بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

تفاوت سابقه بیمه و سابقه کار چیست؟

تفاوت سابقه کار و سابقه بیمه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • تفاوت سابقه بیمه و سابقه کار

    موارد زیادی برای دوران بازنشستگی مهم است که یکی از آنها سابقه کار و دیگری سابقه بیمه است. با توجه به این دو مورد ن بازنشستگی و مستمری که در دوران بازنشستگی دریافت میکنید تعیین میشود. بیمه درمانی و بازنشستگی از مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در دوره جوانی و ابتدای استخدام خود باید برنامه ‌ریزی و تصمیم درستی برای آن‌ها داشته باشید تا در دوران سالمندی و فارق شدن از کار بتوانید با شرایطی بهتری امورات پزشکی و مالی خود را بگذرانید و زندگی خوبی را تجربه کنید.

    بعضی از مردم فکر میکنند که سابقه کار و سابقه بیمه با هم یکی هستند و هیچ تفاوتی ندارند، در صورتی که این فکر اشتباه است. برای اینکه به تفاوت این دو موضوع با یکدیگر پی ببرید در ادامه تفاوت سابقه بیمه و سابقه کار را توضیح میدهیم، پس تا پایان این نوشته از سایت بیمه “ما” همراه باشید.

    تفاوت سابقه بیمه و سابقه کار
    تفاوت سابقه بیمه و سابقه کار| سابفه کار و بیمه| سابقه بیمه و کار|

    سابقه بیمه چیست؟

    سابقه بیمه به مدت زمانی گفته می ‌شود که به سازمان تامین اجتماعی کشور و یا شرکت های بیمه خصوصی، حق بیمه به ‌صورت ماهیانه پرداخت میکنید.

     بیمه درمانی تامین اجتماعی به دو صورت اجباری و اختیاری برای مردم ایران در دسترس است. سوابق بیمه پرداختی از طریق بیمه اجباری برای فرد سابقه کار محسوب می ‌شود که نسبت به شغل خود باتوجه به سن و سختی کار می‌توانید زودتر بازنشسته شوید( درباره این مورد و تفاوت سابقه بیمه و سابقه کار در مقالات دیگر بیشتر توضیح میدهیم).

    اما اگر شغل آزاد دارید و کارفرما ندارید، بهتر است با استفاده از بیمه مشاغل آزاد یا بیمه عمر و سرمایه گذاری به دنبال راهی برای بازنشستگی خود و دریافت مستمری ماهانه بالا در آینده باشید. بیمه مشاغل آزاد و بیمه عمر و سرمایه گذاری اختیاری هستند و لزومی ندارد که حتما برای بازنشستگی کار کنید و میتوانید هر وقت که خواستید خود را بازنشست کنید.

    با پرداخت مبلغ مشخص ماهیانه به نام حق بیمه با توجه به سن ‌خود یا فردی که قصد بیمه کردن او را دارید، می ‌توانید در کوتاه مدت نیز از شرکت‌ های بیمه ‌ای خصوصی مانند “بیمه ما” بازنشستگی دریافت کنید. حتی این بیمه ها را میتوانید برای کودکان خود که تازه به دنیا می آیند نیز تهیه کنید تا در سن 30 سالگی بازنشستگی دریافت کنند.

    تفاوت سابقه بیمه و سابقه کار
    تفاوت سابقه بیمه و سابقه کار| سابفه کار و بیمه| سابقه بیمه و کار|

    سابقه کار چیست؟

    سابقه کار به میزان فعالیت در حوزه کاری خاصی می‌گویند که در مدت زمان مشخصی مشغول به انجام آن کار بوده‌اید. در بیشتر استخدامی‌ها به خصوص در بخش خصوصی برای استخدام شدن و شروع فعالیت به سابقه کار نیاز دارید. یکی از آسان‌ ترین راهکارها برای داشتن سابقه کار کارآموزی، فریلنسری، دورکاری، کار پاره وقت یا کار پروژه‌ای است. با کارآموزی در شرکت‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط با گروه شغلی خود می‌ توانید سابقه کاری به دست آورید.

    سابقه بیمه مهم است یا سابقه کار؟

    بعضی از شرکت ها برای اینکه شما را استخدام کننده به سابقه بیمه ای که دارید توجه میکنند، به این صورت که سابقه کار شما را مدت زمان سابقه بیمه شما به حساب می آورند. دورکاری، فریلنسری و کارآموزی باعث می‌شوند مهارت‌های شغلی خود را ارتقا دهید؛ اما اگر در طول این مدت بیمه نباشید، برخی از شرکت‌ها فعالیت‌های کاری گذشته شما را به‌ عنوان سابقه کار به رسمیت نمی‌ شناسند.

