بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

نوسانات قیمت بیمه بدنه

نوسانات قیمت بیمه بدنه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • نوسانات قیمت بیمه بدنه خودرو چگونه محاسبه میشود؟

    نوسانات قیمت خودرو بر پرداخت خسارت بیمه تاثیر دارد.

    در چند سال گذشته افرادی که وسیله نقلیه داشته اند کاملا متوجه شده اند که قیمت تجهیزات و حتی خودرو به شدت در حالا بالا رفتن و است و بعضی ها حتی با یک تصادف کوچک باید مبلغ زیادی برای خسارت های وارد شده به ماشین پرداخت کنند. به دلیل همین نوسانات زیاد دارندگان خودرو های گران قیمت و تقریبا ارزان، خود را موظف میدانند که بیمه هایی را برای خودرو خود تهیه کنند تا در زمان حادثه، تمام مبلغ خسارت حتی مبالغ بالا را شرکت های بیمه پرداخت کنند و خودشان هزینه ای پرداخت نکنند.

    در ایران دو نوع بیمه خودرو یا اتومبیل وجود دارد که یکی برای خسارت های جانی« بیمه شخص ثالث» و دیگری برای خسارت های مالی وارد شده به خودرو« بیمه بدنه» است. تمامی شرکت های بیمه چه خصوصی و چه دولتی این بیمه را ارائه میدهند البته نرخ قیمت بیمه بدنه در شرکت های بیمه ای مختلف متفاوت است و از همه مهمتر نحوه و سرعت پرداخت خسارت نیز در آنها متفاوت است.

    در بین شرکت های بیمه، شرکت بیمه ما که وابسته به بانک ملت است تا به حال بالاترین پرداخت خسارت ها را داشته و نیز دارندگان خودرو در صورت بروز حادثه و مراجعه به شعب پرداخت خسارت بیمه ما توانسته اند خیلی سریع خسارت های خود را؛ حتی بالاترین میزان خسارت ها را دریافت کنند.

    همانطور که در ابتدا ذکر کردیم قیمت خودرو ها امروزه دائما نوسان دارد و بالا و بالاتر میرود. این در صورتی است که کیفیت و میزان پرداختی خسارت بیمه بدنه به ارزش روز خودرو شما بستگی دارد. ارزش روزِ خودرو یعنی قیمت خودرو در زمان خرید بیمه بدنه که باعث می‌شود تا خسارت وارد شده مطابق با قیمت روزِ خودرو محاسبه شود.

    ممکن است در زمان خرید خودرو و وقوع حادثه قیمت خودرو بالا تر برود و قطعا در این شرایط پرداخت خسارت مطابق با قیمت زمان خرید بیمه نامه به نفع بیمه گذار نیست! در این شرایط است که فعال کردن پوشش تکمیلی بیمه بدنه خودرو به کار بیمه گذاران می آید و میتوانند به قیمت روز ماشین خود، مبلغ خسارت را دریافت کنند. در ادامه کمی بیشتر راجبع این پوشش برای شما دارندگان خودرو توضیح میدهیم.

    نوسانات قیمت بیمه بدنه
    نوسانات قیمت بیمه بدنه|بیمه بدنه| پوشش بیمه بدنه|نوسانات قیمت بیمه بدنه خودرو|

    فرض کنیم بیمه گذار ارزش روزِ خودروی خود را در زمان خرید بیمه‌ نامه لحاظ می‌کند اما چند ماه بعد و در زمان خسارت، ارزش خودروی وی به خاطر نوسانات قیمت در بازار خودرو بالاتر رفته است یعنی خودروی بیمه گذار گران تر شده باشد، حالا تکلیف بیمه گذار چیست؟ بیمه باید بر اساس ارزش جدید خودرو خسارت پرداخت کند یا بر اساس ارزشی که بیمه گذار در بیمه ‌نامه وارد کرده است؟ پوشش نوسانات قیمت دقیقاً برای رفع این مشکل است.

    با داشتن این پوشش نوسانات قیمت بازار مجددا مورد ارزیابی قرار گرفته و قیمت خودروی بیمه گذار در زمان حادثه ملاک پرداخت خسارت قرار می‌گیرد نه قیمت خودرو در زمان خرید بیمه نامه مورد نظر! این پوشش به ویژه زمانی نقش خود را بهتر نشان می‌دهد که خسارت کلی به خودرو وارد شده و یا خودرو به سرقت رفته باشد زیرا بیمه‌گزار باید خسارتی تقریباً معادل با قیمت خودرو دریافت کند و بسیار مهم است که این خسارت بر اساس ارزش روزِ خودرو در زمان حادثه محاسبه شده و به بیمه گذار پرداخت شود تا بیمه گذار محترم بیمه ما دچار ضرر نشود.

    چگونه باید پوشش نوسانات قیمت خودرو را از بیمه ما دریافت کنیم؟

    اگر از قبل بیمه نامه، بیمه بدنه برای خود دارید میتوانید در زمان سر رسید بیمه نامه خود و در بیمه نامه جدید از فرد صادر کننده درخواست کنید که برای شما از بین پوشش های تکمیلی بیمه نامه بدنه، نوسانات قیمت را فعال کند و یا الحاقیه ای در سال بیمه شما صادر مشود که با پرداخت حق بیمه اضافی این پوشش اضافه گردد و یا اگر هنوز برای خودرو خود از بیمه ما بیمه نامه ای دریافت نکرده اید میتوانید با مراجعه به سایت www.bimema.ir و تماس با کارشناسان ما به راحتی و در مدت خیلی کوتاهی بیمه بدنه برای خودرو خود را دریافت کنید تا در زمان حادثه، به سرعت و راحتی خسارت خود را دریافت کنید.
    Protected By Copyscape

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x