بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

آیا بیمه ما بازنشستگی دارد؟

آیا بیمه ما بازنشستگی دارد؟
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • آیا بیمه ما بازنشستگی دارد؟

    Does “Ma” Insurance Has Retirement Privileges?

    بازنشستگی

    زمانی فرا می رسد که استراحت برای کارهای روزمره در زندگی همه لازم می شود، بدن و ذهن ما خسته می شود ، و ما فاقد شور و شوق برای تولید و ابتکار می شویم. این زمانی است که بیشتر مردم به دنبال بازنشستگی هستند.

    بازنشستگی به بخشی از زندگی هر فرد اشاره دارد که تصمیم می گیرد زندگی کاری خود را برای همیشه پشت سر بگذارد. بسیاری از افراد زمانی که به اندازه کافی پیر یا بیمار هستند تصمیم می‌گیرند که کار خود را ترک کنند. برخی با رسیدن به سن معینی بازنشسته می شوند و واجد شرایط بازنشستگی خصوصی و/یا دولتی هستند.

    بازنشستگی می‌تواند برای افرادی که بیمار می‌شوند یا حوادث غیرمنتظره‌ای دارند، برنامه‌ریزی نشده باشد. میانگین سن بازنشستگی در اکثر کشورهای توسعه یافته 65 سال است. این کشورها برای پوشش درآمد بازنشستگان مقداری بازنشستگی ملی یا تامین اجتماعی ارائه می دهند.

    سن کامل بازنشستگی که هر کسی می تواند از تمام مزایای تحت پوشش آن برخوردار شود، در کشورهای مختلف متفاوت است. اما شما می توانید بازنشستگی پیش از موعد را در سن معینی نظر به کشوری که در آن زندگی می کنید، انتخاب کنید. که این سن، اولین سنی است که یک فرد مجاز به دریافت بازنشستگی می شود. با این حال، اگر بازنشستگی پیش از موعد را انتخاب کنید، مزایا کاهش می یابد.

    تاریخچه بازنشستگی

    بازنشستگی، یا عمل ترک شغل یا ترک کار پس از رسیدن به سن معین، از قرن هجدهم وجود داشته است. بازنشستگی به عنوان یک سیاست دولتی در اواخر قرن نوزدهم و قرن بیستم توسط کشورها اتخاذ شد.

    در ايران پس از ایجاد حكومت مشروطه ، در تاريخ 01/02/1287 در مجلس قانوني با نام ” قانون وظايف ” وضع شد كه براي وراث ارباب حقوق ديواني يعني عائله كارمندان متوفاي دولت حقوق برقرار شود .

    مطابق با آن قانون، پدر ، مادر ، فرزند و نوادگاني كه تحت تكفل مستخدم فوت شده بودند در کل از نصف حقوق ماهانه كارمند استفاده ميكردند و سهم خانم ها از حقوق وظيفه معادل نصف سهم مردها تعيين شده بود .

    در قانون ذکر شده براي زمان حيات و زندگی كارمند و دوران سالخوردگی او و يا هم از كارافتادگي کارمند موردی در نظر گرفته نشده بود.

    آیا بیمه ما بازنشستگی دارد؟
    آیا بیمه ما بازنشستگی دارد؟

    اما اولين قانون گذاري در زمينه تامين اجتماعي كاركنان دولت بعنوان قسمتي از حقوق استخدامي و به منظور حمايت از آنان و وارث آنان در مقابل پيري و فوت و ازكار افتادگي در سال 1301 بعمل آمد .

    بازنشستگی در ایران

    در قانون خدمات کشوری در فصل سیزدهم آن در مواد 101 تا 113 با عنوان تامین اجتماعی درمورد انواع بازنشستگی و حقوق آن صحبت شده است. طبق این قانون کارمندان دولت در مشاغل غیر تخصصی با 30 سال سابقه خدمت و 60 سال سن بازنشسته می شوند. و برای مشاغل تخصصی در این قانون 35 سال سابقه خدمت و 65 سال سن ذکر شده است.

    بیمه عمر و سرمایه گذاری (طرح جامعه) عبارت از ترکیبی از یک بیمه عمر و یک اندوخته سرمایه گذاری می باشد که علاوه بر ارائه پوشش خطر فوت و برخی پوشش های اضافی، درآمدهایی را با تضمین یک نرخ سود سرمایه گذاری مشخص در زمان حیات نصیب شخص بیمه گذار می نماید.

