بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

آیا دادن پول نقد به والدین می‌تواند به رشد مغزی نوزادان کمک کند؟

رشد مغزی نوزادان
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • آیا دادن پول نقد به والدین می‌تواند به رشد مغزی نوزادان کمک کند؟

    دولت فدرال آمریکا در نیمه ژوئیه اقدام به ارسال ماهانه چک‌هایی به مبلغی تا سقف ۳۰۰ دلار به والدین به ازای هر فرزند کرد. این چک‌ها برای والدینی که از یک حد درآمد بیشتری دارند، ارسال نمی‌ شود. با این حال والدین می‌توانند از این پول هر طور که می‌خواهند استفاده کنند. این سیاستی است که در برخی از کشورهای دیگر رایج است.

    بحث بر سر این طرح در تاثیر آن بر والدین متمرکز بوده است. مخالفان نگران بودند که این اقدام والدین را از کار کردن منصرف کند در حالی که حامیان طرح معتقد بودند که تاثیرش بر میزان زایمان حداقلی خواهد بود. اما یک سوال کمتر مطرح شد. اینکه افزایش رقم ‌های کمک برای کودکان چه معنایی دارد؟

    یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که پرداخت‌های نقدی مستقیم ممکن است به ‌طور معناداری رشد عصبی نوزادان را در خانواده‌هایی که پول دریافت می ‌کنند تغییر دهد. این مقاله در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم آمریکا (PNAS) منتشر شد.

    در این مطالعه دو گروه از خانواده‌ها مورد بررسی قرار گرفتند و سال‌های اولیه تولد نوزاد آن‌ها مورد توجه قرار گرفت! گروه اول شامل صدها مادر کم درآمدی بودند که چندین سال ماهانه ۲۰ دلار کمک دریافت می‌ کردند و گروه دومی افرادی بودند که در همین مدت ماهانه ۳۳۳ دلار دریافت می‌کردند.

    این آزمایش در پی آن است تا اثرات عصبی کمک‌های نقدی در مقیاس بزرگ را بر رشد کودکان خردسال بررسی کند.

    رشد مغزی نوزادان
    رشد مغزی نوزادان| تامین آتیه فرزندان| فرزندان و حساب نقدی کودک|

    چیزی که محققان به آن رسیده‌اند قابل توجه است: فعالیت مغزی نوزادان از خانواده‌هایی که پول بیشتری دریافت می‌کنند، فرکانس بالا (سریع) را نسبت به نوزادان از خانواده‌هایی که پول کمتری دریافت می‌کنند نشان داده است.

    کیمبرلی نوبل، استاد بخش علوم اعصاب در کالج معلمان دانشگاه کلمبیای آمریکا و یکی از پژوهشگران مطالعه جدید گفت: «این نشانه آن است که هدایای نقدی مستقیما رشد مغز را تغییر داده است.» وی افزود: «بچه‌ ها با بزرگ ‌تر شدن تمایل به فعالیت مغزی سریع‌ تری نشان می‌دهند و بچه‌هایی که بیشتر از این، فعالیت‌های سریع مغزی دارند، در آزمون‌های بعدی توانایی شناختی امتیاز بیشتری کسب می‌کنند.»

    آلیسون مکی، استاد روانشناسی در دانشگاه پنسیلوانیا معتقد است که تغییرات در الگوهای امواج مغزی بسیار قابل توجه است: «پیش‌ بینی من این است که اثرات مغزی دریافت پول نقد با بزرگ‌ شدن بچه‌ ها افزایش می‌ی ابد.»

    نتایج این تحقیقات البته منتقدان خود را نیز دارد و زمانی منتشر شده است که کنگره در حال بحث درباره ارائه مجوز مجدد اعتبار مالی برای کودکان است. با این حال نوبل گفت: «این نخستین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد پرداخت ماهانه نقدی بر کودکان تاثیر دارد. این مطالعه توجه را به کودکان معطوف می ‌کند.»

    نویسندگان مطالعه اخیر، این فرضیه را مطرح کرده‌اند که امواج مغزی با فرکانس بیشتر ممکن است نشان دهد که عملکردهای شناختی نوزادان با سرعت بیشتری در حال رشد است.

