بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

جریمه های ستاره دار رانندگی کدام اند؟ | جریمه 3 ستاره شخص ثالث

جریمه های ستاره دار رانندگی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • جریمه های ستاره دار رانندگی کدام اند؟ 

    طبق آمار راهنمایی و رانندگی کشور حدود 92 درصد حوادث رانندگی در کشور ما به دلیل خطای انسانی است، تعداد بسیار زیادی از تخلفات رانندگی میتوانند باعث تصادف شوند اما بعضی از آن‌ ها از بقیه خطرناک ‌تر هستند، به همین دلیل پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه‌ های رانندگی را در جدول تخلفات دسته ‌بندی و درجه‌ بندی می‌ کند، در این جدول با گذاشتن ستاره در کنار هر کدام از این تخلفات نام و مبلغ جریمه مشخص میشود.

    اگر شما هم به تازگی ماشین خریداری کرده اید و یا به تازگی  گواهینامه دریافت کرده اید بهتر است با انواع جریمه ای ستاره دار آشنا شوید از این رو ما مهمترین جریمه های ستاره دار را در ادامه برای شما مطرح میکنیم که این جریمه های ستاره دار در دسته جریمه های پر خطر هستند و  به ‌جز پرداخت جریمه شامل عواقب دیگری مثل خواباندن ماشین در پارکینگ و … هم می ‌شوند.

    جریمه های یک ستاره رانندگی:

    • رعایت نکردن سرعت مجاز و راندن با سرعت بیش از ۳۰ کیلومتر در ساعت
    • انجام حرکات نمایشی مثل دور زدن درجا، تک‌ چرخ زدن با موتورسیکلت
    • انجام سبقت ‌های غیرمجاز در مسیرهای دو طرفه
    • تجاوز به چپ محور راه
    • انجام حرکات مارپیچی
    • رد کردن چراغ قرمز و بی ‌توجهی به چراغ‌ های راهنمایی ‌و رانندگی

    طبق بند «د» ماده قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، اگر دو مورد از تخلفات بالا که یک ستاره هستند هم زمان انجام شود، پلیس راهور باید راننده خلاف ‌کار را هم جریمه مالی کند و هم ماشینش را به‌ مدت 72 ساعت توقیف کند، و در این صورت راننده اگر قصد خارج کردن خودرو را از پارکینگ داشته باشد باید تمامی  جریمه ها و عوارض شهرداری و هزینه پارکینگ را پرداخت کند.

    جریمه های ستاره دار رانندگی
    جریمه های ستاره دار رانندگی| جریمه رانندگی| رانندگی و جریمه|

    جریمه های دو ستاره رانندگی:

    • رانندگی در حالت مستی
    • مصرف دارهای روان‌ گردان یا مخدر در حین رانندگی

    طبق بند «ب» ماده ۱۰ قوانین رسیدگی به تخلفات رانندگی، اگر راننده‌ ای به‌ خاطر مصرف مشروبات الکی یا داروهای روان ‌گردان حالت عادی نداشته باشد، هم جریمه می‌ شود و هم گواهینامه ‌اش ۶ ماه ضبط می‌ شود، برای دریافت دوباره گواهینامه فرد متخلف باید ب نامه پلیس راهنمایی و رانندگی به دادگاه مراجعه کند.

    جریمه های سه ستاره رانندگی:

    بیمه نامه های شخص ثالث یک اجبار برای تمامی وسایل نقلیه موتوری سواری  است و اگر یک خودرو بدون داشتن این بیمه نامه وارد خیابان ها شود دچار تخلف شده است و اگر پلیس این راننده را بگیرد به مبلغ 50 هزار تومن او را جریمه میکند و ماشین را توقیف و به پارکینگ منتقل میکند.

