بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

وظایف بیمه گر در بیمه پول

وظایف بیمه گر
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • وظایف و تعهدات بیمه گر

    پرداخت خسارت

    وظایف بیمه گر

    1- شرکت بیمه این وظیفه را دارد که در صورت بروز هر گونه حادثه و خطرات تحت حمایت این بیمه، پس از دریافت کلیه سندها و مدارک لازم به این کار و انجام بررسی و کارشناسی های مورد نیاز، خسارات وارده را در بیشتری حالت که ظرف مدت زمان 20 روز طبق شروط عمومی و خصوصی ای که در بیمه نامه به شخص بیمه گزار پرداخت می شود.

    2- تعهد بیمه گر در مورد وجه هایی که در حال انتقال هستند، در مدت زمان وجه هایی که به نحوی است که در شرایط خصوصی و فرم پیشنهاد بیمه نامه مشخص گردیده شده است.

    3- در بیشتر حد ممکنه تعهد بیمه گر در هر صندوق و برای هر مورد بیمه و همین طور در هر انتقالی، از آن چه در شرایط شخصی و فرم پیشنهاد بیمه نامه مشخص شده است، تجاوز نخواهد کرد؛ ولی مگر این که فرد بیمه گزار بیش از آغاز این انتقال، بیمه گر به این توافق برسد که برای مبلغ مازاد جلب کرده است.

    فسخ بیمه نامه بیمه وجوه در صندوق

    اگر در حالتی که بیمه گزار با شرکت بیمه بخواهند که قرارداد بیمه نامه باطل شود باید به صورت کتبا و رسما به طرف مقابل خود اطلاع دهند. در صورت باطل شدن بیمه نامه از سوی بیمه گر، حق بیمه مدت زمانی که باقی مانده است را به طور روزانه و در صورت باطل کردن از سوی شخص بیمه گزار، حق بیمه براساس تعرفه کوتاه مدت حساب خواهد شد.

    در حالتی اگر که ذینفع بیمه نامه شخص دیگری غیر از فرد بیمه گزار بوده، کسب موافقت برای فسخ بیمه نامه الزامی است. در صورت بالطل شدن از سوی شرکت بیمه، مراتب باید علاوه بر فرد بیمه گزار به صورت کتبی به اطلاع ذینفع نیز رسیده شود.

    نحوه رفع اختلاف در بیمه پول

    هر دو طرف بیمه گزار و بیمه گر باید اختلاف های بین خود را تا حد ممکن به طور دوستانه و منطقی حل کنند؛ اما اگر چه از طریق مذاکره صلح آمیز اختلاف بر طرف نشود از طریق داوری و در صورت عدم توافق، موضوع از طریق مراجعه ذی صلاح قانونی حل و فصل خواهد شد.

    مرور زمان در بیمه وجوه در صندوق

    مرور زمان دعاوی بر اثر بیمه نامه وجه های در صندوق و راه دو سال است که از تاریخ بروز حادثه آغاز می شود.

    قلمر جغرافیایی بیمه وجه ها در صندوق

    حمایت هایی که از سوی این قرارداد شامل می شود شامل خساراتی است که در محدوده جغرافیایی کشوری که شما در آن بیمه را نوشته اید. وقتی در ایران بیمه پول را دریافت کرده اید فقط در کشور ایران پوشش خواهد داد. و تعمیم آن به حوادث خارج از کشور، مشروط به توافق خاص مندرج در شروط شخصی بیمه نامه وجه ها در صندوق قرار دارد.

    موارد پیش بینی نشده در بیمه پول

    مورد هایی وجود دارد که در این بیمه نامه پیش بینی نشده اند، طبق ضوابط کلی حاکم بر امر بیمه، عرف بیمه گری و دیگر قانون ها و مقرراتی که در کشور جاری عمل خواهد شد.

    حق بیمه بیمه نامه بیمه وجوه در صندوق

    نرخی که برای پرداخت حق بیمه وجه ها در صندوق و وجه هایی که در انتقال شامل می شود، با توجه به میزان وجه های نقدی و با ارزش بودن اوراق بهادار و سکه های به عنوان مثال طلا یا نقره، نوق صندوق و محل استقرار آن از نظر منطقه جغرافیایی و نحوه حفاظت از صندوق منظور تعداد افراد نگهبانان و محافظین است مشخص گردد. بیمه نامه با تقاضای بیمه گزار و موافقت کردن بیمه گر عقد قرار داد بسته خواهد شد.

    اما آغاز تامین و اجرای تعهدات بیمه گر منوط به پرداخت حق بیمه به این ترتیب است که در بیمه نامه پیش بینی شده است. و اگر پرداخت حق بیمه به شکل قسطی بوده و شخص بیمه گزار یک یا چند قسط از این قسط هایی که موعد رسیده را پرداخت نکند، بیمه گر این توان را دارد که بیمه نامه مربوطه به شخص بیمه گزار را باطل کند. اگر چه بیمه گر بیمه نامه را باطل ننماید، در این حالت وقوع حادثه، پرداخت خسارت مطابق ضوابط پیش بینی شده در شرایط خصوصی بیمه نامه خواهد شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x