    خدمات بیمه عمر ما (“Ma” Life Insurance Services)

    بیمه نامه بیمه عمر شرکت بیمه “ما” دارای خدمات در دو بخش است.

    • بخش اول شامل خدمات پوشش فوت بیمه گذار است
    • بخش دوم شامل خدمات پوشش حیات بیمه گذار است

    پوشش فوت بیمه نامه عمر شرکت بیمه “ما” شامل پوشش فوت بیمه گذار به هر علت و پوشش فوت بیمه گذار ناشی از حادثه است. که نظر به شرایط جدید شرکت بیمه “ما”، اگر شخص بیمه گذار به هر علت فوت کند مبلغ 2 میلیارد تومان از طرف شرکت بیمه ما برای بازماندگان شخص پرداخت خواهد شد و اگر شخص بیمه گذار بر اثر حادثه فوت کند مبلغ 4 میلیارد تومان از طرف شرکت بیمه ما برای بازماندگان شخص پرداخت خواهد شد.

    در بخش پوشش حیات: خدمات و پوشش های این بخش شامل موارد زیر است:

    پوشش نقص عضو

    در صورتی که فرد بیمه شده در طول مدت داشتن بیمه نامه در اثر حادثه دچار نقص عضو شود می تواند از این پوشش استفاده کند.

    پوشش هزینه های پزشکی ناشی از حادثه

    هزینه های پزشکی ناشی از بروز حادثه در این پوشش پرداخت می شود میزان این سرمایه 20% سرمایه فوت به هر علت است و تمام افراد بیمه شده از 4 سالگی تا پایان مدت بیمه نامه می توانند از این پوشش استفاده کنند سقف این پوشش تا سقف 50 میلیون تومان می باشد. ناگفته نماند این پوشش برای اولین بار توسط شرکت بیمه ما ارائه شده است.

    پوشش مستمری بیکاری در صورت از کار افتادگی کامل و یا دائم ناشی از حادثه یا بیماری

    اگر شخص بیمه شده به علت حادثه یا بیماری دچار از کار افتادگی کامل شود علاوه با داشتن پوشش معافیت، از پرداخت حق بیمه معاف می شود و شخص می تواند از 18 تا 60 سال مستمری بیکاری را از شرکت بیمه “ما” دریافت نماید. برای استفاده از این پوشش باید پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه را در بیمه نامه خود داشته باشد.

    پوشش مستمری از کار افتادگی

    اگر شخص بیمه شده در اثر حادثه از کار افتاده شود و نتواند شغل قبلی خود را ادامه دهد با داشتن این پوشش، سرمایه ای تحت عنوان سرمایه اشتغال برابر سرمایه فوت به هر علت به وی پرداخت خواهد شد. بیمه گذار در صورتی که پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه را داشته باشد می تواند از این پوشش استفاده کند.

    طرح مستمری مکمل دوران بازنشستگی:

    باتوجه به اهمیت ارائه بهترین خدمت در ایام  بازنشستگی، و سهولت بیشتر مشتریان شرکت بیمه “ما” اقدام به اجرای طرح مذکور نموده است. این طرح با هدف مکملی برای حقوق دوران بازنشستگی مشتریان محترم این شرکت راه اندازی شده است. در این طرح  بیمه گذاران محترم عمر با پرداخت حق بیمه در مدت بیمه نامه میتوانند ، علاوه بر بهره مندی از مزایای بیمه خود درانتهای قرارداد که آغاز دوران بازنشستگی است از مستمری این طرح استفاده کنند.

    آیا بیمه ما بازنشستگی دارد؟
    آیا بیمه ما بازنشستگی دارد؟

    این طرح برای اقشاری که از مستمری پایه بهره مند نمی توانند باشند توصیه می گردد این افراد می توانند افراد زیر باشند:

    • زنان خانه دار
    • مشاغل آزاد
    • نویسندگان
    • هنرمندان
    • ورزشکاران

    طرحهای مستمری:

    پرداخت مستمری تضمینی با مدت معین

    در این طرح، مستمری پرداختی به بیمه شده از محل اندوخته تشکیل شده تامین مالی می شود و دوران پرداخت مستمری تضمینی با مدت معین به انتخاب شخص تحت پوشش بیمه بوده و در صورت فوت مستمری بگیر، مانده مستمری به صورت یکجا یا ادامه روند مستمری تا پایان دوره تعیین شده به ذینفع و یا ذینفعان پرداخت میگردد.

