بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

0 تا 100 تاریخچه بیمه عمر در ایران و جهان

بیمه عمر در ایران و جهان
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • بیمه عمر در ایران و جهان چگونه شکل گرفت؟

    بیمه عمر و سرمایه گذاری که نام های متعدد دیگری مانند بیمه عمر و تامین آتیه، بیمه زنان خانه دار و… دارد از بیمه های پر طرفدار در ایران و جهان است و هر ساله تعداد زیادی از مردم این بیمه را برای خود و اطرافیان خود خریداری میکنند. این بیمه در ابتدا در کشور های خارجی شکل گرفت و بعد ها به  ایران آمد، البته به دلیل اجباری نبودن این بیمه برای مردم ایران میتوان گفت درصد بسیار کمی از مردم این بیمه را دارند و بسیاری از مردم هنوز آشنایی کامل را با این بیمه پیدا نکرده اند.

    در ادامه این نوشته میخواهیم به شرح و توضیح تاریخچه بیمه های عمر و سرمایه گذاری در جهان و ایران بپردازیم تا شما عزیزان که برای بیمه عمر خریدن دچار شک و تردید هستید بتوانید انتخاب خود را انجام دهید. البته برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع بیمه عمر میتوانید به دیگر مقالات سایت مراجعه کنید و یا با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما همه چیز را درباره بیمه عمر و سرمایه گذاری برای شما شرح دهند.

    یکی از مزیت های خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری از “بیمه ما” این است که میتوانید بعد از صادر شدن این بیمه نامه، برای خود و خانواده خود بیمه تکمیلی انفرادی را با فرانشیز بسیار پایین خریداری کنید تا با داشتن این دو بیمه نگرانی بابت پرداخت هزینه های بستری و بیمارستان در زمان وقوع حادثه و یا در حالت عادی نداشته باشید.

    بیمه عمر در ایران و جهان
    بیمه عمر در ایران و جهان| تفاوت بیمه عمر در ایران و جهان|

    بیمه عمر در جهان:

    از جمله دلایل مهمی که باعث به وجود آمدن بیمه عمر شد میتوان به جبران خسارت ناشی از فوت، هزینه‌های کفن و دفن و تأمین هزینه‌های خانواده متوفی پس از مرگ او اشاره کرد.

    اولین قرارداد بیمه عمر در جهان در انگلستان و در زمان سلطنت الیزابت اول در سال 1583 میلادی برابر با سال 961 هجری شمسی در لندن برای ویلیام گیبن با پرداخت حق بیمه به بعضی از بازرگانان لندن صادر شد.

    در این قرارداد مدت بیمه ‌نامه را یک سال و درصد نرخ حق بیمه را 8% در نظر گرفته بودند. گیبنس در روزهای پایانی مدت قرارداد فوت کرد و کشمکش‌های فراوانی بر سر پرداخت سرمایه فوت ایجاد شد که در نهایت گیرندگان حق بیمه یعنی بازرگانان لندن، سرمایه فوت را پرداخت کردند. و بعد از آن با پیشرفت علوم ریاضیات محاسبه بیمه عمر و حساب کردن آن نیز راحت تر شد.

    بیمه عمر در ایران و جهان
    بیمه عمر در ایران و جهان| تفاوت بیمه عمر در ایران و جهان|

    بیمه عمر در ایران:

    پیشینه قدیمی‌ ترین بیمه عمر در کشور ما یا قدیمی‌ ترین بیمه در ایران به سال ۱۳۱۴ بازمی‌گردد که فعالیت رسمی یک شرکت خارجی به نام ویکتوریا را در قالب نمایندگی رسمی در نقش اولین قرارداد بیمه عمر در کشور مزبور را نشان می‌دهد. لازم به ‌ذکر است که این قرارداد با شخصی به نام جبار صالح‌‌ نیا منعقد شد.

    جالب است بدانید فعالیت بیمه‌ای این شرکت پس از یک سال در کشور ایران توقف یافت و تمام صد و پنجاه قراردادی که از سوی این شرکت صادر شده بود، به کشورمان واگذار شد و شرکت ایرانی فعال در زمینه بیمه عمر را تاسیس کرد. می‌توان این بیمه عمر را از قدیمی‌ ترین بیمه عمر در ایران نام برد که نقطه آغازین فعالیت‌های بیمه‌ عمر را تا سال ۱۳۳۶ پایه‌ ریزی کرد.

    بیمه عمر بعد از انقلاب در ایران:

    با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ شرکت‌های خصوصی بیمه در ایران ملی شدند. در سال‌های بعد هم بعضی از این شرکت‌ها نیز با هم ادغام شدند و تشکیل یک شرکت بیمه بزرگ را دادند. مشکلات فقهی و شرایط جنگ دو عامل تعلیق و بی فعالیت ماندن شرکت‌های بیمه در رشته بیمه عمر در آن سال‌ها بودند. بالاخره ۶ سال بعد از پایان جنگ تحمیلی، مسائل فقهی هم حل شد و در نتیجه در سال ۱۳۷۳ فروش بیمه عمر دوباره در ایران از سر گرفته شد.

    البته بیشترین فروش بیمه عمر از دهه 80 در ایران آغاز شد و همچنین به دلیل به وجود آمدن شرکت های خصوصی بیمه به طور گسترده در این دوره فروش بیمه عمر و آشنایی مردم با آن بیشتر شد البته هنوز هم در ایران تعداد کمی از مردم بیمه دارند و بسیاری از مردم به تازگی از بیمه های عمر اطلاع پیدا میکنند. به همین دلیل بیمه عمر در ایران هنوز خیلی راه دارد تا مردم بتوانند آن را به طور کامل بشناسند و برای خود و خانواده خود آن را تهیه کنند.

    لازم به ذکر است در کشور های خارجی و اروپایی داشتن بیمه عمر از بدو تولد برای کودکان یک الزام است و دولت این را به یک قانون تبدیل کرده است و همین موضوع نقش مهمی در شناساندن بیمه عمر به مردم کرده است. اما در یاران هیچ اجباری به داشتن بیمه عمر نیست و کاملا انتخابی است.

    بیمه عمر در ایران و جهان
    بیمه عمر در ایران و جهان| تفاوت بیمه عمر در ایران و جهان|

    از کدام شرکت بیمه ای در ایران بهتر از بیمه عمر و سرمایه گذاری را تهیه کنیم؟

    شرکت بیمه ما با داشتن توانگری مالی یک طی چندین سال متوالی، توانسته است نظر اکثر بیمه گذاران در هر رشته بیمه ای مخصوصا در رشته بیمه مسئولیت به خود جلب کند همچنین با پرداخت بالاترین خسارت ها که میلیاردی بوده است رضایت بیمه گذاران را فراهم کرده است و آنها را بابت به خرید بیمه نامه های دیگر همچون عمر و تکمیلی و …. مشتاق تر کرده است.

    این شرکت بیمه ای دارای پشتوانه های قوی و با سابقه ای همچون بانک معتبر ملت است و نیز با ارائه خدمات مناسب این روزهای کرونایی توانسته است مقدار زیادی از مشکلات مراجعه حضوری مردم عزیز ایران را برطرف کند و محافظ سلامت و جان مردم ایران باشد.

    شما نیز میتوانید از طریق شماره های موجود در این سایت با مشاوران بیمه ما تماس حاصل فرمایید و بعد از دریافت اطلاعات کامل درباره بیمه نامه مورد نظر، اقدام به خریداری و دریافت آن درب منزل در هر کجای کشور که هستید کنید تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری با وجود شروع پیک جدید کرونا نباشید.

    Protected By Copyscape

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x