بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

تفاوت بیمه در ایران و جهان

تفاوت بیمه در ایران و جهان
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • تفاوت بیمه در ایران و جهان چیست؟

    بیمه یکی از معیار های توسعه یافتگی برای یک کشور است، و از نظر دیگر بیمه به عنوان یکی از عمده‌ ترین نهاد‌های اقتصادی مطرح بوده و از نظر دیگر فعالیت دیگر نهاد‌ها را نیز پشتیبانی می‌ کند. در اصل بیمه با دریافت حق بیمه از مردم در ازای دادن بیمه نامه و پوشش های مختلف بیمه ای، در توسعه اقتصادی دار نقش بسیار زیادی را ایفا میکند و از طرف دیگر با ایجاد امنیت و اطمینان برای فعالیت‌های خدماتی، تولیدی و… در جامعه روند سازندگی، پیشرفت و ترقی را راحت تر میکند.

    بعد از سال 2000 میلادی در کشور های اروپایی بیمه و مخصوصا بیمه عمر و سرمایه گذاری نقش ویژه ای را گرفتند و پیشرفت بسیار زیادی را در پی داشتند، برای مثال در یکی از کشور های اروپایی مانند فرانسه هر فردی که تازه متولد میشود باید از جانب  والدین خود تحت سرپرستی بیمه عمر و سرمایه گذاری در آید و البته در این کشور دولت بخش زیادی از سرانه حق بیمه کودک را پرداخت میکند و یک سیاست حمایتی را ایجاد میکند.

    اما در ایران به این شکل نیست و دولت هیچ اجباری برای بیمه داشتن مردم مختلف از کودک تازه متولد شده تا بزرگسال ندارد؛ حتی با وجود تبلیغات بسیار زیادی که شرکت های بیمه ای خصوصی و دولتی انجام دادند تا پایان سال 1396 تنها 14 میلیون نفر بیمه عمر و سرمایه گذاری را خریداری  کردند که در آن زمان این مقدار حدود یک ششم جمعیت ایران بودند.

    تفاوت بیمه در ایران و جهان
    تفاوت بیمه در ایران و جهان|
    مقایسه بیمه در ایران و جهان|

    در سال های اخیر، یعنی تا سال 1400 بر تعداد بیمه گذاران بیمه عمر و سرمایه گذاری به میزان زیادی اضافه شده است، که این به دلیل فرهنگ سازی و توضیح درست درباره بیمه عمر و سرمایه گذاری است. اما هنوز هم تعداد بسیار زیادی از مردم ایران از این بیمه و شرایط آن اطلاعی ندارند و یا هیچ بیمه ای برای خود ندارند. در اینجاست که تفاوت بین کشور های توسعه یافته و توسعه نیافته به خوبی مشخص میشود.

    در مقابل بیمه عمر و سرمایه گذاری که ایران در آن رتبه پایینی دارد، در بین کشور های جهان، ایران از بالاترین میزان نرخ بیمه گذار برای بیمه های خودرو مانند بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه است، به دلیل همین اجبار، وضعیت ایران در میان بیمه نامه ‌های غیر زندگی، در رتبه بالاتری نسبت به متوسط جهانی قرار دارد.

    بیمه در جهان:

    برای اولین بار بیمه در بازرگانان و کشتیرانان چینی صادر گردید تا از مال و جان آنها حفاظت شود. به این صورت که کشتیرانان برای خرید کالاهای خود از بازرگانان و تجار، وام می‌گرفتند. با این شرایط که: اگر از سفر به سلامت برگردند در یک مدت زمان مشخص اصل پول و سودش را به آنها بازگردانند.

    بازرگانان در طول مدت قرارداد، بخشی از کالاهای دریانوردهای مقروض را نزد خود گرو نگه می‌داشتند. اگر طلب آنها طی محدوده زمانی قرارداد وصول نمی‌شد، آنها می‌توانستند کالاها را حراج کنند. اما اگر کشتی با حوادثی مثل طوفان یا هجوم دزدان دریایی روبرو می‌شد؛ دریانورد، وظیفه‌ ای در قبال باز پس دادن وام نداشت.

    تفاوت بیمه در ایران و جهان
    تفاوت بیمه در ایران و جهان|
    مقایسه بیمه در ایران و جهان|

    بیمه تامین اجتماعی نیز پس جنگ جهانی اول و بحران‌های اقتصادی در اروپا و آمریکا بیمه تامین اجتماعی بین مردم توسعه قابل توجهی یافت.

    شرایط بیمه در کشور های توسعه یافته بسیار بهتر از دیگر کشور هاست به صورتی که در طی این سال‌ های اخیر کشور ایالات متحده آمریکا با تولید بیشترین میزان حق بیمه در سال، رتبه اول را در میان تمام کشور های دنیا به خود اختصاص داده است و ژاپن و انگلستان، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

    کشورهای حوزه آمریکای شمالی و حوزه دریای کارائیب و همچنین آمریکای لاتین بیشترین میزان صدور حق بیمه در دنیا را دارند، بعد از این کشورها و در رتبه‌های بعدی اروپای غربی، اروپای شرقی و مرکزی، ژاپن و کشورهای نو صنعتی آسیایی و سپس کشورهای آسیای شرق و جنوب شرق و خاورمیانه قرار دارند. در رتبه ‌های آخر نیز کشورهای آفریقایی و همچنین اقیانوسیه قرار میگرند.

    تفاوت بیمه در ایران و جهان
    تفاوت بیمه در ایران و جهان|
    مقایسه بیمه در ایران و جهان|

    بهترین شرکت بیمه برای  خرید بیمه نامه در ایران کدام است؟

    شرکت بیمه ما با داشتن توانگری مالی یک طی چندین سال متوالی، توانسته است نظر اکثر بیمه گذاران در هر رشته بیمه ای مخصوصا در رشته بیمه مسئولیت به خود جلب کند همچنین با پرداخت بالاترین خسارت ها که میلیاردی بوده است رضایت بیمه گذاران را فراهم کرده است و آنها را بابت به خرید بیمه نامه های دیگر همچون عمر و تکمیلی و …. مشتاق تر کرده است.

    این شرکت بیمه ای دارای پشتوانه های قوی و با سابقه ای همچون بانک معتبر ملت است و نیز با ارائه خدمات مناسب این روزهای کرونایی توانسته است مقدار زیادی از مشکلات مراجعه حضوری مردم عزیز ایران را برطرف کند و محافظ سلامت و جان مردم ایران باشد.

    شما نیز میتوانید از طریق شماره های موجود در این سایت با مشاوران بیمه ما تماس حاصل فرمایید و بعد از دریافت اطلاعات کامل درباره بیمه نامه مورد نظر، اقدام به خریداری و دریافت آن درب منزل در هر کجای کشور که هستید کنید تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری با وجود شروع پیک جدید کرونا نباشید.

    Protected By Copyscape

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x