بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

علت نخریدن بیمه عمر

علت نخریدن بیمه عمر
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • علت نخریدن بیمه عمر

    چرا ایرانی ها بیمه عمر نمیخرند؟

    بر اساس اطلاعات موجود از تمامی شرکت های بیمه تنها 10% از جمعیت ایران بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری دریافت کرده اند و البته در چند سال اخیر این میزان افزایش یافته است. اما هنوزم نسبت به دیگر کشورهای جهان در رده بسیار پایینی قرار داریم؛ اما دلیل این تمایل کم مردم برای دریافت بیمه نامه چیست؟ در این مقاله سعی میکنیم این مشکل را بررسی کنیم، اگر شما هم جزو افرادی هستید که برای خرید بیمه عمر دودل هستید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

    1. نبود اطلاعات کافی و شفاف:

    از عواملی که در خرید بیمه عمر توسط ایرانی ها تاثیر دارد میتوانیم به وضعیت تاهل، وضعیت شغلی، میزان درآمد، سن و میزان آشنایی فرد اشاره کنیم. اما دلیل اصلی این است که مردم ایران شرایط بیمه عمر را نمیدانند و پوشش ها و شرایط آن را به طور کامل بلد نیستند.

    مثلا اگر مردم بدانند بعد از پرداخت اولین قسط بیمه نامه، تحت پوشش بیمه ‌ای قرار می‌گیرند و حتی در صورت فوت تمام سرمایه انتخابی ‌شان به‌ حساب وارثانشان می ‌رسد و در پایان قراردادشان تمام پول‌هایی که هر مدت پس‌انداز کرده بودند با سود تضمینی و سود مشارکت در منافع به ‌صورت یکجا و یا به صورت مستمری به حسابشان واریز می‌شود قطعا این بیمه را نه تنها برای خود بلکه برای خانواده خود نیز دریافت میکنند.

    علت نخریدن بیمه عمر
    علت نخریدن بیمه عمر| نخریدن بیمه عمر| بیمه عمر و سرمایه|
    1. درآمد کم مردم ایران و تورم بالا

    مردم در ایران به اندازه ای درگیر تامین نیازهای اولیه زندگی خود مانند خرید مایحتاج روزانه خانواده هستند که به فکر خرید بیمه عمر نیستند پس میتوان نتیجه گرفت افرادی که درآمد پایینی دارند احتمال خرید بیمه عمر کمتری دارند البته این ماجرا روی دیگری هم دارد که تورم است. یعنی هر چه قدر که میزان تورم بیشتر باشد مردم کمتر به فکر خرید بیمه عمر هستند.

    مشکلات مالی باعث میشود که مردم بیشتر از آینده به فکر حال باشند و یکی از ویژگی های مهم بیمه عمر و سرمایه گذاری آینده نگری است و اثر بخشی اصلی بیمه عمر طولانی مدت است درست همانطور که برای بازنشسته شدن 30 سال کار میکنیم. البته بعد از بازنشستگی مبلغ دریافتی ما بسیار کمتر از زمانی است که کارمند بودیم؛ در بازنشستگی بیمه عمر علاوه بر اینکه شما میتوانید بعد از 10 سال بازنشسته شوید مبلغ دریافتی شما خیلی بیشتر از مبالغی است که در طول این مدت در بیمه نامه پرداخت میکنید. در نتیجه میتوانیم بگوییم درآمد کم و تورم بالا از دلایل اصلی نخریدن بیمه عمر توسط ایرانیان است.

    1. عدم اطمینان به شرکت های بیمه:

    یکی از سوال هایی که ذهن مردم را به خود مشغول کرده است این است که اگر از سرمایه خود در شرکتهای بیمه پس انداز کنیم و ورشسکت شدند چه کار کنیم؟ یا ایا شرکت های بیمه میتوانند به تعهدات خود در آینده عمل کنند؟ اما باید بگوییم که نگرانی بابت این مسائل بی‌مورد است، زیرا ۵۰ درصد حق بیمه‌های بیمه گذاران هر شرکت بیمه ای در بیمه عمر و سرمایه گذاری، به ‌حساب بیمه مرکزی واریز می‌شود و بیمه مرکزی در هر شرایطی حتی ورشکستگی شرکت بیمه مورد نظر، مبلغ سرمایه ‌گذاری و سود تضمینی را به افراد می‌دهد؛

    پس دیگر جای نگرانی از اطمینان و تضمین بیمه ‌های عمر وجود ندارد، در مورد توانایی عمل به تعهدات هم باید بگوییم؛ بیمه مرکزی هرسال یک سری معیار برای امتیازدهی شرکت‌های بیمه منتشر می‌کند که با بررسی آنها، به‌ راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام شرکت بیمه مناسب است. مثلاً اگر توانگری شرکت بیمه در چند سال گذشته سطح یک بود، می‌تواند از پس تعهداتش به بیمه گذاران بربیاید.

    1. تردید مردم درباره اینکه بیمه بهتر است یا بانک:

    اکثر مردم ایران سوددهی بانک ها را به بیمه عمر و سرمایه گذاری ترجیح می‌دهند؛ زیرا اعتقاد دارند بانک‌ها سود بیش ‌تری در یک سال می‌دهند؛ آن‌هم به ‌صورت ماهیانه و این سودها قابلیت نقد ‌شوندگی بالاتری هم دارند که این خود، نقطه قوت بانک‌هاست. ولی این را در نظر نمی‌گیرند که برای گرفتن سود قابل‌ توجه، باید در ابتدا مبلغ زیادی را به صورت یک جا نزد بانک سپرده ‌گذاری کنند که همه افراد این توانایی را ندارند.

    در صورتی که میتوان با ماهانه 50 هزار تومان هم تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و در صورت حادثه هزینه های درمان آنها به طور کامل پرداخت شود و هم میتوان در آینده این سرمایه گذاری را به صورت ماهانه به عنوان مستمری یا یکجا دریافت کنندو همچنین میتوانند بعد از گذشت 2 سال بدون نیاز به ضامن 90 درصد اندوخته خود را وام دریافت کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x