بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

تعهدات بیمه مسئولیت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • تعهدات بیمه گر و بیمه گذار در بیمه های مسئولیت

    تعهدات بیمه مسئولیت مدنی

    در ابتدا برای افرادی که در باره بیمه مسئولیت اطلاعات زیادی ندارند توضیحی ارائه میدهیم و به انواع ان که بیشترین متقاضی را دارد اشاره میکنیم و در اخر به تعهداتی که هردو طرف یعنی بیمه گر و بیمه گذار ملزم به رعایت انها میباشند اشاره میکنیم . با ما همراه باشید .

    چکیده ای از بیمه مسئولیت :

    بیمه مسئولیت راه بهتر برای ایجاد روابط اجتماعی در فضای کار و یا در بین همسایگان ایجاد میکند ، و کمک میکند هر یک از افراد در هر شغلی مسئولیت اجتماعی خود را در برابر دیگران متوجه شوند و بر اساس ان کار خود را درست انجام دهند . به طور کلی بیمه مسئولیت وظایف مارا نسیت به اشخاص ثالث معین میکند و در شرایطی که حادثه ای پیش اید به کمک فرد مسئول می اید.

    پر طرفدارترین بیمه های مسئولت :

    مسئولیت کارفرما در قبال کارگران :

    این بیمه مسئولیت کارفرمایان را در قبال حوادث جانی و مالی که برای کارگران این واحد ها اعم از صنعتی و کارگاهی وتولیدی …. پیش میاید تحت پوشش قرار میدهد ، به این صورت که در صورت حادثه ای که منجر به فوت یا مصدوم شدن شود تمام هزینه ها مالی پیش امده  را بیمه پرداخت میکند. در این بیمه نیاز به ذکر تک تک افراد نیست و فقط تعداد ان افرادی که در بیمه تامین اجتماعی به ثبت رسیده باشند ذکر شود مهم است و برای شرکت هایی که زیر 50 نفر هستند این مورد شامل نمیشود .

    مسئولیت پزشکان :

    در این بیمه نامه مسئولیت حرفه ای پزشک در قبال بیماران بیمه میگردد . یعنی اگر پزشک زمانی به غیر عمد یعنی به علت خطا ، اشتباه یا غفلت ، در انجام معالجه ، تجویز نا درست و اعمال جراحی ، موجب صدمات جسمی ، روانی ، فوت ، و … شود و طبق قانون مسئول شناخته وشود ، بیمه گر ان را جبران خواهد نمود ( تمام کسانی که زیر نظر پزشک مذکور در حال انجام وظیفه هستند نیز شامل این بیمه میشوند )

    مسئولیت اسانسور :

    در صورتی که آسانسورمجتمع های مسکونی ، اداری ، تجاری و…. دچار هرگونه حادثه‌ ای شود و باعث آسیب رسیدن به سرنشینانش شود، بیمه وظیفه دارد هزینه‌های خسارت وارد شده به این افراد را طبق قراردادی که با بیمه‌گذار بسته است و بر اساس تمام مبالغ و جزئیات درج شده در قرارداد ، تمام و کمال پرداخت کند.

    مسئولیت هیئت مدیره ساختمان :

    این بیمه مسئولیت به جبران خسارت های مالی و جانی که ممکن است در ساختمان و مشاعات برای هر فردی به غیر از مدیر ساختمان وارد شود میپردازد . معمولا برای اداره بهتر ساختمان هیئت مدیره ای توسط اعضای ساختمان تعیین می‌شود که عموم مسائل ساختمانی و مسئولیت‌ها بر عهده آن‌ها می‌باشد. اگرهیئت مدیره اقدام به تهیه بیمه نکنند و آتش سوزی اتفاق بیافتد، مسئولیت جبران خسارت متوجه مدیر و مدیران ساختمان خواهد بود. علاوه بر آتش سوزی ممکن است حوادث دیگری در ساختمان اتفاق بیافتد که خسارت‌‎هایی به افراد و اموال وارد شود که خسارت مالی و جانی به همراه داشته باشد.

    شمامیتوانید با مراجعه  به سایت www.bimema.ir  و صفحه بیمه مسئولیت انواع بیمه مسئولیت را به طور کاملا مطالعه کنید.

