بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

0 تا 100 چگونگی انتقال تخفیفات بیمه ثالث

انتقال تخفیفات بیمه ثالث
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • چگونگی انتقال تخفیفات بیمه ثالث

    تقریبا اکثر مردم در زندگی خود خرید و فروش خودرو را انجام میدهند، و برای بیشتر آنها این سوال پیش می آید که بعد از تعویض پلاک برای بیمه شخص ثالث و تخفیفات عدم خسارت آن چه اتفاقی رخ میدهد؟

    قبل از اینکه در مورد چگونگی انتقال تخفیفات بیمه ثالث بحث کنیم کمی در مورد بیمه ثالث و پوشش های آن نیز برای شما توضیح دهیم. پس تا پایان با ما باشید.

    وسیله ای که از اواخر قرن نوزدهم به شکلی همه گیر وارد زندگی بشر شد اتومبیل بود که نقش بسیار با اهمیت در زمینه حمل و نقل انسان و کالا پیدا کرد طوری که در در عصر کنونی زندگی بدون اتومبیل و وسایل نقلیه ناممکن شده است. اتومبیل در تمام عرصه های زندگی، صنعتی، کشاورزی و حمل و نقل نقش حیاتی و قابل توجه دارد طوری که می توان گفت یکی از ویژگی های بارز قرن بیستم نسبت به قرون گذشته اختراع اتومبیل بوده است،

    همانطور که وسایل نقلیه یا همان اتومبیل ها که باعث سهولت در انجام فعالیت های روزمره ما به ویژه انتقال ما به نقطه های دور شده است و مزیت های بیشماری برای انسان های به وجود آورده اند این وسایل نکات منفی نیز دارند

    که اکثراً بر اثر بی توجهی انسان ها صورت می گیرد که یکی از این نکات منفی تصادفات و حادثه هایی است که همه روزه انسان ها را مجروح و بعضاً به مرگ می رساند باید یاد آور شد که هر ساله بیش از 1.35 میلیون نفر در جاده های جهان جان خود را از دست می دهند و میلیون ها نفر دیگر به شدت مجروح می شوند.

    این اپیدمی قابل پیشگیری به فقیرترین افراد جامعه ضربه می زند و نسل بعدی را می کشد. در این رابطه باید گفت که: سازمان جهانی بهداشت جهانی (WHO) آمار ایمنی جاده‌ای را جمع‌آوری و منتشر می‌کند. که جدیدترین گزارش وضعیت جهانی ایمنی جاده مربوط به سال 2018 است (سازمان بهداشت جهانی نیز بر اساس یافته‌های این گزارش تصویری از داده‌ها تهیه کرده است).

    مرگ و جراحات جاده ای هر ساله باعث خسارت های جانی برای میلیون ها نفر در سراسر جهان می شود. هر مرگ و جرح در جاده یک تراژدی قابل پیشگیری است، اما متاسفانه تعداد حوادث در سراسر جهان همچنان در حال افزایش است.

    چگونگی انتقال تخفیفات بیمه ثالث
    چگونگی انتقال تخفیفات بیمه ثالث

    ارقام مرگ و میر جاده ای بر اثر حوادث رانندگی در سراسر جهان:

    • سالانه 1.35 میلیون مرگ و میر جاده ای رخ می دهد
    • مرگ و میرهای جاده ای هشتمین علت مرگ و میر برای افراد در هر سنی است

     

    • مرگ و میرهای جاده ای قاتل شماره یک افراد بین 5 تا 29 سال است.
    • عابران پیاده، دوچرخه سواران و موتورسواران بیش از نیمی از مرگ و میرهای جاده ای را تشکیل می دهند (این کاربران جاده در مجموع به عنوان کاربران آسیب پذیر جاده شناخته می شوند).

     

    • مرگ و میرهای جاده ای بر فقیرترین افراد تأثیر می گذارد. 93 درصد از کل مرگ و میرهای جاده ای مربوط به کشورهای کم درآمد یا متوسط است و از سال 2013 تاکنون هیچ کاهشی در تعداد مرگ و میرهای جاده ای در هیچ کشور کم درآمدی مشاهده نشده است.
    • آفریقا تا کنون بالاترین میزان مرگ و میر جاده ای را در بین سایر مناطق نظر به ارقام سازمان جهانی بهداشت دارد

    در عصر حاضر که ما زندگی می‌ کنیم اتومبیل یا خودرو جز جدا ناشدنی زندگی روزمره بیشتر پیکر جامعه شده است پس حوادث و مشکلاتی هم که این وسیله نقلیه به وجود می آورد نیز باعث بروز مشکلات می شود، یکی از بیمه نامه هایی که در ارتباط با این وسیله نقلیه ایجاد شده است بیمه شخص ثالث است. این بیمه نامه در اکثر کشورهای جهان به منظور حمایت از عموم اجباری است.