    داشتن کدام بیمه ها باعث داشتن سابقه بیمه میشوند؟

    با داشتن تمامی بیمه های خصوصی و دولتی شما سابقه بیمه خواهد داشت البته بیمه ای که در نزد شرکت های مختلف به عنوان سابقه تلقی میشود بیمه تامین اجتماعی است و بیمه های عمر و سرمایه گذاری که از طریق  شرکت های خصوصی ارائه میشوند، برای دوران بازنشستگی به عنوان سابقه بیمه محسوب میشوند.

    در ادامه میتوانید مزایای داشتن سابقه بیمه از بیمه های تامین اجتماعی و بیمه های عمر و سرمایه گذاری را مشاهده کنید:

    • سابقه بیمه نیازی به کار و سابقه کار ندارد و می‌ توان به‌ صورت آزاد هزینه بیمه را پرداخت کرد و در مدت زمان مشخصی نیز بازنشسته شد.
    • حق بیمه شامل ۳۰ درصد مزد یا حقوقی است که دریافت می‌کنید. چنانچه استخدامی شما با بیمه باشد، ۲۳ درصد آن توسط کارفرما پرداخت می ‌شود و فقط ۷ درصد آن را خودتان می ‌پردازید!
    • با داشتن سابقه بیمه کافی می ‌توانید بازنشستگی بگیرید و به ‌صورت ماهیانه تا پایان عمرتان حقوق ماهیانه داشته باشید!
    • با داشتن سابقه بیمه، تحت پوشش انواع بیمه‌های درمانی در کشور خواهید بود و نیازی به پرداخت هزینه بالای در زمان مراجعه به مراکز درمانی ندارید.
    • در صورتی که فردی بیمه باشد و حق بیمه او نیز به ‌صورت مرتب پرداخت شده باشد، درصورتی‌ که به دلایل جسمی قادر به کسب درآمد نباشد از بیمه می ‌تواند از کارافتادگی بگیرد و ماهیانه حقوق دریافت کند، که این مورد در بیمه های عمر و سرمایه گذاری پرداخت بالاتری نسبت به بیمه های تامین اجتماعی دارد در ضمن در بیمه های عمر و سرمایه گذاری در این شرایط از پرداخت حق بیمه نیز معاف می شوید.
    • سابقه کاری با داشتن سابقه بیمه ارزشمندتر است و به سابقه کاری نیز هویت مشخص‌ تری می‌دهد!
    • داشتن دو سابقه بیمه یکی از تامین اجتماعی و دیگری از بیمه های خصوصی که بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری را ارائه میدهند برای دوران بازنشستگی بسیار بهتر است زیرا از دو منبع مستمری دریافت می کنید.
    تفاوت سابقه بیمه و سابقه کار
    تفاوت سابقه بیمه و سابقه کار| سابفه کار و بیمه| سابقه بیمه و کار|

    بهترین و پر سود ترین شرکت بیمه برای خرید بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری در ایران کدام است؟

    شرکت بیمه ما با داشتن توانگری مالی یک طی چندین سال متوالی، توانسته است نظر اکثر بیمه گذاران در هر رشته بیمه ای مخصوصا در رشته بیمه  عمر و سرمایه گذاری  و بیمه تکمیلی به خود جلب کند همچنین با پرداخت بالاترین خسارت ها که میلیاردی بوده است رضایت بیمه گذاران را فراهم کرده است و آنها را بابت به خرید بیمه نامه های دیگر همچون آتش سوزی و مسئولیت و …. مشتاق تر کرده است.

    این شرکت بیمه ای دارای پشتوانه های قوی و با سابقه ای همچون بانک معتبر ملت است و نیز با ارائه خدمات مناسب این روزهای کرونایی توانسته است مقدار زیادی از مشکلات مراجعه حضوری مردم عزیز ایران را برطرف کند و محافظ سلامت و جان مردم ایران باشد.

    شما نیز میتوانید از طریق شماره های موجود در این سایت با مشاوران بیمه ما تماس حاصل فرمایید و بعد از دریافت اطلاعات کامل درباره بیمه نامه مورد نظر، اقدام به خریداری و دریافت آن درب منزل در هر کجای کشور که هستید کنید تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری با وجود شروع پیک جدید کرونا نباشید.

    Protected By Copyscape

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x