بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

چاپ کاغذی بیمه شخص ثالث

چاپ کاغذی بیمه شخص ثالث
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
  • چاپ کاغذی بیمه شخص ثالث

    نسخه کاغذی بیمه شخص ثالث دیگر چاپ نمشود!

    بیمه نامه شخص ثالث یکی از مهمترین بیمه نامه هایی است که هر فردی برای خودرو خود باید آن را تهیه کند. این بیمه نامه برای خودروها ضروری و اجباری است و نداشتن آن باعث جریمه شدن میشود. معنی شخص ثالث کسی است که در حادثه رانندگی متحمل زیان مالی یا جانی می‌شود. راننده مقصر لازم است تحت پوشش این بیمه قرار بگیرد تا هنگام وقوع حادثه‌، و ایجاد مشکل برای شخص ثالث، شرکت بیمه مورد نظر که فرد بیمه نامه شخص ثالث خود را از آن دریافت میکند خسارت وارد شده بر شخص ثالث را پرداخت کند.

    قیمت بیمه نامه شخص ثالث یا حق بیمه شخص ثالث هر سال در حال تغییر است و این تغییر بسته به نرخ دیه آن سال تعیین میشود؛ برای مثال حق بیمه نرخ بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته با افزایش قیمت همراه بوده که این امر ارتباط مستقیم با افزایش مبلغ دیه سال ۱۴۰۰ دارد. بیمه شخص ثالث نیز مانند بیمه نامه بدنه شامل درصد تخفیفاتی در هر سال میشود که به تعداد سال‌هایی بر میگردد که بیمه‌گذار یا راننده در تصادف مقصر شناخته نشده و از بیمه ثالث خود استفاده نکرده است. بیمه نامه شخص ثالث به دو صورت صادر میشود: 1. سالانه، 2. کوتاه مدت

    1. بیمه نامه شخص ثالث سالانه: در این بیمه‌ نامه‌ها شروع و پایان اعتبار بیمه‌نامه مشخص است، برای ۳۶۵ روز سال اعتبار دارند و خرید آن‌ها نسبت به بیمه ‌نامه‌های کوتاه‌مدت مقرون به‌ صرفه ‌تر است.
    2. بیمه نامه شخص ثالث کوتاه مدت: اگر بیمه‌ گذار توان پرداخت حق بیمه را به صورت یکجا و سالانه نداشته باشد یا قصد فروش وسیله نقلیه ‌اش را داشته باشد، می‌تواند بیمه‌ نامه کوتاه‌مدت ۲ ماهه، ۳ ماهه، ۴ ماهه، ۶ ماهه یا ۹ ماهه را خریداری کند. این دسته از بیمه‌گذاران باید توجه داشته باشند که اگر جمع ماه‌های آن‌ها به یک ‌سال نرسد، تخفیف عدم خسارت در آن‌ها محاسبه نمی‌شود. معمولا این نوع بیمه نامه برای افرادی صادر میشود که قصد فروش ماشین را در زمان کوتاهی دارند و در شرکت های بیمه این بیمه نامه کم صادر میشود.
    چاپ کاغذی بیمه شخص ثالث
    چاپ کاغذی بیمه شخص ثالث| بیمه شخص ثالث| خسارت بیمه ثالث| چاپ بیمه ثالث|

    به تازگی و بر اساس بخشنامه بیمه مرکزی از اول خرداد ماه نسخه کاغذی بیمه ‌نامه شخص ثالث حذف شده و تنها نسخه الکترونیکی این بیمه ‌نامه در اختیار بیمه‌گذار قرار می‌گیرد. هیچ تفاوتی بین این دو نسخه کاغذی و الکترونیکی وجود ندارد و همه مزایا و تخفیفات بیمه نامه های چاپی را بیمه نامه الکترونیکی شخص ثالث هم دارد.

    فقط پس از خرید بیمه نامه، دیگر نسخه پرینت شده بیمه شخص ثالث به بیمه‌گذار تحویل داده نمی‌شود؛ که این تصمیم نیز بر اساس اظهارات بیمه مرکزی به منظور کاهش رفت ‌وآمد بیمه ‌گذار به نمایندگی‌های بیمه، جلوگیری از مصرف بی‌ رویه کاغذ و حفظ محیط ‌زیست گرفته شده است.

    بر اساس دستور بیمه مرکزی همه شرکت‌های بیمه چه دولتی و چه خصوصی موظف هستند تا با ارسال پیامک به بیمه‌گذار اطلاعات زیر را در اختیار بیمه‌گزار قرار دهند:

    • لینک دریافت نسخه قابل چاپ بیمه‌ نامه
    • کد یکتا
    • آدرس الکترونیکی صفحه استعلام اصالت بیمه‌ نامه از بیمه مرکزی

    با استفاده از این اطلاعات بیمه‌گذار می‌تواند بعد از صدور بیمه ‌نامه از شرایط و جزییات بیمه خود استعلام تهیه کند و در صورت لزوم از بیمه ‌نامه خود پرینت تهیه کند.

    شرکت بیمه ما که به تازگی ده سالگی خود را جشن گرفته است با داشتن بالاترین رتبه توانگری مالی و رتبه بالا در پرداخت خسارت این اطمینان را به بیمه گذاران خود میدهد که در صورت بروز خسارت خیلی سریع و در مدت کوتاهی تمامی مبلغ خسارت را پرداخت کند. مواردی که ذکر شد از نکاتی هستند که باید در هنگام خرید بیمه نامه از شرکت های بیمه ای به آن توجه شود تا در زمان بروز حادثه خیالتان راحت باشد مبلغ خسارت به راحتی  به دست شما میرسد.

     

    Protected By Copyscape

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    5 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    5 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x