بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

4 روش استعلام سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت

سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
  • سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت

    طبق قانون از  ابتدای سال 1400 تمامی دفترچه های بیمه سلامت و تامین اجتماعی و خدمات درمانی و … کنار گذاشته شدند و اگر دفترچه بیمه شما تمام شده است دیگر دفترچه جدید بیمه سلامت و تامین اجتماعی و… برای شما صادر نمی شود، در عوض سامانه هایی برای وارد کردن اطلاعات نسخه و هزینه های درمانی ایجاد شد که در آن ارائه خدمات را به بیمه شدگان، موسسات، داروخانه ها و … انجام میشود. کلیه افرادی که قصد دارند از خدمات مختلف این سامانه استفاده کنند، باید ابتدا به سایت ihio.gov.ir وارد شوند.

    شاید با وجود الکترونیکی شدن نسخه ها نگرانی هایی برای دریافت خسارت از بیمه تکمیلی به وجود آید، لازم به ذکر است که نیاز به نگرانی نیست، زیرا با وجود همین نسخه ها میتوانید به دفاتر نمایندگی و شعب پرداخت خسارت شرکت بیمه ای که در آن بیمه تکمیلی دارید مراجعه کنید و خسارت خود را دریافت کنید.

    با توجه به الکترونیکی شدن نسخه ها، پزشک هایی که طرف قرارداد نیستید چگونه نسخه می نویسند؟

    از ابتدای سال 1400 به بعد که دفترچه های کاغذی دیگر صادر نمی شود، پزشکان غیرطرف قرارداد با بیمه های تامین اجتماعی و بیمه سلامت، می‌توانند دارو را در سربرگ خودشان بنویسند و نام و نام خانوادگی و کد ملی بیمار را نیز روی سر نسخه خودشان می نویسند.

    سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت
    سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت| سامانه بیمه سلامت| ثبنت بیمه سلامت|

    بیمار نیز با ارائه نسخه نوشته شده به داروخانه با همان کد ملی که در سربرگ قرار دارد می تواند به راحتی داروهای خود را دریافت کند، زیرا متصدی داروخانه با ثبت کد ملی فرد بیمار میتواند متوجه بیمه بودن یا نبود شخص شود.

    اما بر این اساس اگر پزشکی درخواست قرارداد برای بیمه ای را داشته باشد، بلافاصله قراردادش مورد پذیرش قرار می گیرد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت قرارداد و یا تمدید کردن آن را ندارد و همانطور که گفته شد پرداخت و تسویه حساب پزشک نیز به موقع برایش انجام می گیرد.

    برای ورود به سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت ihio.gov.ir می توانید آدرس این سامانه به نشانی ihio.gov.ir را در قسمت جستجوی گوگل وارد کنید و به صورت مستقیم به این سایت وارد شوید.

    همچنین، می توانید برای ورود به سایت ihio.gov.ir مراحل زیر را انجام دهید :

    1. ابتدا به سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت به نشانی اینترنتی gov.ir وارد شوید. پس از ورود به سامانه اصلی نسخه الکترونیک سازمان بیمه سلامت به نشانی ihio.gov.ir بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.
    2. در این مرحله سه بخش مختلف را مشاهده می کنید. پزشکان باید به بخش مطب، داروخانه ها باید به بخش داروخانه و مراکز پاراکلینیکی باید به بخش پاراکلینیک وارد شوند. در صورتی که دارای نام کاربری و رمز عبور نمی باشید، می توانید از طریق لینک نشان داده شده در زیر بخش ها، به بخش مربوط به ثبت نام سازمان بیمه سلامت وارد شوید.
    3. پس از ورود به بخش مورد نظر خود، برنامه های مختلفی که ارائه دهنده خدمات نسخه الکترونیک مربوط به همان بخش می باشند، را مشاهده می کنید. برای ورود به هر یک از سامانه ها، کافی است که بر روی نام برنامه کلیک کنید.
    4. به طور مثال، در صورتی که برنامه پیکو را انتخاب کرده باشید و روی آن کلیک کرده باشید، با سایت مورد نظر مواجه خواهید شد که باید نام کاربری و رمز عبور بیمه خود را وارد کنید و بر روی گزینه ورود کلیک کنید و بعد از آن به بخش مورد نظرتان وارد میشوید.
    سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت
    سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت| سامانه بیمه سلامت| ثبت بیمه سلامت|

    مدارک مورد نیزا برای دریافت نسخه پزشک از سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت و دیگر بیمه های رایج چیست ؟

    برای دریافت این نسخه ها نیازی به مدارک خاصی نیست و بیماران با همراه داشتن کارت ملی خود می توانند از خدمات سامانه نسخه الکترونیکی بیمه سلامت استفاده کنند. البته با همراه داشتن دفترچه بیمه که هنوز برگه های آن تمام نشده است یا شناسنامه هم امکان استفاده از این سامانه برای دریافت نسخه الکترونیکی وجود دارد. اما به طور کلی برای دریافت نسخه الکترونیکی بیمه سلامت نیازی به داشتن دفترچه نیست.

    از طرف دیگر، گروه های خاص مانند نوزادانی که هنوز شناسنامه دریافت نکرده اند، برای استفاده از سامانه نسخه الکترونیکی و دریافت نسخه به این شکل می توانند از شناسنامه مادر خود استفاده کنند.

    بهترین بیمه تکمیلی که با داشتن نسخه الکترونیک بیمه سلامت و دیگر بیمه ها خسارت را پرداخت میکند متعلق به کدام شرکت بیمه ای است؟

    شرکت بیمه ما با داشتن توانگری مالی یک طی چندین سال متوالی، توانسته است نظر اکثر بیمه گذاران در هر رشته بیمه ای مخصوصا در رشته بیمه  عمر و سرمایه گذاری  و بیمه تکمیلی به خود جلب کند همچنین با پرداخت بالاترین خسارت ها که میلیاردی بوده است رضایت بیمه گذاران را فراهم کرده است و آنها را بابت خرید بیمه نامه های دیگر همچون آتش سوزی و مسئولیت و …. مشتاق تر کرده است.

    این شرکت بیمه ای دارای پشتوانه های قوی و با سابقه ای همچون بانک معتبر ملت است و نیز با ارائه خدمات مناسب این روزهای کرونایی توانسته است مقدار زیادی از مشکلات مراجعه حضوری مردم عزیز ایران را برطرف کند و محافظ سلامت و جان مردم ایران باشد.

    شما نیز میتوانید از طریق شماره های موجود در این سایت با مشاوران بیمه ما تماس حاصل فرمایید و بعد از دریافت اطلاعات کامل درباره بیمه نامه مورد نظر، اقدام به خریداری و دریافت آن درب منزل در هر کجای کشور که هستید کنید تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری با وجود شروع پیک جدید کرونا نباشید.

    Protected By Copyscape

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    5 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    5 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    1 دیدگاه
    بیشترین رأی
    تازه‌ترین قدیمی‌ترین
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    بیمه سلامت

    شماره تماس
    9332432745

    اشتراک گذاری :

    1
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x