بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

بیمه مسئولیت وکلا

بیمه مسئولیت وکلا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • بیمه مسئولیت وکلا

    بیمه مسئولیت حرفه ای وکلای دادگستری به چه صورت است؟

    در هر شغل و حرفه ای خطرات و مشکلاتی ممکن است وجود داشته باشد که باعث شود فرد مسئول آن کار باعث به وجود آمدن آن باشد، در این صورت فرد مسئول باید خسارت های جانی و مالی وارد شده به دیگران را پرداخت کند. در حرفه و شغل وکالت هم این مشکل وجود دارد و ممکن است توسط وکیل خسارات مالی یا جانی برای موکل ایجاد شود و در این صورت وکیل مجبور به پرداخت خسارت ها است.

    گاهی ممکن است که این خسارت ها مبالغ بالایی باشند و وکیل تازه کار و حتی با سابقه نتواند آن ها را پرداخت کند، در این زمان است که بیمه مسئولیت حرفه ای وکلا به کار می آید و شرایط را برای بیمه گذار که همان وکیل است بهبود میبخشد. برای آشنایی بیشتر شما با این بیمه مسئولیت حرفه ای در ادامه به معرفی بیشتر آن میپردازیم؛ با این مقاله از سایت بیمه ما همراه باشید.

    موضوع قرارداد و بیمه نامه مسئولیت حرفه ای وکلا عبارت است از جبران خسارت‌های ناشی از مسئولیت حرفه‌ ای بیمه‌ گذار مطابق موضوع مندرج در شرایط خصوصی این بیمه ‌نامه.

    با توجه به شرايط مندرج در بيمه ‌نامه بیمه مسئولیت حرفه‌ ای وكلای دادگستری خطراتي مانند خسارت‌های مالي را به شرح زیر تحت پوشش قرار می‌دهد:

    1. اشتباه و قصور غیرعمد: درصورتی که در اثر اشتباه و قصور غیرعمد حرفه‌ ای بیمه‌گذار یا همان وکیل در انجام وظایف، خسارت مالی به موکل یا موکلین وارد شود و بیمه ‌گذار مسئول جبران آن شناخته شود، بیمه‌ گر که همان شرکت بیمه ما است پس از احراز مسئولیت بیمه ‌گذار و یا بر اساس رای مراجع قضایی نسبت به جبران خسارت اقدام خواهد نمود.
    2. پرداخت حق الزحمه: درصورتی که در اثر حادثه، بیمه‌ گذار فوت کند یا دچار نقص عضو شود، و ادامه اجرای تعهدات وی منطبق با قرارداد وکالت امکانپذیر نباشد، بیمه ‌گر به پرداخت مبلغ حق الزحمه دریافتی بیمه ‌گذار از موکل اقدام می‌نماید.

    در قرارداد بیمه مسئولیت حرفه ای، بیمه نامه بر اساس اظهارات بیمه گذار انجام میشود و حق بیمه هم بر اساس این اظهارات تعیین میشود و از این رو بیمه گذار بیمه مسئولیت حرفه ای وکلا باید موارد زیر را رعایت کند:

    • بیمه ‌گذار در هنگام انعقاد قرارداد بیمه، موظف است اطلاعات خود را در مورد کیفیت خطر بیمه ‌شده به طور کامل و به ‌صورت کتبی دراختیار بیمه‌ گذار قرار دهد.
    • اگر در طول مدت ‌بیمه نامه مسئولیت تغییراتی در كیفیت و یا وضعیت موضوع ‌بیمه نامه به ‌وجود آید كه باعث افزایش احتمال بروز حادثه شود، و همچنین اگر شغل و حرفه بیمه ‌گذار تغییر کند و یا تغییراتی در چگونگی ارتباط بیمه ‌گذار با موضوع‌ بیمه به ‌وجود آید، ‌بیمه‌ گذار موظف است این موضوع را به اطلاع ‌بیمه ‌گر برساند.
    بیمه مسئولیت وکلا
    بیمه مسئولیت وکلا| بیمه مسئولیت چیست| بیمه مسئولیت حرفه ای|
    • بيمه‌ گذار موظف است وقوع هرگونه حادثه مرتبط با موضوع اين قرارداد و همچنين هر نوع ادعا و مطالبه موكلين عليه خود كه به اين قرارداد مربوط شود را در اولين زمان ممكن و حداكثر ظرف مدت پنج روز از تاريخ اطلاع خود از وقوع آن به اطلاع بيمه‌ گر برساند؛ اعم از اينكه مطالبه و ادعا كتبی يا شفاهي يا به صورت ارسال اظهارنامه و يا اقامه دعوی در مراجع قضايي باشد؛ و همچنین موظف است، نام و نشاني مطالبه ‌كننده يا اقامه‌ كننده دعوی، مشخصات زيان‌ ديده، مبلغ مورد ادعا و هرگونه اطلاعات، مشخصات، هر نوع سند و مدرک كه در اين‌ باره در اختيار دارد، و همچنین نكات ديگر مربوط به موضوع را به بيمه ‌گر تسليم و با بيمه ‌گر در تحقيقات و رسيدگي و دفاع همکاری نمايد.