    پرداخت مستمری مادام العمر (به شرط زنده بودن)

    در طرح پرداخت مستمری مادام العمر مستمری پرداختی به شخص تحت پوشش بیمه از محل اندوخته تشکیل شده، تامین مالی می شود. این طرح طوری است که با فوت بیمه گذار مستمری نیز قطع می شود. این طرح برای مستمری بگیرانی که هیچگونه ورثه ای ندارند توصیه می شود.

    پرداخت مستمری مادام العمر با دوره تضمین

     به منظور رفع دغدغه مشتریانی که طرح شماره دوم را انتخاب می کنند این طرح ایجاد شده است که دغدغه فوت زود هنگام مشتریان را برطرف می سازد. این مورد طوری است که شرکت بیمه دوره ای را به عنوان دوره تضمین در پرداخت مستمری لحاظ می کند. مدت این دوره تضمین به دلخواه بیمه گر می باشد چنانچه در این طرح بیمه گزار قبل از دوره تضمین فوت نماید بیمه گر متعهد به پرداخت مستمری تا پایان دوره تضمین ا ست. اما در صورت فوت مستمری بگیر بعد از دوره تضمین، مستمری پرداخت قطع خواهد شد.

    پرداخت مستمری به شرط حیات با مدت معین

    در این طرح مدتی به عنوان دوره پرداخت مستمری از جانب مشتری  تعیین می شود. و با فوت او در طی این دوره یا رسیدن به انتهای دوره، پرداخت مستمری قطع خواهد می شود.

    پرداخت مستمری به شرط حیات با مدت معین و دوره تضمین

     این طرح ترکیبی از طرح سه و چهار است. مستمری بگیر دوره ای را به عنوان دوره دریافت مستمری به شرط حیات و دوره ای را به عنوان دوره تضمین پرداخت مستمری انتخاب کرده. الزاما دوره تضمین کوچکتر از دوره معین دریافت مستمری خواهد بود. چنانچه مستمری بگیر در دوره تضمین فوت نماید، بیمه گر متعهد به پرداخت مستمری تا پایان دوره تضمین میباشد. درصورت حیات مستمری بگیر در انتهای دوره تضمین، با فوت وی یا رسیدن به انتهای قرارداد (انتهای دوره معین)  پرداخت مستمری قطع خواهد شد.

    | آیا بیمه ما بازنشستگی دارد؟| بیمه ما |شرکت بیمه ما | وابسته به بانک ملت | سایت بیمه ما|بیمه عمر | بیمه مسئولیت
    آیا بیمه ما بازنشستگی دارد؟

    شرکت بیمه ما سود هر سال را در همان سال به حساب بیمه ای بیمه گذاران واریز می کند پس در این صورت در سال بعد به این سود افزوده هم دوباره سود تعلق می گیرد و مبلغ اندوخته بالاتر می رود که شرکت های بیمه دیگر این کار را انجام نمی دهند که این خود یکی دیگر از بزرگترین مزیت های بیمه عمر ما است.

     

    سقف پوشش های بیمه عمر شرکت بیمه “ما” نسبت به دیگر شرکت های بیمه موجود در کشور بالاتر است طوری که این پوشش ها را ذیلاً برای شما شرح می دهیم:

    شما می توانید با مراجعه کردن به وبسایت شرکت بیمه ما : (https://bimema.ir/life-insurance/) در بخش استعلام بیمه عمر و سرمایه گذاری با درج اطلاعات خود که عبارت از نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن همراه است روی گزینه ارسال کلیک کنید و خود را ثبت نام کنید مشاورین و متخصصین فنی شرکت بیمه ما در زودترین فرصت با شما تماس برقرار خواهند کرد.

    برای خرید آنلاین و تحت پوشش قرار گرفتن انواع بیمه به وبسایت شرکت بیمه “ما” ((https://bimema.ir مراجعه کنید و یا با شماره های درج شده در وبسایت فوق تماس گرفته و از متخصصین با تجربه و فنی شرکت بیمه ما در مورد انواع بیمه اطلاعات کافی به دست آورید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    2 نظرات
    بیشترین رأی
    تازه‌ترین قدیمی‌ترین
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    سلام روزتون بخیر من 15 سالمه تو چه سنی من بازنشسته میشم؟

    اشتراک گذاری :

    2
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x