بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

شروع و خاتمه تعهدات بیمه گر

تعهد بیمه گر
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • بیمه نامه های باربری و حمل و نقل بین المللی

    تعهد بیمه گر

    زمآن معتبر بیمه نامه های A، B و C به یک آندازه است. این بیمه نامه از زمآنی که محصول مورد بیمه، از آنبار یا محل نگه داری تعیین شده در بیمه نامه، بارگیری شود و مقصد را توسط وسیله نقلیه یا هر نوع وسیله حمل دیگری بدون تلف کردن زمآن و برای اولین بار ترک می نماید، آغاز و در طول جریآن معمولی حمل ادامه می یابد و در یکی از حالاتی که در زیر ذکر شده است، هر کدام سریع تر از دیگری واقع شود، خاتمه می یابد:

    در زمآن تخلیه کلی محصول از وسیله حمل یا وسیله نقلیه دیگر در آنبار یا محل نگهداری نهایی در مقصد مشخص شده در بیمه نامه.

    زمآنی که تخلیه کامل محموله از وسیله حمل یا وسیله نقلیه دیگر به هر آنبار یا محل نگهداری دیگر در مقصد درج شده در ‌بیمه ‌نامه یا پیش از آن، که ‌بیمه‌گزار یا کارکنآن وی برای نگه داری محموله در خارج از مسیر حمل یا تقسیم و توزیع محموله در نظر گرفته آند.

    هنگامی که ‌بیمه‌گزار یا کارکنآن او تصمیم‌ دارند که خارج از مسیر معمول حمل، از هر یک از وسایل حمل زمینی یا سایر وسایل حمل یا کآنتینر برای نگه داری محصول مورد بیمه استفاده کنند.

    در زمآن آنقضای 60 روز از تخلیه کامل کالای مورد بیمه از کشتی در آخرین بندر تخلیه.

    هرگاه پس از تخلیه کالایی که در بیمه نامه ذکر شده است از کشتی در بندر نهایی تخلیه شد و پیش از آنقضای مدت بیمه نامه، قرار از این شود که کالا به مقصد دیگری غیر از مقصد مشخصه در ‌بیمه ‌نامه حمل شود، بیمه طی مدت مقرر در شرایط ‌بیمه ‌نامه به اعتبار خود باقی می مآند ولی با شروع حمل به مقصد دیگر فاقد اعتبار است.

    بیمه نامه های داخلی

    بیمه نامه داخلی از موقعی که وسیله نقلیه حامل محموله آنبار یا محل نگه داری مندرج در این بیمه نامه را، به منظور شروع حمل، ترک نماید، ابتدا و طول جریآن و مسیر معمولی حمل ادامه خواهد یافت و به محض رسیدن وسیله حمل به مقصد مشخص شده در بیمه نامه مربوطه به این بخش خاتمه می یابد.

    مدت معتبر بیمه نامه ها

    اگر در حالتی که تا پیش از آنقضای تاریخ زمآن معتبر بودن بیمه نامه، طبق شرایط عمومی بیمه باربری و حمل و نقل مآنند وارداتی ها و صادراتی ها که کلیه یا قسمتی از محموله حمل نشده، بیمه گزار باید قبل از آنقضای مدت بیمه نامه، درخواست تمدید بیمه نامه را به بیمه گر یا شرکت بیمه ارائه دهد تا الحاقیه ای که مربوط به آن است صادر شود.

    شرط طبقه بندی کشتی ها

    هر گونه شناور، دریاپیما یا اقیآنوس پیما با بدنه ای فلزی و دارای نیروی محرک که از نظر رده بندی توسط یکی از اضای وابسته به آنجمن بین المللی موسسه های رده بندی ( IACS ) و یا موسسه های قآنونی رده بندی ایرآنی، مورد تایید قرار می گیرند و حتی از نظر داشتن محدودیت سنی نیز منطبق با کلوز رده بندی است، کشتی طبقه بندی شده تلقی گرقته است.

    آنتقال از طریق دریا مورد بیمه باید به وسیله کستی طبقه بندی شده اجرا شود، و در غیر این حالت بیمه گزار این وظیفه را دارد که مشخصات کشتی یا شناورهای آنتخاب شده را پیش از آغاز آنتقال بیمه گر اعلام نموده و موافقت بیمه گر را اخذ نماید. چنآنچه حمل محموله با وسیله نقلیه دریایی مآنند کشتی طبقه بندی نشده بدون اطلاع بیمه گزار صورت گرفته است، بیمه گزار هم وظیفه اش این است که مراتب را، بلافاصله پس از اطلاع، به بیمه گر اعلام نموده و شرایط و اضافه شدن نرخ مرتبط به حمل محموله با کشتی طبقه بندی نشده است را قبول می نماید.

    در بیمه نامه ‌های باربری و حمل و نقل كه وسیله نقلیه آن كشتی است قید كشتی طبقه بندی شده طبق كلوز پیوست در متن ‌بیمه‌ نامه اجباری است.

    بیمه ارزش اضافی

    بنا به قآنون و شرایط عمومی مربوطه آیین نامه بیمه باربری و حمل و نقل، در حالتی که درخواست بیمه گزار، می توآن بابت کرایه آنتقال، ضرر و سایر هزینه های موجود، سرمایه بیمه شده را اضافه نمود. یکی از ابزارهای شناسایی مولفه تشکیل دهنده ارزش کالای درج شده در فاکتورها برای کالاهای بین المللی، استفاده از شرایط اینکوترمز است. برای مثال فاکتورهای صادره تحت شرایط FOB شامل هزینه حمل و آنتقال نخواهد شد.

    ولی در خصوص ضرر صرف نظر از شرایط اینکوترمز، اگر فرد بیمه گزار متقاضی ارزش اضافی بابت ضرر بود، باید 10% به سرمایه بیمه شده اضافه کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x