بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

تست سلامت بدن پزشکی

تست سلامت بدن پزشکی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • تست سلامت بدن پزشکی

    Clinical Health Screening

    سلامت

    از نظر سازمان بهداشت جهانی، سلامت عبارت از «حالت رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی است و نه صرفاً عدم وجود بیماری و ناتوانی».در طول زمان تعاریف مختلفی برای اهداف مختلف به کار رفته است. سلامتی را می توان با تشویق فعالیت های سالم، مانند ورزش منظم بدنی و خواب کافی و با کاهش یا اجتناب از فعالیت ها یا موقعیت های ناسالم، مانند سیگار کشیدن یا استرس بیش از حد، ارتقا داد.

    برخی از عوامل مؤثر بر سلامت به دلیل انتخاب های فردی است، مانند اینکه آیا باید در یک رفتار پرخطر شرکت کرد یا خیر، در حالی که برخی دیگر به دلایل ساختاری، مانند اینکه آیا جامعه به گونه ای تنظیم شده است که دسترسی افراد را آسان تر یا دشوارتر کند. خدمات بهداشتی لازم با این حال، عوامل دیگر فراتر از انتخاب های فردی و گروهی هستند، مانند اختلالات ژنتیکی. به هر حال بسیاری وقت ها برای افزایش سلامتی و جلوگیری به موقع از بیماری های خطرناک

    تست سلامت چیست؟

    تست سلامت به تشخیص بیماری ها یا شرایط پزشکی در افراد کمک می کند. تست های سلامت شامل مشاوره با یک متخصص پزشکی و به دنبال آن معاینات فیزیکی، آزمایشگاه، رادیولوژی و سایر آزمایشات است.

    هنگامی که تست های سلامت را نادیده می گیرید یا به تعویق می اندازید، می توانید تشخیص بیماری را به تاخیر بیندازید. برخی از تست ها به پزشکان امکان می دهد بیماری ها را زودتر قبل از اینکه باعث آسیب اندام شوند درمان کنند،. به عنوان مثال، پس از کشف کلسترول بالا، یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند به شما در کاهش آن برای جلوگیری از حمله قلبی و سکته کمک کند.

    در مورد سرطان، تشخیص زودهنگام به این معنی است که ممکن است در مرحله‌ای که به راحتی قابل درمان است شخص به آن مبتلا شود و در همان مرحله آن را درمان کند. توصیه های تست بر اساس جنسیت و سابقه سلامت شخصی و خانوادگی شما و سن شما متفاوت است.

    مهم است که گزینه های تست خود را با پزشک خود در میان بگذارید. آزمایش تست سلامت برای تشخیص اختلالات یا بیماری هایی که  در افرادی که هیچ علامت بیماری ندارند انجام می شود. هدف این تست، تشخیص زودهنگام و تغییر شیوه زندگی یا نظارت، کاهش خطر ابتلا به بیماری یا تشخیص زودهنگام آن برای درمان مؤثرتر است.

    تست سلامت بدن پزشکی
    تست سلامت بدن پزشکی

    چه زمانی تست سلامت مفید است؟

    چیزی که یک تست سلامت را ارزشمند می کند، توانایی آن در تشخیص مشکلات و بیماری های احتمالی است، در حالی که نتایج نامشخص، مبهم یا گیج کننده را به حداقل می رساند. در حالی که تست های سلامت در همه موارد 100٪ دقیق نیستند، معمولاً انجام تست های سلامت در زمان‌های مناسب، همانطور که توسط ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما توصیه می‌شود، ارزشمندتر از عدم انجام آن‌ها است.

    تست سلامت بدن از دید پزشک

    به گفته پزشکان و متخصصان تشخیص زودهنگام بیماری های مزمن  حتی قبل از اینکه علائم را داشته باشید  ایده خوبی به نظر می رسد. این همان چیزی است که تست های سلامت برای انجام آن طراحی شده اند.

    برخی از تست ها می توانند خطر مرگ ناشی از این بیماری را کاهش دهند. اما متخصصان می گویند که گاهی اوقات ممکن است یک آزمایش بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد. قبل از انجام آزمایش، با پزشک خود در مورد مزایا و مضرات احتمالی تست سلامت صحبت کنید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه چیزی برای سلامتی شما بهترین است.

    تست های سلامت برای افرادی که به نظر سالم می‌رسند انجام می‌شود تا مشکلاتی را پیدا کنند که متوجه آن‌ها نشده‌اند. این تست ها قبل از بروز هر گونه علائم بیماری انجام می شوند. پزشک شما ممکن است سابقه سلامتی شما را بگیرد و یک معاینه فیزیکی برای بررسی علائم سلامتی یا بیماری انجام دهد. این تست ها همچنین می‌توانند شامل آزمایش‌های آزمایشگاهی نمونه‌های خون، بافت یا ادرار یا روش‌های تصویربرداری باشند که به داخل بدن شما نگاه می‌کنند.

    دکتر بارنت اس کرامر، کارشناس پیشگیری از سرطان در NIH می‌گوید: «من نمی‌گویم که همه مردم فقط باید تست های سلامت را انجام دهند. بیماران هنگام انتخاب تست های سلامت و تعداد دفعات انجام آن باید از فواید و مضرات احتمالی آن آگاه باشند.

    تیم های متخصص به طور مرتب تمام شواهد مربوط به تعادل فواید و مضرات تست های مختلف سلامت را بررسی می کنند. آنها دستورالعمل هایی برای اینکه چه کسی باید تست  شود و هر چند وقت یکبار باید تست شود تهیه می کنند.

    تست سلامت بدن پزشکی
    تست سلامت بدن پزشکی

    انتخاب اینکه آیا باید برای یک وضعیت سلامتی تست شوید، همیشه آسان نیست. پیشنهادات تست سلامت اغلب بر اساس سن، سابقه سلامت خانوادگی و عوامل دیگر است. شما ممکن است برای بسیاری از شرایط، از جمله دیابت، عفونت های مقاربتی، بیماری های قلبی، پوکی استخوان، چاقی، افسردگی، مشکلات بارداری و سرطان ها تست شوید.

    هر تست سلامت خطرات خاص خود را دارد. برخی از روش ها می توانند مشکلاتی مانند خونریزی یا عفونت ایجاد کنند. یک تست سلامت مثبت می تواند منجر به آزمایش های بیشتر شود که خطرات خاص خود را نیز دارد. دکتر کرامر می گوید: «بیشتر افرادی که احساس سلامتی می کنند، سالم هستند. بنابراین یک آزمایش منفی برای تأیید اینکه شما سالم هستید، اطلاعات جدیدی اضافه نمی کند.» اما به اشتباه گفتن اینکه شما بیماری دارید یا ندارید می تواند مضر باشد. که به آن تشخیص اشتباه می گویند.

    منفی کاذب به این معنی است که به شما گفته می شود این بیماری را ندارید، اما دارید. اگر به علائمی که بعداً ظاهر می شوند توجه نکنید، زیرا فکر می کنید به این بیماری مبتلا نیستید، می تواند مشکلاتی برای شما  ایجاد کند.

    مثبت کاذب به این معنی است که به شما گفته می شود ممکن است این بیماری را داشته باشید، اما اینطور نیست. این می تواند منجر به نگرانی های غیر ضروری و آزمایش ها و درمان های بالقوه مضری شود که شما به آن ها نیاز ندارید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x