    طبق این تحقیق نوزادان و کودکان نوپا با این فعالیت سریع مغزی، اغلب مهارت‌های کلامی، مهارت‌های اجتماعی/عاطفی بالاتر و سایر اشکال مهارت‌های شناخته را توسعه می‌دهند. این آزمایش‌ها برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ در بین کودکان تازه متولد شده در بین گروه‌های مختلفی از خانواده‌ها آغاز شد و نتایج مطالعه جدید برآیندهای به دست آمده در بین کودکان یک ساله در سال ۲۰۱۹ است.

    رشد مغزی نوزادان
    رشد مغزی نوزادان| تامین آتیه فرزندان| فرزندان و حساب نقدی کودک|

    اما این را باید درنظر بگیریم که اگر بخواهیم همیشه پول نقد به کودکان خود بدهیم باعث میشود تا  برای آینده آنها پس انداز نداشته باشید و فرزندان عزیز شما در آینده و در نوجوانی درست زمانی که نیاز به حمایت های مالی دارند در  منجلاب بمانند، البته بر اساس این نوشته راهی است که در آینده بتوانید هر ماه پول نقدی را به فرزندان خود بدهید تا از آن به صورت مستمری ماهانه استفاده کنند و یا برای شروع کار جدید و کار آفرین و حتی مهاجرت بتوانند از این پول نقد استفاده کنند.

    این روش سرمایه گذاری، خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری است. با خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری از همان ابتدای کودکی و متولد شدن فرزندتان میتوانید مطمئن باشید که تا سن 20 سالگی و نهایتا 30 سالگی پس انداز خوبی برای او دارید که با توجه به نرخ تورم در حال رشد ایران همواره در حال افزایش است و با هزینه ها و قیمت های مختلف وسایل در هر سنی که باشند هماهنگ است.

    بیمه عمر و سرمایه گذاری علاوه بر سرمایه گذاری طولانی مدتی  که برای کودک شما دارد، دارای پوشش های بیمه ای کارآمد برای حوادث مختلف نیز می باشد که میتوانید با خرید این پوشش ها برای کودک خود، او را در برابر تمامی حوادثی که ممکن است در زمان کودکی  و در زمان  مدرسه و … برای او اتفاق افتد بیمه کنید.

    بیمه عمر کودکان مزیت هایی دارد که هر چه قدر سن کودک شما بیشتر شود این مزیت ها کمتر شامل حال او میشود، به همین علت است که پیشنهاد تمامی شرکت های بیمه این است که کودکان خود را از بدو تولد بیمه کنید.

    حال برای اینکه متوجه ضرورت بیمه عمر از کودکی و حتی نوزادی شوید چندین مورد را برای شما بررسی میکینم:

    1. بیمه های عمر کودکان با توجه به این که سن بیمه شدگان پایین می ‌باشند از لحاظ پوششی دارای شرایط خاصی می ‌باشند زیرا تقریبا در اکثر شرکت‌های بیمه ارائه پوشش‌های مختلف با توجه به سن فرد بیمه شده ارائه می ‌شود که در زمان خرید این بیمه نامه باید آشنایی کافی با این بیمه نامه‌ها داشته باشید. بعضی از این پوشش ها در زمان نوزادی برای کودک وجود ندارد و از این رو مبلغ اندوخته او بیشتر میشود
    2. در برخی شرکت های بیمه، بیمه نامه های عمر معمولا برای کودکان زیر ۱۵ سال و در برخی از شرکت ها برای کودکان زیر ۱۲ سال پوشش امراض ارائه نمی‌شود و با پایان ۱۵ سالگی و یا ۱۲ سالگی فرزندان پوشش های امراض برای آن ها جاری می ‌شود. که خوشبختانه در شرکت بیمه ما پوشش امراض از سن یک سالگی به بعد ارائه میشود و این برای رفاه حال کودک و رفاه حال والدین است.
    3. در کنار پوشش امراض، سرمایه فوت در حادثه و پوشش از کارافتادگی از دیگر پوشش‌های این بیمه نامه است که دارای شرایط خاصی میتوان از آنها استفاده کرد. این پوشش ها نیز در شرکت بیمه ما خیلی زودتر نسبت به دیگر شرکت های بیمه ای فعال میشوند تا در صورت بروز حادثه برای پرداخت هزینه خانواده با مشکل مواجه نشوند.
    4. بیمه عمر کودکان از لحاظ بیمه‌ ای و از لحاظ سرمایه گذاری تفاوتی با بیمه نامه‌های عمر و سرمایه گذاری جامع ندارند، فقط مزیت مهم بیمه عمر کودکان این است که با توجه به پایین بودن سن افراد بیمه شده سرمایه گذاری شکل گرفته بسیار سودمند می شود. در واقع مبالغ حق بیمه‌های اندک ماهانه تبدیل به اندوخته بیمه‌ ای می‌شود که می‌تواند بسیارمناسب برای آینده و ساختن زندگی فرزندتان باشد.
    رشد مغزی نوزادان
    رشد مغزی نوزادان| تامین آتیه فرزندان| فرزندان و حساب نقدی کودک|

