بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

با بیمه عمر و مزیت هایی که در زندگی دارد بیشتر آشنا شوید|2021/03

انتخاب بیمه عمر| انتخاب بیمه عمر مناسب| راهنمای انتخاب بیمه عمر| نحوه انتخاب بیمه عمر| معیارهای انتخاب بیمه عمر|
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • انواع بیمه های عمر به شرط فوت

    با بیمه عمر و مزیت هایی که در زندگی دارد بیشتر آشنا شوید.

    حتما این روز ها اسم بیمه عمر زیاد به گوشتان خورده وشاید برایتان سوال شده باشد که بیمه عمر چیست و اصلا چه مزایایی دارد؟

    امروز قصد داریم به معنای بیمه عمر و کاربرد هایی که در زندگی ما دارد صحبت کنیم پس تا آخر این مقاله با من باشید.

    در قدم اول به معنا و ماهیتی که بیمه عمر دارد می پردازیم، بیمه عمر یکی از روش های سرمایه گذاری است که علاوه بر مزایایی که دارد پوشش های بیمه ای هم ارائه می کند. بیمه عمر داری ۳ نوع مختلف است:

    بیمه عمر به شرط فوت، به شرط حیات و مختلط

    بیمه های عمر به شرط فوت فقط در صورتی که بیمه گذار فوت کند، مزایایی برای ذی نفعان وی در نظر می گیرد.

    بیمه عمر به شرط حیات فقط در صورت زنده ماندن فرد تا پایان مدت قرار داد مزایایی برای وی در نظر دارد و در صورت فوت وی امتیازاتی شامل او یا خانواده اش نخواهد شد.

    بیمه عمر مختلط هر دو مزایای به شرط فوت و حیات را دارد و در صورت فوت فرد مزایای به خصوصی و در صورت حیاتش امتیازاتی برای فرد در نظر می گیرد.

    بیمه عمر و سرمایه گذاری می تواند اسامی دیگری هم داشته باشد. بیمه عمر و پس انداز، بیمه عمر تامین آتیه فرزندان، بیمه عمر زنان خانه دار، بیمه بازنشستگی، بیمه مستمری و… همه ماهیت یکسانی دارند و فقط در مواردی جزئی با هم متفاوت هستند.

    بیمه عمر مزایای زیادی دارد، از آنجا که هدف افراد از خرید بیمه عمر متفاوت است برای مثال؛ بعضی افراد بیمه عمر را برای داشتن سود و سرمایه گذاری بلند مدت می خرند و برخی دیگر استفاده از پوشش های بیمه ای برایشان در بیمه نامه اهمیت دارد، شما می توانید برای راهنمایی و مشخص شدن هدفتان از خرید بیمه عمر از کارشناسان بیمه ما به طور رایگان مشاوره بگیرید. از آنجا که ایران کمترین درصد استفاده از بیمه عمر را در جهان دارد شاید بتوان گفت یکی از دلایل آن آشنا نبودن با مزایای بیمه عمر و پوشش های تکمیلی آن است. برخی از پوششهای اضافی که با خرید بیمه عمر، بیمه ما می توانید داشته باشید عبارتند از:

    پوشش های فوت به هر علت: اگر فرد به هر علت طبیعی ای فوت کند، ذی نفعان فرد ۲۵ برابر حق بیمه تا سقف یک میلیارد تومان دریافت میکند.

    پوشش فوت بر اثر حادثه: اگر فرد بر اثر هر حادثه یا تصادفی فوت کند، ذی نفعان فرد ۴ برابر سرمایه فوت یا ۱۰۰ برابر حق بیمه به علاوه سرمایه فوت به هر علت به ذی نفعان فرد تعلق می گیرد که سقف آن ۲ میلیارد است

    پوشش برای امراض خاص: امراض خاص مانند سکته مغزی، سکته قلبی، عمل قلب باز، پیوند اعضای اصلی بدن مثل کبد، کلیه، ریه، مغز و استخوان و… . همچنین انواع سرطان ها به جز سرطان پوست (این پوشش به سنین ۱ تا ۶۰ سال تعلق می گیرد) که 7/5 برابر سرمایه فوت تا سقف ۵۰ میلیون به ذی نفعان فرد تعلق می گیرد

    پوشش برای نقص عضو در اثر حادثه: نقص عضو در اثر حادثه ۱۰۰ برابر سرمایه فوت است یعنی پوشش نقص عضو به اندازه ی سرمایه فوت است.