    برای بهتر دانستن بیمه شخص ثالث باید اینطور فرض کنیم در واقع وقتی صحبت از بیمه شخص ثالث و اتومبیل می شود ماجرا طوری است که سه طرف در آن حضور دارند، شخص اول مالک خودرو، و شخص دوم شرکت بیمه می باشد و در حادثه ای که پیش آمده شخصی است که آسیب دیده است شخص ثالث می باشد.

    بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است که تمام شرکت های بیمه به ویژه شرکت بیمه “ما” این بیمه را ارائه می کنند. این بیمه نامه یکی از پرمخاطب ترین نوع بیمه در کشور است که مهم ترین دلیل اصلی آن هم اجباری بودن این بیمه نامه است. در این بیمه نامه مالک وسیله نقلیه را شخص اول، شرکت بیمه را شخص ثانی و شخص زیان دیده در حادثه رانندگی را شخص ثالث می گویند. که در اینجا منظور از زیان دیدن هر شخص دیگر به جز راننده مقصر می تواند باشد.

    این بیمه نامه تمامی اشخاصی را که در یک حادثه رانندگی زیان مالی و جانی می بینند تحت پوشش قرار می دهد. علاوه براین راننده مقصر نیز می تواند از مزیت های بیمه نامه حوادث راننده استفاده کند. اما باید توجه کنید که بیمه حوادث راننده تنها زیان های جانی را تحت پوشش قرار می دهد و در مقابل زیان های مالی هیچ نوع مسئولیتی ندارد. بیمه شخص ثالث در اکثر کشورهای جهان به منظور حمایت از عموم اجباری است.

    اگر در زندگی واقعی ببینیم می توان گفت که بیمه خودرو بخش مهمی از بیمه عمومی است. این شاخه جذاب بیمه است. این نوع بیمه در اوایل قرن حاضر از انگلستان به وجود آمد. جای تعجب نیست! باید دانست که اولین موتور خودرو در انگلستان در سال 1894 ساخته شد و اولین سیاست موتور برای ارائه پوشش برای مسئولیت شخص ثالث در سال 1895 ایجاد شد. مسئولیت شخص ثالث شامل شخص ثالث، مسئولیتی است که در قبال شخص ثالث ایجاد می شود.

    همانطور که گفته شد شخص ثالث به معنای هر شخص دیگری غیر از مالک / راننده است. هر گونه مسئولیتی که در قبال شخص ثالث به دلیل استفاده از وسیله نقلیه موتوری رخ دهد، مسئولیت شخص ثالث گفته می شود. که می تواند به صورت صدمه بدنی به شخص ثالث یا آسیب به اموال شخص ثالث باشد. بنابراین در ابتدا فقط بیمه شخص ثالث به وجود آمد اما بعداً در انگلستان به اهمیت بیمه از نظر موتوری پی بردند و با این کار یک بیمه نامه جامع تصادفی نیز به وجود آمد و بعداً در خطوط انگلستان شروع به استفاده از آن شد.

    همین سیاست در سال 1903 شرکت بیمه اتومبیل و عمومی محدود عمدتاً برای انجام معاملات بیمه اتومبیل تأسیس شد، پس از این شرکت تعداد زیادی شرکت دیگر برای انجام این تجارت به وجود آمدند.

    مشخص شده است که بعد از جنگ جهانی اول، تعداد وسایل نقلیه در جاده ها افزایش قابل توجهی داشته است و وقتی تعداد وسایل نقلیه در جاده ها را داریم، تعداد تصادفات افزایش می یابد. از آنجایی که مفهوم بیمه آنچنان وجود نداشت، بسیاری از خسارات تصادفی به هیچ وجه جبران نشد و رانندگان برای دریافت معالجه و خسارات وارده به وسایل نقلیه خود با مشکلات زیادی مواجه بودند. و به همین دلیل بیمه های شخص ثالث و بدنه به وجود آمد.