    چند نکته وجود دارد که هنگام خرید بیمه عمر کودکان به آن توجه کنید:

    • در خرید بیمه عمر کودکان به این نکته توجه نمایید که شرکتی که انتخاب میکنید توانگری مالی بالایی داشته باشد تا در ارائه خدمات بیمه ‌ای در طول مدت داشتن این بیمه نامه و روند سرمایه گذاری خیالتان راحت باشد. یکی از این شرکت های بیمه ای که چندین سال متوالی دارای بالاترین سطح توانگری مالی است، بیمه ما میباشد و به دلیل داشتن پشتوانه ای مانند بانک ملت دیگر نیاز به هیچ نگرانی برای آینده فرزندتان نیست.
    • در انتخاب حق بیمه، مبلغی را انتخاب نمایید که نتیجه مطلوبی در زمان سرمایه گذاری برای فرزندتان داشته باشد. معمولا سطح متوسط برای پرداخت حق بیمه عمر و سرمایه گذاری برای کودکان سالانه دو میلیون تومان است.
    • مدت زمان بیمه نامه عمر فرزندتان را برای 30 سال انتخاب کنید، اگر بیمه نامه‌ تان مدت زمان کوتاه تری داشته باشد بعد از پایان مدت بیمه نامه نمی ‌توانید مدت زمان بیمه نامه‌ تان را طولانی ‌تر کنید. اما در صورت انتخاب 30 سال میتوانید در مدت زمان کوتاه تری هم آن را برداشت کنید.

    بهترین و پر سود ترین شرکت بیمه برای  خرید بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری برای کودکان در ایران کدام است؟

    شرکت بیمه ما با داشتن توانگری مالی یک طی چندین سال متوالی، توانسته است نظر اکثر بیمه گذاران در هر رشته بیمه ای مخصوصا در رشته بیمه  عمر و سرمایه گذاری و بیمه تکمیلی به خود جلب کند همچنین با پرداخت بالاترین خسارت ها که میلیاردی بوده است رضایت بیمه گذاران را فراهم کرده است و آنها را بابت خرید بیمه نامه های دیگر همچون آتش سوزی و مسئولیت و …. مشتاق تر کرده است.

    این شرکت بیمه ای دارای پشتوانه های قوی و با سابقه ای همچون بانک معتبر ملت است و نیز با ارائه خدمات مناسب این روزهای کرونایی توانسته است مقدار زیادی از مشکلات مراجعه حضوری مردم عزیز ایران را برطرف کند و محافظ سلامت و جان مردم ایران باشد.

    شما نیز میتوانید از طریق شماره های موجود در این سایت با مشاوران بیمه ما تماس حاصل فرمایید و بعد از دریافت اطلاعات کامل درباره بیمه نامه مورد نظر، اقدام به خریداری و دریافت آن درب منزل در هر کجای کشور که هستید کنید تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری با وجود شروع پیک جدید کرونا نباشید.

    منبع اطلاعات : https://per.euronews.com

    Protected By Copyscape

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x