بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

4 نقطه آسیب پذیر خودرو از نظر صنف مکانیک های تهران

نقطه آسیب پذیر خودرو
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • 4 نقطه آسیب پذیر خودرو از نظر صنف مکانیک های تهران

    چه نقاطی از خودرو بیشتر از دیگر نقاط آسیب پذیر هستند؟

    هنگامی که تصادف رخ میدهد هیچ نقطه ای از خودرو در امان نیست و از قبل نمیتوان پیشبینی کرد که کدام نقطه ضربه میبیند تا بتوان تنها همان نقطه را بیمه کرد، از این رو باید بیمه بدنه ای خریداری کرد که تمام نقاط خودرو را تحت پوشش خود قرار دهد.

    مخصوصا در سال های اخیر که با وجود تورم و بالا رفتن قیمت دلار و پایین آمدن ارزش پول کشور، جبران خسارت های وارد شده به خودرو بسیار سنگین است و حتی کوچکترین اتفاقی که رخ میدهد خرج های بسیار زیادی را برای صاحب خودرو دارد.

    در این میان لازم است که بدانید نقاطی از خودرو ها هستند که طبق آمار بیشتر از دیگر نقاط صدمه میبینند و با شناخت این نقاط در هنگام تصادف و کنترل کردن ماشین میتوانید از خسارت های وارده به میزان زیادی جلوگیری کنید. در ادامه تعدادی از صدمه پذیر ترین نقاط خودرو را به شما معرفی میکنیم.

    نقطه آسیب پذیر خودرو
    نقطه آسیب پذیر خودرو| نقاط حساس خودرو| پوشش بدنه برای نقاط حساس|
    1. سپر خودرو:

    در هر تصادفی اولین نقطه ای که آسیب میبند سپر خودرو است و فرقی ندارد که تصادف شما با چه شدتی و با چه چیزی باشد، سپر خودرو حتی شده یک خراش کوچک هم در تصادفات میبیند.

    از روی اسم این قطعه می ‌توان اهمیت و نقش آن را متوجه شد. سپر، قطعه‌ ای است که باید اول از همه خود را برای در امان ماندن بقیه فدا کند. نکته مهم اینکه حتی اگر سپر خودروی شما، یک خراش کوچک برداشت، آن را سریع تعمیر کنید، البته تعمیر یا تعویض آن به میزان آسیب بستگی دارد.

    1. چراغ های عقب و جلوی خودرو:

    بعد از سپر اصلی ترین نقطه ای که آسیب به آن وارد میشود چراغ های خودرو هستند، از آنجا که جنس بیشتر چراغ‌ها تلقی یا شیشه‌ای است، فقط یک ضربه کوچک  به راحتی چراغ را خواهد شکست. لازم است بدانید که قیمت چراغ های خودرو در حال حاضر به میزان بسیار زیادی بالا رفته است، و این قطعه مانند دیگر اجزا خودرو قابلیت تعمیر ندارند و باید مستقیما آنها را تعویض کرد.

    1. گلگیر خودرو:

    بیشتر تصادفات رانندگی به صورت شاخ‌ به ‌شاخ از سمت جلو و عقب صورت میگیرند. در هنگام تصادف شاخ‌ به‌ شاخ، سپر کاملاً از بین رفته و کاپوت هم جمع می‌شود؛ اما گاهی ممکن است در هنگامی که شما قصد ورود از خیابان فرعی به اصلی را دارید، تصادف از پلوی ماشین صورت بگیرد!

     در تصادف از پهلوی ماشین، گلگیرها بیشتر از همه آسیب می‌بینند. احتمال آِسیب سپر راننده مقصر و گلگیرهای راننده زیاندیده در این نوع از تصادفات بیشتر است و به این صورت گلگیر نیز  از آن دسته از  قطعات خودرو است که امکان از بین رفتن آن در تصادفات زیاد است.

    1. چرخ های خودرو:

    در زمانی که تصادف شدید باشد از دیگر نقاط آسیب پذیر خودرو چرخ ها هستند، در این شرایط شاسی هم دچار آسیب جدی خواهد شد و نیاز به تعمیر اساسی دارد. در صورتی که خود لاستیک چرخ، ممکن است به دلیل ضربه ‌ای وارد از قطعه، دچار پارگی شود هزینه کمتری برای تعمیر آن مورد نیاز است.