    چگونگی انتقال تخفیفات بیمه ثالث
    چگونگی انتقال تخفیفات بیمه ثالث

    آشنایی بیشتر با بیمه شخص ثالث:

    پوشش‌های بیمه شخص ثالث

    • خسارت جانی یا بدنی: شامل هزینه هایی می شود که به‌ منظور درمان افراد آسیب دیده در یک حادثه رانندگی یا به‌عنوان غرامت فوت و نقص عضو پرداخته می‌شود.
    • خسارت مالی: سقف پوشش خسارت مالی بیمه شخص ثالث در سال 1401 حداقل 20 میلیون تومان و حداکثر 400 میلیون تومان است. سقف تعهدات مالی ارائه شده در شرکت‌های بیمه می‌تواند متفاوت باشد.
    • خسارت راننده: در صورتی که راننده مقصر دارای گواهینامه معتبر و مرتبط به وسیله نقلیه باشد تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می گیرد این بیمه در قسمت خسارت راننده تنها خسارت های جانی را تحت پوشش قرار داده و در قبال خسارت های مالی تعهدی ندارد.

     

    نحوه محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث:

    عوامل اصلی و تعیین کنند قیمت بیمه شخص ثالث عبارتند از:

    • درصد تخفیف به سابقه راننده
    • جریمه دیرکرد تمدید بیمه ‌نامه شخص ثالث
    • تاریخ انقضای بیمه‌ نامه قبلی
    • میزان پوشش مالی بیمه ‌نامه شخص ثالث
    • تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث
    • مدت اعتبار بیمه ‌نامه
    • سال تولید و ساخت خودرو
    • تعداد سیلندر و کاربری خودرو

    حق بیمه شخص ثالث و میزان پوشش‌های آن بر اساس دیه‌ یک انسان در ماه حرام محاسبه می‌شود که به آن می پردازیم:

    مبلغ دیه:

    مبلغ دیه، هر سال از سوی بیمه مرکزی تعیین می‌شود در سال گذشته مبلغ دیه برای سال 1401 معادل 800 میلیون تومان در ماه های حرام یعنی ماه های ( ذی القعده، ذی الحجه، محرم و رجب) و 600 میلیون تومان در ماه غیرحرام تعین شده بود اما در سال جدید مبلغ دیه قرار زیر است:

    مبلغ دیه، هر سال از سوی بیمه مرکزی تعیین می‌شود که برای سال 1402 معادل (1،200،000،000) تومان یک میلیاردو دویست میلیون تومان در ماه های حرام یعنی ماه های ( ذی القعده، ذی الحجه، محرم و رجب) و 900 میلیون تومان در ماه های غیرحرام است.

    نرخ بیمه شخص ثالث:

    حق بیمه شخص ثالث سالیانه تغییر می‌کند. نرخ بیمه شخص ثالث در سال 1401 نسبت به سال گذشته با افزایش قیمت همراه بوده که این امر ارتباط مستقیم با افزایش مبلغ دیه در سال 1401 دارد.

    تخفیف بیمه شخص ثالث:

    تخفیف بیمه شخص ثالث که در واقع همان درصد تخفیف عدم خسارت است، به تعداد سال‌هایی باز می‌گردد که راننده در تصادف مقصر شناخته نشده و از بیمه ثالث خود استفاده نکرده است.

    در ادامه نحوه اعمال تخفیف عدم خسارت در سال های گذشته را به شما نمایش می دهیم:

                       تخفیف عدم خسارت            درصد تخفیف

    سال اول                          5%

    سال دوم                          10%

    سال سوم                         15%

    سال چهارم                      20%

    سال پنجم                         25%

    سال ششم                         30%

    سال هفتم                         35%

    سال هشتم                        40%

    سال نهم                          45%

    سال دهم                          50%

    سال یازدهم                      55%

    سال دوازدهم                    60%

    سال سیزدهم                     65%

    سال چهاردهم                   70%

    کاربری خودرو:

    نوعیت استفاده کاربری‌ خودرو بر میزان پرداخت حق بیمه شخص ثالث تاثیرگذار است. برخی خودروها ‌هنگام رانندگی نسبت به خودروهای دیگر در معرض خطر بیشتری هستند، در نتیجه بیمه‌گذارانِ این خودروها موظف به پرداخت حق بیمه‌ بالاتری می‌باشند. چند نمونه از کاربری‌های خودرو که حق بیمه شخص ثالث آن‌ها ممکن است بالاتر باشد، عبارتند از:

    • کاربری صنعتی
    • بارکش
    • آمبولانس
    • آتش‌نشانی
    • تاکسی‌ برون شهری
    • تاکسی درون شهری
    • تاکسی‌های بی‌سیم و اینترنتی

    چگونگی انتقال تخفیفات بیمه ثالث
    چگونگی انتقال تخفیفات بیمه ثالث

    بیمه شخص ثالث تنها بیمه اجباری برای صاحبان خودرو است که یکی از انواع بیمه های مسئولیت محسوب می شود و راننده را در مقابل صدماتی که به اشخاص دیگر وارد می شود بیمه میکند از این رو انتقال این بیمه همراه با تخفیفات برای صاحبان خودروها بسیار مهم است.

    البته موضوع مهم دیگری نیز وجود دارد که در زمان تعویض پلاک خودرو داشتن بیمه نامه شخص ثالث و برگه تاییدیه معاینه فنی اجباری و ضروری است و در غیر این صورت روند به تعویق می افتد؛ به این صورت که نداشتن بیمه شخص ثالث به هنگام تعویض پلاک باعث بروز مشکلاتی از جمله توقیف و جریمه خودرو توسط ماموران راهنمایی و رانندگی می شود که برای رفع توقیف بایستی بیمه نامه شخص ثالث را خریداری نمود و مراحل اداری آن را طی کرد.

    در ماه های اخیر شایعه‌ ای در فضای مجازی پخش شده است که با تغییر پلاک خودروها تخفیف بیمه شخص ثالث از بین می رود و بیمه ثالث این خودرو ها دوباره از صفر شروع می شود، در همین راستا سرهنگ عین الله جهانی مطرح کرد که طبق قانون پلاک هایی که بیش از یکسال استفاده نشود، با حفظ سوابق به نفر دیگری منتقل می شود!

    در اسفند سال 99 قانون جدید برای بیمه های شخص ثالث وضع شد که آن قانون عدم انتقال تخفیفات خودرو به خودروی جدید می باشد و باعث حفظ حق بیمه دارنده ماشین قبلی میشود. طبق این قانون جدید افرادی که صاحب خودرو هستند و قصد فروش وسیله نقلیه خود را دارند می توانند تخفیفات بیمه را برای خودشان حفظ کنند. همچنین می توانند این تخفیفات بیمه را به وابستگان خود از جمله پدر، مادر، همسر یا فرزندان خودشان منتقل کنند.

    برای انجام انتقال تخفیفات بیمه نامه شخص ثالث باید شرط های زیر را حتما رعایت کرد:

    • انتقال تخفیفات بیمه‌ نامه فقط به خودروهای مشابه امکان پذیر است.
    • پلاک وسیله نقلیه باید به نام یک شخص یا بستگان درجه یک او باشند.
    • مدارک لازم برای انتقال تخفیفات بیمه نامه شخص ثالث را در ادامه این مطلب میتوانید مشاهده کنید:

     

    • کپی سند خودرو قدیم
    • کپی بیمه ثالث خودروی قدیم
    • اصل الحاقیه حذف سوابق خودروی قدیم

     

    • اصل و کپی سند خودروی جدید
    • بیمه نامه خودرو جدید
    • درخواست بیمه گذار و مدارک شناسایی را به شرکت بیمه ارائه دهید.

     

    بعد از تعویض پلاک در صورتی که صاحب پلاک جدید تخفیفات بیمه شخص ثالث را از قبل داشته باشد برای این خودرو هم ثبت میشود و در غیر این صورت تخفیفات بیمه شخص ثالث برای  خودرو از صفر محاسبه می شود و شخص خریداری بیمه نامه باید بیمه نامه مورد نظر را از ابتدا و بدون هیچ نوع تخفیفی خریداری کند.

    خرید بیمه نامه شخص ثالث که بالاترین پوشش ها و بهترین مبلغ را داشته باشد و پرداخت خسارت سریع و به موقع داشته باشد برای دارندگان وسایل نقلیه موتوری اهمیت بالایی دارد، یکی از شرکت های بیمه ای که تمام شرایط بالا را برای بیمه شخص ثالث خود دارد شرکت بیمه ما یا همان بیمه بانک ملت است. این بیمه توانسته در سال 1399 بالاترین میزان پرداخت خسارت را داشته باشد.