    بیمه مسئولیت تولید کنندگان کالا :

    این ‌بیمه ‌نامه جهت پوشش مسئولیت تولیدکنندگان ، در قبال خسارت‌های جانی و یا مالی ‌‌وارد شده به مصرف کنندگان کالاهای تولیدی و همچنین اشخاص ثالث که ناشی از عدم ایمنی و وجود عیب و نقص در کالای تولید و عرضه شده و کیفیت نامطلوب کالای تولیدی توسط وی‌ می‌باشد.

    تعهدات بیمه گر در بیمه های مسئولیت :

    • مهمترین تعهد ‌بیمه‌گر که اصولا بیمه برای آن تهیه‌ می‌شود، پرداخت خسارت به طور کامل و در سریع‌‌ترین زمان ممکن به ‌بیمه‌گذار زیان‌دیده است.
    • ‌بیمه‌گر موظف است تمام تعهدات و تکالیف ‌بیمه‌گذار را در زمینه وظایف او هنگام بروز حوادث، تشدید خطر و کلا در تمام مدت اعتبار ‌بیمه‌نامه و … در هنگام انعقاد ‌‌قرارداد بیمه، اعلام نماید تا هیچ گونه حق و حقوقی از وی ضایع نشود.
    • مواردی که موجب از بین رفتن حق و حقوق ‌بیمه‌گذار‌ می‌شود را به طور واضح و دقیق در قرارداد بیمه قید کند.
    • در هنگام انعقاد ‌‌قرارداد بیمه، ‌بیمه‌گذار ممکن است اطلاعاتی به ‌بیمه‌گر بدهد که در حکم اسرار زندگی و کار او تلقی شود. ‌بیمه‌گر موظف است این اسرار را نزد خود حفظ کند و در اختیار اشخاص ثالث قرار ندهد.
    • سایر تعهداتی که به موجب قانون به عهده طرفین معامله است و در شرایط خصوصی ‌بیمه‌نامه درج شده است.

    تعهدات بیمه گذار در بیمه های مسئولیت :

    • ‌بیمه‌ گذار در هنگام انعقاد قرارداد بیمه ، موظف است اطلاعات خود را در مورد کیفیت خطر ‌‌بیمه‌شده به طور کامل در اختیار ‌بیمه‌ گر قرار دهد. درصورتی‌ که ‌بیمه‌گذار عمداً از بیان مطلبی که موضوع خطر را تغییر دهد ، خود داری کند و یا اظهار خلاف واقع نماید ؛ حتی اگر مطلب کتمان‌ شده یا خلاف واقع اظهارشده هیچ‌ تأثیری در وقوع حادثه نداشته باشد ، قرارداد بیمه از تاریخ انعقاد ، باطل و بلا اثر خواهد بود.
    • پرداخت ‌‌حق‌ بیمه باید پس از انعقاد ‌‌قرارداد بیمه و یا دست کم قبل از وقوع حادثه حتما صورت بگیرد در غیر این‌صورت ‌بیمه‌گر تعهدی در جیران خسارت ندارد.
    • اگر در طول مدت بیمه تغییراتی در كیفیت و یا وضعیت موضوع بیمه به وجود آید كه باعث افزایش احتمال بروز حادثه شود ، ‌‌بیمه‌گذار موظف است این موضوع را به اطلاع ‌‌بیمه ‌گر برساند.
    • ‌‌بیمه‌گذار موظف است برای جلوگیری از وقوع حادثه و افزایش خسارت ‌‌وارد شده به موضوع بیمه ، اقدامات و احتیاط‌‌ های لازم را كه هركس عرفاً از مال خود ‌می‌ كند به عمل آورد. در صورتی که ثابت شود كه ‌‌بیمه ‌گذار عمداً از انجام این اقدامات خودداری کرده ، ‌‌بیمه‌ گر ‌می‌تواند به نسبت تاثیر اهمال ‌‌بیمه‌گذار، خسارت پرداختی را کاهش دهد.

    تعهدات بیمه مسئولیت مدنی |تعهدات بیمه مسئولیت مدنی |تعهدات بیمه مسئولیت مدنی |تعهدات بیمه مسئولیت مدنی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x