هر سال بیمه ای معادل مبالغ مندرج در جدول پیش بینی تعهدات بیمه گزار و بیمه گر است.

    سودفنی بیمه نامه: سود سالانه است که به مانده حق بیمه سالانه پس از کسر هزینه های سال اعمال می گردد و اندوخته سال را ایجاد می کند. ضوابط حاکم بر نرخ سالانه این سود براساس ائین  نامه شورایعالی بیمه تعیین شده است.

    خیلی از افراد بیمه عمر را به عنوان سرمایه گزاری برای اینده خود قرار میدهند یا برای بیمه شده یا استفاده کنندگان نگه می دارند.

    شرکت بیمه ما ارائه دهنده کلیه خدمات بیمه

    جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت بیمه ما مراجعه فرمایید .

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x