    همچنین با اینکه قیمت این بیمه در تمامی شرکت ها و نمایندگی های بیمه تقریبا یکسان است اما میتوانید با تماس با شماره های موجود در سایت شرکت بیمه ما از تخفیفات بیشتری بهره مند شوید.

    گاهی اوقات افرادی که خودرو جدید را خریداری میکنند، اقدام به تغییر نام مالک و شماره پلاک خودرو تا پایان اتمام بیمه نامه نمی کنند که از جهت تعهدات شرکت بیمه مشکل پیش خواهد آمد، چرا که شرکت بیمه موظف است در صورت تصادف خودرو بیمه شخص ثالث را بر اساس اطلاعات پلاک خودرو محاسبه کند، بنابراین بیمه شخص ثالث مالک قبلی خودرو به مالک جدید خودرو با پلاکی که در بیمه نامه ثبت نیست، خسارتی پرداخت نمی کند و در اصل خودرو ذکر شده بیمه شخص ثالث ندارد. میتوانیم بگوییم که تخفیفات شخص ثالث راننده محور شده اند نه ماشین محور.

    اگر بیمه گذار شخص ثالث تمایل به فروش خودرو دارد و فعلا قصد خرید خودروی جدیدی ندارد، شرکت بیمه به او گواهی برای حفظ تخفیفات عدم خسارت می دهد، به این صورت فرد تا زمان خرید خودرو جدید می تواند تخفیفات خود را حفظ کند و در زمان خرید خودرو جدید، از تخفیفات بیمه شخص ثالث خودروی قبلی خود استفاده کند. و برای حفظ این تخفیفات بیمه ای هیچگونه محدودیت زمانی وجود ندارد تنها نکته مهم در این قسمت، یکسان بودن کاربری خودروی قبلی و خودروی جدید است مثلا تخفیفات خودرو سواری تنها به سواری منتقل میشود نه به خودرو باربری.

    همانطورکه در بالا به شما گفتیم انتقال تخفیفات بیمه نامه شخص ثالث تنها در موارد زیر امکان پذیر است:

    • انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث فقط به بستگان درجه 1 (یعنی والدین، همسر، فرزندان) امکان پذیر است.
    • برای انتقال بیمه شخص ثالث، حتما دو خودرو باید مشابه یکدیگر باشند. یعنی انتقال بیمه شخص ثالث خودروی سواری به کامیون، اتوبوس و یا موتور سیکلت امکان پذیر نمی باشد.
    • حتما باید انتقال سند به صورت قطعی صورت گرفته باشد و قولنامه یا هر نوع وکالتی مانند: بلاعزل، تعویض پلاک و کاری غیر قابل قبول است.

    خرید بیمه شخص ثالت:

    بیمه ما که از پر افتخارترین و برترین شرکت های بیمه های ایران است که در سال های اخیر دست آوردهای زیادی در خدمات و ارائه انواع بیمه نامه ها داشته است. شرکت بیمه ما همه ساله با داشتن بالاترین میزان پرداختی خسارت و پرداخت کردن سریع خسارت ها مورد توجه بیشتر ایرانیان قرار گرفته است،

    و مردم همیشه سعی می کنند تا بیمه خود را از شرکت بیمه ما خریداری کنند. این شرکت با داشتن تخفیف های بالا برای بیمه های بدنه و بیمه های شخص ثالث امکان خرید بیمه نامه های مذکور که در شرایط سخت به کمک هموطنان و افراد اسیب دیده می آید را فراهم کرده تا با کمترین هزینه و بالاترین تخفیفات بتوانند خسارت خود را پرداخت کنند. پس زمان را از دست ندهید:

    اگر می خواهید بالاترین میزان پرداختی را با بیشترین پوشش ها داشته باشید، بیمه بدنه و بیمه ثالث را از شرکت بیمه “ما” خریداری کنید پس وقت را تلف نکنید همین اکنون به وبسایت شرکت بیمه ما مراجعه کنید. همچنین باید گفت که: شرکت بیمه “ما” با پرداخت خسارت های میلیاردی در سال های اخیر رضایت بیمه گذاران را فراهم کرده است و آنها را از بابت خرید بیمه نامه های دیگر چون آتش سوزی و مسئولیت و غیره مشتاق تر کرده است.

