بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

بیمه بدنه

خسارت های بیمه بدنه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • بیمه بدنه چیست؟

    بیمه بدنه خودرو برای وسایل نقلیه است که غیر اجباری است و با بیمه شخص ثالث کاملا متفاوت است.

    مطابق ایین نامه بیمه بدنه خودرو (ایین نامه شماره: 53، مصوب: 9، اسفند: 84)،در پایین ترین و کمترین پوشش برخی از خسارارت را پوشش می دهد.

    می توان با کمی هزینه پوشش های بیشتری نسبت به حالت پایه که خسارت های ناخواسته یا پیش بینی نشده را جبران کرد .

    این هم بدانید بد نیست که بیمه بدنه فقط برای خودرو ها خریداری نمی شود. طبق قانون بیمه بدنه برای خودرو، هواپیما، کشتی، و … نیز می توان خریداری کرد.

    خسارت های تحت پوشش بیمه بدنه خودرو

    موارد زیر تحت پوشش بیمه بدنه است:

    1-برخورد خودرو با یک جسم چه در حال حرکت چه ثابت

    2-واژگونی و سقوط خودرو

    3-اتشسوزی، اذرخش یا انفجار خودرو یا لوازم یدکی اصلی همراه ان

    4-سرقت کلی خودرو

    بیمه بدنه خودرو، درحین انتقال ان هرگونه مشکل یا در جریان نجات خودرو پیش اید را تقبل می کند.لاستیک یا باتری خودرو پوشش ان نیز تا 50% وجود دارد. این ها خسارات اصلی بیمه بدنه بود و دیگر خسارات را بیشتر پوشش می دهد.

    خسارات فرعی، خسارت های که لزوما تحت پوشش بیمه بدنه خودرو نیستند:

    قانون، خسارات برای بیمه بدنه دسته بندی شده هستند و تنها با پرداخت هزینه ها می توان ان ها را تحت پوشش خود دراورد. شامل عوامل زیر می شود:

    1-خسارات ناشی از بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله …

    2-زیان هایی که به علت استفاده خودرو در مسابقات اتومبیلرانی یا تست های سرعت به ان می شود.

    3-خسارات ناشی از حمل مواد اسیدی، منفجره و اشتعالزا البته در صورتی که خودروعنوان یک خودرو برای حمل مواد اشتعالزا یا … بیمه بدنه شده باشد، این خسارات توسط بیمه گر پوشش داده می شود.

    4-خسارات ناشی از پاشده شدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی روی بدنه خدورو.

    5-سرقت جزئی خودرو (سرقت لوازم و قطعات خودرو)

    6-زیان ناشی از کاهش خودرو: اگر خودرو خسارتی ببیند بیمه گر به پوشش ان متعهد است. اگر ماده شیمیایی را روی ماشین بریزیم که دارای بیمه بدنه باشد، بیمه بدنه ای با خطرات ناشی از پاشش مواد شیمیایی باشد قیمت خودرو افت می کند، بیمه گر تنها بخش های خورده شده را پوشش می دهد.

    7-در حالتی خودرو قرار بگیرد که مدتی نتوان در زیر اوار مانده است استفاده کرد، شرکت بیمه تعهدی در قبال خسارتی که به بیمه گر در اثر کمبود امکان استفاده از خودرو وارد شود، ندارند: مگر اینکه پوشش هزینه توقف خریداری شده باشد.

    8-نوع دیگری از پوشش های فرعی وجود دارد که به ان پوشش ترانزیت گفته می شود. البته این هم اضافه کنم که این پوشش برای افرادی است که می خواهند که با حودرو خود از کشور خارج شوند. بیمه بدنه معمولی در هر کشور فقط در داخل کشور شخصی که بیمه کرده است پوشش داده می شود، ولی با این پوشش در هر کشور دیگری هم شما را تحت پوشش بیمه قرار می دهد. به عنوان مثال شما در ایران هستید و بیمه بدنه ترانزیت می شوید و شما با خودورو خود به کشور ترکیه می روید، اگر شما در انجا خسارتی ببینید بیمه هزینه را پرداخت می کند.

    9-نرخ بیمه بدنه با توجه به قیمت خودرو بیمه گزار در روز تعیین شده است. درصورت داشتن این پوشش شما اگر خودرو ارزشش بالا برود، سرمایه مورد بیمه نیز افزایش می یابد. در صورت نداشتن این پوشش بیمه بدنه شما به مثال خودرو شما ارزش مالی اش افزایش یابد، شرکت بیمه فقط 80% نرخ اولیه خودرو در صورت سرقت می پردازد.

    10-اگر شیشه خودرو شما در صورت سرما شکسته شود، بیمه هیچ خسارتی در قبال ان نمی پردازد ولی اگر پوشش ان را خریداری کنید در ان حالت تحت پوشش است.

    11-نوع دیگر پوشش این نوع بیمه بیمه بدنه رفت امد است که اگر در صورت اسیب دیدگی به خودرو یا هر نوع خرابی خودرو بیمه گزار حرکت نکند بیمه بخشی از این هزینه را می پردازد.

    12-یکی از مباحث بیمه بدنه، فرانشیز است که یعنی درصد کمی از خسارت را بیمه گزار بپدازد. به عنوان مثال فرانشیز برای پوشش سرقت 20% از سوی بیمه گزار است و در این صورت 80% دیگر را شرکت بیمه می پردازد.

    13-پوششی برای خط افتادن روی خودرو وجود دارد که اگر این پوشش را نداشته باشید، با میخ یا اجسام نوک تیز روی خودرو خط بیافتد، هیچ گونه هزینه ای در قبال ان از سوی شکرت بیمه به بیمه گزار تعلق نمی گیرد.

    تمام این موار جزء موارد اختیاری و جدا از پوشش اصلی بیمه بدنه خریداری می شود است و تمام این موارد را می توانید در شرکت بیمه ای که بیمه بدنه را از انجا خریداری کرده اید تهیه کنید و خودرو شما تحت ان پوشش ها قرار می گیرد. البته شرکت های بیمه به دلیل متفاوت بودن ان ها، تمام پوشش ها را نخواهند داشت. پش تمام پوشش های بیمه بدنه شرکت های بیمه را باید در اطلاع خود داشت و به صورت تصادفی نمی توان به هر شرکتی رفت و ان را تهیه کرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x