بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

دریافت خسارت های بیمه بدنه

خسارت های بیمه بدنه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • خسارت بیمه بدنه را چگونه دریافت کنیم ؟

    خسارت های بیمه بدنه

    دو حالت احتمال وجود دارد که خسارت وارد شده به خودرو پرداخت شود که یکی جزءی و دیگری کلی.

    خسارت کلی:

    زمانی خسارت کلی رخ می دهد که ارزش بازیافتی احتمالی و کسر شده هایی که در قرارداد بیمه مقرر است، کسر شود و هزینه متعارف نجات و حمل خودرو به ان اضافه شود.

    در شرایطی که از کل سرمایه بیمه شده بیشتر نشود ارزش بازیافتی توسط شرکت بیمه تعیین خواهد شد.

    اگر در حالتی بیمه گزار راضی نباشد با ارزش تعیین شده توسط بیمه گر، بیمه گر بعد از تملک خودرو، با کسر فرانشیز بیمه بدنه و سایر کسر شده ها قانونی به همراه هزینه های متعارف نجات و حمل را بیمه گزار پرداخت خواهد کرد.

    زمانی که بیمه گزار خسارت خود را دریافت کند بیمه نامه به اتمام می رسد. و اگر تاریخ بیمه نامه بیش از یک سال باشد مابقی حق بیمه به بیمه گزار بازگردانده می شود.

    خسارت جزئی:

    این نوع خسارت ها را می توان از روی این تشخیص داد که جزء خسارت های کلی نباشد.

    ملاک هایی وجود دارد که با توجه به ان خسارت جزئی پرداخت خواهد شد. که شامل هزینه تعمیر است که شامل دستمزد، قیمت روز لوازم پس از کسر استهلاک و فرانشیز بیمه بدنه می شود. ضمنا هزینه نجات و حمل تا حد مقرر به بیمه گزار پرداخت می شود.

    مهلت پرداخت خسارت بیمه بدنه توسط بیمه گر

    پس از تعیین میزان خسارت قابل پرداخت از سوی بیمه گر و تکمیل شدن مدارک لازم برای این کار، بیمه گر 15 روز مهلت پرداخت خسارت به بیمه گزار را دارد.

    البته این مهلت برای سرقت متفاوت است که این به 60 روز میرسد. این 60 روز از زمان اعلام خسارت به بیمه گر اغاز می شود. موقعی که بیمه گزار بیمه بدنه را از بیمه گر خریداری می کند یکی از مشخصاتی که از بیمه گزار درخواست می شود، ارزش روز وسیله نقلیه فرد است. اگر در وقوع حادثه ارزش خودرو افزایش یابد و در بیمه نامه ارزش قبلی ثبت شده است، بیمه گر مطابق هزینه ارزش قبلی، خسارت را می پردازد.

    ایا بیمه بدنه خارج از کشور هم خسارات را پوشش می دهد؟

    طبق قوانین، تمام پوشش ها مربوط به بیمه بدنه به طور فرض ربط به خساراتی دارد که در داخل کشور بیمه شده قرار دارد.

    البته پوششی هم وجود دارد که به ان پوشش اضافی ترانزیت گفته می شود و نسبت به خساراتی که در خارج کشور دارد متعهد خواهد بود.

    تخفیف های بیمه بدنه

    بیمه گران اشخاص بیمه گزار را شامل تخفیفاتی مختلفی قرار می دهند. تخفیف های ثابتی وجود دارد که به جز ان ها تخفیف هایی موجود است در بعضی شرکت ها به صورت دوره ای ارائه می دهند. که عبارت اند از:

    هیئت علمی: اعضای علمی دانشگاه ها تخفیف هنگام خرید بیمه بدنه از بعضی شرکت های بیمه ارائه می دهند.

    ایثارگری: اشخاصی که در جنگ قرار داشتن که دارای کارت ایثارگری هستند بعضی از شرکت ها که در زمان خرید بیمه بدنه به ان ها تخفیف داده خواهد شد.

    منطقه ازاد: افرادی که در بخش های ازاد کشور ساکن هستند می توانند از برخی شرکت ها هنگام خرید بیمه بدنه تخفیف بگیرید.

    دارندگان تخفیف بیمه بدنه: بیمه گزار هایی که در طول دوره خود خسارتی از سوی بیمه گر نگرفته باشند و سالانه ان را تمدید کنند، هر ساله تخفیفاتی به انان تعلق می گیرد.

    تخفیف بیمه بدنه سالانه اگر خسارتی نبیند در سال اول 25% و در سال دوم 35% و در سال سوم 45% و در سال چهارم 60% خواهد بود که بیشتر شرکت های بیمه حداکثر تخفیف دوره اییشان 4 ساله است.و در سال پنجم 70% تخفیف داده می شود.

    دارندگان بیمه شخص ثالث: بیمه گران در زمانی که بیمه گزار در حال خرید بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه را تخفیف می دهند.(همه بیمه گر ها این تخفیف را ندارند.

    دارندگان بیمه عمر: بعصی شرکت ها در زمان فروش بیمه عمر به بیمه گزار خود نیز تخفیف می دهند.

    دارندگان حساب بلند مدت: بعضی از بیمه ها با بانک ها قراردادی دارند که اگر در ان بیمه گزار سپرده بلند مدت داشته باشد، شامل تخفیف از سوی بانک و بیمه گر می شود. مانن بیمه ما که با بانک ملت قرار داد دارد.

    خودرو صفر کیلومتر: شرکت هایی وجود دارد که زمانی که خودرو صفر تا خریداری شده خود را در همان زمان بیمه بدنه کنید تخفیف هایی به شما تعلق می گبرد.

    خودرو وارداتی: خودرو هایی که اشخاص از خارج از کشور به کشوری که می خواهند در ان بیمه بدنه کنند هم تخفیف حاصل می شود.

    استعلام قیمت بیمه بدنه

    گذشته زمانی که اینترنت نبود، استعلام گرفتن کار ساده ای برای افراد بیمه گزار نبود. و ان زمان باید برای اطلاعات قیمت و از این قبیل کارها باید کارشناسی از شرکت بیمه ای که می خواهید خرید کنید می فرستادند و خودرو شما را بررسی کرده و قیمت و توضیحات لازم را برای شما اعلام می کردند .

    اما امروزه دیگر لازم به این کار ها و وقت تلف کردن نیست، چون تمام کار های که شما حضوری باید انجام دهید را برخی از ان را می توانید از درگاه های انلاین انجام دهید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x