    برای خرید آنلاین و تحت پوشش قرار گرفتن انواع بیمه به وبسایت شرکت بیمه “ما” ((www.bimema.ir مراجعه کنید و یا با شماره های درج شده در وبسایت فوق تماس گرفته و از متخصصین با تجربه و فنی شرکت بیمه ما در مورد انواع بیمه اطلاعات کافی به دست آورید.

    چگونگی انتقال تخفیفات بیمه ثالث
    چگونگی انتقال تخفیفات بیمه ثالث

    همچنین برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار و اطلاعات در مورد بیمه شخص ثالث و انواع بیمه نامه های دیگر به وبسایت شرکت بیمه ما مراجعه کنید. ناگفته نماند سقف پوشش های بیمه نامه های شرکت بیمه “ما” نسبت به سایر شرکت های بیمه ای بیشتر است، مهم نیست در کجای کشور زندگی می کنید در تهران، استان های دیگر، شهرستان ها و یا در هر نقطه کشور پس زمان را از دست ندهید و همین حالا برای خرید بیمه نامه خود به طور آنلاین اقدام کنید.

    مطالب گذشته سایت

     چگونگی انتقال تخفیفات بیمه ثالث

    تقریبا اکثر مردم در زندگی خود خرید و فروش خودرو را انجام میدهند، و برای بیشتر آنها این سوال پیش می آید که بعد از تعویض پلاک برای بیمه شخص ثالث و تخفیفات عدم خسارت آن چه اتفاقی رخ میدهد؟

    بیمه شخص ثالث تنها بیمه اجباری برای صاحبان خودرو است که یکی از انواع بیمه های مسئولیت محسوب می شود و راننده را در مقابل صدماتی که به اشخاص دیگر وارد می شود بیمه میکند از این رو انتقال این بیمه همراه با تخفیفات برای صاحبان خودروها بسیار مهم است.

    البته موضوع مهم دیگری نیز وجود دارد که در زمان تعویض پلاک خودرو داشتن بیمه نامه شخص ثالث و برگه تاییدیه معاینه فنی اجباری و ضروری است و در غیر این صورت روند به تعویق می افتد؛ به این صورت که نداشتن بیمه شخص ثالث به هنگام تعویض پلاک باعث بروز مشکلاتی از جمله توقیف و جریمه خودرو توسط ماموران راهنمایی و رانندگی می شود که برای رفع توقیف بایستی بیمه نامه شخص ثالث را خریداری نمود و مراحل اداری آن را طی کرد.

    در ماه های اخیر شایعه‌ ای در فضای مجازی پخش شده است که با تغییر پلاک خودروها تخفیف بیمه شخص ثالث از بین می رود و بیمه ثالث این خودرو ها دوباره از صفر شروع می شود، در همین راستا سرهنگ عین الله جهانی مطرح کرد که طبق قانون پلاک هایی که بیش از یکسال استفاده نشود، با حفظ سوابق به نفر دیگری منتقل می شود!

    در اسفند سال 99 قانون جدید برای بیمه های شخص ثالث وضع شد که آن قانون عدم انتقال تخفیفات خودرو به خودروی جدید می باشد و باعث حفظ حق بیمه دارنده ماشین قبلی میشود. طبق این قانون جدید افرادی که صاحب خودرو هستند و قصد فروش وسیله نقلیه خود را دارند می توانند تخفیفات بیمه را برای خودشان حفظ کنند. همچنین می توانند این تخفیفات بیمه را به وابستگان خود از جمله پدر، مادر، همسر یا فرزندان خودشان منتقل کنند.

    | 0 تا 100 چگونگی انتقال تخفیفات بیمه ثالث| بیمه ما |شرکت بیمه ما | وابسته به بانک ملت | سایت بیمه ما|بیمه عمر | بیمه مسئولیت
    انتقال تخفیفات بیمه ثالث| انتقال تخفیف بیمه ثالث| روش انتقال بیمه ثالث|

    برای انجام انتقال تخفیفات بیمه نامه شخص ثالث باید شرط های زیر را حتما رعایت کرد:

    • انتقال تخفیفات بیمه‌ نامه فقط به خودروهای مشابه امکان پذیر است.
    • پلاک وسیله نقلیه باید به نام یک شخص یا بستگان درجه یک او باشند.

