بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

استعلام خلافی خودرو

استعلام خلافی خودرو
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • گرفتن استعلام خلافی خودرو

    خلافی خودرو همه تخلفات و نقض قوانین رانندگی است که شما با وسیله نقلیه خود مرتکب آنها می‌شوید. این موارد، در پرونده  خودروی  شما نزد نیروی انتظامی ثبت می‌گردد. بعضی از این خطاهای رانندگی جریمه های بالایی دارند. با پیشرفت تکنولوژی پلیس هم در ثبت و ضبط جرائم رانندگی دقیق و عمیق تر عمل می‌کند و این کار به وسیله دوربین ها ثبت تخلفات بهتر نیز شده است.

    هیچ یک از ما که دارای خودرو هستیم از روی قصد مرتکب خطا و نقص قوانین رانندگی نمیشویم. با این وجود خلافی خودرو و رانندگی بسیار رایج و مرسوم است. حتی بعضی از این اشتباهات میتواند توسط رانندگانی که بسیار محتاط و قانونمند هستند نیز سر بزند. اما بعضی از تخلفات رانندگی هستند که از دیگر خطاها جدی تر هستد و جریمه های سنگین تری دارند درست مانند نداشتن بیمه شخص ثالث برای تمامی وسایل نقلیه موتوری.

    بعضی از جرائم خطرآفرین رانندگی علاوه بر جریمه نقدی، نمره منفی نیز برای رانندگان دارند که در صورت رسیدن نمره منفی به حد نصاب تعیین شده، امکان گرفتن و جلب گواهینامه فرد وجود دارد. عدم پرداخت جریمه خلافی ماشین، دو برابر شدن آن را در پی دارد که بار مالی راننده مقصر را سنگین تر می ‌کند، پس بهتر است همان ابتدا و بعد از جریمه شدن سریعا خلافی خودرو خود را پرداخت کنید.

    هنگام نقل و انتقال سند خودرو یا فروش آن، خلافی خودرو باید استعلام گرفته شده و صفر شود. زیرا استعلام پرداخت خلافی خودرو بسیار اهمیت پیدا میکند.

    استعلام خلافی خودرو
    استعلام خلافی خودرو| خلافی خودرو| گرفتن خلافی خودرو|

    بعضی از خلاف های رانندگی هستند که بی هیچ بروبرگردی خودرو شما را توقیف و شما در این شرایط علاوه بر پرداخت جریمه توقیف خودرو تا مدتی از رانندگی منع میشوید. این خلاف های رانندگی عبارتند از

     

    • تصادفات منجر به جرح فوت
    • نداشتن بیمه ‌نامه شخص ثالث
    • ارتکاب همزمان دو تخلف
    • هرگونه حرکات نمایشی مانند دور زدن در جا
    • مستی یا استفاده از مواد مخدر و روان ‌گردان
    • رانندگی با وسیله نقلیه فاقد مدارک

    برای اینکه حتی شده از یکی از این خلاف ها جلوگیری کنید و خودتان را به دردسر نیندازید حتما بیمه شخص ثالث را خریداری کنید. این بیمه را از شرکت های بیمه ای خصوصی مانند شرکت بیمه م ا میتوانید دریافت کنید تا علاوه بر تخفیف های معمول بیمه های دیگر از تخفیف های دیگری برای این بیمه نامه و بیمه نامه بدنه بهره مند شوید. با خرید بیمه شخص ثالث که یک بیمه اجباری است دیگر نگران پلیس های در جاده  نیز تصادفات رانندگی که ممکن است صدمات جانی داشته باشند نیستید.

    روش هایی که میتوانید توسط آنها استعلام خلافی خودرو خود را دریافت کنید به شرح زیر است:

    1. پلیس ۱۰+ :

    مراجعه به پلیس ۱۰+ قدیمی ترین راه جهت استعلام خلافی است. اما این روزها به علت کرونا و هم چنین مشکلات همیشگی مانند آلودگی هوا و ترافیک کمتر کسی از این طریق اقدام می کند و بیشتر مردم روش های غیر حضوری را ترجیح میدهند. علاوه بر آن، در صورت داشتن خلافی بیشتر از یک میلیون باید به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید. بنابراین این راه توصیه نمی شود.

    1. سامانه های پیامکی و تلفن گویا پلیس راهور ناجا:

    سامانه ی پیامکی با شماره ۸۸۲۸۸۸۸۸ و هم چنین تلفن گویا با شماره ۰۲۱۸۸۲۸۸۸۸۸ جهت استعلام خلافی در اختیار شهروندان قرار دارد. از جمله ایرادات این روش مشغولی بالای تلفن گویا و هم چنین عدم پاسخ گویی سامانه ی پیامکی است. علاوه بر آن، با استفاده از این روش تنها نسبت به خلافی اطلاع پیدا می کنید ولی نمی توانید آن را پرداخت کنید.

    یکی دیگر از سامانه های پیامکی نیز با شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ است. جهت استعلام کافی است کد VIN ثبت شده روی کارت ماشین را به شماره فوق ارسال کنید و جزئیات خلافی های خود را پرداخت کنید. امکان پرداخت هزینه از این طریق وجود ندارد و علاوه بر آن شناسه قبض و شناسه پرداخت نیز توسط این سامانه نمایش داده نمی شود.

    1. وب سایت های استعلام خلافی:

    تعداد زیادی وب سایت جهت استعلام و پرداخت خلافی وجود دارد. اما باید مراقب کلاه بردارها باشید چراکه همواره در کمین هستند. معتبرترین وب سایت در اینجا وب سایت پلیس راهور است. بدین منظور به وب سایت rahvar120.ir مراجعه کرده و روی گزینه استعلام کلیک کنید و سپس به راحتی با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی را پرداخت کنید. از جمله ایرادات آزاردهنده این روش از دسترس خارج بودن طولانی مدت وب سایت و قطعی های دائمی آن است.

    1. اپلیکیشن‌های موبایلی و هم چنین نرم افزارهای استعلام خلافی:

    استفاده از اپلیکیشن های موبایلی و هم چنین نرم افزارها از جمله محبوب ترین روش های استعلام خلافی است. از جمله محاسن این اپلیکیشن ها و نرم افزارها می توان به رایگان و در دسترس بودن آن ها اشاره کرد. شما به راحتی می توانید در بازار و یا گوگل پلی آن ها را دانلود کنید. علاوه بر آن، این نرم افزارها دارای ویژگی های دیگری نیز هستند که نقش پیشگیرانه دارند، از جمله هشدار ورود به طرح ترافیک و سرعت غیرمجاز.

    اما کلاهبرداران در اینجا هم کمین کرده اند، بنابراین حتماً این اپلیکیشن ها و نرم افزارها را از پایگاه های اینترنتی معتبر دانلود کنید. از جمله این اپلیکیشن ها می توان به «فرمون»، «قبضینو» و «شوفر» اشاره کرد.

    1. کد دستوری USSD

    کد دستوری ستاره، ۱۱۰، مربع نیز در اختیار شهروندان قرار گرفته است. این روش بسیار شبیه به ارسال پیامک است و در آن استعلام خلافی خودروی شما از طریق ارسال کد VIN اعلام می شود.

    برای دریافت بیمه شخص ثالث میتوانید از سایت www.bimema.ir اقدام کنید و با شماره های موجود در این سایت تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x