    با توجه به اینکه جلوی تصادفات را نمیتوان گرفت و در همه شرایط امکان پرداخت خسارت های بالا وارد شده به بدنه خودرو شخص مقابل وجود ندارد داشتن بیمه بدنه یکی از ضروری ترین کارها محسوب میشود.

    نقطه آسیب پذیر خودرو
    نقطه آسیب پذیر خودرو| نقاط حساس خودرو| پوشش بدنه برای نقاط حساس|

    پوشش‌های اصلی بیمه بدنه خودرو که در تمامی شرکت های بیمه ای به یک صورت هستند را میتوانید در ادامه مشاهده کنید:

    1. دزدیده شدن کلی ماشین
    2. چپ کردن
    3. برخورد با اشیاء ثابت
    4. آتش‌سوزی
    5. انفجار
    6. صاعقه

    علاوه بر پوشش های اصلی که در بالا برای بیمه بدنه به شما معرفی کردیم؛ پوشش های فرعی نیز وجود دارند که برای هر کدام از آنها باید مبلغ کمی را پرداخت کنید و در صورت خرید پوشش های اضافی موجود در بیمه بدنه خودرو شما در برابر کوچکترین حوادث نیز بیمه خواهد داشت و دیگر نگران هیچ چیزی نخواهید بود.

    پوشش های فرعی بیمه بدنه خودرو ها را میتوانید در ادامه این نوشته مشاهده کنید:

    1. شکست شیشه
    2. بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و…
    3. پاشیدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی
    4. هزینه رفت و آمد

     

    1. سرقت جزئی قطعات ماشین
    2. نوسانات قیمت خودرو
    3. حذف فرانشیز
    4. ترانزیت
    5. کاهش ارزش خودرو بر اثر تصادفات جاده ای
    6. کشیدن میخ، خط و خش بر بدنه خودرو
    نقطه آسیب پذیر خودرو
    نقطه آسیب پذیر خودرو| نقاط حساس خودرو| پوشش بدنه برای نقاط حساس|

    شاید برایتان سوال پیش آید که قیمت بیمه بدنه به چه صورت حساب میشود و خودرو باید چه شرایطی را داشته باشد؟ در ادامه میتوانید عوامل موثر در قیمت بیمه بدنه خودرو را مشاهده کنید:

    • مدل خودرو
    • سال ساخت خودرو
    • ارزش ماشین: با توجه به تمیزی بدنه، لکه‌ های رنگ، اضافه کردن لوازم صوتی، لوازم جانبی و … ارزش خودرو مورد نظر توسط کارشناس بیمه تعیین می‌ شود.
    • پوشش‌های اضافی: همان طور که گفتیم پوشش‌های سرقت قطعات ماشین،‌ نوسانات قیمت، سیل، زلزله و … جزو پوشش‌های اضافی بیمه بدنه هستند و اگر قصد اضافه کردن آنها به بیمه نامه را داشته باشید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.
    • تخفیف عدم خسارت: به ازای سال‌هایی که بیمه بدنه خریده ‌ایم و از شرکت بیمه مورد نظر خسارتی دریافت نکرده‌ایم، تخفیف می‌گیریم. تخفیفی که در شرکت‌های مختلف مقدار آن حتی به ۷۰٪ هم می ‌رسد.
    • تخفیف‌های ویژه: هر شرکت تخفیفات ویژه‌ خودش را دارد، از سهام ‌داران و خریداران بیمه عمر گرفته تا کسانی که به طور گروهی بیمه می‌خرند.
    • نوع کاربری خودرو مورد نظر (شخصی، عمومی، بارکش و …): مشتریانی که ماشین‌های غیر شخصی (مانند تاکسی و ون) دارند، باید حق بیمه بیشتری نسبت به افرادی که خودرو شخصی دارند پرداخت کنند.

    برای خرید بیمه نامه بدنه و شخص ثالث از شرکت بیمه ما که وابسته به بانک ملت است میتوانید با شماره های موجود در این سایت تماس حاصل فرمایید و یا در شبکه های اجتماعی برای ما پیام بگذارید تا مشاوران و کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و راهنمایی های لازم درباره خرید بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث  شما را به شما ارائه دهند و در اسرع وقت بیمه نامه مورد نظر را برای شما صادر کنند.

    Protected By Copyscape

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x