بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

انتقال بیمه ثالث چجوری انجام میشه؟

انتقال بیمه ثالث
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • انتقال بیمه ثالث

    Transferring Third Party Insurance

    وسیله ای که از اواخر قرن نوزدهم به شکلی همه گیر وارد زندگی بشر شد اتومبیل بود که نقش بسیار با اهمیت در زمینه حمل و نقل انسان و کالا پیدا کرد طوری که در در عصر کنونی زندگی بدون اتومبیل و وسایل نقلیه ناممکن شده است.

    اتومبیل در تمام عرصه های زندگی، صنعتی، کشاورزی و حمل و نقل نقش حیاتی و قابل توجه دارد طوری که می توان گفت یکی از ویژگی های بارز قرن بیستم نسبت به قرون گذشته اختراع اتومبیل بوده است، در عصر حاضر که ما زندگی می‌ کنیم

    اتومبیل یا خودرو جز جدا ناشدنی زندگی روزمره بیشتر پیکر جامعه شده است پس حوادث و مشکلاتی هم که این وسیله نقلیه به وجود می آورد نیز باعث بروز مشکلات می شود، یکی از بیمه نامه هایی که در ارتباط با این وسیله نقلیه ایجاد شده است بیمه شخص ثالث است. این بیمه نامه در اکثر کشورهای جهان به منظور حمایت از عموم اجباری است.

    این بیمه نامه از پرمخاطب ترین نوع بیمه در کشور است که مهم ترین دلیل اصلی آن هم اجباری بودن این بیمه نامه است. در این بیمه نامه مالک وسیله نقلیه را شخص اول، شرکت بیمه را شخص ثانی و شخص زیان دیده در حادثه رانندگی را شخص ثالث می گویند.

    که در اینجا منظور از زیان دیدن هر شخص دیگر به جز راننده مقصر می تواند باشد. این بیمه نامه تمامی اشخاصی را که در یک حادثه رانندگی زیان مالی و جانی می بینند تحت پوشش قرار می دهد. علاوه براین راننده مقصر نیز می تواند از مزیت های بیمه نامه حوادث راننده استفاده کند. اما باید توجه کنید که بیمه حوادث راننده تنها زیان های جانی را تحت پوشش قرار می دهد و در مقابل زیان های مالی هیچ نوع مسئولیتی ندارد.

    انتقال بیمه ثالث
    انتقال بیمه ثالث

    انتقال بیمه ثالث

    Transferring Third Party Insurance

    با توجه به این موضوع که روز به روز شاهد افزایش خودروها هستیم در کل هر چقدر تعداد خودروها بالا می رود استفاده کنندگان از بیمه شخص ثالث نیز افرایش می یابد. زیرا این بیمه نامه علاوه بر اجباری بودن جبران کننده  خسارت های جانی و مالی است. با توجه به این موضوعات گفته شده بسیاری از مردم در هنگام فروش خودرو، اقدام به انتقال بیمه ثالث به شخص دیگر نیز می کنند. بر اساس قوانین بیمه کشور شانس انتقال این بیمه نامه به خودروی جدید و اعضای درجه یک خانواده وجود دارد.

    شرایط انتقال بیمه شخص ثالث

    طبق ماده 6 مصوبه شورای نگهبان کشور در سال 1396 بیمه شخص ثالث راننده محور به شمار می رود نه خودرو محور و بر اساس ویرایش جدید قوانین بیمه شخص ثالث، انتقال تخفیف این بیمه نامه تنها به مالک خودروی جدید و یا هم اعضای درجه یک خانواده شخص امکان پذیر است و امکان انتقال این بیمه نامه به خریدار خودرو غیر از پدر، مادر، همسر و فرزندان فروشنده وجود ندارد.

    و در صورتی که قصد فروش وسیله نقلیه خود را به یکی از اعضای درجه یک خانواده دارید می توانید این بیمه نامه را نیز به آن ها انتقال دهید. پس این بیمه نامه به اشخاص زیر قابل انتقال است:

    • به مالک جدید خودروی فعلی
    • به خودروی اشخاص درجه یک خانواده مالک فعلی خودرو
    • از خودروی فرسوده به خودروی جدید مالک که باید حتما کارکرده باشد.
    • انتقال به خودروی متعلق به یک شرکت حقوقی به خودروی دیگر همان شرکت با همان کاربری
    • در کل زمانی که معامله خودرو صورت بگیرد، امکان انتقال تخفیف نیز وجود دارد

    نکته: امکان انتقال بیمه نامه شخص ثالث به خودروی صفر وجود ندارد زیرا خودروی صفر طبق ضوابط کارخانه از این بیمه نامه الی سررسید آن برخوردار است.

    انتقال بیمه شخص ثالث خودروی فرسوده:

    برای انتقال این بیمه نامه از خودروی فرسوده به خودروی جدید مدارک زیر الزامی هستند:

    • اصل بیمه شخص ثالث
    • اصل مدارک خودروی قبلی
    • سند خودرو جدید
    • مدارک شناسایی بیمه‌گذار
    • الحاقیه فسخ بیمه‌نامه خودروی اسقاطی
    • گواهی اسقاطی بودن خودرو فرسوده قبلی

    در صورتی که بعد از فروش خودروی قبلی خود قصد خرید خودروی جدید را تا مدتی ندارید باید به نمایندگی و یا شعب شرکت بیمه ای که بیمه شخص ثالث را خریداری نموده اید مراجعه نمایید و گواهی تخفیف سنوات بیمه خود را دریافت کنید تا هنگام خرید خودروی جدید این تخفیف روی آن اعمال شود.

    ناگفته نماند از اینکه این بیمه نامه راننده محور است بسیاری به این فکر هستند که شخص راننده در صورتی می تواند تحت پوشش این بیمه نامه قرار گیرد که مالک خودرو باشد اما در صورتی که اشخاص دیگر با گواهی نامه معتبر فارغ از اینکه مالک خودرو باشد یا خیر خسارت از سوی شرکت بیمه پرداخت می شود.

    انتقال بیمه ثالث
    انتقال بیمه ثالث

    خرید بیمه شخص ثالت:

    برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار و اطلاعات در مورد بیمه شخص ثالث و انواع بیمه نامه های دیگر به وبسایت شرکت بیمه ما (www.bimema.ir) مراجعه کنید. همچنین شما می توانید با مراجعه به آدرس (https://bimema.ir) با متخصصین و مشاورین فنی شرکت بیمه ما در مورد تحت پوشش قرار گرفتن انواع بیمه و سوالات مربوط به صورت رایگان مشاوره و بحث کنید.برای تحت پوشش قرار گرفتن در بیمه درمان تکمیلی شما میتوانید با مراجعه به وب سایت رسمی شرکت بیمه ما (www.bimema.ir) مراجعه کنید.

    ناگفته نماند سقف پوشش های بیمه نامه های شرکت بیمه “ما” نسبت به سایر شرکت های بیمه ای بیشتر است، پس زمان را از دست ندهید و همین حالا برای خرید بیمه نامه خود اقدام کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x