    بعد از توقیف ماشین هم راننده باید تمام خلافی‌ های آن را پرداخت کند و هم بیمه ‌نامه ثالثش تهیه کند، همچنین باید تمام مراحل ترخیص خودرو و پرداخت عوارض شهرداری و پارکینگ هم توسط  فرد متخلف انجام شود. برای جلوگیر از جریمه شدن به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث بهتر است همیشه یک‌ هفته قبل از اینکه مدت اعتبار بیمه‌ نامه تمام شود کارهای تمدید آن را انجام دهید.

    حق بیمه، بیمه نامه شخص ثالث در زمان تمدید بر اساس موارد زیر محاسبه میشود:

    1. درصد تخفیف به سابقه راننده
    2. جریمه دیر کرد تمدید بیمه‌ نامه شخص ثالث( در صورتی که بعد از اتمام بیمه نامه قبلی، بیمه نامه جدیدی صادر نشود)
    3. تاریخ انقضای بیمه ‌نامه قبلی
    4. میزان پوشش مالی بیمه‌ نامه شخص ثالث که به انتخاب بیمه گذار متغیر است.
    5. تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث که با گذشت هر سال 10 درصد به آن اضافه میشود
    6. مدت اعتبار بیمه ‌نامه (کوتاه مدت یا یک ‌ساله)
    7. سال تولید و ساخت خودرو
    8. تعداد سیلندر و کاربری خودرو

    لازم به ذکر است که بیمه نامه شخص ثالث تنها پوشش های جانی را تحت پوشش قرار میدهد و برای دریافت پوشش های مالی ناشی از خسارت و تصادف با خودرو های دیگر باید بیمه بدنه برای خودرو خود تهیه کنید.

    جریمه های ستاره دار رانندگی
    جریمه های ستاره دار رانندگی| جریمه رانندگی| رانندگی و جریمه|

    جریمه های چهار ستاره رانندگی:

    بند «ب» ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ردیف ۶ می‌ گوید، اگر راننده‌ ای در هر کدام از آزادراه‌ ها یا بزرگراه‌ ها حتی برای رسیدن به دور برگردانی که رد کرده و تنها کمی از آن گذشته، دنده عقب بگیرد، پلیس می‌ تواند او را جریمه کند و ماشینش را بخواباند زیرا این کار میتواند باعث تصادفات زنجیره ای و به خطر افتادن جان چندین نفر شود.

    بیمه شخص ثالث و بدنه را با تخفیف های بالا و پرداخت سریع خسارات از کدام شرکت بیمه ای در ایران میتوان تهیه کرد؟

    شرکت بیمه ما با داشتن توانگری مالی یک طی چندین سال متوالی، توانسته است نظر اکثر بیمه گذاران در هر رشته بیمه ای مخصوصا در رشته بیمه عمر و سرمایه گذاری و بیمه تکمیلی و بیمه های خودرو مانند شخص ثالث و بدنه به خود جلب کند همچنین با پرداخت بالاترین خسارت ها در سال های اخیر که میلیاردی بوده است رضایت بیمه گذاران را فراهم کرده است و آنها را بابت خرید بیمه نامه های دیگر همچون آتش سوزی و مسئولیت و …. مشتاق تر کرده است.

    این شرکت بیمه ای دارای پشتوانه های قوی و با سابقه ای همچون بانک معتبر ملت است و نیز با ارائه خدمات مناسب این روزهای کرونایی توانسته است مقدار زیادی از مشکلات مراجعه حضوری مردم عزیز ایران را برطرف کند و محافظ سلامت و جان مردم ایران باشد. تمامی بیمه گذاران با اطمینان خاطر میتوانند اقدام به صدور شخص ثالث بیمه ما، به صورت آنلاین کنند.

    شما نیز میتوانید از طریق شماره های موجود در این سایت با مشاوران بیمه ما تماس حاصل فرمایید و بعد از دریافت اطلاعات کامل درباره بیمه نامه مورد نظر، اقدام به خریداری و دریافت آن درب منزل در هر کجای کشور که هستید کنید تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری با وجود شروع پیک جدید کرونا نباشید.

    Protected By Copyscape

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x