     

    • عدم انجام تعهدات فوق در مهلت مقرر جز در شرايط فورس ماژور به بيمه‌ گر حق خواهد داد كه قرارداد را فسخ و جبران خسارت‌هایي را كه از اين جهت متوجه او مي شود از بيمه ‌گذار طلب نمايد.
    • مبلغی بعنوان فرانشیز به‌ عهده بیمه‌ گذار است.

    در قبال این مواردی که بیمه گذار باید رعایت کند شرکت بیمه یا بیمه گر نیز تعهداتی در قبال بیمه گذار دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم:

    • منظور از جبران خسارت مالی عبارت است از تأمین و جبران زیان‌های مستقیمی که در اثر موضوع بیمه به موکلین وارد می‌شود.
    • در صورتی ‌که خواسته دعوی و یا حکم دادگاه بیش از حداکثر میزان تعهد بیمه‌ گر باشد؛ بیمه‌ گر نسبت به مازاد آن هیچگونه تعهد و مسئولیتی ندارد. در هر حال حق سازش و حق تعقیب دعوی تا میزان تعهد بیمه‌ گر در کلیه مراجع و مراحل قضائی با بیمه‌ گر است و بیمه‌ گذار نسبت به مازاد تعهد این بیمه‌ نامه بیمه ‌گذار حق همه گونه اقدامی خواهد داشت.

     

    • قبول هرگونه مسئولیت و سازش از نقطه نظر خسارت‌های مالی از طرف بیمه‌گذار بدون موافقت کتبی بیمه‌گر فاقد اعتبار است مگر اینکه عمل او موجب جلوگیری از تشدید خطر و به مصلحت بیمه‌گر باشد؛ در غیر این صورت بیمه‌ گر می تواند از پرداخت خسارت خود داری نموده و یا خسارت پرداختی را از بیمه‌گذار مطالبه نماید.
    • بیمه ‌گذار متعهد است هرگونه اوراق قضائی مربوط به هر دعوی مرتبط با موضوع این قرارداد را اعم از اینکه از طرف مدعی خسارت یا دستگاه‌های قضایی دریافت نموده باشد بلافاصله و حداکثر ظرف مدت 48 ساعت جهت بیمه ‌گر ارسال دارد و در صورت تاخیر مسئول جبران ضرر و زیان‌هایی که از این طریق به بیمه‌ گر وارد می شود خواهد بود.

     

    • در صورتی‌ که بیمه‌گر لازم بداند با پرداخت حداکثر مبلغی که طبق این قرارداد برای هر حادثه متعهد است و یا اینکه اگر مبلغی قبلا پرداخت نموده یا پرداخت مابه‌التفاوت آن تا میزان حداکثر تعهد اقدامات خود را در هر یک از مراحل قضایی متوقف و از خود سلب مسئولیت نموده و در این صورت کنترل مذاکرات و جریانات حقوقی و اقدامات قانونی مربوط به هر دعوی مرتبط با موضوع این قرارداد به بیمه ‌گذار واگذار و از ادامه مداخله خودداری نماید بنابراین بیمه‌گر در برابر هرگونه ادعای بعدی مسئولیتی نخواهد داشت.

    برای اطلاع از دیگر شرایط بیمه نامه مسئولیت حرفه ای وکلا با شماره های موجود در این سایت تماس گیرید تا بتوانید بهترین بیمه نامه مسئولیت حرفه ای را برای خود خریداری کنید.

    بیمه مسئولیت وکلا
    Protected By Copyscape

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x