    مدارک لازم برای انتقال تخفیفات بیمه نامه شخص ثالث را در ادامه این مطلب میتوانید مشاهده کنید:

    • کپی سند خودرو قدیم
    • کپی بیمه ثالث خودروی قدیم
    • اصل الحاقیه حذف سوابق خودروی قدیم
    • اصل و کپی سند خودروی جدید
    • بیمه نامه خودرو جدید
    • درخواست بیمه گذار و مدارک شناسایی را به شرکت بیمه ارائه دهید.

    بعد از تعویض پلاک در صورتی که صاحب پلاک جدید تخفیفات بیمه شخص ثالث را از قبل داشته باشد برای این خودرو هم ثبت میشود و در غیر این صورت تخفیفات بیمه شخص ثالث برای  خودرو از صفر محاسبه می شود و شخص خریداری بیمه نامه باید بیمه نامه مورد نظر را از ابتدا و بدون هیچ نوع تخفیفی خریداری کند.

    خرید بیمه نامه شخص ثالث که بالاترین پوشش ها و بهترین مبلغ را داشته باشد و پرداخت خسارت سریع و به موقع داشته باشد برای دارندگان وسایل نقلیه موتوری اهمیت بالایی دارد، یکی از شرکت های بیمه ای که تمام شرایط بالا را برای بیمه شخص ثالث خود دارد شرکت بیمه ما یا همان بیمه بانک ملت است. این بیمه توانسته در سال 1399 بالاترین میزان پرداخت خسارت را داشته باشد.

    همچنین با اینکه قیمت این بیمه در تمامی شرکت ها و نمایندگی های بیمه تقریبا یکسان است اما میتوانید با تماس با شماره های موجود در این سایت از تخفیفات بیشتری بهره مند شوید.

    گاهی اوقات افرادی که خودرو جدید را خریداری میکنند، اقدام به تغییر نام مالک و شماره پلاک خودرو تا پایان اتمام بیمه نامه نمی کنند که از جهت تعهدات شرکت بیمه مشکل پیش خواهد آمد، چرا که شرکت بیمه موظف است در صورت تصادف خودرو بیمه شخص ثالث را بر اساس اطلاعات پلاک خودرو محاسبه کند، بنابراین بیمه شخص ثالث مالک قبلی خودرو به مالک جدید خودرو با پلاکی که در بیمه نامه ثبت نیست، خسارتی پرداخت نمی کند و در اصل خودرو ذکر شده بیمه شخص ثالث ندارد. میتوانیم بگوییم که تخفیفات شخص ثالث راننده محور شده اند نه ماشین محور.

    اگر بیمه گذار شخص ثالث تمایل به فروش خودرو دارد و فعلا قصد خرید خودروی جدیدی ندارد، شرکت بیمه به او گواهی برای حفظ تخفیفات عدم خسارت می دهد، به این صورت فرد تا زمان خرید خودرو جدید می تواند تخفیفات خود را حفظ کند و در زمان خرید خودرو جدید، از تخفیفات بیمه شخص ثالث خودروی قبلی خود استفاده کند. و برای حفظ این تخفیفات بیمه ای هیچگونه محدودیت زمانی وجود ندارد تنها نکته مهم در این قسمت، یکسان بودن کاربری خودروی قبلی و خودروی جدید است مثلا تخفیفات خودرو سواری تنها به سواری منتقل میشود نه به خودرو باربری.

    همانطورکه در بالا به شما گفتیم انتقال تخفیفات بیمه نامه شخص ثالث تنها در موارد زیر امکان پذیر است:

    انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث فقط به بستگان درجه 1 (یعنی والدین، همسر، فرزندان) امکان پذیر است.

    برای انتقال بیمه شخص ثالث، حتما دو خودرو باید مشابه یکدیگر باشند. یعنی انتقال بیمه شخص ثالث خودروی سواری به کامیون، اتوبوس و یا موتور سیکلت امکان پذیر نمی باشد.

    حتما باید انتقال سند به صورت قطعی صورت گرفته باشد و قولنامه یا هر نوع وکالتی مانند: بلاعزل، تعویض پلاک و کاری غیر قابل قبول است.

    Protected By Copyscape

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x