    پوشش هزینه پزشکی: هزینه پزشکی ۵ برابر حق بیمه است و تا سقف ۵۰ میلیون یا ۲۰ درصد سرمایه فوت است.

    پوشش از کار افتادگی: شخص اگر از کار افتاده باشد چه در اثر بیماری، چه در اثر حادثه هم از پرداخت حق بیمه معاف میشود هم ۳ برابر از آخرین پرداختی حق بیمه، حقوق می گیرد ( این پوشش شامل افرادی است که از ۱۸ تا ۶۰ سال سن دارند).

    پوشش وام: در پایان سال دوم، ۹۰ درصد اندوخته را می تواند بدون هیچ ضامن یا شرایط خاصی وام بگیرد که برای باز پرداختی وام، سود خاصی ندارد و فقط در ابتدای کار ۴٪ کارمزد کسر می شود.

    به مبالغی که افراد طی سال ها بابت حق بیمه عمر پرداخت می کنند، ۲ نوع سود تعلق می گیرد؛

    سود تضمینی سرمایه گذاری در بیمه عمر

    سود تضمینی بیمه عمر به صورت درصدی از سود به سرمایه اندوخته بیمه گزار تعلق می گیرد. این سود معمولا در سال های اول بیشتر است سپس به مرور زمان کم می شود و روی عدد مشخصی ثابت می ماند. برای مثال سال اول و دوم ۱۶٪، سال سوم و چهارم  ۱۳٪ و بعد از آن ۱۰٪ می شود.این میزان از سود تضمینی است و هنگام باز خرید به بیمه گذار تعلق می گیرد.

    سود مشارکت در منافع

    این سود همان سود حاصل از سرمایه گذاری شرکت بیمه است. در آخر بیمه گذار با ۱٪ سود مواجه میشود که این این درصد مجموع سود تضمینی و مشارکت منافع است. مجموع ۲ سود معمولا بالای ۲۰٪ می شود.

    از جمله فواید بیمه عمر این است که  به سرمایه عمر هیچ مالیاتی تعلق نمی‌گیرد.‌  این مزیت برای کسانی که به فکر‌این هستند تا با مبلغ بالایی در بیمه عمر سرمایه گذاری کنند بسیار مفید و پر اهمیت است.

    همچنین هر زمانی که نتوانستید یا نخواستید که دیگر کار‌کنید می توانید، روی مستمری بیمه عمر حساب باز کنید. پس از گذشت حداقل ۱۰ سال از قرارداد بیمه نامه، شما می توانید مستمری بازنشستگی خود را به صورت ماهانه دریافت کنید. این مستمری با توجه به قرار داد می تواند مادام العمر یا در بازه های زمانی مشخص پرداخت شود.

    حق بیمه به تقاضای بیمه گذار می تواند به طور اقساطی یعنی ماهانه، ۳ ماهه، ۶ ماهه و سالانه پرداخت شود، البته پرداخت حق بیمه سالانه از لحاظ سوددهی بسیار بهتر می باشد.

    همان طور که مشاهده کردید بیمه عمر و سرمایه گذاری فواید زیادی دارد. برای خرید بیمه عمر، بیمه ما می توانید با متخصصان ما تماس بگیرید و به طور کامل راهنمایی شوید و از راه دور قرار داد ببندید یا اینکه شما می توانید به طور آنلاین در سایت www.bimema.ir بیمه عمر ما را خریداری کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x