بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

بیمه مهندسی چیست

بیمه مهندسی چیست
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • بیمه مهندسی چیست

    بیمه مهندسی چیست؟اگر بخواهید این نوع بیمه را با دیگر بیمه ها مقایسه کنید، بیمه مهندسی را می توان یکی از بیمه های جدید در بازار دانست. این بیمه باید توجه داشت ه کاربرد های گوناگونی دارد که در ادامه توضیح کلی درباره آن خواهیم داد.

    پروژه هایی مانن زیر بنایی، سازه های صنعتی و ساختمانی در کلیه مراحل ساخت، از ابتدای پروژه و کل زمان نصف تجهیزات و ماشین آلات و همچنین در دوره آزمایش و راه اندازی تا زمان تحویل موقت، در معرض هر گونه خطرات مختلفی و آسیب هایی که ناشی از وقوع حادثه و از بین رفتن سرمایه بوده و این امکان هم نیز وجود دارد که پیمانکار و عوامل بیمه گزار در نتیجه سهل انگاری یا خطاهای انسانی باعث ضررهایی نیز به افراد سوم گردند که به طور قانونی مسئول شناخته خواهد شد. بیمه مهندسی جزء بیمه های اموال بوده و همانطور که از نامش پیداست، برای تحت حمایت بیمه قرار دادن فعالیت مهندسین در رشته های گوناگون است.

    تاریخچه بیمه مهندسی

    در حدود وسط های قرن نوزدهم میلادی و پس از انقلاب صنعتی که به وجود آمد با افزایش استفاده از دیگ های بخار در بخش صنعت انگلستان و وقوع انفجار دیگ های بخار و بروز صدمات و خسارات شدید جانی و مالی افراد، موجب شد استفاده کنندگان از این دستگاه ها در سال 1854 میلادی در شهر منچستر کشور انگلیس گرد هم آمد و سازمان استفاده کنندگان از دیگ بخار را تاسیس کنند. این نوع سازمان از این طریق که با استفاده از کارشناسان مختصص به طور منظم از دیگ های بخار بازدید می کرد و نظرات مشورتی به استفاده کنندگان ارائه خواهند داد.

    در سال 1858 اعضای اقدام به تاسیس شرکت بیمه دیگ بخار نمودند که نخستین شرکت بیمه در زمینه بیمه های مهندسی بود و پس از آن متعاقبا شرکت های بیمه دیگری تاسیس گردید. در کشور آلمان نیز در زمان آغاز قرن 20 با صادر شدن اولین بیمه نامه ماشین آلات پیمان کاران در واقع صدور بیمه مهندسی شروع شد. در ایران از اوایل دهه 40 به کمک یکی از شرکت های بیمه آلمانی به نام مونیخ ری بیمه مهندسی شروع به فعالیت می کند و حالا نیز بیمه نامه های ایران نسخه ترجمه شده بیمه نامه این شرکت است.

    بیمه مهندسی از زیر شاخه های بیمه اموال است و پس بنابراین کلیه اصل ها و کلیات بیمه های اموال، نظیر اصل حسن نیت، جانشینی، غرامت و … در بیمه مهندسی هم صادق است.

    تقسیم بندی بیمه مهندسی

    بیمه دوره احداث ( Construction ) و بیمه های دوره بهره‌ برداری ( Operation )  بیمه مهندسی شامل :

    1- بیمه عدم ‌النفع ناشی از شکست ماشین آلات ( MLOP ). ( Operation )  

    2- بیمه عیوب اساسی و پنهان ساختمان ( LDB ). ( Operation )  

    3- بیمه خطرات سازه های تکمیل شده ساختمانی ( CECR ). ( Operation )  

    4- بیمه تمام خطر پیمانکاران ( CAR ).( Construction )

    5- بیمه فساد کالا در سردخانه ( DOS ). ( Operation )  

    6- بیمه شکست ماشین آلات ( MB ). ( Operation )  

    7- بیمه تجهیزات الکترونیک ( EE ). ( Operation )  

    8- بیمه تمام خطر نصب ( EAR ).( Construction )

    9- بیمه تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاران ( CPM ). ( Operation )  

    بیمه مهندسی چیست؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x